eisprong elke maand voelen?
woensdag 1 april 2009 om 10:38
woensdag 1 april 2009 om 10:42
Ik voel het ook, heb een regelmatige cyclus (slik geen pil) dus weet ook wanneer ik hem kan verwachten. Vooraf wordt mijn afscheiding helderder en dit neemt toe tot aan de eisprong dan is het helderst en slijmerigst (sorry...). Ik voel ook altijd een soort gevoel alsof iets onder druk staat, soms links of soms rechts. Maar goed, voel het dus wel ja vind het wel grappig.

woensdag 1 april 2009 om 11:14

woensdag 1 april 2009 om 14:06
ik voel t ook, doet bij mij echt even flink veel oijn.. Maar het moment dat je de pijn t hevigst voelt hoeft volgens mijn gyn niet persé t moment te zijn dat de eisprong daadwerkelijk plaats vind. Kan ook n dag eerder of later zijn.
Heb ook gemerkt dat dat klopt. Ivm een vruchtbaarheidsbehandeling is bij mij heel vaak met echo's gecontroleerd of er een eisprong was geweest. Bij mij bleek de eisprong vaak pas n dag ná de ovulatiepijn te zijn.
Heb ook gemerkt dat dat klopt. Ivm een vruchtbaarheidsbehandeling is bij mij heel vaak met echo's gecontroleerd of er een eisprong was geweest. Bij mij bleek de eisprong vaak pas n dag ná de ovulatiepijn te zijn.
woensdag 1 april 2009 om 14:49
je kunt, behalve de echte eisprong, ook het groeien van het follikel voelen. Zo'n blaasje waar je ei uit springt kan wel 2 cm in doorsnede worden, en dan aardig in de weg zitten. Ik voel dat meestal, het begint een dag of 3 vóór de eigenlijke eisprong. Soms heb ik ook nog eens een "blauwe plek" op de plaats vand e eisprong, en voel ik twee dagen na de eisprong ook nog een en ander. Ik kan dus niet zeggen dat ik precies weet door het gevoel wanneer mijn ei springt.