Ex is zo dwars weer

21-04-2024 11:57 73 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het ff niet meer. Ik ben nu vijf jaar (gelukkig) gescheiden. Was getrouwd met een (gediagnosticeerd) narcist. Hij heeft mij compleet de vernieling in geholpen. Maar na vijf jaar heb ik toch een soort van manier gevonden om met hem om te gaan ivm onze dochter. Maar goed meneer is weer boos op mij omdat ik hem ergens op heb aangesproken. Nu ben ik overal op geblokkeerd. Overleg over onze dochter is niet mogelijk. Hij reageert gewoon nergens op.

Dochter gaat om het weekend naar hem toe. Dat is dan ook tevens mijn werkweekend. Ik heb ong 2 late diensten per maand door de week, hij zou deze opvangen. Hij geeft nu aan dat ik nergens meer op hoef te rekenen. Prima, los ik het anders op. Ik werk in de zorg en de afgelopen 4 jaar hoefde ik nooit door de week late diensten te werken ( ivm jonge dochter en alleenstaand) maar nu ineens wel want we moeten alle diensten kunnen werken. Terwijl ik die wel werkte alleen dan in de weekenden. Ik zal denk ik maar weer in gesprek met mijn leidinggevende. Want dit geeft mij super veel stress. En ik wil niet afhankelijk zijn van mijn ex.

Maar ben gewoon boos, altijd dat gemiereneuk van hem. En wie is de dupe…onze dochter. Ook gaf hij aan dat hij echt niet van plan is om alimentatie te gaan betalen. Wat hij de afgelopen vijf jaar ook niet heeft gedaan want hij zat in bewind. Nu werkt hij weer en is uit bewind. Dus zal ritje worden naar de advocaat voor mij.

Wat ik hier mee wil? Ff van mij afschrijven, ben gewoon boos, verdrietig en weet ik wat. Snap niet waarom het zo moet. Ja om mij weer te etteren. Houd het dan nooit op?
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
21-04-2024 13:31
:-o
Het is ook zijn kind hè, waar hij gewoon zorg voor heeft te dragen. TO hoeft zich absoluut niet als een onderdanige slaaf op te stellen. Dat heeft ze zeer wrs al veel te lang gedaan.
Ja het is ook zijn kind. Maar na een scheiding spreek je een omgangsregeling af en wanneer je kind bij jou is ben je dan zelf verantwoordelijk voor opvang. Wanneer dochter volgens de omgangsregeling bij hem hoort te zijn is hij dat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
21-04-2024 15:30
Ja het is ook zijn kind. Maar na een scheiding spreek je een omgangsregeling af en wanneer je kind bij jou is ben je dan zelf verantwoordelijk voor opvang. Wanneer dochter volgens de omgangsregeling bij hem hoort te zijn is hij dat.
hij heeft zelf gezegd dat hij die avonden op zou vangen, hij komt op zijn belofte terug. Even niet gelezen zeker?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je ex inderdaad de diagnose narcist heeft, zou ik heel erg uitkijken met de strijd aangaan. Ik zou advies inwinnen hoe je het beste met je ex kan omgaan, (gedwongen) contact hebben met een narcist is bepaald geen pretje en kan zomaar escaleren. Maar goed dat gedrag zal je bekend zijn, sterkte!
whateffah wijzigde dit bericht op 21-04-2024 15:46
1.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Kutkerels.
Sterkte TO.
Alle reacties Link kopieren Quote
justagirly schreef:
21-04-2024 15:45
Kutkerels.
Sterkte TO.
Nou, een narcist is wel echt van een ander niveau dan de doorsnee eikel die wij allemaal wel eens tegenkomen. Je moet echt heel erg uitkiijken dat je niet in een hele vervelende strijd terecht komt alleen om dat je iets hebt gezegd wat die persoon niet leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
21-04-2024 13:59
Stel je eens voor dat een moeder zou aangeven niet mee te willen betalen voor kind. Hoe zouden de reacties dan zijn?
Mijn reactie zou hetzelfde zijn. Een kind is van beide ouders samen. Als er inkomenswijzigingen zijn bij vader of moeder dan mag de ander een alimentatie wijziging in gang zetten.

Overigens vind ik dat vrouwen over het algemeen altijd minder moeilijk doen dan mannen en normaliter hun financiële verantwoordelijkheid nemen. De heksen van exen zoals hier wel eens wordt geschetst, heb ik nog niet meegemaakt. Wel mannen die hun (financiële- én vaderlijke) verantwoordelijkheid ontlopen en hun ex de schuld geven dat ze de kinderen nooit “mogen” zien.
senseo wijzigde dit bericht op 21-04-2024 15:52
0.40% gewijzigd
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren Quote
1x is genoeg
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
21-04-2024 15:36
hij heeft zelf gezegd dat hij die avonden op zou vangen, hij komt op zijn belofte terug. Even niet gelezen zeker?
Jawel maar to zegt dat ze hem erge s op aangesproken heeft
Als ze commentaar heeft op hoe hij met ochtend omgaat snap uk wel dat hij zegt zoek het dan zelf maar uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vader38 schreef:
21-04-2024 12:57
Lekker laten gaan, ik zou mij niet kunnen voorstellen dat ik mij na 5 jaar nog druk maak om mijn ex. Ja het is je ex je bent niets voor niets gescheiden, ik zou ook helemaal geen extra opvang geld of hulp van hem verwachten. Gewoon in de weekenden jullie dochter brengen en zondag ophalen, gewoon even vragen hoe het weekend was en klaar.
Dit dus
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
21-04-2024 16:13
Jawel maar to zegt dat ze hem erge s op aangesproken heeft
Als ze commentaar heeft op hoe hij met ochtend omgaat snap uk wel dat hij zegt zoek het dan zelf maar uit.
Dat is toch totaal niet relevant?

Hoe staat hem ergens op aanspreken in verhouding tot "ik ben er niet meer voor mijn kind op de avonden dat jij moet werken"?

Het gaat om het kind, maar dat heeft deze windbuil door zijn persoonlijkheidsstoornis overduidelijk niet scherp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
21-04-2024 16:13
Jawel maar to zegt dat ze hem erge s op aangesproken heeft
Als ze commentaar heeft op hoe hij met ochtend omgaat snap uk wel dat hij zegt zoek het dan zelf maar uit.
“Jawel maar” is hetzelfde als “nee want”, weet je dat?

Je had het dus niet goed gelezen, anders had je die opmerking over de omgangsregeling niet gemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
21-04-2024 13:59
Stel je eens voor dat een moeder zou aangeven niet mee te willen betalen voor kind. Hoe zouden de reacties dan zijn?
Als het een vrouw met een narcistische persoonlijkheidsstoornis is denk ik ongeveer hetzelfde.

Ik zou me altijd zo neutraal mogelijk opstellen en geen strijd aangaan als het niet echt nodig is. Het zijn onberekenbare mensen die ver kunnen gaan om je het leven zuur te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Senseo schreef:
21-04-2024 15:51
Mijn reactie zou hetzelfde zijn. Een kind is van beide ouders samen. Als er inkomenswijzigingen zijn bij vader of moeder dan mag de ander een alimentatie wijziging in gang zetten.

Overigens vind ik dat vrouwen over het algemeen altijd minder moeilijk doen dan mannen en normaliter hun financiële verantwoordelijkheid nemen. De heksen van exen zoals hier wel eens wordt geschetst, heb ik nog niet meegemaakt. Wel mannen die hun (financiële- én vaderlijke) verantwoordelijkheid ontlopen en hun ex de schuld geven dat ze de kinderen nooit “mogen” zien.
+1
En namens een aantal om mij heen
+10
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
21-04-2024 16:51
Als het een vrouw met een narcistische persoonlijkheidsstoornis is denk ik ongeveer hetzelfde.

Ik zou me altijd zo neutraal mogelijk opstellen en geen strijd aangaan als het niet echt nodig is. Het zijn onberekenbare mensen die ver kunnen gaan om je het leven zuur te maken.
Omdat iedereen altijd denkt ‘laat maar’
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
21-04-2024 13:24
Echt, wat een onzin toch altijd "financieel heb je hem niet nodig". Dat doet er toch helemaal niks toe? Al was ze multimiljonair, dat ontslaat die lapzwans niet van de plicht om gewoon bij te dragen aan het onderhoud van het kind dat hij zelf geproduceerd heeft. En die stoornis ontslaat hem daar ook niet van.

Kortom, TO: inderdaad gewoon die advocaat inschakelen en een nieuwe alimentatieprocedure opstarten.
:worship:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sheabutter schreef:
21-04-2024 16:53
Omdat iedereen altijd denkt ‘laat maar’
Zou jij het op je geweten willen hebben, iemand te adviseren strijd aan te binden met haar narcistische ex over alimentatie en het loopt slecht af?
TO en haar kind zouden de eerste niet zijn. Ik zou eieren voor m'n geld kiezen en nooit om geld gaan leuren bij zo'n persoon.
Je geeft hem er alleen maar meer macht en (ingebeelde) rechten mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
21-04-2024 16:57
Zou jij het op je geweten willen hebben, iemand te adviseren strijd aan te binden met haar narcistische ex over alimentatie en het loopt slecht af?
TO en haar kind zouden de eerste niet zijn. Ik zou eieren voor m'n geld kiezen en nooit om geld gaan leuren bij zo'n persoon.
Je geeft hem er alleen maar meer macht en (ingebeelde) rechten mee.
Dat hangt er vanaf hoe je het aanpakt.
Maar ik zou het (inmiddels) niet meer zien als ‘ strijd aangaan’ maar opkomen voor waar ik: mijn kind recht op heb en mijn grenzen bewaken.

Ook daar ben ik naar toe gegroeid hoor. Dus ik snap je wel. Alleen mijn ervaring is dan ook dat er juist dan ook voor de narcist steeds meer mogelijk wordt
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
21-04-2024 13:06
Jij hebt extra opvang nodig omdat jij neens late diensten moet werken . Dat is jouw probleem. Nu Was hij zo aardig omdat voor jou op te willen vangen.

Ik weet niet waar je hem op aangesproken hebt maar blijkbaar js dat nogal verkeerd gevallen.

Waar heb je hen op aangesproken? En was dat echt nodig.? Ergens snap ik hem wel . Hij lost jouw probleem op en dan heb je ook.nog commentaar. Dan snap ik wel dat hij denkt stik er dan ook maar in en los het zelf maar op.

Dat hij nu geen alimentatie iwil betalen is noet oke. Maar jij neemt hem ook kwalijk dat hij in het verleden geen alimentatie heeft betaald. Maar hij zat in een slechte financiële situatie en kon het niet betalen. Dus waarom voel jij je daar zo rancuneus onder.

Ex gaf aan dat hij dochter vaker wou zien, prima! Is ook zijn dochter dus op deze manier konden we dit goed oplossen. Beiden tevreden.

Ik heb hem aangesproken op het feit dat hij onze dochter meeneemt in de ruzies met zijn vriendin. Dochter word halsovetkop weer in de auto gezet om naar zijn eigen huis te rijden. Om vervolgens weer om te keren als zijn vriendin belt. Ik weet in elk gezin zijn ruzies maar onze dochter heeft in het verleden genoeg mee gemaakt en wil dit niet weer. Vecht die ruzies uit achter gesloten deuren maar niet waar onze dochter bij is. Dochter was hierdoor nogal van slag geweest. Dus ja dan kom ik voor mijn dochter op. Heb hem alleen gevraagd of hij een beetje om onze dochter wil denken wat betreft ruzies. Omdat ze nogal van de leg is geweest.

Over de alimentatie….hij zat in een financiële crisis? Heeft ie toch echt zelf gedaan. Ik moest ook de schulden aflossen. Net als hij. Maar ik heb er wel alles aan gedaan om dit zo snel mogelijk te doen. Hij niet!! Dus ja noem mij dan maar rancuneus.
lisa2022 wijzigde dit bericht op 21-04-2024 17:34
8.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisa2022 schreef:
21-04-2024 17:25
Ex gaf aan dat hij dochter vaker wou zien, prima! Is ook zijn dochter dus op deze manier konden we dit goed oplossen. Beiden tevreden.

Ik heb hem aangesproken op het feit dat hij onze dochter meeneemt in de ruzies met zijn vriendin. Dochter word halsovetkop weer in de auto gezet om naar zijn eigen huis te rijden. Om vervolgens weer om te keren als zijn vriendin belt. Ik weet in elk gezin zijn ruzies maar onze dochter heeft in het verleden genoeg mee gemaakt en wil dit niet weer. Vecht die ruzies uit achter gesloten deuren maar niet waar onze dochter bij is.

Over de alimentatie….hij zat in een financiële crisis? Heeft ie toch echt zelf gedaan. Ik moest ook de schulden aflossen. Net als hij. Maar ik heb er wel alles aan gedaan om dit zo snel mogelijk te doen. Hij niet!! Dus ja noem mij dan maar rancuneus.
Heeft niets met rancuneus te maken. Je hebt hartstikke gelijk en jouw ex mag daarin best wat meer verantwoordelijkheid nemen. Diagnose of niet. En als hij dat, vanwege zijn diagnose, niet kan dan ben jij de enige die jouw dochter kan en moet beschermen.
Ik heb vroeger exact hetzelfde meegemaakt als kind en het is behoorlijk tekenend geweest. Sterker nog: het is 1 van de weinige herinneringen die ik heb aan mijn vader. Ondanks dat mijn vader best een rol heeft gespeeld in mijn leven. Dit soort dingen onthou je gewoon als kind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sheabutter schreef:
21-04-2024 17:31
Heeft niets met rancuneus te maken. Je hebt hartstikke gelijk en jouw ex mag daarin best wat meer verantwoordelijkheid nemen. Diagnose of niet. En als hij dat, vanwege zijn diagnose, niet kan dan ben jij de enige die jouw dochter kan en moet beschermen.
Ik heb vroeger exact hetzelfde meegemaakt als kind en het is behoorlijk tekenend geweest. Sterker nog: het is 1 van de weinige herinneringen die ik heb aan mijn vader. Ondanks dat mijn vader best een rol heeft gespeeld in mijn leven. Dit soort dingen onthou je gewoon als kind.
Dit dus. Hij heeft mij in onze relatie compleet vernield. Zowel lichamelijk als geestelijk. Na onze scheiding heeft hij weer vriendin gehad. Heeft hij ook mishandeld, was echt een drama. Dochter heeft dit gehoord en gezien. Heb haar daarna ook bij hem weggehouden. Nu heeft ie weer vriendin en zijn er dus ook weer ruzies blijkbaar. Ik wil haar hiervoor beschermen. Dus vandaar dat ik hem erop aan heb gesproken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als hij gewelddadig is en hij mishandelt je kind, waarom wil je daarmee strijd aangaan over geld? Kan je niet beter voor volledige voogdij gaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
21-04-2024 17:56
Als hij gewelddadig is en hij mishandelt je kind, waarom wil je daarmee strijd aangaan over geld? Kan je niet beter voor volledige voogdij gaan?
Eenzijdig gezag is bijna onmogelijk in Nederland.
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
21-04-2024 17:56
Als hij gewelddadig is en hij mishandelt je kind, waarom wil je daarmee strijd aangaan over geld? Kan je niet beter voor volledige voogdij gaan?
Hij mishandeld onze dochter niet. Daar ben ik zeker van. Maar voor zijn partners is hij niet altijd even lief. En ik heb het er met de advocaat over gehad hoor, volledige voogdij maar dat krijg je echt niet zomaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
21-04-2024 18:02
Eenzijdig gezag is bijna onmogelijk in Nederland.
Klopt, heb dit met de advocaat besproken maar dat word niet zomaar toegekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisa2022 schreef:
21-04-2024 18:06
Klopt, heb dit met de advocaat besproken maar dat word niet zomaar toegekend.
Inmiddels is daar wel een behoorlijke beweging in!
Via LinkedIn zijn een aantal mannen en vrouwen zich enorm hard aan het inzetten om dit soort dingen naar boven te brengen en dus toch vrouwen uiteindelijk weer de rechten terug te geven.
Als je wil stuur ik je wat namen via pb.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven