engel gezocht

29-07-2008 13:13 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

We zijn Cor (35) en Goga (38) en we zijn vijf jaar bezig om zwanger te worden. Na 6 IUI pogingen en 1 IVF poging, hebben we laatst te horen gekregen dat zij ons niet meer kunnen helpen. Helaas.

Ik had kanker en vanwege bestraling en doordat vervroegde menopauze mijn eicellen zijn niet goed.

De enige mogelijkheid die wij nu hebben is via eiceldonatie.

Wie kan ons helpen om ons droom waar te maken.
Wat een rotsituatie!

Maar denk je serieus via dit forum een donor te kunnen vinden? Daar zijn toch instanties voor?
bovendien horen oproepjes op het prikbord

Veel succes met jullie zoektocht.

( overigens, ik wil niet naar klinken, maar is adoptie ook geen optie voor jullie ? Of pleegkinderen ? )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Goga,

Volgens mij is er op de freya-site een apart prikbord en/of forum voor eiceldonatie. Veel succes met jullie verdere traject.
Ik kan jullie niet verder helpen, wil jullie alleen veel sterkte wensen. Wij hebben een kindje met een stofwisselingsziekte en we zitten nu te wachten tot de klinisch geneticus ons kan zeggen of er nog een tweede kindje kan komen dmv eiceldonatie ivm erfelijkheid. Dus wij zitten misschien binnenkort in dezelfde MMM. Ik hoop dat jullie grootste wens uit mag komen!
Stressed is just desserts spelled backwards
Vind het wel oprecht een hele lieve post.

Wat naar voor jullie allemaal zeg. Echt heel erg rot.

Ik heb zelf helaas nog geen kinderen... Daarom zou ik het zelf nog niet doen. Maar voor een goede vriendin zou ik er wel eens overna willen denken. Is er niet iemand die dichterbij jullie staat aan wie je zoiets zou kunnen vragen?
Ik heb ooit onderzocht of ik eicellen kon doneren voor een vriendin van me. Maar dit is een behoorlijk heftige gebeurtenis. Hormonen slikken, grote naald de baarmoeder in etc. En dan is het ook nog een langdurige geschiedenis.

Dat allemaal los van de gedachte dat er ergens een kind van je rondloopt. Ik heb besloten het niet te doen, ook omdat er een kans op onvruchtbaarheid is, volgens mijn gynecoloog.

Dit heb ik onderzocht voor een goede vriendin. Ik kan me niet voorstellen het te overwegen voor een wildvreemde die ik alleen via een forum ken.

Is er niemand binnen je familie of vriendenkring die je wil helpen? Of anders adoptie?
Ik zou het op freya proberen (maar dat heb je misschien al geprobeerd). Heel veel sterkte, ik hoop dat het goedkomt voor jullie. Ik kan jullie helaas niet helpen.
Eicel donatie, dan vraag je nogal wat van iemand!

Dat zou ik denk ik alleen doen voor mijn zusje of een goede vriendin.

Is het niet mogelijk om tijdens orgaandonatie wanneer iemand is overleden ook eicellen uit te nemen, voor 'eiceltransplantatie'? (Uiteraard als de overleden vrouw in haar donorcodicil heeft staan dat dit ok is.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:absoluteEinstein schreef op 29 juli 2008 @ 13:27:

Ik heb ooit onderzocht of ik eicellen kon doneren voor een vriendin van me. Maar dit is een behoorlijk heftige gebeurtenis. Hormonen slikken, grote naald de baarmoeder in etc. En dan is het ook nog een langdurige geschiedenis.

Dat allemaal los van de gedachte dat er ergens een kind van je rondloopt. Ik heb besloten het niet te doen, ook omdat er een kans op onvruchtbaarheid is, volgens mijn gynecoloog.

Dit heb ik onderzocht voor een goede vriendin. Ik kan me niet voorstellen het te overwegen voor een wildvreemde die ik alleen via een forum ken.

Is er niemand binnen je familie of vriendenkring die je wil helpen? Of anders adoptie?

Ik wist niet dat je als je een eicel doneert dat je dan ook zoveel moet doen mbt hormonen slikken. Hoe groot is de kans dat je zelf onvruchtbaar wordt?

Er is vast wel iemand die wil helpen ergens, maar ja als je eigen gezondheid in gevaar komt...??
quote:tonkje schreef op 29 juli 2008 @ 13:38:

Is het niet mogelijk om tijdens orgaandonatie wanneer iemand is overleden ook eicellen uit te nemen, voor 'eiceltransplantatie'? (Uiteraard als de overleden vrouw in haar donorcodicil heeft staan dat dit ok is.)Ik heb een donorcodicil, maar ik geloof niet dat deze optie erbij stond hoor....
wat de criteria zijn voor een eiceldonor zijn is; dat het iemand moet zijn van onder de 34 (in verband met de slagingskans) die haar gezin compleet heeft. Omdat er inderdaad een (hele kleine) kans is op onvruchtbaarheid.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:tonkje schreef op 29 juli 2008 @ 13:38:

Is het niet mogelijk om tijdens orgaandonatie wanneer iemand is overleden ook eicellen uit te nemen, voor 'eiceltransplantatie'? (Uiteraard als de overleden vrouw in haar donorcodicil heeft staan dat dit ok is.)

Hehehe ik vind het wel goed bedacht, maar helaas zal dat niet werken. De eitjes moeten namelijk wel rijp zijn. De kans dat dit zo is, is vrij klein, zoals je begrijpt.

Daarom moet je ook hormonen gebruiken.
quote:Sophy schreef op 29 juli 2008 @ 13:43:

[...]

Hehehe ik vind het wel goed bedacht, maar helaas zal dat niet werken. De eitjes moeten namelijk wel rijp zijn. De kans dat dit zo is, is vrij klein, zoals je begrijpt.

Daarom moet je ook hormonen gebruiken.

Dat zat ik me net te bedenken.

Dus helaas.

Voor sperma zou het dan wel kunnen, toch?

Maar dat zou je dan wel overduidelijk ergens moeten kunnen aankruisen of je daarmee instemt.
quote:tonkje schreef op 29 juli 2008 @ 13:48:

[...]

Voor sperma zou het dan wel kunnen, toch?

Maar dat zou je dan wel overduidelijk ergens moeten kunnen aankruisen of je daarmee instemt.

Hoe zie je dat dan voor je? Dit wordt een heel macaber topic zo.

Sperma kun je niet ne je dood doneren en dat lijkt mij voor iedereen het beste.
Zo werkt het niet, de eicellen worden dmv hormonen extra gerijpt en je kunt ze niet zomaar uit een lichaam plukken.

Misschien is het een idee om een discussietopic over eiceldonatie te beginnen? Ik zie dit soort oproepen wel vaker en bedenk dan vaak of ik het wel/niet zou doen en in wat voor situatie. De donerende vrouw mag in elk geval geen kinderwens meer hebben, want er kunnen dingen misgaan.

Goga, heel veel sterkte, ik hoop dat jullie een oplossing vinden.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Sophy schreef op 29 juli 2008 @ 13:50:

[...]

Hoe zie je dat dan voor je? Dit wordt een heel macaber topic zo.

Sperma kun je niet ne je dood doneren en dat lijkt mij voor iedereen het beste.

De discussie gaat nu een andere kant op (sorry, topic starter).

Geen idee of het niet kan, sperma doneren, puur medisch/technisch gezien. Of het ethisch niet kan, is een heel andere discussie.
Ik heb een algemeen topic over eiceldonatie geopend. Misschien wil TO ook mee discussieren?
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Iig prijs voor de mooiste topictitel van vandaag! Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven