Ervaring Neocate

25-04-2020 19:40 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment krijgt mijn zoontje (3 maanden) Neocate.
Na wekenlang gillen, krijsen, weinig slapen en ziekenhuisopnames lijken we richting de oplossing te gaan : Neocate (icm medicatie voor de reflux).

Ik ben op zoek naar ervaringen van ouders die Neocate aan hun kindje hebben gegeven.
Hij krijgt het sinds afgelopen dinsdag en we merken nu wat verschil, hij drinkt zijn flessen weer en er lijkt meer ontspanning te zijn.
Toch blijven de darmkrampen echt wel heel extreem en (gaan) slapen blijft erg lastig.
Hoe lang duurde het bij jullie voor het aansloeg?
Er is een hele actieve Facebook groep voor kindjes met kma en ook een reflux baby groep daar kun je enorm veel vinden.

Mijn dochtertje had ook medicatie voor de reflux en inmiddels pepti is nu twaalf weken oud. Heb de medicatie na drie weken gestopt ze kreeg daar enorm krampen van. Vond t heel spannend te stoppen maar nu gaat t beter dan met medicatie. Soms als de kma onder controle is verdwijnt de reflux maar goed elk kind is anders dit is geen advies maar ik deel mijn ervaring
where ever you go, go with your heart
Ik merkte bij mijn dochtertje toentertijd al na een dag verschil qua ontlasting. De onrust uit haar lijfje weg krijgen duurde wat langer. Wij wisten niet waar we het zoeken moesten en de huisarts was niet geheel overtuigd om uiteindelijk Neocate voor te schrijven. Ook gezien het prijskaartje wat daar aan hangt. Ik snap dat men terughoudend was. Maar het bleek wel een schot in de roos gelukkig.

Jij bent nu een dag of 5 onderweg begrijp ik. Geef het nog even de tijd. God mag weten hoeveel schade er in het lijfje is wat nu kan herstellen. Heb je een belafspraak of iets dergelijks staan om te evalueren met degene die het jullie kindje voorschreef?
Wat hier enorm helpt is bij kramp inbakeren in een grote hydrofiel doek dan valt ze veel makkelijker in slaap en heb je t hoofdeind van het bedje opgehoogd?
where ever you go, go with your heart
Onze oudste had Neocate vanaf een maand of 5. Hij werd rustiger, maar gaan slapen bleef een issue. (Daarnaast medicatie tegen reflux). Bij 13 maanden nog een positieve provocatie gehad, maar bij ruim anderhalf er overheen gegroeid em medicatie afgebouwd.

De tweeling van nu 9 maanden ging via Nutramigen naar Neocate (en medicatie) bij 2 maanden. Minder spugen, rustiger. Maar; de krampen waren er nog wel.

Met 3 maanden kan dat er ook nog bij horen, en op Neocate kan je kind eigenlijk niet reageren. Sommige kinderen kregen wel klachten van medicatie, hoofdpijn hoor ik regelmatig.

Bij onze oudste merk ik dat hij nog steeds aanhankelijk kan zijn en graag naast ons in slaap valt. Of dat karakter is en toen speelde of dat het ontstaan is door/in die tijd, geen idee. Hij is gewoon geen beste slaper helaas (inmiddels bijna 4).

Sterkte. Geef het ook nog even tijd, 5 dagen is weinig. Als de darmen geïrriteerd zijn, heeft het langer nodig tot rust te komen. Hier werd altijd gezegd voeding een week of 2 te geven voor er conclusies aan te verbinden.
Hier begon dochter drie dagen na haar geboorte met huilen. En stopte daar pas mee een week nadat ze Neocate (en medicatie voor verborgen reflux kreeg). Dat heeft meer dan twee maanden geduurd. De artsen in het ziekenhuis waar ik kwam, vonden mij overbezorgd en vonden dat er niets aan de hand was.

Na een second opinion in een ander ziekenhuis werd ze gelijk op Neocate gezet. Na een week knapte ze op.

Ze heeft twee jaar medicatie moeten slikken, heet bijna vier jaar Neocate gehad (op enig moment natuurlijk als bijvoeding). En heeft nog steeds een koemelkallergie (en andere allergieën).

Niet overbezorgd dus.

Maar goed, huilen stopte na ongeveer een week.
Hier een zoontje met verborgen reflux en geen allergieën uiteindelijk.

Bij geboorte begonnen met nutrilon 1.
Na 3 dagen begon hij met huilen, stond stijf van de krampen en melk kwam altijd terug.
18 uur per dag huilen, dus ook een huilbaby.
Medicatie gekregen voor reflux.
Overgestapt op nutrilon omneo: geen effect.
Daarna pepti: geen effect
Toen novalac: geen effect
En daarna neocate: ook geen effect.

Laatste optie: nan complete comfort. Direct effect!

Jammer genoeg waren we toen wel al een aantal weken verder.
Iedere melk heeft 2 weken nodig om te wennen. Ook vreselijk voor je kindje om iedere keer over te stappen, want daar worden ze ook niet lekker van.

Hier dus de neocate geen wonder.
Wat wij gemerkt hebben bij alle soorten melk, is ondanks dat je het een langere periode moet geven, je vrijwel direct effect ziet. Wij hebben braag altijd die 2 weken volgehouden. Maar als ik zag wat de Nan op 1 dag deed, tja dan had ik die andere geen 2 weken hoeven geven.

Neocate is wel een goede test. Als je baby er goed op reageert, dan zal er wellicht toch wel iets van een allergische reactie zijn op koemelk/koemelkeiwit. Aangezien onze zoon niet reageerde op neocate, konden wij weer overstappen op een koemelkeiwit poedermelk.
Bedankt voor jullie reacties!

Hij krijgt op dit moment Nexium, ik heb het idee dat hij hier meer krampen van krijgt... ik wil eigenlijk voorstellen om misschien Omeprazol te proberen, iemand ervaring?

Het hoofdeind is inderdaad omhoog en hij lag ingebakerd, toch slaapt hij dan steeds maar hazenslaapjes van 5 min.
We hebben hem op zijn buik geprobeerd en toen sliep hij ineens 1,5 uur.

Hij drinkt sinds hij Neocate krijgt zijn flessen wel weer leeg en komt in 3 á 4 dagen ruim 200 gram aan.. we merken echt wel meer rust maar er zijn ook nog steeds momenten waarop hij ontroostbaar is door de krampjes.
Hij is morgen 14 weken, je zou toch verwachten dat dit enigzins zou afnemen.... mijn gevoel zegt toch ook dat het met de Nexium te maken heeft.
Wij hadden inderdaad omeprazole.
Hele goede ervaring mee.
Hielp heel goed.
Hi, het duurde hier 12 dagen voor ze geen krampen meer had. Wel zagen we met de dag (nacht) verbetering!
Veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven