Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Kerstvakantie kan denk ik wel, maar vind dat nog wel heel lang duren hoor. Anders toch een weekend?

Mij maakt het echt niet uit waar het is.

Hahaha, ik ben dus wel zo'n ontaarde moeder. Ik heb Mats nog nooit voor lol thuisgehouden, ooit een paar keer omdat hij heel moe was. Het leek me wel handig nu, omdat het nu nog mag zeg maar, hahahaha. Best wel ontaard dus, hihi (we kunnen gewoon ook alleen met de ontaarde mama's iets doen, hahaha, grapje)

Vanmorgen mooie kijkdozen geknutseld met de jongens, vanmiddag naar de speeltuin, daarna ijsje in de stad gegeten. Na het eten met ons viertjes nog een lekker stukje gefietst. Lief is aan het verven; badkamer en de babykamer. Joepie!!!

Nu moe, errug moe, hahahaha
Hoi allemaal,

Mmmoi, dat klinkt als een leuke dag inderdaad! En fijn dat Jasmijn zo blij is met haar "nieuwe" fiets. Zo'n 20 inch zou voor Hanna nog veel te groot zijn, die past nu net goed op haar 16 inch (en liever rijdt ze op een nog kleiner formaatje). Hanna fietst inderdaad los, sinds april (en tegelijk met haar hartsvriendje, echt grappig dat ze op dezelfde dag besloten dat ze dat konden).

Annie, heeft de Bossche Bol geholpen? Voel je je in het algemeen weer wat beter?

Pebbles, nog helemaal aan het genieten van je mooie zoon? Heeft hij trouwens inderdaad niet al te lange beentjes of valt dat heel erg mee? Was toch vervelend, die stress toen. Fijn dat hij er nu is en dat alles goed gaat! Hoe vindt manlief het, om een zoon te hebben? En vind jij het ook anders, dan de meiden?

Ris, ik zie leuke schminkfoto's langskomen op Hyves, je hebt er echt plezier in he! Hoe gaat het met je suikers..ik zag dat ze weer even veel te hoog waren? :S

Babba, dat huis in ZA klinkt goed! De familie kijkt zeker wel enorm uit naar de kennismaking met Zach?

Ringel, je hebt echt zin in die nieuwe baan he! Heel erg leuk voor je, ik gun het je van harte!! Heb je de opvang al helemaal rond (gastouder?)?

Krokus, gaat het nog zo goed met Roan? Hij lijkt wel (geestelijk) gegroeid te zijn he, dat hij veel dingen beter kan handelen? Volgens mij loopt het allemaal wel goed in jullie gezinnetje?

Hier alles goed. We zitten nog wel tijdelijk in het huis van mijn ouders (erg blij dat het kan, al is het een beetje raar, zeker in het begin, nu voelt het steeds meer eigen) en we hopen eind van de week in het nieuwe huis te gaan slapen en wonen. Deze week wordt de vloer beneden betegeld, en dit geldt ook voor onze badkamer (waarna dus ook het sanitair kan worden opgehangen). Dan wordt het eindelijk leefbaar..wel zin in om er te gaan wonen! Onze oude huis is nu ook overgedragen aan de nieuwe bewoners. Wat een stress en hard werken was dat zeg..niet normaal (en wat een losse rommeltjes blijken we dan te hebben..). Mijn man heeft overigens ook hard meegeholpen maar aan het begin van de week moest hij helaas werken en dus was de klus voor mij. Maar daar ben ik nu wel van hersteld, dat gaat gelukkig snel genoeg met een paar nachten goed slapen!
O ja, over de meet. Ik zou er op zich niet zoveel moeite mee hebben om Hanna daar een dag voor te laten "verzuimen". Maar ik begrijp dat dit het toch niet gaat worden? Misschien is een zaterdag (eind oktober) dan toch beter. En wat de locatie betreft; wat is nu het meest centraal en acceptabel? We hebben 2 mensen uit de Randstad, 2 uit NB, 2 uit Overijssel, 2 uit Groningen (vergeet ik nog iemand?). Iets tussen Amersfoort en Zwolle is wellicht het beste?
Ik zie dat Harderwijk (het Dolfinarium..) redelijk centraal ligt tussen Amersfoort en Zwolle, is dat een optie?
Ik ga nog maar even door met in mezelf kletsen haha. In oktober (week voor de herfstvakantie) gaan we als het goed is, met Hanna een weekje op vakantie, lekker naar de zon..Zoon gaat die week op schoolkamp en mijn ouders willen in principe de overige dagen (de weekends) voor hem zorgen. Zo'n zin in!! Ik ben druk aan zoeken naar vakanties, we denken sterk aan Turkije. Mmmoi, heb jij nog tips voor Turkije in oktober?
Owow, dat is zo heerlijk, Turkije in oktober. Lekker een week niks doen in de zon, zwemmen, boekjes lezen, lekkere dingetjes eten... ik zou zeker voor een hotel in Lara gaan. Zijn allemaal luxe hotels en liggen vlakbij het vliegveld, zodat je niet zo'n lang transfer meer hebt als je daar aankomt.

Ik vind het overigens niets voor jou Mir, je kind een week thuis houden van school! Had ik niet achter je gezocht

Ben net terug van de gemeentedag. Was erg gezellig, alleen jammer dat we tijdens de vossenjacht een bui op ons hoofd kregen. De vossen waren gevlogen en de rest van de tocht werd afgelast. Het was wel een heel leuke gezellige dag, met veel ontmoetingen. Ook de kinderen hebben het heel leuk gehad.

Harderwijk is voor mij op zich prima te doen. Dolfinarium is wel mega leuk maar ook erg duur. Is er in die buurt nog iets anders leuks te doen?

Ik zal eens een foto maken van Jasmijn op d'r nieuwe fiets. We kwamen net thuis en ze ging er gelijk weer op vandoor. Thijmen is bek af van de dag en zit tv te kijken. Hij heeft gelukkig wel een poosje in de wagen geslapen maar niet zo lang als hij thuis zou doen.
Haha Mmmoi, val ik je tegen? Ik doe het ook niet snel maar we dromen echt nog van een weekje met zijn drietjes (destijds met zoon zijn we natuurlijk ook altijd met 1 kind op vakantie geweest, simpelweg doordat hij zo lang enig kind is geweest). En vanaf januari mag het simpelweg niet meer dus als we nu de kans krijgen, nemen we het waar. Daarbij hoeft Hanna niet bepaald op haar tenen te lopen in groep 1 dus ik denk dat ze dat weekje wel kan missen. Heerlijk, na al die verhuis- en verbouwdrukte lekker een week luieren en lezen..ik ga eens googlen op Lara, bedankt voor de tip! (en een korte transfertijd is inderdaad ideaal).

Jammer dat de vossenjacht in het water is gevallen maar fijn dat de contacten goed waren!
Zo, hier liggen de kids al in bed, te verwerken wat ze allemaal beleefd hebben vandaag Alles is weer opgeruimd en klaargelegd voor morgen, ik moet nog even een paar toetsen nakijken en dan ga ik denk ik lekker even in bad, relaxen!

Ik heb net lekker een poosje met Pebbs gebeld. Niet dat we de rust kregen om een diepgaand gesprek te voeren, allebei met kinderen op de achtergrond, haha. Maar het gaat heel goed met haar en Valentijn doet het ook heel goed. Eet, slaapt, eet, slaapt...heerlijk, ook 's nachts. Zondag over twee weken gaan wij er een middagje heen, leukleuk! Ik zat later te denken, je mag ook hierheen komen Pebbs, als je daar meer zin in hebt? Kan me voorstellen dat met al die kraamvisite je er ook wel een keer op uit wilt. Maar ik hoor het wel. Als het mooi weer is kunnen we misschien nog even op het strand zitten in de zon op een terras. Het maakt mij niet uit.

@Mirjam: Je hebt gelijk hoor, echt missen doet ze ook nog niets, maar ik zou me toch schuldig voelen tegenover de juf...heel stom maar dat komt gewoon doordat ik zelf juf ben. In de bovenbouw is het wel vervelend als een kind een week mist, bij de kleuters lijkt me dat veel minder, maar toch houd ik dat gevoel. O enneh als je me even vertelt wat je verwacht van je vakantie dan weet ik er wel een hotel bij, ik heb in Turkije al zoveel hotels gezien!
Hm, het mag een vrij eenvoudig hotel zijn, dat ultra-all-inclusive hoeft van ons niet zo nodig. All-inclusive is wel fijn, maar logies-ontbijt mag ook. Aan het strand, korte transfertijd vanaf luchthaven.

Fijn dat het goed gaat met Valentijn!
Tja, de hotels in Lara zijn allemaal wel best ultra all inclusive. Aan een prachtig breed strand met een korte transfertijd. Toch zou ik zeggen, probeer het eens, zo'n hotel. Het is echt een ervaring en het is echt superleuk om elke avond wat anders luxe te eten! En al die drankjes en snacks overdag...het is heerlijk maar je hóeft natuurlijk niet te nemen, haha.

Hotel IC Green Palace is echt mooi, mooie tuin, lekker rustig. Verder vonden wij Riva Diva heeeeel erg mooi maar dat is nu overgenomen door iets anders en heet nu ook anders. Ach, alle hotels die daar op een rijtje zitten zijn erg mooi, sla zoover.nl er ook eens op na, kun je zoeken op wat jij zelf belangrijk vindt.
Ik heb nu een leuk hotel gevonden, vrij voordelig ook en wel all-inclusive maar zonder ultra haha. Vliegen vanaf Eindhoven, is wel te doen denk ik.
Welk hotel is het Mirjam?
Wat een leuk kaartje Pebbs!!! Echt geweldig leuk met die tekeningen!

Gaat alles goed? Kom je gauw even kort vertellen? (update van Mmmoi was ook goed hoor, maar ik wil je trotse mama-praat ook wel lezen!)

Mir; heerljk weekje weg! Heb je wel verdiend na al dat werk met verhuizen!

Annie; hoest met jouw bolle buikje?
Hoi hoi,

Mmmoi, wat is het verschil tussen all en ultra inclusive? Mij lijkt het niks voor 2 weken, maar een weekje ???? Hmmmm, leuk Mirjam, heerlijk vooruitzicht!!!

Jahaah, Pebbs, leuke kaart. Wat kan Floor mooi schrijven. Mats schrijft alle letter verkeerd om en woorden achterstevoren. Wel leuk dat hij steeds meer letter kan lezen.

Klinkt wel wijs als hij a m s t e r leest en er dan automatisch Amsterdam van weet te maken, hihi

Ris, hier gaat het goed, vorige week wel even bloed laten prikken. Ik heb enorme jeuk, waarschijnlijk gewoon zwangerschapsjeuk maar even uitsluiten dat mijn lever gekke dingen aan het doen is. ben morgen 31 weken...dus dat schiet op!
Goedemorgen!

De laatste 3 weken van mijn werk zijn ingegaan. Op dinsdag 4 oktober werk ik voor het laatst, ben dan precies 34 weken zwanger. Eerst recht op zwangerschapsverlof en dan in januari (hopelijk niet nodig) de WW in. Gelukkig heeft onze werkgever een goede regeling met het UWV getroffen en ga ik er financieel de eerste maanden niets op achteruit.

Het voelt alleen dus niet dat ik lekker met verlof ga. Ik heb de periode dat ik thuis zat als zo vervelend ervaren , ik hoop niet dat zich dat gaat herhalen. Het liefst ga ik gewoon weer lekker aan het werk als de baby 3 maanden is.. we zullen zien!!!!
spannend Annie......heeft het verder een reden dat je 6 weken van te voren stopt met werken. Als je, je verder goed voelt dan kun je toch ook tot 4 weken door werken?

Ik heb stiekem wel het idee dat mijn nieuwe werkgever mij oa heeft aangenomen, omdat ik niet meer zwanger wil/ ga worden. (los van het feit dat ik geknipt voor de functie ben) Heb niet zo heel expliciet aangegeven in mijn gesprek, maar toch. Het is natuurlijk wel een pluspunt, bijna 34 en gezin is "af" geen gedonder meer met zwangere werkneemsters, verlof en ander soortige toestanden
Ringel, de laatste groep die 3 jaar geleden begonnen is en waar ik bij hoor heeft een contract t/m 5 oktober. Vanaf 6 oktober zijn we dus werkloos. Ik had best langer door willen werken, maar dat mag dus niet. Na 3 jaar tijdelijk gewerkt te hebben, moet het contract omgezet worden in een vast contract en dat wil onze werkgever niet, vandaar.

Ringel, is het in het gesprek gegaan over het wel of niet hebben van een kinderwens? 33 en 2 meiden...ik ken genoeg mensen die ook nog wel voor een derde zouden gaan, hahahah
Zo, mijn werkweek zit er ook weer op... ben nu best wel moe en heb nog een hoop nakijkwerk meegenomen, en ik moet ook nog strijken. Ik ga zo eerst maar eens douchen en dan beslis ik: strijk of nakijkwerk, haha.

Lekker weinig plannen in het vooruitzicht. Woensdagmorgen doe ik meestal boodschappen met Thijmen als Jasmijn naar school is. Gezellig. Verder misschien nog ergens een bakkie doen ofzo...

@Annie: Ultra zegt meestal dat er nóg meer all inn is, bijv. buitenlands gedestilleerde drankjes, ijsjes, wafels, etc. etc. Maar wat er allemaal all inn is, is per hotel verschillend. Gewoon een kwestie van 'geef het beestje een naampje' dus. Voor een weekje is het idd heerlijk.

Wij gaan dit jaar voor het eerst sinds jaren niet op vakantie in de herfstvakantie. Mmman heeft geen vrij en bovendien vinden we het gewoon te duur worden. In de kerstvakantie gaan we ook nog niet weg, hoewel man wel 2 weken vrij heeft, maar 1 overlappend met Jasmijn en mij helaas. Over de voorjaarsvakantie denken we nog na. We wilden weer naar de Efteling maar dat is een stuk duurder geworden dan vorig jaar en Eurodisney heeft nu een aanbieding met kids gratis en 40% korting, dan is het ineens veel beter betaalbaar om daarheen te gaan. Misschien dat we dat doen, maar wel willen graag met vrienden, en die denken er nog over na.
Nou, dat werd hem allebei niet, Thijmen begon te huilen en voordat ik bij hem was had hij zijn hele bed onder gespuugd... dus zijn bed is lekker verschoond, gelukkig ging hij heerlijk verder slapen, en ik heb gelijk de badkamer maar aangepakt (waar alle vieze was in de badkuip had gelegen). Ik zit nu pas weer dus het wordt geen strijken en ook geen nakijken, haha, lekker relaxen!
Ben gisteren idd ook het hele huis even doorgeweest, zodat ik gistermiddag lekker met m'n kont op de bank, m'n boek kon uitlezen. (voor de geïnteresseerden, De Einstein code, heb er een hoop over natuurkunde, kansberekening en kwantumfysica bijgeleerd)

Vandaag ga ik de kasten van de meiden uitruimen, het is belachelijk hoeveel kleding ze beiden erin hebben liggen en ik wil een lijstje gaan maken van wat er echt nog nodig is (Oudste moet er bijvoorbeeld nog een paar broeken bij, shirtjes met lange mouwen en nog wat sokken en maillots)

@Annie, we hebben het er niet zo specifiek over gehad, wel/ niet nog kinderen. Maar ik heb wel laten doorschemeren dat ik iig geen kinderen meer wil. (kan ook niet, want lieffie kan ze niet meer maken ;-p )

Ach en wbt vakanties....ik heb de 1e 2 dagen van de herfst vakantie vrij gevraagd (zo fijn dat, dat weer moet!) Lief heeft de rest vrij en we zijn wel aan het kijken of we in de voorjaarsvakantie een paar dagen weg kunnen. Heb iig voor volgend jaar al wel een geweldige camping gevonden waar ik met de meiden heen wil. De "sprookjescamping"

http://www.sprookjescamping.nl/
Ach arme Thijmen, gaat het al beter.

Ringel: wanneer ga je beginnen met werk? Leuk leuk. Ja kleren uitzoeken, moet ik ook doen. Veel is te klein.

Annie: jouw verlof ook al in zicht. Ontzettend balen dat je moet solliciteren tijdens jouw verlof of vind je dat niet zo erg. Van de andere kant als je het financieel trekt, een paar extra maanden verlof ook niet heel erg. Je wil gewoon weten waar je aan toe bent en wanneer.

Krokus: zag de foto's van de boys. Knapperds en ze lijken best op elkaar. Hoe gaat het met het slapen van Jesper? Is hij voor de rest makkelijk in de omgang?

RIS zijn je suikers weer beter en voel je je een beetje ok. Is jouw opleiding ook weer begonnen, laatste jaar toch?

Verder niet veel te melden. Benieuwd naar eerste week van Pebbles en gezin. Kraamweek ook bijna voorbij denk ik. Zullen het wel lekker druk hebben.
heb net Fenna's kast gedaan en heb 2 vuilniszakken vol met kleding er uit gehaald (en nog heeft ze een overvolle kast) kwam erachter dat ze best veel merkkleding heeft, mexx, oilily, cakewalk enz. Pfft als ze er maar niet aan gewend raakt. Als ze groter worden is het bijna niet meer te betalen! Ook alle zomerrompers en pyama's zijn weer omgewisseld voor de winter versie......
Een tijdje niet geweest hier voor mijn gevoel. We hebben een paar drukke dagen gehad. Maandag en dinsdag zijn mijn lange werkdagen, en gisteren ben ik nog wezen pokeren met een paar collega's. Een stel mannen van 45+ die het enorm grappig vinden dat ik meedoe.

@mir, Roan is inderdaad wel gegroeid. Hij blijft een pittig kereltje, maar is heel goed te corrigeren. Is wel heel erg moe van school, en dat maakt dat hij heel dwingend wordt. Dat negeer ik grotendeels. Ach, het zal altijd wel het druktemakertje van de klas zijn, maar die moet je er ook bij hebben toch?

@ringel, wat lekker joh, het vooruitzicht van weer moeten werken. Kan me voorstellen dat je het fijn vindt. Hoeveel uren was het nu? Ook lekker dat jullie het dan financieel wat ruimer krijgen.

@babs, Jesper is ook een karakter, alleen wel op een hele andere manier dan Roan. Jesper kan heel fel zijn, maar is wel meegaander. Werkt minder op de irritatie wanneer hij boos is. Wat Roan bijvoorbeeld altijd deed als hij buiten mee moest lopen (van auto naar huis bijvoorbeeld, of in de winkel) dan ging hij als zo'n dood vogeltje aan mijn arm hangen en op de grond liggen en daar gillen. Jesper maakt wel kabaal, is wel boos en laat merken dat hij niet mee wil lopen (mopperen en huilen), maar hij loopt wel mee. Verder is Jesper "gevaarlijk". Die is nl enorm ontdeugend op het moment. Maar wanneer je hem dan bestraffend toespreekt, krijgt hij pretlichtjes in zijn ogen en laat hij zijn kuiltje in zijn wang zien. Dan moet je wel lachen. En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Zo, het is rustig geweest hier de laatste tijd. Nou, hier thuis ook wel. Thijmen is weer aan het opknappen, spuugt niet meer maar eet ook nog bijna niks. Vind ik wel verontrustend, want hij is al niet zo zwaar. Maar goed, eten kun je niet dwingen. Alleen zijn pap 's morgens gaat er nog goed in en 's middags en 's avonds is het drama met eten momenteel. Ik probeer het maar zo veel mogelijk rust te geven maar vanbinnen maak ik me toch wel zorgen...

Kasten opruimen las ik, moet ik ook nog doen. Spullen goed uitzoeken en wat op MP zetten en de rest gewoon lekker weg doen. Naar de kringloop ofzo. Ik heb er steeds nog geen zin in maar dat moet hier ook wel gaan gebeuren.

Vanmiddag ben ik met een vriendin en de kinderen in het bos geweest. Het was mooi weer hier vandaag. Morgen ga ik met 2 collega's/vriendinnen shoppen en uit eten, daar heb ik heel veel zin in. En Jasmijns balletlessen beginnen vanaf morgen weer, dus kan ze weer helemaal los!
He meiden,

even snel; er is nu op de website van Groupon een aanbieding om onbeperkt pannenkoeken te eten voor 9 euro per 2 personen, in...Harderwijk!! De bonnen zijn geldig tot januari. Is het iets voor de meeting?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven