Eindexamens 2022

09-05-2022 19:01 923 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Over 3 dagen is het zover: het eerste eindexamen staat op de planning.

Twee weken geleden stond het mooi op de site van tishiergeenhotel:
Ik: maak me druk om het eindexamen van mijn puber; mijn puber: maakt zich nergens druk om en denkt dat de zomervakantie al is begonnen.

Omdat mijn puber (pardon: jovo) geen bemoeienis van mij verwacht, maar ik zo nu en dan gillend gek word van haar nonchalante houding dit topic.

Wie zit er in hetzelfde schuitje?

Als toevoeging: dit is een topic met een knipoog om even te spuien; uiteraard moeten ze het zelf doen!
girasole3 wijzigde dit bericht op 09-05-2022 19:17
10.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Zit niet in hetzelfde schuitje maar kan me wel herinneren dat ik ook vrij relaxt was over mijn eindexamens. Je had de stof tegen die tijd zo vaak geoefend dat daar gewoon niet meer zoveel aan te reviseren viel. Als ik het doorlas dacht ik telkens ‘dit weet ik ook wel’.

Eindexamens met gemak doorgekomen. Schoolexamens waren altijd veel moeilijker.

Succes voor je dochter en voor jou! Over een paar weken feest :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik vind tishiergeenhotel een zeiksite.

Maar mijn puber doet dit jaar eindexamen, dat wel. Een aantal deelcertificaten heeft ie trouwens al binnen en op zijn vervolgopleiding is ie sowieso al aangenomen, dus ik maak me niet zo druk. Puber maakt zich drukker dan ik zeg maar, want die is ineens bevangen door eerzucht en daar zeg ik natuurlijk maar niks van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een examenkandidaat. Maar zomervakantie? Neuhhh, flinke stress. Alles wordt door elkaar geleerd. Chaos in de tent.
Gelukkig staat kind er redelijk oké voor, maar als ik kind zou moeten geloven is het gedoemd te zakken!
Gelukkig zijn Engels en Nederlands de sterke vakken. Voor wiskunde moet een 3.7 gehaald worden. Zou haalbaar moeten zijn.
En nu kunnen we dus niet anders dan geduldig afwachten….. (van dat gestress krijg ik ook stress 😅)
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van mij is zo aperelaxt dat ik zelf ook helemaal vergeten was dat de examens eraan kwamen. Ik had dit weekend een vriendin te logeren en die zei dat ik (ik heb net corona en een longontsteking gehad) gewoon even naar familie in het buitenland moest vliegen om het laatste restje opknappen in de zon te doen. En ik boekte gewoon bijna een ticket de volgende dag :$

Hier komt het waarschijnlijk ook wel "gewoon" in één keer goed. Hoe staat jouw kind ervoor?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou op, hier 1 die het niets boeit. Gaat naar MBO met of zonder havo diploma. Dus het stimuleert niet echt om iets meer te doen dan strikt noodzakelijk. Wij gaan er van uit dat ze het niet haalt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat hier waarschijnlijk ook wel goed komen; maar er zijn een paar vakken waar ze niet heel erg veel marge heeft. Als die kwartjes de verkeerde kant opvallen heeft ze alsnog een probleem.
Zoals ze er nu voor staat is ze geslaagd. Haar vriend was 2 jaar geleden na de schoolexamens klaar omdat er toen geen eindexamens waren en dat vindt ze maar knap oneerlijk.

Maar goed, in al die jaren is het altijd al een lastminute werker geweest. Dus inderdaad: "komt goehoed" :)

@Matilda: voor wiskunde moet hier ook een 3,7 gehaald worden. Maar de ervaring van de afgelopen jaren leert dat ze voor wiskunde toetsen een 8 kon hebben of een 2, geen peil op te trekken dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zag vandaag voor het eerst wat stress bij pubert.. verbaasde me enigszins, want normaal zit hij in de categorie; Komt goehoed..

We gaan het zien.. staat er niet heel slecht voor, maar nou ook weer niet super goed..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren Quote
hier ook een examenkandidaat. Ik heb het idee dat dat best oke gaat. Ze heeft hier en daar vrije moment in gepland (concert met een dag amsterdam, why not) maar ook dagen dat ze vooral aan het leren is.

Met de cijfers van nu zou ze slagen, maar na/schei/bio zijn wel haar moeilijke vakken waar ze net rond de 5,5 staat. 1 onvoldoende. Gelukkig heeft ze voldoende compensatie door ne/en/wis. Hier ook een ruime 3 nodig voor wiskunde ;-) en ik ben heel blij met het feit dat ze een vak mogen wegstrepen indien nodig. Dit examenjaar en het voor-examenjaar bijna volledig online, en heel veel lessen gemist doordat leraren ziek waren: het is echt pittig om dan toch hetzelfde niveau als afgelopen jaren te halen.

Sem een beetje dubbel lijkt het me voor je. Als het diploma toch niet uit maakt voor je vervolgstudie dan kan ik me voorstellen dat je er niet veel energie meer in stopt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een. Al sinds kerst in paniek en in de stress. En nu ook nog chagerijnig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een dochter.
Ze staat er relax in. Ze mogen een extra vak wegstrepen 😉.

Een Corona generatie. Veel gemist qua uitstapjes en veel online les.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een examenkandidaat. Hij maakt zich vooralsnog niet zo druk. Maar gelukkig staat hij er wel goed voor, tot nu toe het hele jaar prima cijfers gehaald. Gelukkig maar, want het zijn pittige jaren geweest. Vanaf havo 2 getobt met zijn gezondheid (nog steeds, maar geen hevige crisis meer), corona, online onderwijs, afgestroomd naar vmbo-T en dan nu examens.
Ik denk dat het wel goedkomt.
Ik zit hier ook in een soort van zelfde schuitje.
Het is echt 50-50 of hij het gaat halen.

Vandaag na de vakantie weer naar school geweest en nu pas komt de stress.

Hij is nu weer met de examenbundels aan de slag.

Laten we hopen dat de extra stress, zorgt voor extra concentratie en inzet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat gaan jullie kinderen hierna doen?
(Even ervan uitgaande dat ze slagen natuurlijk, anders doen ze nog een jaar hetzelfde 😬)
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaes, twee herkansingen en één vak afstrepen.. het beste ervan hopen..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaat onze zoon ook examen doen. Hij lijkt zich niet al te druk te maken, ik ben redelijk vatbaar voor stress en zo af en toe krijg ik t flink benauwd. Hij zit regelmatig boven met boeken, dus lijkt te leren. Hij staat er niet super voor, vooral wiskunde is een struikelblok (en dat mogen ze nou net niet wegstrepen).
We gaan t zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
09-05-2022 20:14
Wat gaan jullie kinderen hierna doen?
(Even ervan uitgaande dat ze slagen natuurlijk, anders doen ze nog een jaar hetzelfde 😬)
Nou juf Joke, onze zoon heeft zich ingeschreven voor de Pabo.. :D
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
09-05-2022 20:14
Wat gaan jullie kinderen hierna doen?
(Even ervan uitgaande dat ze slagen natuurlijk, anders doen ze nog een jaar hetzelfde 😬)
De opleiding verpleegkundige (mbo).
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
09-05-2022 20:14
Wat gaan jullie kinderen hierna doen?
(Even ervan uitgaande dat ze slagen natuurlijk, anders doen ze nog een jaar hetzelfde 😬)
Hier rechten. Hij had twee wensen, geneeskunde en rechten. Buiten de boot gevallen bij de numerus fixus dus de knoop werd handig voor hem doorgehakt. Maar ik was ingesteld op een nog eeuwig studerend kind en nu is hij dus over vier jaar al klaar :O Veel te snel, voor ik het weet ga ik op zondag bij hem op visite :'(
Alle reacties Link kopieren Quote
sprankelend schreef:
09-05-2022 20:31
Hier rechten. Hij had twee wensen, geneeskunde en rechten. Buiten de boot gevallen bij de numerus fixus dus de knoop werd handig voor hem doorgehakt. Maar ik was ingesteld op een nog eeuwig studerend kind en nu is hij dus over vier jaar al klaar :O Veel te snel, voor ik het weet ga ik op zondag bij hem op visite :'(
;-D prachtig geschreven, en herkenbaar!

dochter wil ook graag rechten studeren. ze heeft een ng-pakket, gekozen omdat ze misschien toch geneeskunde wilde studeren...maar ze kwam er al gauw achter dat rechten veel beter bij haar paste. Wisselen naar een ander pakket kon na de vierde niet meer. Maar o wat vallen die betavakken haar nu zwaar, vooral omdat ze weet dat ze niets met de kennis zal gaan doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een ellende met corona hè. Op de school van mijn zoon zijn ze het hele jaar ook zo ontzettend hardvochtig geweest met cijfers. En ik snap echt heel goed dat niveau x ook echt niveau x moet blijven. Maar als je na al het corona gedoe er ook nog de tig uitvallende lessen bij optelt dan zou er in "mijn tijd" echt bij mondelinge toesten, boekenbeurten en projecten wat scheutiger gedaan worden in de beoordeling.

Iedereen die dit jaar een diploma haalt verdient wat mij betreft een exces taartje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liefie schreef:
09-05-2022 20:34
;-D prachtig geschreven, en herkenbaar!

dochter wil ook graag rechten studeren. ze heeft een ng-pakket, gekozen omdat ze misschien toch geneeskunde wilde studeren...maar ze kwam er al gauw achter dat rechten veel beter bij haar paste. Wisselen naar een ander pakket kon na de vierde niet meer. Maar o wat vallen die betavakken haar nu zwaar, vooral omdat ze weet dat ze niets met de kennis zal gaan doen!

Ohhhh da's echt wel zuur. Hier heeft het bèta gen duidelijk een generatie overgeslagen. Ik kan ze al sinds de brugklas niet meer helpen met hun huiswerk, maar mijn beide kinderen vinden alles zonder cijfers duizend keer ingewikkelder. Wat dat betreft heb ik véle malen liever nog een examenjaar dan nog een jaar in de onderbouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
bloosje schreef:
09-05-2022 20:24
Nou juf Joke, onze zoon heeft zich ingeschreven voor de Pabo.. :D
Leuk! Mooi vak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blossom schreef:
09-05-2022 20:24
De opleiding verpleegkundige (mbo).
Ach, dat gaat mijn zoon ook doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze jongste heeft een planning, leert netjes elke dag. Kijkt YT-filmd, doet oude examens. Zo druk is oudste er nooit mee geweest.
Studeren volgend jaar. Eerste keus uitgeloot. Maar al snel tevreden met keus 2

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven