Even zeuren..
zaterdag 25 januari 2020 om 08:14
Beste mensen bedankt voor alle reacties. Ik weet, er zijn periodes, fases, moederschap is mooi, bijzonder, warm, maar met ups en downs. Gisterenochtend had ik even een dip. En idd ik moet relativeren. Heb een gezonde mooie zoon waar ik heel dankbaar voor ben. Vanochtend manlief laten opstaan en sinds tijden even uitgeslapen. Ga hem meer vast voedsel aanbieden. En alles is een fase haha! En alles kan altijd erger lees ik wel.
Fijne zondag allemaal xx
Even mijn hart luchten hoor. Ik geniet volop van mijn moederschap het gaat erg goed met mijn zoontje maar soms... Pfff soms is het zo zwaar. En dan bedoel ik met name de slapeloosheid. Een hele tijd ging het goed en was het enorm luxe zoontje sliep klokje rond, rond 7/half 8 wakker en de dag beginnen. De laatste maand is dit niet meer. Hij word rond 5 uur wakker en alleen een fles kan hem weer (ene keer wel, andere keer niet) in slaap laten vallen en vervolgens slaap ik zelf niet meer. Savonds ben ik zo moe dat ik om half 9 naar bed ga.
Gisterenavond voor de gezelligheid weer later naar bed gegaan want ja is wel zo gezellig maar nu weer spijt van.
Ik weet het is een periode allemaal maar soms pfff...
Ik weet niet wat ik met deze post wil maar wou het even van me afschrijven. Over algemeen ben ik met go with the flow maar vanochtend even een dip.
Fijne zondag allemaal xx
Even mijn hart luchten hoor. Ik geniet volop van mijn moederschap het gaat erg goed met mijn zoontje maar soms... Pfff soms is het zo zwaar. En dan bedoel ik met name de slapeloosheid. Een hele tijd ging het goed en was het enorm luxe zoontje sliep klokje rond, rond 7/half 8 wakker en de dag beginnen. De laatste maand is dit niet meer. Hij word rond 5 uur wakker en alleen een fles kan hem weer (ene keer wel, andere keer niet) in slaap laten vallen en vervolgens slaap ik zelf niet meer. Savonds ben ik zo moe dat ik om half 9 naar bed ga.
Gisterenavond voor de gezelligheid weer later naar bed gegaan want ja is wel zo gezellig maar nu weer spijt van.
Ik weet het is een periode allemaal maar soms pfff...
Ik weet niet wat ik met deze post wil maar wou het even van me afschrijven. Over algemeen ben ik met go with the flow maar vanochtend even een dip.
poppii wijzigde dit bericht op 26-01-2020 09:53
21.06% gewijzigd
zaterdag 25 januari 2020 om 09:12
Ik denk ook dat hij het koud heeft waarschijnlijk.
Mijn oudste broer was ook altijd zo extreem vroeg wakker. Vanaf het moment dat ie zelf z'n ledikant uit kon klimmen en de trap af kon klauteren zonder ondersteuning en kleerscheuren (jaar of 2 1/2 a 3) mocht ie zelf naar beneden. Daar werden m'n ouders op een gegeven moment niet eens meer wakker van.
Mijn oudste broer was ook altijd zo extreem vroeg wakker. Vanaf het moment dat ie zelf z'n ledikant uit kon klimmen en de trap af kon klauteren zonder ondersteuning en kleerscheuren (jaar of 2 1/2 a 3) mocht ie zelf naar beneden. Daar werden m'n ouders op een gegeven moment niet eens meer wakker van.
zaterdag 25 januari 2020 om 09:13
Het kan een fase zijn maar misschien krijg je een vroege vogel. Slaapt hij verder wel de nacht door? Tel dan je zegeningen. Mijn oudste werd 1,5 jaar lang elke nacht elk uur wakker.
Mijn jongste is ook 7 maanden en ik ga elke dag om 21.00 uur naar bed. Als het heel gezellig is uiterlijk om 22.00 uur. Gezellig is het niet, maar het is de enige manier waarop ik me nog een beetje mens blijf voelen.
Mijn jongste is ook 7 maanden en ik ga elke dag om 21.00 uur naar bed. Als het heel gezellig is uiterlijk om 22.00 uur. Gezellig is het niet, maar het is de enige manier waarop ik me nog een beetje mens blijf voelen.

zaterdag 25 januari 2020 om 09:16
En, wat heeft TO aan deze post?Tiswa schreef: ↑25-01-2020 09:09Ik moet een beetje lachen om hoe relatief slecht slapen is. Ik bedoel dit echt niet om jouw probleem te bagatelliseren, want ik snap echt dat het heel vervelend is dat je na een tijdje doorslapen ineens weer een fles moet geven zo vroeg. Dat is ook balen hoor, maar ik zat net dus juist heel blij te vertellen dat we de afgelopen 4 nachten echt super nachten hebben gehad en alleen maar om 5 uur wakker zijn gemaakt voor een fles, en dat hij daarna nog tot 6:30 heeft geslapen.
Lekker zeuren op zijn tijd hoor TO! Het is nu eenmaal wel is pittig met kinderen.
Hoe oud is je zoon?
Ik las al iets over dat het kan komen door de kou. Misschien de verwarming een tikkie aan zetten?
zaterdag 25 januari 2020 om 09:16
Niks idd, dus ik heb nog even een toevoeging gedaan waar ze misschien wel wat aan heeft. Ik bedoelde het overigens echt niet verkeerd, wilde alleen maar laten weten dat ze niet de enige is. Jammer dat het zo opgevat wordt..watdachtjehiervan schreef: ↑25-01-2020 09:16En, wat heeft TO aan deze post?
Lekker zeuren op zijn tijd hoor TO! Het is nu eenmaal wel is pittig met kinderen.
Hoe oud is je zoon?
Ik las al iets over dat het kan komen door de kou. Misschien de verwarming een tikkie aan zetten?
zaterdag 25 januari 2020 om 09:24
Een beetje relativeren kan nooit kwaad. En TO moet het beter met vriend afstemmen anders soïso niet zeuren.watdachtjehiervan schreef: ↑25-01-2020 09:16En, wat heeft TO aan deze post?
Hoe oud is je zoon?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zaterdag 25 januari 2020 om 09:27
Zeuren op zijn tijd kan ook helpen.
En dan het "probleem" aanpakken inderdaad. Ik weet niet of vriend de fles laten geven een optie is als TO toch wakker wordt.

zaterdag 25 januari 2020 om 09:30
watdachtjehiervan schreef: ↑25-01-2020 09:16En, wat heeft TO aan deze post?
Hoe oud is je zoon?
Waarom de verwarming aanzetten als je het ook klimaatneutraal met een dekentje warmer kunt maken.
Voor TO:
Een extra dekentje over je kind kan helpen, maar warmte van onderaf is ook belangrijk. Lekkere dikke molton over het matras of een onderdeken van wol misschien.
zaterdag 25 januari 2020 om 09:38
Waarom niet? Ik hoor hier de jongste als eerste, geef een por aan mijn man dat hij wakker moet worden, maak ondertussen beneden de fles en als ik boven kom geeft man hem.watdachtjehiervan schreef: ↑25-01-2020 09:27Zeuren op zijn tijd kan ook helpen.
En dan het "probleem" aanpakken inderdaad. Ik weet niet of vriend de fles laten geven een optie is als TO toch wakker wordt.
Dat scheelt mij weer 20 minuten wakker zijn, want ik ga dan terug in bed liggen slapen.
zaterdag 25 januari 2020 om 09:48
Dit is idd de reden dat ik toch zo vroeg naar bed ga. gisterenavond later naar bed lag half 11 erin en dus vanochtend spijt. Vandaar ook even die dip denk ik. Wat iemand anders hier ook zegt, je voelt je beter als je vroeg erin gaat (maar niet gezellig) maar wel beter voor je eigen gemoedstoestand.elein schreef: ↑25-01-2020 08:38Dit! Als je vooraf afspreekt dat jij er niet uit hoeft die ochtend lig je ook lekkerder, ook al wordt je (even) wakker.
Als ik trouwens om half 9 naar bed zou gaan zou ik ook om 5 uur wakker blijven als er dan iets is, dan heb je meer dan 8 uur geslapen. Als ik rond 12-1 naar bed ga kan ik er best om 5u even uit en dan weer verder slapen, zeker als je weet dat vriend om 7u of wat voor tijd dan ook kind mee naar beneden neemt en je lekker uit kan slapen.
zaterdag 25 januari 2020 om 09:49
Andersom schreef: ↑25-01-2020 09:30Waarom de verwarming aanzetten als je het ook klimaatneutraal met een dekentje warmer kunt maken.
Voor TO:
Een extra dekentje over je kind kan helpen, maar warmte van onderaf is ook belangrijk. Lekkere dikke molton over het matras of een onderdeken van wol misschien.
Kan me niet voorstellen dat dat het is. Slaapt in een puckababy 4 seizoenen dikke slaapzak en een extra dekentje.
zaterdag 25 januari 2020 om 09:51
zaterdag 25 januari 2020 om 09:56
Om 5 uur al? Ik kom in de stad pas tussen ong half 8 en 10 de detailhandel reuring tegen.retrostar schreef: ↑25-01-2020 08:49Ik ging vroeger in de buurt rondfietsen, steppen of skeeleren om vijf uur, kan ik me herinneren. Er was dan nog geen kip (auto) te zien rond die tijd. Vond het heerlijk en ook wat raadselachtig dat het zo stil was. Je zag dan de eerste detailhandelaren die hun luiken opendeden en hun borden en manden buiten zetten.
zaterdag 25 januari 2020 om 10:00
Dat was en is ook de redenering van man. Waarom zou ik eruit moeten als jij toch al wakker bent?watdachtjehiervan schreef: ↑25-01-2020 09:27Zeuren op zijn tijd kan ook helpen.
Ik heb er ruzies aan gewijd maar hij vindt het eigenlijk nog steeds onzin. Dat ik dan privétijd en ‘niet-moetentijd’ heb (tijd die hij midden in de nacht heeft) kon hem maar moeizaam over de streep trekken.
zaterdag 25 januari 2020 om 10:01
zaterdag 25 januari 2020 om 10:07
Zo herkenbaar. Maar weet dat er betere tijden komen! Ik was altijd diegene die eruit moest snachts. Ik vond dat niet erg. Was toch al wakker en lag anders toch maar te draaien. Partner deed altijd de laatste twee flessen waardoor ik optijd naar bed kon of tussen de middag nog wat extra uur mee pakte. Het is en blijft zwaar maar weet dat er ook weer goede periodes aankomen. Zet hem op!

zaterdag 25 januari 2020 om 10:07
Nou, als je 7 maanden oude kind al flinke tijd doorslaapt en het enige probleem is dat hij nu om 5 uur wakker is, vind ik dat je best wat mag relatieveren. Natuurlijk slaap je liever tot 7 uur, maar het kan vele malen erger.watdachtjehiervan schreef: ↑25-01-2020 09:16En, wat heeft TO aan deze post?
Hoe oud is je zoon?
zaterdag 25 januari 2020 om 10:10
Grappige is: toen ik zonder kind zat vond ik korter slapen vele malen erger. Dus ik zou zeggen: Juist zonder kind voel je het. Met kind is moeheid een soort status normale.

zaterdag 25 januari 2020 om 10:13
De tip om gewoon weer in bed te liggen ogen dicht en lekker chillen werkt denk ik wel. Mijn vader kon door medicatie ook niet meer slapen en, wellicht omdat hij overdag niks meer hoefde, dat zou kunnen, ging gewoon in bed liggen en genieten. Dat was voldoende. Voor hem werkte die instelling heel goed.

zaterdag 25 januari 2020 om 10:19
Lees mijn eerdere post ook even. Daar staat in waarom kinderen juist vaak om vijf uur al wakker worden.
Komt nog bij dan dat ze al een flinke tijd slapen erop hebben zitten en dus makkelijk vanaf dan wakker kunnen blijven.
Voorkomen dat een kind wakker wordt is vaak effectiever dan zorgen dat kind weer inslaapt.

zaterdag 25 januari 2020 om 10:28
Oh, wat ben jij een fantastische vriendin!!Lambchop schreef: ↑25-01-2020 08:59Ik deed dat met het zoontje van mijn beste vriendin, daar sliep ik een keer per maand zodat zij uit konden slapen. Zodra hij wakker was kleren aan, luier verschonen, broodje maken en drinken mee. Kind in de buggy en richting station. Vaak met de eerste trein mee, meneer was gek op treinen. En dan heen en weer tussen twee plaasen blijven rijden.
Vond hij heerlijk als dreumes en peuter.
Tegenwoordig als hij bij mij komt logeren kijk ik om half elf of hij nog wel adem haalt.... Hij is nu 11.
zaterdag 25 januari 2020 om 10:32
Ik vond het met 7 maanden ook loodzwaar. Ik gaf borstvoeding en had het idee dat ik niet genoeg meer had. Ze was heel onrustig rond die tijd.
Gelukkig sprak ik mn kraamhulp. Ze vertelde dat dit heel normaal is. Kindjes gaan rond de 7 a 8 maanden over naar vaster voedsel (het spijsverteringssysteem). Dat kost energie.
Die fles dat klop dus, hij heeft gewoon honger.
Wat krijgt hij overdag al aan vast voedsel?
Groter hapje bij het avondeten een optie? Flinke fles voor t slapen. En weten dat t er bij hoort
Gelukkig sprak ik mn kraamhulp. Ze vertelde dat dit heel normaal is. Kindjes gaan rond de 7 a 8 maanden over naar vaster voedsel (het spijsverteringssysteem). Dat kost energie.
Groter hapje bij het avondeten een optie? Flinke fles voor t slapen. En weten dat t er bij hoort

Been there, done that, got the T-shirt.
zaterdag 25 januari 2020 om 11:25
Apatura schreef: ↑25-01-2020 10:32Ik vond het met 7 maanden ook loodzwaar. Ik gaf borstvoeding en had het idee dat ik niet genoeg meer had. Ze was heel onrustig rond die tijd.
Groter hapje bij het avondeten een optie? Flinke fles voor t slapen. En weten dat t er bij hoort![]()
Hier ben ik ook over aan het denken!
Zojuist de eerste granenpap klaargezet voor zijn middagfles zo. Met brood ook begonnen maar dat gaat nog wat moeizaam, oefen elke dag en gaat al wat beter.
Fruit en groenten gaan goed is ook een idee dat wat op te gaan hogen.