eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Hier weer even een berichtje. Erg druk geweest, gisteren naar fysio geweest met de kleine man. Hij is waarschijnlijk toch niet geheel schade-vrij uit de (tang)bevalling gekomen. Hij heeft al weken een enorm hardnekkige voorkeurshouding. Dat betekent dat hij bijna altijd met zijn hoofd op rechts wil liggen. Zelfs al staat Prinses Maxima aan zijn linkerkant, dan nog kijkt hij liever naar een witte muur aan de rechterkant. Dat is natuurlijk niet goed. Het vermoeden bestaat dat hij iets verrekt heeft in zijn nek, of dat ze iets te hard getrokken hebben aan zijn nek, waardoor hij pijn heeft, of waardoor het in elk geval niet prettig is voor hem op op links te liggen. Dat kan wel kloppen, want als ik hem op zijn zij leg of met zijn hoofd de goede kant op duw, verzet hij zich. In de stabilisator (een dingetje waar hij 'verplicht' in op zijn zij moet liggen) levert uren gehuil op en vervolgens (hoe hij het voor elkaar krijgt weten we niet) ligt hij toch alsnog met zijn hoofd op rechts en met een rare draai ligt dan de rest van zijn lijfje nog op zijn linkerzij. Beetje zielig dus. Volgens de kinderfysiotherapeut, zijn we er heel vroegtijdig bij dus dat is fijn. Ze is wel 1,5 uur met hem bezig geweest (hij deed zo braaf zijn best de lieverd). Heb nu tips en oefeningen die we de komende week gaan proberen. Uiteraard hadden we alle trucs die het consulatiebureau had meegegeven al geprobeerd maar niets werkt. Het is dus niet dat hij het niet wil maar hij kan het niet of het doet hem pijn. Als we na een week geen resultaat hebben krijgen we een verwijzing naar de manueel therapeut omdat als het echt medisch is alleen maar oefenen niet voldoende is. Dus mijn ochtendje was weer gevuld. En dat met 4 uur slaap. Ze heeft zoveel verteld dat het op het laatst mijn ene oor in ging en het andere zo weer uit Ik kon niets meer opnemen. Die shit-tangbevalling ook. Jammer dat het zo moest lopen.

Nou, dit was even mijn ego-deel. Ik ben heel benieuwd hoe het met Dokkie gaat! Ik las ook over dat ABC Dophilus poeder in het boek van Daphne Deckers, als middel tegen darmkrampjes. Hoe ken jij het? Goeie tip. Het lijkt wel of de kleine man met zijn billen in een emmer satésaus is gevallen soms. Gisteren zat zelfs zijn romper en rug er helemaal onder, getsie.

Plieno, is het een idee om de volgorde om te draaien? Dus als hij wakker wordt, dan spelen / knuffelen / voeden en dan slapen?

Sorry dat ik verder even niet op iedereen reageer. Als ik tijd heb ga ik vanavond ff bijlezen. Eerst ga ik de poes naar haar nieuwe bazinnetje brengen. We hebben een heel fijn adresje voor haar gevonden. Ik ben er erg blij mee, voor zover je er blij mee kunt zijn natuurlijk, snik snik...

Liefs
Dokkie, zo’n bakerzak lijkt mij ook ideaal! Welke maat heb jij hem? Ik zit zelf te denken aan de maxi variant. Onze kleine zit namelijk al ruim in maat 62.

Plieno, heel erg bedankt alvast voor de samenvatting! Volgens mij ga jij er dingen uit halen die zeker ook van mij van toepassing zijn. Onze kleintjes hebben volgens mij een beetje een zelfde patroon.

Lees nu ook meteen je samenvatting er achter aan: super gedaan! Bedankt! Volgens mij kan ik al best veel doen met jouw samenvatting. Ik ga bij huilen ook vaak wiegen, speentje geven, eten geven, etc. Ik kan me er wel in vinden dat je de kleintjes moet laten uithuilen en niet te snel moet grijpen naar iets om te troosten (mits inderdaad geen honger, vieze luier, ed). En dat je dat doet met ze op schoot past meer bij mijn gevoel dan ze alleen in bed laten huilen. Wel ben ik het me je eens dat dit niet altijd mogelijk is. Een mooie middenweg is denk ik het beste. In bed leggen, huilt hij: dan even laten huilen. Gaat het niet over, oppakken en lekker even laten huilen. Zo interpreteer ik het toch goed, he?

Fijn om te horen dat het bij jou in ieder geval twee voedingen minder heeft opgeleverd! Ik ga zeker aan de slag met wat jij hebt geschreven!

Herah, same here! Ik probeer ook van elke methode datgene te pakken wat mij aanspreekt en dit samen te voegen tot een geheel, passend bij die kleine!

En wat heerlijk dat ze al zo goed slaapt! En ben maar niet bang voor het CB. Als jullie kinderarts het prima vindt, dan is het toch goed! Hij/zij heeft er toch echt wel veel verstand van!

KQ, fijn dat je er weer bent! Het is rot om zo ziek te zijn, zeker als je net een kleintje hebt! Maar wat heerlijk dat ze zo goed doorslaapt. Echt super fijn! Slaapt ze nog bij jullie of moeten jullie naar haar kamertje als ze haar speen kwijt is? En wordt ze wakker met geluid (huilen, murmelen)?

Klaver, lijkt mij heel moeilijk om het niet te ‘mogen’ weten wat het wordt! Ik zelf zou het niet uit kunnen houden en ook zeker gaan kijken, maar zo’n echo is voor mij echt abracadabra! Ik snap niet dat die echografisten zoveel zien in een echo. Soms ben ik al heel zo’n sessie bezig met te snappen hoe hij ligt! Wanneer heb je trouwens je 20-weken echo?

Luum, voor jou vandaag ook weer een rare dag, denk ik, met de gedachten aan de begrafenis van de opa van Soep. Doet jou denk ik weer even terug gaan naar maandag, of niet! Jij ook nog even een knuffel!
Yasmine, wat een dag heb jij! Fysio voor die kleine met dat rotgevoel over die tangverlossing! Ook nog je katje wegbrengen... gelukkig naar een lief bazinnetje! Ligt jouw kleine man ook vaak in een C vorm ('banaantje' wordt het ook wel genoemd). Die van ons ligt vaak in een omgekeerde C (in spiegelbeeld dus). Ik ga dus toch nog maar een afspraak maken met de Osteopaat.

Ik hoop voor jou en je mannetje dat de oefeningen gaan helpen, want het is echt vervelend als je weet dat die kleine er echt pijn aan heeft!
Ha lieve meiden!! Ik leef nog!!

Allereerst een heeeeel gezond en liefde- en vreugdevol 2008 voor jullie allemaal!!!

Ik wil beginnen met me honderdduizendmaal te excuseren dat ik me zo lang niet gemeld heb. Ik heb even snel de laatste paar pagina's bijgelezen en zie dat jullie je zorgen maken, erg lief!! Ik snap het als jullie nu boos zijn hoor. Want ik heb geen goede reden om niet te schrijven! Mini-wolfje zit nog gewoon in mn buik namelijk.

Ik heb het eind november - eind december gewoon erg druk gehad op mn werk en had echt geen puf meer om te reageren. Bovendien schrijven jullie zoooooveel en heb ik het gevoel als ik niet op iedereen reageer / meeleef, dat ik tekortschiet. Dus toen had ik zoiets van "even rust, en even helemaal niet meer op het forum". Hoop dat jullie het begrijpen. Met de Kerst en Oud en Nieuw hadden we allemaal mensen over de vloer en was het dus erg druk (maar wel gezellig). Sindsdien ben ik met verlof en dat is heerlijk! Al moet ik nog heel veel belangrijke dingen regelen: oppasmoeder / gastouder voor na mijn verlof, geboortekaartje, ziekenhuistas, kleertjes wassen en strijken... pfff ik heb alles weer voor t laatst bewaard. Kleine Wolfje MOET dus nog even blijven zitten want ik ben er nog niet klaar voor hoor (komende dinsdag ben ik al 37 weken!).

We krijgen dit weekend weer vrienden over (mn vriend is ze nu aan t halen), de laatsten voor de geboorte! Ben wel moe maar verder gaat alles goed. We hadden dinsdag nog een echo en op basis van de metingen schatten ze haar nu 2422 gram. Nog even doorgroeien dus.

Nou meiden ik hoop dat ik nog mee mag schrijven, ik zal volgende week eens gaan bijlezen hoe het allemaal met jullie is vergaan de afgelopen tijd.

Helaas kan ik niet bij jullie meeting zijn uiteraard... maar ik wens jullie heel veel plezier en neem aan dat er wel wat foto's op de gmail zullen komen.

Dikke zoen voor allemaal!

Wolfje
Soep: Hoe was het vandaag?

Yasmine: Wat zielig voor het kleine mannetje! Wat zo'n bevalling al niet teweeg kan brengen he?! Ben jij er al helemaal van hersteld? Een tangbevalling is niet niks als ik de verhalen moet geloven...

En nu ook nog jullie poes wegdoen. Ik heb het met je te doen meid.

Klaver: ben benieuwd of jullie het volhouden om niet naar het geslacht te kijken tijdens de echo. Een vriendin die nu zwanger is wilde het ook niet weten, maar ze kon er niet omheen tijdens de 20 wkn echo! Een jongentje dus.

KQ: Weer beter dus! Mooi zo

Dok: Al bijna klaar dus! Spannend! Zie je tegen de bevalling op, nu je weet wat je ongeveer te wachten staat? Kan er nu wel eens om lachen dat ik zin had in de bevalling toen ik nog niet wist wat me te wachten stond.

Het grappige is dat toen ik bezig was ik heel zeker wist nooooit meer een kind te willen, en dat ik er nu op terug kijk dat het allemaal reuze meeviel en ik het er echt niet om zou laten. Leuk trucje van de natuur!

Herah: Dat zijn nog een goede berichten! Heerlijke nachten! Fijn dat het zo goed gaat!

Plieno: Ja, idd, dat is echt een reactie die je automatisch doet, meteen het huilen proberen te stoppen! Al laat ik Kaliisa soms wel huilen als er (volgens mij) niks aan de hand is. Denk het nu wel aan de huiltjes te kunnen horen of er iets is of dat ze zonder reden huilt. (en nu maar hopen dat dat dan ook echt zo is, en ik geen ontaarde moeder ben )

Laatste vakantiedagje vandaag. Week is weer eens omgevlogen. Heb weinig boeiends gedaan maar toch erg leuk. Zo gek maar erg leuk dat je zo kunt genieten van zo'n klein mensje. Kan af en toe nog steeds aar haar kijken en het bijna niet geloven dat dat wondertje van mij is. Mijn vriend heeft dat ook nog steeds, net riep hij me zelfs toen hij haar uit bed haalde, ik moest toch echt eens zien wat voor een prachtmeisje we toch hebben

Ze ligt half te slapen hier op schoot, dus ik trek haar haar pyjamaatje even aan en leg haar in bed.

Alvast een fijn weekend allemaal!
Heeey Wolfje!

Ja, we maakten ons idd al zorgen! Fijn dat toch alles goed gaat! En tuurlijk mag je blijven schrijven! Maar laat ons geen zorgen meer maken om je!!
Hoi meiden,

Welkom terug Wolfje! Natuurlijk zijn we niet boos (ik tenminste niet ) ik ben ook steeds met tussenpozen geweest vanwege de drukte en heb ook niet alles kunnen bijhouden, maar dat geeft toch niet? Blij te horen dat het verder goed gaat.

Vanochtend begon Lisa met de ene na de andere spuitluier, ongeveer 1x per 20-30 minuten. Wel zielig hoor!

"Mama, ik heb 'epoept, alweeer!" En stinken....! Ik heb haar niet naar het KDV gedaan, vond ik een beetje zielig voor beide partijen. Maar ik kwam nergens aan toe en na 4 luiers heb ik mijn ouders gebeld of ze wilden komen helpen. Na uiteindelijk 7 luiers vol drek was het eindelijk op.

Door hulptroepen lekker opgeschoten vandaag. Hele slaapkamer leeggeruimd, bed omhoog gezet en eronder gestofzuigd. (Was al een tijdje niet gebeurd... lag een klein grijs dekentje )

Alle kleertjes gesorteerd en in nieuwe kast gelegd, nieuwe lamp opgehangen. Bedje afgemaakt en in elkaar gezet. Het is nu effen lichtgeel en al een stuk opgeknapt ten opzichte van zelfgekliederde whitewash met hartjes en vergeet-me-nietjes. Ik zit nog te denken over stickers erop of niet.

Kortom, typisch gevalletje nesteldrang

Blond, ik zie een beetje tegen de pijn op, want weet nog best dat het -excusez le mot- klote-zeer deed! Maar al direct na de bevalling wist ik dat het me niet zou tegenhouden, want het was wel 'te doen'.

Jules, die bakerzak mini heeft onze dochter in geslapen tot ongeveer 6 maanden, toen was ze bijna 8 kilo en 66cm lang. Daarna nog even in de maxi, en toen was het niet meer nodig.

Plien, die ABC Dophilus maakt alleen dat ze hun eten beter kunnen verteren, en dat kan dus geen negatieve bijwerkingen hebben.

Ik heb overigens uit alle tips en boeken ook gepakt wat ik logisch vond. Als dierenarts kijk ik echter toch een beetje naar moeder Natuur, en dan zie je zelden of nooit dat een jong dier geluid (zeg maar: lawaai!) maakt zonder reden. Dat is namelijk veel te gevaarlijk! Dan wordt je namelijk gehoord door een roofdier en opgegeten. Dus je moet alleen een seintje geven aan je moeder als er iets is, en verder niet. Daarom denk ik dat (lang) huilen erg onnatuurlijk is. Kinderen die zo hulpeloos zijn worden altijd rondgedragen (zoals bij apen). Dat heb ik dus veel gedaan in een draagdoek en Lisa huilde erg weinig tot niet. (Alleen bij krampjes)

Maar het is niet altijd praktisch, nee. En onze maatschappij is er ook niet op ingesteld. Maar als ik me voorstel dat moeder chimpansee haar baby 3 takken verderop in zijn eigen nestje legt dan denk ik: klopt niet!
Wolf, welkom terug! Je bent en blijft van harte welkom wat mij betreft (en waarschijnlijk geldt dit voor iedereen)! Leuk om weer wat van je te horen en alvast veel plezier met het laatste bezoek voor de geboorte! Ik hoop dat alles nog lekker klaar komt voor de geboorte, maar ga je niet gek lopen maken hoor! Uitgerust aan je bevalling beginnen is belangrijker dan schone kleertjes e.d. Dat kan daarna ook nog!

Blond, heerlijk he, zo'n wondertje in je huis! Ik kan me ook nog dagelijks verbazen over het feit dat die kleine gewoon ontstaan is uit ons tweetjes! Wanneer is je volgende vlucht?

Dokkie, dit keer dus toch bijna klaar voor de geboorte ;-)!

En wat een spuitluiers! Heeft ze een virus te pakken?

Ik ga dan toch maar voor de maxi. Die kleine van ons is nu bijna 6 kilo en volgens CB 62 cm en volgens onze meting (tijdens slapen van kleintje met meetlint gemeten) 64 cm.

En je hebt gelijk als het gaat over moeder natuur en het niet zomaar huilen van dieren ivm gevaar! Je ziet in bv Afrika dat moeders hun kinderen de hele dag op hun rug/buik dragen. Volgens mij is het aantal huilbaby's daar een stuk minder (niet onderbouwd statement, maar mijn gevoel zegt dat). En huilde Lisa zowiezo niet veel of vanwege het feit dat je haar bij je droeg?
En het is weer vroeg dag, maar als de kleine meid (hier ook al zo'n mooie, Blond) weer gaat slapen, kruip ik lekker naast mijn vriend. Ze is al rustiger.

Ik zet even op gmail hoe het was.

Jules, jij vroeg nog naar een vakantiepark: wij zijn naar Suyderoogh in Groningen geweest en naar Hunewold State in Drenthe (beide Landal) geweest. Het is allebei supergoed bevallen, die Landalparken zijn mooi en liggen vaak in natuurgebied. Ik zou daar nu ook met Kleine Soep heen gaan, ik hoef nog geen wildwaterbaan, dat komt later wel. Je kunt vaak heerlijk wandelen daar.

Wolfje: nou, ik vind het niet kunnen hoor! Tsjonge jonge. Nee meid, geintje natuurlijk. Ik ben heel blij dat alles goed is. Ik las op een ander topic dat een baby overleden was, dus daar was ik bij jou ook opeens bang voor, omdat je eerst zo lekker meeschreef. Gelukkig had je het gewoon druk. En kijk naar Yasmine, die is er ook weer lekker bij toen ze er weer zin in had! Het wordt nu wel spannend voor je, gaaf hoor!

Dokkie: ook voor jou kunnen we binnenkort op de tribune, hoera!

Iemand vroeg naar de regelmaat van Ria als ze wakker zijn: wij leggen Kleine Soep gewoon in de box als ze wakker is voordat er gegeten moet worden. Soms valt ze namelijk direct na de fles in slaap, dus wordt er niet gespeeld, dat doen we dan later. Wij hebben altijd het ritme zo strak gehad, dat er nu makkelijk vanaf geweken kan worden. Slapen doet ze nog wel in haar eigen bedje, spelen in de box of wipper.

Ik wist dat kindjes huilen nodig hadden om hun indrukken te verwerken en kan me inderdaad best goed voorstellen dat het niet handig is om ze lang in bed te laten huilen. Wij gaan ook wiegen en een speen geven als ze moet huilen tijdens haar huiluurtje, eens kijken of het me lukt om dat niet te doen. Ze is dan op zich wel vrij snel weer stil en ontspannen, misschien omdat ze dan inderdaad bij ons ligt. Maar misschien kan het ook wel zonder.

En hier ook vaak een mopperend meisje bij de laatste voeding, ook shift van vriend. Wij hebben echt een ochtendmens erbij!

Er ligt er een te gapen in de box, gmail komt later, ik ga haar nu eerst in bedje leggen en zelf verder maffen!

Liefs,

Soep
Jemig, over een week de meeting al....
Wolfje, welkom terug! Een "levensteken" hebben we wel gemist (zoals je hebt gelezen), maar alle begrip dat je in deze hectisch tijd even een pauze inlast. Gelukkig gaat alles goed en heb je nu lekker verlof. Succes met al het geregel en met een beetje nesteldrang (net als Dok) komt het vast goed.

Dok, interessante vergelijking met de natuur en heel erg waar. Ben jij direct begonnen met veel bij je dragen (om deze reden), of ging het anders niet?

Beterschap voor Lisa.

Soep, inderdaad volgende week al meeting. Nu niemand ziek worden hoor!

KQ is in elk geval weer beter.

Blond, wat lief van je vriend, smelt... Meestal ben ik hier degene die mijn vriend er aan herinnert dat we het liefste, mooiste, knapste... kindje hebben gekregen (sorry voor de andere kindjes)

Yasmine, gelukkig zijn jullie er snel bij met de fysio. Succes daarmee.

Mijn plichten roepen...

Groetjes, Plieno
Ik ben weer in het land! zonder baby in mijn buik. Ik heb op gmail iets uitgebreider verteld hoe en wat.

De vakantie was héérlijk en ik wil helemaal niet terug zijn!

Nu aan de was! Bééétje jammer.

x
Hey wolfje welcome back, natuurlijk mag je gewoon nog bij ons schrijven. Snappen we wel hoor dat je het ff te druk had met van alles en nog wat, zo rond de feestdagen schreven we volgens mij allemaal wel wat minder. Maar ja de meiden die met verlof zijn hebben zoveel tijd dat het niet eens opvalt dat er minder wordt geschreven omdat het dan nog steeds heel veel is.

Lily jij ook welkom thuis, waar was de reis ook alweer naar toe? Balen hoor dat het weer niet gelukt is, heb net je verhaal gelezen op gmail. Als het wel "half" gelukt is/was dan had je dat toch moeten zien als je op dat moment getest had omdat je dan toch de hormomen in je lijf had? of ben ik nu mis?

Nog 1 week meiden dan gaan we elkaar ontmoeten. Heb er (nu wel weer) zin in. Heb rotweek gehad deze week, stomme knie ook. En vorige week zondag de negatieve test, wachten wachten wachten, dinsdagochtend vroeg een auto die niet wilde starten, ontzettende stekende buikpijn, wachten wachten wachten, woensdagavond/nacht paar drupjes bloed, wachten wachten, donder eind vd ochtend ineens ontzettend ongesteld (dus cyclus van 30 of 31 dagen gehad deze keer) nu is het weer zoals het normaal is, alweer ver over dus zeg maar. Was niet bepaald te genieten deze week en geen behoefte om te posten en te lezen. Nou dat heb ik geweten moest meteen meer dan 3 paginas bij lezen. Sorry hoor meiden dat ik me niet eerder heb gemeld !!!!
Bri, wat enorm vervelend dat het weer niet is gelukt. Dubbel pech voor jou deze maand. Nog 10 dagen, dan zitten jullie bij de gyn en weet je misschien meer over hoe de planning wordt, spannend.

Lily, ik heb gmail gelezen, wat enorm vervelend voor je!

Jammer voor jou dat je weer thuis bent, maar gezellig voor ons dat je weer mee kan komen schrijven!
Soep, bedankt voor de tip! Wij hadden ook al een beetje over de site van landal en CenterParcs zitten surfen. Ik ga die van jou eens bekijken. Groningen lijkt me wel leuk, kunnen we ook nog even naar de stad Groningen als dat niet te ver is.

Meeting al weer over een week! Wow soep, goed dat je het even meldt! Ik ga meteen even de lijst op gmail zetten.

Plieno, gelukkig vinden we allemaal onze eigen kleintjes het allermooiste. Doet ons fijn herinneren aan het feit dat wij vroeger ook de mooiste, liefste en leukste waren!

Lily, verhaal op gmail nog niet gelezen, maar balen zeg! Wel fijn dat de vakantie zo top was. Nog niet terug willen zijn is altijd een goed teken! En wassen; vooral na zo'n vakantie heb je veel!

Bri, een hele dikke knuffel voor jou! Wat een vervelende week zeg...Het lijkt wel alsof het altijd allemaal tegelijk komt!
Op gmail heb ik een kado idee gezet voor KQ. Ik heb er bij gezet dat KQ niet mag kijken (hihi). Willen jullie eens kijken of jullie het er mee eens zijn en ook even neerzetten wie er mee doet? En natuurlijk of jullie het een goed idee vinden of misschien een ander idee hebben. Of een ander bedrag ofzo. Etc. etc. etc.

Liefs Jules
Zie mijn aanvulling op Jules mail
Plieno, wat gaat die lelijk gebitsman bij jou doen? Ik moet woensdag ook.....
Bri: wat balen voor je meisje. Kan me voorstellen dat je even geen zin had! Ik dacht al dat het niet goed was, want dan meld je je meestal even niet hier. Nu de volgende stap, op naar de gyn. Ik vind het bijna onvoorstelbaar dat je al een jaar bezig bent, het lijkt wel alsof we gisteren begonnen met schrijven. Ik hoop zo dat jij ook een oktoberkindje hebt! Die zijn wel heel lief, hoor!
KQ: even niet naar gmail!!!!!!!!
Stomme gmail, die laat de eerste zinnen zien, pfffff. Ik had lekker wat getypt, maar dan zie je meteen wat er staat. Ik heb de mail even gecopy/paste, dus het staat er weer gewoon....
Ja, onhandig met die gmai hè! Ik had ook al gezorgd voor een niet al te duidelijke beginzin waarin echt het kado ter sprake zou komen. Lastig zo.
Zoooooo, stil hier zeg. Ben ik niet gewend, haha!

Hier alles prima. Kleine man is weer een beetje bijgetrokken en doet het weer prima. Hoest af en toe nog wat maar niet meer zo absurd als eerder deze week en we mogen er officieel van spreken hier: hij slaapt door. De hele week slaapt hij minimaal tot half zeven en vanmorgen zelfs tot negen uur! Laatste voeding was wel aan de late kant, uur of half één maar tel die zelf niet echt als nacht want lag zelf nog niet te slapen. Merk wel dat kleine man de avonden echt aan het clusteren is, hij wil de hele avond wel drinken en is superwakker. Nou ja prima als ik daardoor nachten kan maken van 6,7, of 8 uur ben ik gelukkig!

Morgen naar het CB. Ben een beetje in dubio. Van de kinderarts woensdag mocht hij morgen niet worden ingeent en de huisarts die we vrijdag voor controle nog spraken vond het geen probleem. Op zich is kleine man wel goed hersteld dius ik denk dat ik vraag of ze op het CB zijn longetjes nog ff willen nakijken en als die schoon zijn dat hij dan gewoon zijn prikjes kan hebben. Gelukkig is manlief morgen en dinsdag vrij dus als kleine man er wat last van heeft sta ik er niet alleen voor.

Bri: wat balen dat je zo'n rotweek hebt gehad! Hoop dat volgende week beter is en natuurlijk eindigt volgende week goed met de meeting!! Hoe gaat het nu met je knie? Ben je alweer iets mobieler of is het nog steeds drama?

Dokkie: lekker die spuitluiers... NOT!!! Bij jou dus de eerste tekenen van nesteldrang? Hmmm... verdacht! Wel lekker dat je in huis zoveel hebt kunnen doen, geeft misschien ook weer een beetje rust. Ben het wel eens met jouw visie op huilen en het bij je dragen van je kindje. Alhoewel ik hier in huis een echt slaapkopje heb dat volgens mij die drie takken verderop ook goed zou slapen. Het is dat ik het zo fijn vind om hem dichtbij me te hebben en dat hij daarom nog lekker bij ons op de kamer slaapt. (inmiddels wel in zijn eigen ledikantje ipv de kinderwagenbak)

Wolfje: goed om weer ff een levensteken van je te krijgen. We maakten ons al zorgen om je. Gelukkig onnodig! Lekker dat je met verlof bent en bij jou schiet het allemaal ook al op. Al bijna 37 weken! Man, tijd gaat snel (oma spreekt...). Fijn om te horen dat het met mini-wolfje helemaal goed gaat. Nog ff lekker blijven zitten en lekker groeien!

Yasmine: goed dat jullie er zo snel bij zijn met de fysio. Hoop dat je kleine man er baat bij heeft en snel van zijn voorkeurshouding af is. Klinkt trouwens wel als een echte houdini hoor!

Kleine man heeft hier niet echt een voorkeurshouding. Hij draait veel met zijn hoofdje in zijn slaap, maar merk wel dat hij graag recht op zijn achterhoofd ligt . Hij kijkt dus echt recht omhoog. DIt lijkt me ook niet goed eigenlijk. Probeer hem af en toe wel te draaien maar na een tijdje draait hij dan uit zichzelf weer terug. Iemand suggesties?

Zal nog ff (met een onbeduidende beginzin) reageren op gmail.

Tot later!

Liefs Es
Hee Es, zeker stil hier!

Heeft die kleine van jou straks geen scheef hoofd, maar een plat achterhoofdje.. Ik weet niet hoe je daar wat aan kunt doen, meteen maar op je vragenlijstje voor het CB zetten dan!

Vanaf vandaag meldplicht, he? Ik weet niet voor hoelang het nog nodig is want mijn buik is zo onrustig! Vannacht steeds harde buiken, krampen en steken. Ik heb er even een extra handdoekje onder gelegd voor de zekerheid. Maar het werden geen weeen en tegen 5.30u ben ik toch nog in slaap gevallen. Vandaag overdag wel een beetje bijgeslapen maar niet genoeg. Nu maar vroeg erin, maar de harde buiken blijven komen en gaan en de baby is erg onrustig. Ook weinig gegeten want ik ben steeds een beetje misselijk. Ga maar vast zitten, zou ik zeggen

Wel een beetje een teleurstelling als het nu nog een maand duurt...

ik zit hoor dok, wel fijn dat je zelf al een sfeervol tribunetje hebt neergezet

hoe staat het er nu voor? wordt het een nachtje slapen of actief wakker zijn?

wij zijn er klaar voor :D

succes in ieder geval met je drukke kindje daar binnen.

allemaal een fijn weekend achter de rug? ik wel, lekker druk dus nu wel echt moe, 2 ochtenden bezoek, gistermiddag flink gewinkeld en gisteravond uit eten zonder meisje en met zwager en schoonzus, erg leuk zo'n dagje. vanmiddag lekker gewandeld met meisje en vanavond heerlijk even een bad genomen terwijl lief met meisje voetbal keek. nu nog even wachten op de avond voeding en dan lekker allemaal naar bed:)

slaap lekker meiden!!

bijna meeting!! leuk leuk

oh, fijn dat alles goed gaat wolfje, super! en voel je niet schuldig hoor! geniet maar lekker van je verlof!

soep en luum, hoe gaat het met jullie? veel sterkte , denk aan jullie

Bri, wat een rotweek heb jij gehad, bah! groot gelijk dat je hoofd even niet naar het forum etc stond. duim echt voor je dat de gyn op 21 jan wat hoop gaat geven!! dikke knuffel.

lily, welcome back in holland!!! jij ook een dikke knuffel!!

nou meiden, slaapz en tot morgen denk wel weer. x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven