Ervaringen met GPS-horloge kind

09-06-2017 11:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn vast al topics over geweest, maar ik kan ze niet vinden als ik zoek (lang leve het nieuwe forum! :@ )

Ik wil voor mijn beide kinderen een GPS-horloge aanschaffen. Er zijn vast wel mensen die er ervaring mee hebben, of misschien zijn er nog wel andere mogelijkheden die ik nog niet ken!

Wat ik zoek:
- mogelijkheid om te zien waar mijn kinderen (7 en bijna 5) zich ongeveer bevinden
- mogelijkheid om ze te laten weten dat ze naar huis/caravan moeten komen (via tekst of via een gesproken bericht)
- mogelijkheid dat ze ons kunnen bellen als ze wat willen weten/vragen
- mogelijkheid dat ze met een druk op de knop kunnen laten weten dat ze ons nodig hebben (soort SOS)
- moet tegen een stootje/water kunnen
- niet te groot

Het liefst zou ik ze gewoon de hele dag hier op het erf laten spelen, maar loslaten enzo.... Welk horloge voldoet aan mijn wensen en werkt goed?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Eh...... is het een mogelijkheid dat je dat je kinderen zelf aanleert? Dat ze daar spelen waar jij vindt dat het goed is en dat ze zich aan simpele afspraken weten te houden zoals op een bepaalde tijd thuis komen?

enne... Dacht je niet dat iemand die perse kwaad wil als eerste die horloges afdoet?

Creeer je niet een stuk schijnveiligheid bij jezelf?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt meer als een SGP-horloge, waarom laat je bij je kinderen niet onderhuids een chip inplanteren? :-o

Kan je de oudste niet gewoon een goedkoop mobiele telefoontje meegeven? En duidelijke afspraken maken dat ze bij elkaar moeten blijven op vakantie.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Het zal niet de reactie zijn die je wil horen..., maar weet je het zeker? Ik denk, net als bovenstaande reactie, dat je schijnveiligheid creëert. Het gaat niet voorkomen dat er iets met je kinderen kan gebeuren. Als ze het horloge af doen weet je alsnog niet waar ze zijn. Waarom leer je je kinderen niet om contact met je te houden i.p.v. ze te controleren?

Onderschat ook niet wat 'vrijheid' doet voor de ontwikkeling van je kind. Mijn mooiste herinneringen zijn het struinen door de bossen rondom ons huis. Die van mijn vriend dat hij in de weilanden speelde. Het is belangrijk voor kinderen om zelf te leren 'bewegen'. Dat ontneem je ze door ze een GPS tracker mee te geven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn ook 7 en 5. De oudste mag hier nu in de wijk rondfietsen en naar een vriendje. Ik maak afspraken met hem daarover. Hij heeft een horloge en moet om 5 uur thuis zijn (hij kent inmiddels de hele uren). Jongste mag alleen een rondje om het blok fietsen. Gaat hier prima. Ze mogen steeds een stapje verder. Daar heb ik geen GPS voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft er eentje van One2Track . Ze draagt 'm niet zo vaak, het is niet dat ik 24/7 zit te kijken waar ze is of dat ze 'm altijd om heeft. Ik vind vooral de belfunctie handig, zo'n horloge is voor haar nog wat makkelijker meenemen dan een telefoon.

Op campings heb je vrij weinig aan de GPS-functie. Mijn ouders hebben een huisje op een vakantiepark, maar dat ziet de GPS-tracker als één adres. Je ziet dus niet waar ze precies op een camping zijn. In de stad werkt het wel vrij nauwkeurig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn er trouwens niet zoveel die echt tegen water kunnen. Wel tegen een beetje regen, maar ze kunnen niet het zwembad in.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs onder Digi een soortgelijk topic geopend: smartwatch om kind te volgen. Heb daar een nuttige link gekregen.

Wist trouwens niet dat het op een camping niet werkt, da's wel een nadeel ...
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien verschilt het nog wat per camping en per GPS-horloge, maar de hele camping is natuurlijk wel maar één officieel adres, de namen van de veldjes en de paadjes op de camping kun je niet zien. Het is ook niet zo nauwkeurig dat je een heel plattegrond van je camping ziet. Op onze camping is het op sommige plekken zelfs heel onnauwkeurig, dan staat er opeens dat het horloge op de Rijksweg is, een aantal kilometer verderop.

In het dorp direct naast de camping is het dan weer wel heel nauwkeurig, daar zal de dekking beter zijn en het is niet allemaal één adres.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

De oudste doet het hartstikke goed hoor met melden enzo. Ze komt geregeld terug om te zeggen wat ze doet en met wie. Maar haar speelgebied wordt steeds uitgebreider. Inmiddels staat er een fiets op de camping en gaat ze - met onze toestemming - steeds verder en langer weg (de camping is best groot). Haar vriendinnen zitten verspreid over de hele camping. En we drukken ze keer op keer op het hart dat ze nooit zomaar bij iemand naar binnen mag, geen puppy's mag kijken, geen snoep mag aannemen, etc. Maar soms zitten wij samen voor de tent en denken we: waar blijft ze.... en dan lijkt het me fijn dat ik even kan vragen waar ze uithangt.

Thuis zit er een drukke weg tussen school en waar wij wonen. En bijna al haar vriendinnen wonen aan de overkant van die weg. De wijk daarachter is redelijk rustig en op het schoolplein spelen altijd veel kinderen. Ik kan haar op de heenweg overzetten. Het lijkt mij handig dat ze me kan "roepen" als ze terug naar huis wil. Dan loop ik even naar de weg toe en kan ze oversteken.

Een mobieltje zou kunnen, maar ik ben bang dat dat zo weg is. Een horloge zit om haar pols, dat is toch net even lastiger om kwijt te raken. En vroeger moest ik ook altijd mijn zus op sleeptouw nemen, en dat vond ik heel vervelend. Dus ik wil de oudste waar mogelijk haar eigen gang laten gaan. Met de jongste gaan wij sowieso nog mee (ook omdat er een zwembad is en zij nog geen diploma heeft).

Natuurlijk snap ik ook dat iemand die perse kwaad wil, als eerste de horloges af doet. Tegen iemand die echt kwaad wil, kan je je niet bewapenen ben ik bang.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
aquake82 schreef:
09-06-2017 12:23
Ik heb onlangs onder Digi een soortgelijk topic geopend: smartwatch om kind te volgen. Heb daar een nuttige link gekregen.

Wist trouwens niet dat het op een camping niet werkt, da's wel een nadeel ...
Dank je wel! Ik ga daar even lezen.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Susan,

Ik weet niet of campings nauwkeurig worden weergegeven. Ik zou dat eens kunnen onderzoeken. Grote campings hebben op Google Maps meer details dan kleine campinkjes, is mijn vermoeden.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet vervelend vindt om dat te onderzoeken dan ben ik wel benieuwd naar wat eruit komt. Maar de camping waar mijn ouders een huisje hebben is juist vrij groot.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hebrides schreef:
09-06-2017 11:54
Het zal niet de reactie zijn die je wil horen..., maar weet je het zeker? Ik denk, net als bovenstaande reactie, dat je schijnveiligheid creëert. Het gaat niet voorkomen dat er iets met je kinderen kan gebeuren. Als ze het horloge af doen weet je alsnog niet waar ze zijn. Waarom leer je je kinderen niet om contact met je te houden i.p.v. ze te controleren?

Onderschat ook niet wat 'vrijheid' doet voor de ontwikkeling van je kind. Mijn mooiste herinneringen zijn het struinen door de bossen rondom ons huis. Die van mijn vriend dat hij in de weilanden speelde. Het is belangrijk voor kinderen om zelf te leren 'bewegen'. Dat ontneem je ze door ze een GPS tracker mee te geven.
Waarom neem je aan dat ze dat niet doet?

Tijden zijn veranderd, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Aquake82: ik heb de horloges uit jouw topic besteld. 60 eur is toch geen geld voor 2 stukjes schijnveiligheid ;-)
Zodra we op de camping zijn geweest met de horloges zal ik laten weten hoe nauwkeurig het was.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd!

Mijn dochter heeft overigens deze (in het roze):

https://www.one2track.nl/producten/128- ... r-kinderen
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
mamavanf schreef:
09-06-2017 14:01
Aquake82: ik heb de horloges uit jouw topic besteld. 60 eur is toch geen geld voor 2 stukjes schijnveiligheid ;-)
Zodra we op de camping zijn geweest met de horloges zal ik laten weten hoe nauwkeurig het was.
Fijn, ben wel benieuwd. :) Ik ben nog altijd aan het twijfelen, bang dat ik een kat in een zak koop. Wij gaan ook naar een grote camping, maar niet elk jaar naar dezelfde.

Hans66: Kun je ook te weten komen of zo'n horloge nauwkeurig is in een pretpark?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je hoor; wij hebben hetzelfde. De wereld wordt steeds groter en ik vind het fijn om niet de hele wijk af te hoeven sjouwen om te zien waar ze is. Het is ook niet als controle bedoeld. Tevens vinden wij het fijn als we een dag in een pretpark zijn en ze zou ons kwijtraken oid.

Wij hebben er destijd eentje aangeschaft via AliExpress. Prima dingetje voor een goede prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenlief: en werkt die goed in een pretpark? Al op een camping geweest ermee?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-07-2017 17:08
Reden: spam
98.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-07-2017 17:10
Reden: spam
98.01% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven