eigen kamer, wanneer noodzakelijk?

13-04-2010 09:47 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu hebben de kinderen voorlopig nog een eigen kamer, maar op een bepaald moment gaan ze hier samen op 1 kamer, wanneer er evt nog een kindje bijkomt. Persoonlijk denk ik dat het de 1e jaren niet uitmaakt, maar een vriendin van mij denkt er heel anders over. Die vindt dat de kinderen recht hebben op een eigen kamer. Makkelijk praten als je huis groot genoeg is .

Maar goed...vanaf wanneer is een eigen kamer wel noodzakelijk?
Als je geen groot genoeg huis hebt om je kinderen hun privacy te kunnen bieden, waarom moet je er dan nog zonodig eentje bij? Zorg liever dat je de kids die je al hebt wat te bieden hebt ipv je hormonen blind achterna te rennen.
Noodzakelijk is een eigen kamer nooit natuurlijk.
Ik vond het altijd heel leuk om samen op een kamer te slapen. Nu was het wel zo dat we verhuisde toen ik 11 werd en mn eigen kamer kreeg, maar ik heb nog vaak bij mn zusje op de kamer geslapen.
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Ik denk dat het aan je kinderen ligt. En over hun ontwikkeling kun je nu nog niets zeggen.

Ik vind het fijn dat onze kinderen een eigen kamer tot hun beschikking hebben. Als ze samen op een kamer willen, dan kan dat maar het hoeft niet.

Lekker kort door de bocht Elninjoo. Vroeger wisten mensen niet beter. En nee, ik vind niet dat vroeger alles beter was.
Weer lekker kort door de bocht Nien. Wij hebben genoeg ruimte(als we er een verbouwinkje tegenaan gooien), maar twee van mijn zoons willen graag bij elkaar slapen. Ze zijn 6 en 7.

Ik vind het ook prima kunnen hoor. Mijn oudste wilde met een jaar of 9 graag een eigen kamer.
Kinderen die recht hebben op een eigen kamer? Onzin! Ik kan me voorstellen dat je als puber graag een eigen kamer hebt. Maar tot die tijd niet hoor. En dingen zijn zoals ze zijn. Mijn broertjes sliepen ook altidj bij elkaar op de kamer. Heel gezellig. Ik kroop vaak bij een van hen in bed omdat ik alleen maar saai vond.
Een eigen kamer noodzakelijk ? Benieuwd hoe die dorpsgenoten met 6, 7, 8 kinderen in een rijtjeswoning dat doen. Allemaal een portacabin op zijn zijkant o.i.d. ?

Laat ze blij zijn met een eigen bed, vroeger werden ze in bed gelegd, en als ze sliepen tegen de muur gezet, dan konden de volgenden in bed.
Noodzakelijk???? Wordt je anders beschuldigd van kindermishandeling ofzo???
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind dat kinderen tegen hun puberteit wel echt een eigen kamertje nodig hebben.

Privacy is dan toch wel fijn. Op het moment dat ze zich bewust worden van hun lichaam (schaamte om naakt te zijn bijv) is het toch prettig als ze alleen kunnen zijn.
*
Ik kreeg een eigen kamer toen ik naar de middelbare school ging. Was onder andere makkelijker met huiswerk maken, mijn zusje en ik schelen 6 jaar dus die was met hele andere dingen bezig dan ik.
Noodzakelijk is een eigen kamer natuurlijk niet.

Maar ik vind dat ook kinderen recht hebben op een beetje privacy, en dat gaat lastig als je broer/zus bij je op de kamer slaapt.

Ik neem maar even aan dat jullie geen mogelijkheid hebben om groter te gaan wonen?
Ik heb ook pas op mijn dertiende een eigen kamer gekregen en daar nooit op enige wijze last van gehad (en ik ben nog geen dertig dus zo heel erg vroeger was dat niet). Mijn broers zijn toen ze op kamers gingen zelfs na een periode apart weer snel samen gaan wonen (totdat de verkering het na twee jaar samenwonen met twee broers genoeg vond )

Wij hebben twee slaapkamers en de tweede is op komst en die komt dus eerst bij ons en daarna bij zijn/haar zus op de kamer. Lijkt me onwijs leuk voor beide spruiten!
Het is toch maar net hoe je ze went en wat de mogelijkheden zijn?

Wat een onzin, 'recht op een eigen kamer'.. zeker ook 'recht' op een playstation, een mobiele-telefoon-met-internet en de nieuwste Nikes?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik sliep vroeger met mijn broer op één kamer en ik vond het geweldig! Die situatie duurde ongeveer tot ik 11 werd. Daarna kregen we ieder een eigen kamer, maar heel vaak gingen we nog bij elkaar "logeren".
Noodzakelijk nooit, maar als ze puber zijn wel prettig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja, tuurlijk zou ik het liefst ieder kind een eigen kamer geven, maar als dat er de 1e jaren nog niet in zit dan lijkt mij dat niet zo'n probleem. Als het goed is, is dit maar een tijdelijk 'probleem' tegen die tijd. Onze intentie is wel wat groter te wonen uiteindelijk.

Maar goed, tot een jaar of 10 kan het dus zeker wel?

Trouwens...ik sliep zelf ook een hele tijd op 1 kamer met mijn broer (grote kamer gescheiden door een kastwand) en toen was ik al een jaar of 14 geloof ik en mijn broer 10/11 jaar. Kan me niet herinneren dat dat grote problemen gaf.
quote:ADLmamavanM schreef op 13 april 2010 @ 10:04:

Trouwens...ik sliep zelf ook een hele tijd op 1 kamer met mijn broer (grote kamer gescheiden door een kastwand) en toen was ik al een jaar of 14 geloof ik en mijn broer 10/11 jaar. Kan me niet herinneren dat dat grote problemen gaf.Daar heb je je antwoord.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Voor pubers is een eigen kamer wel wenselijk denk ik. HIer gaan de oudste van 5.5 en de jongste van 2 jaar binnenkort samen op de kamer. Vooral oudste verheugt zich daar enorm op.
Ik denk als ze naar de middelbare school gaan, dat dan een eigen kamer handig(er) is i.v.m. huiswerk etc. Dan krijgen ze ook vaak vriendinnetjes/vriendjes op bezoek en dan is een eigen kamer leuk(er), dan wanneer je met een jonger/ouder zusje/broertje zit opgescheept...

Ik heb vroeger lang op 1 kamer met mijn 7 jaar oudere zus geslapen. Toen zij het huis uitging, kreeg ik dus een eigen kamer.
Ik heb vroeger zelf tot mijn 13e bij mijn jongere zusje op de kamer geslapen. Mijn ouders hebben me jaren eerder al een eigen kamer aangeboden (zij hadden een kamer over), maar ik vond het veel te gezellig! Pas rond mijn 13/14e jaar, had ik er genoeg van. Je kan een kamer idd ook delen door een boekenkast o.i.d. als scheidingswand te gebruiken. Hebben ze toch nog dat gevoel van een beetje privacy.
Carpe diem
Mijn kinderen hebben alle drie hun eigen kamer, als ik zo afga hoe ik en mijn zus vroeger waren is dat voor de wereldvrede wel het best....
Mijn kinderen (3 en 5) liggen sinds een half jaar samen op een kamer. Ze hebben zich maanden verheugd op het stapelbed, voordat ik uiteindelijk verhuisde. Ik heb nog een slaapkamer over, maar die gebruik ik nu voor opslag van spullen.

Fijn om te lezen dat de meesten pas tegen de puberteit een eigen kamer wilden/kregen. Deze situatie kan dus nog jaren goed gaan.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Ik vind dat kinderen helemaal geen recht hebben op een eigen kamer, daar is ook niet echt een noodzaak toe. Mijn dochters slapen samen en zolang dat het handigst is blijft dat zo.

Als ze behoefte krijgen aan meer privacy kan er wel een keer een kamerscherm ofzo, maar ik ga niet alles op alles zetten daarvoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven