Even pedagogisch

08-04-2010 14:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is mijn thuiswerkdag en schrijf ik aan mijn boek (okee, oook op het forum) terwijl Let aan mijn voeten ligt te spelen. Ze kan al een tijdje omrollen en doet dat ook vol verve, om er op haar buik achter te komen dat ze op haar buik liggen Vet Stom vindt. Heel hard protesteren is de enige remedie.

Wat doen jullie? Ik mik er een polletje in.

Kind op buik:

Totaal aantal stemmen: 32

Ik draai haar liefdevol terug - ja, ook de honderdste keer (31%)
Ik draai haar terug, maar spreek haar vermanend toe dat het (3%)
Ik laat haar gewoon liggen, anders leert ze nooit kruipen of (19%)
Ik draai haar met de voet terug, zodat ik fijn door kan type (34%)
Ik zet haar voor de tv, lekker rustig (13%)
Optie vermanend toespreken: dat het tijd wordt voor het ontwikkelen van die grove motoriek, optie laten liggen: anders leert ze nooit kruipen of lopen.

Komt u maar!
Terugrollen met voet natuurlijk!

Jeuhtje zeg, anders blijf je de hele dag bezig....
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 08 april 2010 @ 14:28:

Terugrollen met voet natuurlijk!

Jeuhtje zeg, anders blijf je de hele dag bezig.... eens
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Of neegeren.

tip 1 oordopjes en een goede ondergrond.
Ha, de meerderheid is het voorlopig volledig eens met mijn voetroltechniek! Jippie!
Heb je geen au pair of zo die dat soort rotklusjes op kan knappen?
Of je doet een stuk touw om je kind, maak je er een jojo van, dat werkt dan ook
Ja, dat vind ik echt.
Au pair! Wat een lumineus idee, ik ga eens even googlen. Die jojo-techniek klinkt trouwens ook erg goed. Maar eerst even die poepluier verschonen...
Tsss. Ontaard, met de voet terugrollen!

Tuigje omdoen, zodat je van een afstandje haar weer op haar rug kunt rollen. Of zodat je haar op haar buik kunt vastleggen
Ah, ik krijg een ingeving: Als ze op haar buik wil rollen, die poepluier onder haar neus houden. Dat zal haar leren op haar buik te rollen! Behaviorisme in ultima forma!

Ik stemde: Ik draai haar liefdevol terug - ja, ook de honderdste keer

Maar wel met de kanttekening dat ik nog geen kinderen heb
Ik zeg: Peijnenburg!
Die poepluier onder haar neus houden, geweldig! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben! Eens kijken of het werkt
quote:[message=5680788,noline]AlettaJacobs schreef op 08 Ze kan al een tijdje omrollen en doet dat ook vol verve, om er op haar buik achter te komen dat ze op haar buik liggen Vet Stom vindt.

Ow herkenbaar. En dan maar uitleggen dat ze ook op d'r rug mag blijven liggen maar er blijkbaar zelf voor kiest om op d'r buik te gaan liggen. En dat dat dan maar niet bij d'r binnenkomt.

Komt dit ook in je boek trouwens?
Okee, die poepluier werkt niet, helaas.

Ja, evelien, echt snugger zijn ze niet he? Hoe lang duurt het voordat dit probleem zelf kunnen tackelen?

(Nee, dit komt niet in mijn boek. Het boek is saai )
quote:AlettaJacobs schreef op 08 april 2010 @ 14:52:

Ja, evelien, echt snugger zijn ze niet he? Hoe lang duurt het voordat dit probleem zelf kunnen tackelen?

(Nee, dit komt niet in mijn boek. Het boek is saai )

Nee, snugger zijn ze nooit op die leeftijd. Maar de mijne was wel heel ongeduldig/volhardend en kon het probleem na een paar weken tackelen. Niet te vaak terugdraaien dus, hopelijk stimuleert dat de snuggerheid.

Je boek klinkt nu al gaaf! Wanneer komt ie uit? Mag ik een gesigneerd exemplaar reserveren?
heb je nog ergens een glazen fles of iets staan? Leeg potje spinazie mag ook. Sla dat terug. Leg grote stukken glas onder waar haar gezichtje komt.

Wedden dat het werkt?
quote:wen schreef op 08 april 2010 @ 14:35:

Tsss. Ontaard, met de voet terugrollen!

Tuigje omdoen, zodat je van een afstandje haar weer op haar rug kunt rollen. Of zodat je haar op haar buik kunt vastleggen

Aanvulling tuigje met elastiek, zodat als Let daadwerkelijk wél gaat kruipen, je haar ook niet steeds vanachter de bank of onder de eettafel vandaan hoeft te plukken. Komt vanzelf terug

Ik blijf meelezen, hier hetzelfde probleem: alleen maar omrollen en dan na een minuut gaan brullen omdat buik niet meer leuk is en terug Vet Moeilijk
quote:evalientje2 schreef op 08 april 2010 @ 14:57:

[...]

Nee, snugger zijn ze nooit op die leeftijd. Maar de mijne was wel heel ongeduldig/volhardend en kon het probleem na een paar weken tackelen. Niet te vaak terugdraaien dus, hopelijk stimuleert dat de snuggerheid.

Okee, goeie tip. Ik zal haar morgen eens wat langer laten mekkeren. Wat zei Beatrijs nou (of hoe dat mens ook maar heet), half uur? Ze is al eens doorgerold, maar toen schrok ze zich de blubber (nee, het is niet gauw goed ).

quote:Je boek klinkt nu al gaaf! Wanneer komt ie uit? Mag ik een gesigneerd exemplaar reserveren?

Het moet in september af zijn, dus ik gok dat het zo in december uitkomt. Bij deze zet ik je op de lijst. Het is een geweldig boek, beter dan Xanax

Tia, jouw jong is er ook vlot bij! Wat doe jij? Terugrollen?

Wat een heerlijke rust trouwens! Ze slaapt, halleluja!
Ken je de Beatrijs-bijbel niet uit je hoofd?? Nu vind ik je echt een ontaarde moeder!

Ik rolde mijn jong terug, tot ik geen zin meer had en het gemekker negeerde.

Kinderen zijn heerlijk als ze slapen. Heb je voorgelezen uit je eigen boek? Als het zo goed werkt wil ik zéker een exemplaar! Probeer toch maar toe te werken naar september!
Houdt er in elk geval een draai terug optie in, als ze doorkrijgt dat ze zelluf wat kan (en zelfs kruipen of lopen) is het helemaal gedaan met de rust
Update: sinds een week kan ze terugrollen! Het laten mekkeren werkte als een speer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven