eisprong elke maand voelen?

01-04-2009 10:38 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Voelen jullie je eisprong elke maand of helemaal niet of soms?

Ik voelde em net na het stoppen met de pil heel erg en had ook slijmerige afscheiding. Nu bij ronde 2 lichte krampjes gehad maar verder niks. (wel eisprong gehad, weet dit door ovulatietest van clearbleu).

groetjes

cassidy
Ik voel niks, vriendin van mij wel.
Ik voel het ook, heb een regelmatige cyclus (slik geen pil) dus weet ook wanneer ik hem kan verwachten. Vooraf wordt mijn afscheiding helderder en dit neemt toe tot aan de eisprong dan is het helderst en slijmerigst (sorry...). Ik voel ook altijd een soort gevoel alsof iets onder druk staat, soms links of soms rechts. Maar goed, voel het dus wel ja vind het wel grappig.
Het schijnt dat je je eisprong niet kan voelen en dat het maar een paar seconden duurt...

Ik lijk hem echter ook elke maand te voelen

Een steek links of rechts die bijna 24 duurt.

En meer afscheiding.
Ik voel niets springen maar weet wel precies op welk punt ik in mijn cyclus zit door mijn libido, en inderdaad afscheiding.
quote:Vl43inder schreef op 01 april 2009 @ 10:58:

Ik voel niets springen maar weet wel precies op welk punt ik in mijn cyclus zit door mijn libido, en inderdaad afscheiding.Erg herkenbaar, ook enorm hitsig rond die periode en meer (heldere) afscheiding....
Ik voel hem ook (iig toen ik de pil nog niet slikte en als ik de pil vergeten ben) Half uurtje stekende pijn in mijn zij. Best handig vind ik.
Ik heb mijn eisprong nog nooit gevoeld.

Maar idd. de structuur van de afscheiding zegt al genoeg!
Nadat je stopt met het slikken van de pil moet alles ook weer op gang worden gebracht nadat het een hele tijd heeft stilgelegen. Kan me best voorstellen dat je het daarom ook toen vooral voelde.
Wat meerdere al zeggen, vooral de afscheiding, meer zin in sex en ik heb ook last van zere borsten/tepels.
ik voel t ook, doet bij mij echt even flink veel oijn.. Maar het moment dat je de pijn t hevigst voelt hoeft volgens mijn gyn niet persé t moment te zijn dat de eisprong daadwerkelijk plaats vind. Kan ook n dag eerder of later zijn.

Heb ook gemerkt dat dat klopt. Ivm een vruchtbaarheidsbehandeling is bij mij heel vaak met echo's gecontroleerd of er een eisprong was geweest. Bij mij bleek de eisprong vaak pas n dag ná de ovulatiepijn te zijn.
je kunt, behalve de echte eisprong, ook het groeien van het follikel voelen. Zo'n blaasje waar je ei uit springt kan wel 2 cm in doorsnede worden, en dan aardig in de weg zitten. Ik voel dat meestal, het begint een dag of 3 vóór de eigenlijke eisprong. Soms heb ik ook nog eens een "blauwe plek" op de plaats vand e eisprong, en voel ik twee dagen na de eisprong ook nog een en ander. Ik kan dus niet zeggen dat ik precies weet door het gevoel wanneer mijn ei springt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven