eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plieno, wij hebben ook een tijdje gevoed op verzoek met KV. Maar dat vond ik zo'n ellende! Die kleine had helemaal geen ritme en we moesten goed uitkijken dat we die kleine niet te veel gaven. Nu doen wij het zo: als die kleine eerder dan vier uur tussen een voeding wakker wordt, dan geven we hem de speen. Dit doen we nu twee dagen en ik moet zeggen: het werkt wel! Als hij de voeding daarvoor te weinig heeft gedronken, dan drinkt hij die voeding meer. Hij leert dan ook dat hij z'n fles moet leegdrinken. Dit gaat natuurlijk niet altijd. Wij hebben ook niet altijd even veel honger.

Wij geven nu dus echt om de vier uur eten, te beginnen om 7 uur in de ochtend en eindigend om 23 uur. De ene keer moeten we "spenen" de andere keer moeten we hem wakker maken. Dit doen we overigens wel heel consequent.

Ik hoop dat mijn verhaal niet heel warrig is!
Soep, ik heb even snel gegoogled en je moet eens kijken op drogisterij.net. Daar staan verschillende dodieflessen op.
En dan nog een ideetje: als de bibispenen op de dodie flessen passen, passen de dodiespenen dan misschien ook op de bibiflessen? Of heeft bibi geen flessen?
Nou, nog geen nieuws hoor meiden! Ik ga straks gewoon even naar een nieuw huis kijken. Matrasje is trouwens nog niet klaar, dus het moet eigenlijk nog maar even wachten! Anders eerst paar dagen in de reiswieg.
ha jules,

dat lange slapen en dus lang niet eten haalt ze altijd overdag weer in want ik voed op verzoek en ze komt dan na de eerste voeding vaak na krap 3 uur en voor de nacht komt ze ook om 8 uur en om 10 uur weer, dan heeft ze dus extra veel honger en daardoor gaat ze denk dan de nacht zolang door.

ze zit wel gewoon op 6 voedingen per dag maar die gaan dus wat vlotter.

plien, lastig dat je zoveel moet blijven voeden als je op elk verzoek van je mannetje mee gaat. ik denk dat het rekken de enige mogelijkheid is om een voeding minder te gaan geven.

Ik merkte bij ons meisje dat ze ook wel een echt hard huilt ( je denkt dan aan honger) maar dat ze dan gewoon moe is en een hazeslaapje doet van een half uur als je haar even laat huilen. zo zou je het misschien bij jou mannetje ook kunnen doen.

Ik wen sje succes want het is erg vermoeidend om zo vaak te voeden en ook zo vaak stuwing te hebben doordat je borsten dan op knappen staan doordat ze zo gestimuleerd worden in de productie.

Succes meid!

ik ga even een boterham eten! dagdag
oh leuk dok, verhuisplannen? dat kan wel het volgende gedeelde onderwerp van dit groepje meiden worden geloof ik, al die verhuisplannen en net voorbij zijnde verhuizingen van iedereen.. leuk leuk.

hou ons op de hoogte he!
Dok: spannend! Ik nestel me op de tribune, iemand een stukje chocola? Ik verloor mijn slijmprop en toen duurde het nog wel een paar dagen tot een week (wil je niet ontmoedigen), maar het kan natuurlijk ook heel snel gaan! Ik hoop het voor je, zet hem op!!!

Plieno: ik voed nog steeds volledig op verzoek maar wel met BV dus da's wel makkelijker. Overdag hier tussen de drie en vier uur en 's nachts wisselend maar meestal slaapt hij dan zes tot acht uur. Soms komt kleine man eerder dan drie uur maar da's wel zeldzaam. Rekken doe ik hier eigenlijk nooit, heel soms als het echt niet uitkomt. (alhoewel ik inmiddels ook heb zitten voeden in de kroeg en in de Ikea, haha)

Jules: lekker man dat doorslapen! Echt genieten of niet? Vanacht kwam kleine man om kwart voor vier maar de voeding van elf uur was dan ook drama, kreeg er echt geen druppel in, zal wel aan de prikjes gelegen hebben, kleine man was wat hangeriger dan anders.

Soep: ik zou ff terug gaan met je wagen. Bij de Prenatal hier deden ze helemaal niet moeilijk. Hebben het ff nagekeken en toen besloten dat ik een leenwagen kreeg en die van ons teruggestuurd moest worden naar Mutsy. Tot nu toe ben ik heel tevreden over de service.

Mimmie: kleine man maait hier met twee handjes naar de mobiel, merk niet echt een voorkeur bij zijn handjes. Kleine man heeft hier wel een sterke voorkeur voor liggen op zijn achterhoofd. Omdat zijn achterhoofdje iets platter is geworden moeten we hem af en toe op zijn zij en buik in de box en bed gaan leggen.

Helaas hier geen ervaringen met dodie en bibi spenen en flessen. Gebruik hier naar volle tevredenheid Avent flessen en spenen en die passen in alle magnetrons en flessenwarmers. Jammer dat het hier echt enorm takkeweer is, zou graag ff lekker naar buiten gaan.

Ga maar ff was in de droger stoppen.

Tot later!

Liefs Es
Dok, ga je ook nog ff verhuizen ;-)! Ik hoop voor je dat de volgorde is: matrasje - baby!

Mimmie, over dat voeden: ik heb eens gehoord dat babies niet langer dan 8 uur zonder voeding mogen ivm de bloedsuikerspiegel. Maar ik weet niet tot welke leeftijd dat geldt. Ze gaan tenslotten op een gegeven moment van 7 tot 7 slapen. Geniet er maar lekker van dat ze zo lang slaapt!

Es, hier ook enorm klote weer! Regen, regen, regen. Vanochtend zag het er nog wel veelbelovend uit...

Die service van jouw wagen: was dat vanuit Prenatal of vanuit Mutsy? Wie bepaalt dat de wagen terug gaat? En welke stripjes hingen bij jou los?
Meiden bedankt voor jullie tips en ervaringen.

Ik heb net (in overleg met CB) de knoop doorgehakt. Ik geef deze week mijn laatste BV en ga alleen nog maar kolven om zo snel (en verantwoord) mogelijk van de BV af te komen. Het is mooi geweest, ik ben er klaar mee.

Vanaf morgen start ik met hetzelfde schema als Jules, incl nachtvoeding zit ik dan op 6 flessen.

Het blijft moeilijk om dit soort knopen door te hakken, maar dat snacken van mijn tiet moet nu over zijn. Uiteindelijk is het ook in het voordeel van ons mannetje als ik me goed, fit en niet onzeker voel.

Dus binnenkort hoop ik meer energie te krijgen, alleen al van het volgende

* minder/geen melk hoeven te produceren

* eindelijk een schema ipv het op verzoek voeden wat ik zat ben (hoe mooi ik het in theorie ook vind), zodat ik een beetje weet waar ik aan toe ben

* van 8 naar 6 voedingen

* weten dat mannetje geen honger heeft, als hij de juiste hoeveelheden voor zijn gewicht binnen krijgt

* nog vaker kan iemand anders een flesje geven

Het voelt raar, ene kant opgelucht, andere kant een soort falen. Maar ik wil gewoon weer een beetje fit zijn als ik weer moet gaan werken en dan moet er wat veranderen.
Plieno, je hebt echt zeker niet gefaald! Ik heb je juist altijd een ontzettende doorzetter gevonden. Eigenlijk heb jij al vanaf dag één moeite gehad met de BV (niet met de bv zelf, maar met jouw eigen lichamelijke gesteldheid) en toch ben je maar door gegaan! Ik vind het bewonderingswaardig en kan alleen maar begrijpen dat je het nu zat bent. Ik hoop dat deze stap jou heel veel rust gaat geven! Het is in ieder geval al fijn dat je niet meer op verzoek gaat voeden. Je hebt het dan beter in de hand allemaal en dat geeft ook al energie. Je weet waar je aan toe bent!

En die kleine van jou heeft toch maar mooi 11 weken bv gehad!

Petje af voor jou en heel veel succes met voeden! Hoeveel ga je geven per voeding?

Liefs Jules
Plieno: Hatsa, knopen doorhakken doet soms zeer, maar is wel goed. Succes met afbouwen, bij mij ging het laatste stukje heel rap, in het begin had ik nog veel stuwing. En wat jules al zegt: je energielevel gaat vast snel weer opkrabbelen. Welke KV ga je geven? Ik hoop dat wij vanaf feb mogen overstappen op standaardvoeding, de arts zei dat een tijdje terug. Het stomme is dat het alleen is, omdat het niet zo duur is. Dus ik twijfel soms nog of ik die hypo-allergene niet gewoon door moet geven, ik ben allergisch voor katten/cavia's en heb een pietsie hooikoorts, vriendlief heeft geen allergieen en ik ben het gaan geven ivm de combi bv/kv. Ga gewoon weer overleggen.

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe snel je van de nachtvoeding af bent. En ik moet lachen om je omschrijving: snacken aan mijn tiet!

Es: gaaf hoor, dat je zo goed kunt voeden. Ben ik wel jaloers op. Ik was gisteren bij een vriendin die dit weekend een kindje heeft gekregen, en die heeft me toch mooie grote tepels. Echt strontjaloers ben ik! Maar goed, hier gaat het verder prima en aan mijn lijf kan ik toch niets veranderen. Ik wacht even op jouw wagenresultaat voordat ik ga, op zich erger ik me niet aan die wieltjes en die kap. Mocht het bij jou veel beter zijn, dan is het wel een plan om even naar de Prenatal te rijden.

Die Dokkie, ik zei altijd: ach, ze slapen ook in een bananendoos als het echt moet, haha! Spannend hoor, ik ben benieuwd wanneer er wat gebeurt. Lief dat je je komt melden!

O, ik heb trouwens maar een appel gegeten, heb maar vast een balansdag vóór de meeting.

Jules: bij mij passen die bibispenen niet hoor. Wel als je melk geeft en de fles zeg maar op z'n kop is. Maar als je de fles dan weer rechtop houdt, dan loopt alles er uit. De etosfles is goed bevallen, maar ik weet dan weer niet hoe de kwaliteit is. Er zijn zoveel flessen en om nu maar allerlei nieuwe merken te proberen.... Die aventflessen voelen wel heel stevig en goed aan! Die dodieflessen klein heb ik wel eentje, maar daar kan maar 150 ml in en dat is veuls te weinig voor die vreetbeer hiero. O, bij de etos zijn de speentjes wel goedkoper dan bij drog.net. Je blijft aan de gang.....

Heeft iemand die S-fles van difrax al eens geprobeerd? Schijnt erg goed te zijn voor je houding en in mijn geval is dat dan weer niet gek.

Arbo was prima, de man was eerst even streng, maar ik ga beginnen met 5 uur, de eerste 2 weken. Hij zei: liever rustig aan beginnen en dan goed opbouwen, dan jezelf voorbij lopen. Erg reëel, fijn was dat en ik ga vol goede moed starten. Heb er zin in!

De fysio was ook prima, heb weer oefeningen mee voor mijn buikspieren en rug, mijn buikspieren waren op de goede weg. Nog nagym erbij en voor je het weet ben ik weer sterk en hopelijk pijnvrij!
Soep, fijn dat de arbo in ieder geval wel reeel was. Tja, ze moeten streng zijn; is hun vak hè... Zit er een arbo bij jou op het werk of moet jij naar een andere locatie?

Die bibispenen passen dus helemaal niet! Ik heb het ooit één keer geprobeerd, maar toen vond ik het eten te snel gaan. Ik weet eigenlijk al niet meer of het goed lukte.
Dok: spannend!!!! Verwacht je eerlijk gezegd niet meer bij de meeting....

Is Lisa ook te vroeg geboren?

Plien: Je doet het hartstikke goed meid! Hoop dat je snel je energie weer terug krijgt. Weet zelf hoe het is om weinig puf te hebben (leve de zwangerschap) en dat is knap vervelend. Ben zooo blij dat ik me met mijn nieuwe eetschema een stukkie fitter voel en dat gun ik jou ook zo.

Zeggen mensen ook tegen jou dat je er beroerd uitziet? Bij mij dus wel. Vreselijk vind ik dat ('mens houd je kop').

Soep: Pas goed op jezelf én je bekken tijdens je werk. Heb je ook bepaalde zithoudingen meegekregen van de arbo-man? Ik heb een aangepaste stoel op mijn werk waar je altijd actief in blijft zitten (ze moeten nog eentje uitvinden waarin je actief blijft werken hahaha). Bevalt mij erg goed én mijn rug ook.

Jules/Es: Is dat een tik van de mutsy? Fabrieksfout ofzo? Wij hebben de bugaboo uitgekozen (net als Herah).

Mim: lekker man zo'n slaapmeisje!

Parel: Geen excuses....leuk dat je er bent (maar pas wel een beetje op jezelf)! Wanneer gaat jouw verlof in?

Luum: Had jij nu een babyfoon in de aanbieding? Had deze vraag laatst ook al in de groep gegooid, maar toen had jij je hoofd bij andere -vervelende- dingen. Fijn te horen dat het nu wel weer goed met je gaat en dat julie het een plekje weten te geven.

groetjes Klaver
Thanks Klaver, Jules en Soep voor de lieve woorden. Ik was vanmiddag een beetje emo, maar ik heb net de laatste voeding aan de borst gegeven en geen traantje gelaten. Man heeft er nog wel foto's van gemaakt.

Nu krijgt hij nog wel de afgekolfde BV (en de vriezer voorraad) maar dan uit een flesje (ik hoop dat ik zo sterk ben om hem ook echt niet meer aan te leggen bijvoorbeeld uit troost).

En weet je waarom ik nou zo blij ben dat het klaar is. Ik heb net langer dan een half uur mannetje aan de borst gehad, juist omdat het de laatste keer was mocht dat wel van mezelf. Nu ligt hij in de box met veel gesmak zijn vuistjes op te eten. Dat is zijn nieuwste ontdekking, maar volgens de boekjes ook een teken van de honger. En als je dan een fles hebt gegeven dan kan je er om lachen dat hij na een volle fles nog smakt, maar nu wordt ik toch weer onzeker. Nou om 11 uur krijgt hij KV uit de fles, dus dan is hij weer aan de beurt en tot die tijd luister ik maar naar het gesmak, volgens mij vind hij zijn handje gewoon erg lekker, moet hij die maar als alternatief voor mijn borst gaan gebruiken...

Klaver, niet leuk als ze zeggen dat je er moe uit ziet. Ken ik heel goed. Ik teken snel onder mijn ogen (mijn moeder en zus nog meer), dus zelfs na een vakantie presteren mensen het nog om te zeggen dat ik er slecht uit zie.

De laatste tijd krijg ik vaak te horen dat ik er goed uit zie, maar wat mensen dan bedoelen (dat weet ik bijna zeker), maar niet durven te zeggen is: wat ben je snel afgevallen...

Soep, fijn dat je goede afspraken hebt kunnen maken met de arbo arts!

Jules, ik ga (op advies van CB) 6 flessen (incl nachtvoeding) van 160 geven. Ik denk dat mannetje ze in het begin nog net niet leeg krijgt, maar dat zien we dan wel weer. En ik gebruik nu een paar weekjes Similac, bevalt prima.
Plien, je kan toch niet in 1x stoppen? Dat je nu al de laatste voeding hebt gegeven. Dan ontplof je toch haast, of ga je dan een beetje kolven? Ik ben met Lisa ook wel vrij abrupt gestopt maar vooral omdat de productie toch al erg slecht was en ik haar steeds moest bijvoeden, toen heb ik ook geen stuwing gehad.

Ik denk trouwens ook dat het een prima moment is voor je om te stoppen en dat je het nog erg lang hebt volgehouden op deze manier!

Klaver, ben ook bang (of nou ja, bang...) dat ik de meeting niet meer ga halen. Wel erg jammer eigenlijk! Dan moeten we het nog maar eens dunnetjes overdoen een paar maanden later als het goed beviel. Lisa was ook 11 dagen eerder dan uitgerekend. Nu zou het 18 dagen zijn. Ben benieuwd, maar voel verder nog niks raars. Vriendje is zenuwachtiger dan ik.
Spannend, spannend! Dok, zou jammer zijn als je er niet zou zijn, maar een verse baby is heerlijk natuurlijk.

Plieno, fijn en slim dat je foto's hebt, heb ik ook. Mijn zusje had nog foto's van het fingerfeeden en ik heb zelf foto's dat de kraamhulp mijn tepelhoedjes volspuit met melk. Om maar te zien dat je het gedaan hebt! En 11 weken is ook prima. Onze kleine sabbelt ook nog een beetje op haar handjes, maar volgens mij heeft ze niet echt honger meer. Wij geven om en om 200 en 165, na een volle grote fles, drinkt ze vaak minder. Straks om 23 uur weer 200 en dan hopelijk de nacht door. Dat gemier van gisteren is wel voorbij volgens mij.

Klaver: fijn he, als je zo toegesproken wordt? Ik heb hetzelfde probleem als Plieno, teken ook heel erg, smeer conceiler op mijn kringen maar ik moet echt met foundation en poeder aan de slag wil het echt wat worden. Joh, strakkies straal je helemaal, dan geef je licht. Fijn dat het eten zo goed werkt.

Ik ga morgen even de tabel aanpassen, er zijn tenslotte 2 meiden met verlof!

Weet je, ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik aan de meeting dacht, raar he? Moest heel erg denken aan Jusa en Bri en Lily, dat ik ze zo graag wil laten knuffelen met Kleine Soep, als ze dat leuk en prettig vinden.

Jules: die zit ergens anders, helaas, maar goed, het is niet anders. Die etosfles was een wisselend succes, daarnet ging het denk ik wat te snel, er komt wel erg veel lucht mee. Ik ga even door met proberen, misschien leert ze het wel. De speen is wat korter dan die van Dodie, dus dat drinkt anders.

Nu ga ik verder CSI kijken!
Dok, spannend! Ik stop niet in 1 keer hoor. Ik was al op drie flessen afgebouwd in 2,5 week, maar nu ga ik dus alleen nog kolven. Omdat ik anders onnodig lang BV geef, terwijl ik er snel vanaf wil. Ik kolf de stuwing weg en in het begin nog wel wat meer, anders is het inderdaad ontploffingsgevaar.

Nog vraagjes aan de meiden die naar een fles schema zijn gegaan.

Ik mag dus 6 flessen van 160 geven, maar die drinkt hij niet leeg. Vanmorgen ging er zelfs niet meer dan 65 in (andere keren wel tussen de 120-150). Komt hij nu tekort? Hoe kan ik hem nu volgens schema pas om 11 uur weer geven als hij niet eens een halve fles drinkt? Of doe je dan de 11 uur fles gewoon voller? Ik hoef heus niet vandaag perfect op schema te zitten, maar ik wil ook niet vervallen in het 8-voedingen ritme dat ik zonder schema had.

En nog een vraagje, ik wil een slaapzakje gaan aanschaffen, maar ik vind het zonde om mijn leuke beddegoed niet meer te gebruiken. zijn er ook slaapzakjes te koop waarbij je nog wel een (enkel) dekentje kan gebruiken of zijn ze allemaal bedoelt om in plaats van beddegoed te gebruiken?
Klaver, je dieet slaat dus aan! Fijn! En slaan, die mensen die zoiets zeggen! Wat een aso's! Je bent zwanger en zwangere vrouwen zijn hoe dan ook MOOI!!!!

En over die mutsy: volgens mij is het inderdaad een fabrieksfout, wantik hoor deze klacht wel meer!

Plien, klasse meid! Ik ben echt trots op jou. Hoe vaak moet je nu nog kolven om de borstvoeding op een fijne manier te laten afnemen? En 6 maal 160! Wow, dat is veel. Wij mochten maximaal 5 keer 160 geven (hij krijgt gewoon 5 keer 165 hoor, ik vind 160 zo moeilijk afwegen). Hebben ze nog iets gezegd over de rijstebloem? Ik heb het idee dat het hier goed aanslaat. Het is alleen moeilijk drinkbaar vanuit de fles vanwege de vliesjes.

Oh Dokkie, wat houd je het toch spannend!

Soep, hoeveel flessen van 200 en hoeveel van 165 krijgt die kleine van jou?

Heb dat ook, dat gevoel dat ik Jusa, Bri en Lily zo graag wil laten kennismaken met mijn kleintje. Dit gaat hun ook overkomen, ik weet het zeker!

Ik blijf je Etosflessen avontuur volgen, want moet er misschien binnenkort ook wel aan. Even de magnetron bij ons afwachten!

Plieno, mbt tot je vraag:

Jij biedt een fles aan en hij drinkt wat hij nodig heeft. Als hij eerder verzadigd is, en hij blijkt eerder weer honger te hebben, dan probeer je het te rekken naar die vier uur. Grote kans dat hij zich op 65 ml eerder meldt, maar hij moet ook leren dat er om de vier uur wordt gegeten. Mocht hij zich nou na twee uur al melden, dan kun je overwegen om hem alsnog bv 30 of 60 te geven. Maar pas wel op dat hij dan om elf uur nog honger heeft. Maar ik zou zeggen: probeer het gewoon allemaal. Ik geef nu al bijna 8 weken KV en ik ben ook soms nog zoekende!

Maar ik kan je wel aanraden om echt om de vier uur eten te blijven aanbieden! Dus ook al heeft hij om half tien nog 60 gekregen, om elf uur gewoon weer 160! Hij leert dan ook dat het niet meer voeden op verzoek is, maar voeden op tijd!

Succes meid!
Ha! Zo, de allerlaatste verlofdag is een feit. Gelukkig maar een dagje werken, dan weer lekker vrij (mamadag). Lekker uitgeslapen (zonder ukkie, die is naar het kdv), nu wat rommelen in huis en snel die kleine gaan halen als het mag.

Plieno: wij houden nog steeds een boek bij voor Kleine Soep. Wij schrijven iedere voeding op en zo kwamen we er achter dat ze om en om klein en groot dronk (leeg of bijna leeg). Dus in de ochtend 200, dan 165, dan weer 200 etc tot 5 voedingen. We weten dus dan wat we klaar moeten maken. Lees alleen maar even hier onder verder, het gaat weer anders....

Jij moet je kleintje weer even leren kennen, maar dat komt vanzelf. En wat Jules zegt: rekken tot er in ieder geval 3/4 uur tussen zit. Hier heeft dat heel snel gewerkt. In het begin gooiden wij erg veel weg, dat is nu echt minimaal. Toen we merkten dat er flessen van 165 leeg waren, hebben we gewoon een grotere fles aangeboden en die dronk ze dan eerst tot 170 leeg en daarna tot 200 (na verloop van tijd). De fles erna was dan minder, bijvoorbeeld 140 of 130. Werkte prima.

Jules, je hebt van Dodie ook papspenen, of je zou misschien een speen voor 4 maanden plus kunnen gebruiken?

En net als je het allemaal door hebt, gaat het weer anders. Onze kleine meid wil tegenwoordig niet meer drinken om 23 uur, ze drinkt dan uit gewoonte bijv 50 cc, poept met korrels meteen weer alles uit en is boos en moe. We moeten haar altijd wakker maken voor die fles en dat is ze volgens mij helemaal beu. Vriend heeft overleg gehad met CB en we mogen gaan kijken wat er gebeurt als we de fles van 23 uur overslaan. Volgens hen mag er maximaal 12 uur tussen zitten, dus als ze om 19 uur gegeten heeft, moet ze uiterlijk om 7 uur weer hebben. Gisteravond heeft ze maar 80 gedronken en daar tot half 7 op doorgeslapen. Voorwaarde voor ons is wel dat ze op het kdv wat meer gaat drinken. Ik ga dus even nog niet van fles wisselen (een slimme leidster haalde het plateau uit de magnetron en dan past de fles wel) en hen ook vragen om niet van speen te wisselen, maar proberen te zorgen dat ze wat meer gaat drinken. Ik vraag me zelfs af of ze in de smiezen hebben dat het een 1,2,3 speen is. En ik heb geleerd dat je ze niet wijzer moet maken. Wij van alles uitleggen, maar ze begrepen het verkeerd. Zucht.

Het voordeel van de late voeding niet doen is dat we op tijd naar bed kunnen, als ze dan toch midden in de nacht honger heeft, hebben we in ieder geval goed geslapen.

Meestal gaan ze pas na een maand of 4, 5 naar 4 voedingen, maar misschien is ze er wel eerder aan toe. Ik heb zo'n vermoeden dat wij al vroeg gaan beginnen met bijvoeden, iets wat ik eigenlijk pas met 6 maanden wil doen. Maar ja, onze meid trekt gewoon haar eigen plan.
Soep, je laatste dag alweer! Jemig wat is het toch snel gegaan allemaal. Lijkt wel gisteren dat je schreef dat je verlof kreeg! Die 4 maanden speen hebben we inderdaad al eens gebruikt, maar ik heb het idee dat hij daar niet zo goed met z'n tongetje omheen kan. Ik zal die papspenen eens bekijken!

En bij jou dus ook weer zoeken naar de juiste voed-modus! Mocht het nou lukken met die 4 voedingen en ze komt 's nachts niet meer: heerlijk! Kun je inderdaad lekker op tijd naar bed: MET Z'N TWEEEN! (oooohhh daar verlang ik ook echt naar!). Ik hoop dat ze het snel doorheeft allemaal en over dat bijvoeden; wat ga je haar als eerste bijvoeden: fruithapje, pap, anders?
Ja hallo!

Hier nog een Mutsy-eigenaar. Onze bak hangt scheef naar voren, alsof hij te zwaar beladen is geweest. Terwijl dat niet zo is natuurlijk. Van de wielen heb ik geen last maar wel dat die kap wat te klein is. Ik ga ook maar terug, wie weet valt er iets aan te verbeteren.

Zo.... terug van logeerpartijtje opa en oma. Was super! Lekker verwend allebei, mannetje en ik. En vanavond naar de nagym en ik moet nog eten én voeden, en bijna alles nog bijlezen hier!

DOKKIEHIEHIEEE, what's up????

Ook ik houd me net als Plieno aanbevolen voor doorslaap-tips (nee... geen oordopjes, ha ha). Mannetje hier zit op 7 (borst)voedingen. Moet er weer even vlug vandoor, morgen weer terug!

Liefs
Hoi allemaal!

Dok, hopelijk gaat het allemaal goed op dit moment. Erg spannend weer hier!

Yasmine, als ik iets heb bedacht wat het doorslapen misschien helpt, zal ik het zeker vertellen, maar zoals je weet ben ik ook zoekende. Jij zit dus ook nog op vrij veel voedingen, trek jij dat wel een beetje? En drinkt de kleine elke voeding goed, of heb jij ook een kindje dat graag snackt?

Soep, wat heerlijk dat je avond voeding gaat vervallen en dat dat goed lijkt te gaan! Dat is echt snel volgens mij. De meesten moeten hem eerst langzaam vervroegen dacht ik en bij jou is die zomaar weg, heerlijk!

Jammer dat je verlof weer voorbij is, maar volgens mij ben je er ook wel weer een beetje aan toe, of heb ik het helemaal mis?

Vandaag eerste echte "op schema voed- dag". Ging eigenlijk heel goed. Behalve dat hij de eerste fles totaal niet leeg dronk, heeft hij de andere flessen wel (bijna) leeg gedronken. En het oprekken tot 4 uur (wat hij dus met BV op verzoek niet gewend was) ging tot nog toe makkelijk.

Ik vind het wel lekker dat ik nu meer weet waar ik qua tijden aan toe ben.

Ik denk dat ik snel ga "forceren" naar 5 voedingen omdat hij de nacht en ochtend voeding zo weinig drinkt, moet ik dat wel kunnen rekken.

Vannacht mag ik om 9 uur naar bed, man doet de laatste fles. Dus als hij rond half 4 weer komt heb ik al heel wat uurtjes kunnen slapen en ga ik met een speentje of rondlopen kijken of er wat te rekken valt. Ben benieuwd.

En Jules ik ga morgen wegen bij CB (ook om te weten hoeveel voeding hij nou precies max mag hebben), dan vraag ik ook naar de rijstebloem. Ik vind dat het proberen wel waard.

Nog wat stoms over mijn man. Weet je wat hij doet als hij mannetje op schoot heeft en hem wil laten slapen... speen er in, buikje tegen zijn buik horizontaal liggen en dan de badcape om hem heen en de "capuchon" van de cape helemaal over zijn ogen. Ziet er erg zielig uit, maar het werkt wel.

Dat kan toch alleen een man bedenken? Hoewel een vriendin van me die leidster is bij een kinderdagverblijf vertelde dat ze wel rondlopen met kindjes die niet willen slapen met een spuugdoekje over de ogen, vond ik ook al zo grappig.
Hoihoi, internet lag er even uit hier, vandaar. Nog geen baby hoor

Ik ben vandaag ook weer naar de vk geweest en vertelde van de onrustige nachten en de slijmprop. Ze heeft gevoeld en gemeten en toen gezegd: Wat je vertelt wijst erop dat het niet meer zo lang zou duren, maar je buik voelt rustig, reageert niet op het voelen, je hebt nog veel vruchtwater en je bloeddruk is gezakt. Oftewel: de dame heeft het nog prima naar haar zin en kan makkelijk nog een week of wat blijven zitten

Nu inderdaad weer alles rustig, dus ik ga maar eens naar mijn bedje.

Oh en Plien, dat is toch niet stom dan, van je man? Als het werkt.
Soep, je zult al wel in bed liggen, maar ik wil je toch nog veel plezier wensen op je eerste werkdag morgen!

Yasmine, hoe was de nagym bij jou? Doorslaaptips: tja, misschien ook de rijstebloem? Hier werkt het wel. Wij geven een half theelepeltje, dus echt heel weinig, maar het vult echt heel erg.

Jouw mutsy is dus ook niet helemaal ok. Hangt jouw bak echt heel erg naar voren? Die van mij hangt redelijk recht, er zit alleen wel flink speling op. Je kunt hem goed op en neer wippen, maar ik vind dat wel fijn voor die kleine. Worden de hobbels wat onderdrukt

Plieno, ik hoop dat ze bij jouw CB ook positief zijn over rijstebloem! Het is inderdaad echt het proberen waard. En dat rekken wil ook wel helpen. Ik heb eens ergens gelezen dat je een week moet spenen en dat ze dan door gaan slapen. Je zou het kunnen proberen bij jouw mannetje! Dus als hij om half vier komt eerst een dag of twee rekken naar vier uur, dan naar half vijf, etc tot je bij de zeven uur bent!

Mannen verzinnen inderdaad altijd van die praktische oplossingen! Soms ben ik ook uren aan het verzinnen hoe ik nou weer eens iets moet gaan aanpakken. Komt vriendlief thuis en heeft hij in vijf minuten een oplossing bedacht. Meestal moet ik daar ook wel even aan wennen, maar achteraf is het vaak een super oplossing!

Dokkie, je houd het wel echt spannend! Maar is een zakkende bloeddruk niet het teken dat de bevalling er aan zit te komen? Heb ik wel eens ergens gehoord... Had je trouwens al wat ontsluiting?
jippie! vannacht geen nachtvoeding! mannetje lag ligt te mopperen (niet eens huilen) vanaf kwart over vier. kwart voor 5 speen er in en stil. 5 uur weer speen er in. daarna kwam hij pas om 6.30 (nu wel echt huilen). ik dacht dat hij uitgehongert zou zijn maar hij dronk maar 100 ml. en was daarna heel vrolijk... zelf ben ik wel lang wakker geweest omdat ik dacht dat het niet zo goed zou lukken... dus hij heeft doorgeslapen, maar ik nog niet... het is een stap in de goede richting!

even kort want er ligt een wondertje op mijn schoot, vandaar ook geen hoofdletters, is lastig met 1 hand...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven