Eerste tekenen..

27-04-2011 12:37 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer hadden jullie je eerste tekenen dat je zwanger was en wat waren deze tekenen dan? bijvoorbeeld, was je misselijk, pijn in de buik en vanaf wanneer?

(even afgezien van het uitblijven van de menstruatie)..
met 19 weken, toen ik het voelde schoppen

(met andere woorden, geen last gehad van welke kwaal dan ook)
Doe een test!
Doe een test!
en inderdaad, doe een test of nog beter, wacht tot de dag dat je ongesteld moet worden en doe dan een test
Met 9 dagen. Koud, rare borsten en koud.
Als je wil weten of jij zwanger bent: doe idd een test. Uit interesse: ik wist voor ik de test had gedaan dat het raak was vanwege mijn borsten. Die waren strakker en gevoeliger dan normaal. Heel bijzonder! Had al eerder twee tests gedaan, die waren negatief. Na dit bijzondere gevoel in mijn borsten nog een gedaan en ja hoor, zwanger! En dat bij een eerste, had geen idee van hoe het zou voelen. Zo blijkt maar, een moeder weet alles
Vanaf ong. week 1-2 af en toe misselijk en erg gevoelige borsten. Daarna werd dat alleen maar erger.

*edit nav mamaria*

Ik wist overigens ook al voordat ik een test had gedaan dat dit was hoe zwanger zijn moest voelen, ookal was ik nog nooit zwanger geweest... inderdaad ongelofelijk.
Geen enkele klacht, totdat ik een keer 's morgens bij de geur van verse koffie moest overgeven. Achteraf bleek ik toen al 10 weken zwanger. Dit ondanks een negatieve test ergens rond 6 a 7 weken. Tja.
Moe, heeeeeeel erg moe was ik. En errug emotioneel, wat voor mij nogal uniek is. Toen ik kotsmisselijk werd van een slok bier terwijl ik normaal goed kan drinken, wist ik het zeker
Het eerste teken dat ik vertrouwde was een positieve test maar ik vond het wel vreemd dat ik helemaal geen pijnlijke borsten had terwijl ik die normaal gesproken wel heb de laatste twee dagen voordat ik ongesteld wordt.

Ik heb er bijna twee jaar over gedaan om zwanger te worden en in alle maanden dat ik het niet was had ik eigenlijk veel meer tekenen: zere borsten, buikpijn, janknijgingen, drakengedrag, vergeetachtigheid etc.
Bij de oudste lustte ik geen koffie meer en was ik heel erg moe. Dat was me nog niet eens echt opgevallen, pas toen ik de test had gedaan, legde ik de link.

Bij de jongste voelde ik me gewoon zwanger, al dagen voordat ik een test zou kunnen doen. Ik weet niet precies wat, het voelde gewoon anders. En toen bleek ik idd ook zwanger te zijn.
..
Borsten, moe, moe en zooooo moe!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Moe, al 2 weken misselijk, lustte geen koffie meer en een soort van "gevoel " dat ik zwanger zou zijn....
Moe en een heel opgeblazen gevoel.. maar dat laatste had ik ook vaak als ik ongesteld moest worden..
pijnlijke borsten en moe. Ik kon amper m'n bed uit komen, lag er 's avonds weer vroeg in en lag 's middags ook te slapen.

en dat alles meteen vanaf de conceptie.
Bij de eerste baalde ik er enorm van dat mijn menstruatie maar niet wilde doorzetten. Ik had alle tekenen om ongesteld te worden, pijnlijke borsten, chagrijnig, puisten, buikpijn. Dat bleken dus geen pre-menstruatie verschijnselen te zijn, maar zwangerschapsverschijnselen .

Bij de tweede wist ik het heel snel. Op de terugweg van vakantie kreeg ik ontzettende hoofdpijn en dat krijg ik alleen maar van rommelende hormonen. Mijn spiraal was eruit en binnen een maand had ik een positieve test in handen. Een hele lichte positieve test, je moest hem echt tegen het licht houden om het streepje te zien. Achteraf heb ik ook heel erg vroeg getest, bleek bij de vroege echo. Mijn vriend kon niet geloven dat ik zo snel al zwanger was en geloofde een hele lichte test ook niet. Om de dag heb ik een test gedaan en die werd steeds donkerder, net zolang tot ook mijn vriend er niet meer omheen kon dat ik echt zwanger was .
quote:Vl43inder schreef op 27 april 2011 @ 12:47:

Het eerste teken dat ik vertrouwde was een positieve test maar ik vond het wel vreemd dat ik helemaal geen pijnlijke borsten had terwijl ik die normaal gesproken wel heb de laatste twee dagen voordat ik ongesteld wordt.

Ik heb er bijna twee jaar over gedaan om zwanger te worden en in alle maanden dat ik het niet was had ik eigenlijk veel meer tekenen: zere borsten, buikpijn, janknijgingen, drakengedrag, vergeetachtigheid etc.

Dit dus.

Overigens had ik ook grote moeite om die test te vertrouwen

Toch wist ik al dat ik zwanger was voordat ik de test deed. Noem het intuitie. Helaas was het maar van korte duur. Ik wacht nu tot ik het voorgevoel weer terugkomt en de test wederom goed nieuws uitwijst.
Hai Sha

Bij mij was het dat een dag of 2 voor ik ongesteld moest worden ik mijn borsten letterlijk vast moest houden als ik geen bh aanhad. Ze waren zo opgeblazen en pijnlijk, wist haast niet hoe ik in bed moest liggen.

Verder niks, de rest van de ellende kwam een aantal weken latr pas
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Bij mijn tweede zwangerschap was ik twee dagen na wat later de conceptiedatum bleek te zijn al kots- en kotsmisselijk. Het leek me heel sterk dat dat al zo snel kon maar ik bleek later inderdaad zwanger te zijn. Ben de eerste zeven maanden van deze zwangerschap ook misselijk gebleven. Mijn eerste zwangerschap ging totaal anders. Beide keren kreeg ik een meisje
quote:Vl43inder schreef op 27 april 2011 @ 12:47:

Ik heb er bijna twee jaar over gedaan om zwanger te worden en in alle maanden dat ik het niet was had ik eigenlijk veel meer tekenen: zere borsten, buikpijn, janknijgingen, drakengedrag, vergeetachtigheid etc.herkenbaar
Ik vind het gewoon interessant. mijn man en ik gaan ook voor een kindje.
Heel herkenbaar, wat Vl43inder zegt. In alle maanden dat ik niet zwanger was had ik veel symptomen. En toen het raak was (drie keer, ik heb twee miskramen gehad en een goede zwangerschap) was ik heel zennn! Ik wist het gewoon, daarom ook helemaal geen haast met testen ofzo.
hey Juun
Naast vermoeidheid en pijnlijke borsten, had ik ook nog rare klachten in de eerste dagen, namelijk een bloedneus en vreemde metaalachtige smaak in mijn mond. Geen idee of er een causaal verband was, maar een (spontane) bloedneus, heb ik eigenlijk nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven