Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, hier gebeurt niet veel bijzonders, maar ik meld me toch even. Leuk al jullie verhalen over doorslapen/niet doorslapen (wij staan om 3 uur op om te kijken of nog alles in orde met sonde enzo is), de hapjes (we oefenen, maar hij vindt het echt nog heel vies jammer genoeg) en alle vorderingen.

Als ze een jaar worden moeten we nog maar eens een meeting plannen!

Anky: ik lees even tussen de regels door en snap je helemaal dat je erg verdrietig bent dat kleine man al zoveel van huis gaat zijn. Jack gaat ook vanaf de 18e naar school. Vreselijk!!! Ik ga huilend van school terugkomen, maar hij zal het wel prachtig vinden.

Judat: wat leuk dat Eline al een dag en nachtschema heeft. Houden zo!!!

San: gelukkig dat het poepje gelukt is!!! Zielig he?

Ik weet dat wij altijd geraspte appel moesten geven maar ik weet niet meer of dat juist voor zachtere of hardere poep was, hihi! Het hielp in ieder geval wel.

Ciao: ben blij voor Babette en Tommy!!! Zul jij opgelucht zijn.

Hier wordt Scott woensdag opgenomen en krijgt hij donderdag zijn sonde-operatie. Erg spannend.

Verder word ik het einde van de maand geopereerd. Heb littekenbreuk van ks en nu wordt de hele boel gerenoveerd. Zal wel zwaar worden, maar Marc gaat gelukkig deels thuis werken en dan hebben we natuurlijk nog altijd de oma's die wel een handje mee kunnen helpen.

Liefs Mandy
Hallo allemaal,

Ciao ciao, wat fijn dat Babette nu wel goed drinkt uit de fles.

Judith, knap dat Eline al achteruit beweegt. Tom zit ook op handen en knieen en dat vinden de "deskundigen" toch wel snel. Maar Minimeis kon het ook al, he Anky?

San, bijzonder dat Merel al zo veel soorten bijvoeding lekker vindt. Dat ging bij ons bij dochter heel wat slechter. Ben benieuwd hoe Tom het gaat doen. En ook al een tandje, het gaat hard.

Fenne, fijn dat jullie zo'n gezellige vakantie hebben gehad. Jammer dat gedoe met de buren. Nog ontwikkelingen hierin?

Ukse, poe, fijn dat de operatie van zoon goed gegaan is, maar hartverscheurend, lijkt me, als het toch nog even zo'n gevecht wordt.

Anky, het lijkt me vreselijk vermoeiend als je steeds maar zo kort achter elkaar kan slapen. Is een nacht flesjes van man een mogelijkheid om jou langer te laten slapen? Sterkte als zoon straks ook naar de kindergarten gaat.

Mandy, spannende maand! Veel succes komende donderdag en daarna natuurlijk voor jezelf. Hopelijk een strakke buik als beloning!

Hier gaat het allemaal wel. Wel wat "klein leed". Afgelopen maandag viel Tom met wipstoel en al opzij van de keukentafel op de grond. Brullen! Even leek hij zijn linkerbeentje minder te gebruiken maar na een fles en bezoek aan de huisartsenpost viel het allemaal toch mee en heeft hij er niets aan over gehouden. Dat was wel enorm schrikken natuurlijk. En hoe het nou heeft kunnen gebeuren, weet ik nog niet goed.

In de loop van de week kreeg dochter last van diarree en donderdag ook overgeven. Ik donderdagnacht ook ziek met veel overgeven. Me ziek gemeld, wat natuurlijk in de vakantietijd erg slecht uitkomt. Ik hoef gelukkig niet meer over te geven. Ben nog wel gammel nu, maar kan weer eten en drinken en aansterken. Er was zo maar 2 kilo af. Gisteren wel lekker kunnen slapen, want schoonmoeder was toevallig toch een paar dagen op bezoek en zorgde voor de kinderen. Vandaag had ik ook nog dienst, dus voor mijn collega's allemaal niet zo leuk. Maar ja, ziek is ziek, zeggen we dan maar. Dochter is met vriend naar een feestje van haar nichtje en die blijven slapen bij opa en oma, Tom zou ook mee gaan, maar is nu (met de hond) bij mij thuis.

De fysiotherapeut kwam na 5 weken weer eens kijken en vond het naar links knikken van Toms hoofdje toch wat zorgelijk. De vorm van zijn hoofdje is goed, maar de spiertjes in zijn nek zijn nog steeds wat verkort. Weer (proberen te) oefenen en volgende week komt ze weer.

Op het CB waren ze tevreden over Tom. Alweer 7,7 kg en 67 cm lang, mooi op het gemiddelde lintje. Geen wonder dat de maxicosi met Tom steeds zwaarder wordt! En mama sport nog steeds niet, dus die heeft nog niet zulke sterke armen.

Nog 1 week werken, dan twee weken vakantie. Volgende week zondag feest van mijn ouders (50 jaar getrouwd) en ik ben benieuwd hoe dat weer allemaal gaat met stukjes opvoeren, fles geven, met de verlegenheid en het slapen van dochter, kolven, etc...

Fijn weekend nog. Groeten, Mir
ahahah you didn't say the magic word
Mir, wat een lap tekst we zijn weer helemaal bij.

Wat zielig dat Tom van de tafel viel, je schrok je vast een ongeluk!

En ook al op handjes en knietjes, knap hoor!

Maartje ligt op haar buik en spartelt heel hard met haar beentjes zonder ook maar een centimeter vooruit te komen. Dit tot haar grote frustratie beetje gemeen om te lachen, maar het ziet er zo grappig uit.

Mandy, spannende tijd komt er idd aan voor jullie, maar daarna hopelijk minder stress om het eten en een toonbare buik voor jou.

Maartje is net weer gewogen en gemeten: 6260 gram bij 65 cm, nu wel vrij goed gegroeid de laatste weken, maar ik vind haar nog zo klein! Ze is met 27 weken ongeveer even groot en zwaar als onze oudste met 10 weken! Dat is toch wel een groot verschil, ben benieuwd of ze dat nog inhaalt.

Fenne, ongelooflijk die buren van jullie! Gewoon ontkennen

Ciao, jij dus ook blij met de Tommee Tippee Ik had de tip (naam) van het forum hier, is toch best nuttig zo'n forum. En dus niet erg om er wekelijks een paar uurtjes in te stoppen. Alleen maar leerzaam...
Hallo!

Rustig hier, iedereen met vakantie?

Eline heeft vandaag haar eerste echte dag gehad op het kdv. Ze had alleen wel redelijk wat gehuild als ik het zo hoorde. Ze wilde vanoachtend ook haar fles niet, krijsde alles bij elkaar maar ging wel slapen. Uiteindelijk heeft ze wel gewoon 2 flesjes leeggedronken dus het kwam goed!

We zijn ook met bijvoeding begonnen. Voornamelijk nog door stukken te geven als we zelf ook (avond)eten. Op zijn rapley's dus. Ze vindt het geweldig en krijgt ook daadwerkelijk wat binnen. Ook een gepureerd bananenhapje vond ze lekker. We zijn wel heel erg van hoe het maar net uitkomt en volgen dus niet keurig 3 dagen hetzelfde productschema. Ze heeft al watermeloen, peer, banaan, broccoli, aardbei (blijkt nogal allergeen te zijn, oeps...) galiameloen en worteltjes gehad en vindt alles even interessant en lekker.

Voor de liefhebber staat er een filmpje van Eline met worteltjes op mijn hyves.

Dokkie, lijkt me schattig, zo'n spartelend visje op het droge! Wat een groot verschil tussen je dochters zeg, ben inderdaad benieuwd of ze sowieso kleiner blijft. Ben je trouwens ook met bijvoeding begonnen en heeft ze daarmee nog last van allergieën?

Mandy, morgen opname voor scott. Heel veel sterkte en succes! Hopelijk verloopt alles goed.

Mir,inderdaad lekkere lap tekst

ben je alweer een beetje opgeknapt?

Hier laten we de maxi-cosi meestal gewoon in de auto staan, veel makkelijk om Eline eruit te halen en op de arm mee te nemen vind ik.

Wil Tom een beetje meewerken met de oefeningen?
Hallo,

Dokkie, inderdaad een groot verschil. Volgt Maartje wel mooi een groeilijntje? Ach, wie weet hoe snel ze het nog een keer inhaalt.

Judat, wat goed dat Eline al zo veel lust. Over een week beginnen we met Tom. Ik ben zo benieuwd! Tom laat ik meestal in de maxicosi. Die kan ik dan evt even neerzetten als dochter er vandoor dreigt te gaan.

Ja, een lap tekst, dat krijg je als je niet zo vaak schrijft.

Mandy, Scott en jullie veel succes en sterkte morgen.

Tom werkt vrij goed mee met de behandeling, maar het valt niet mee om er genoeg tijd voor te vinden. Maar goed, als er momenten zijn, lukt het vrij aardig.

Verder is het hier een beetje in mineur (net als het weer). Op het werkt gaat het niet zo, tussen vriend en mij niet zo (papa en mama spelen gaat goed, maar praten doen we nog steeds slecht, en dat breekt nu op). Ik hoop maar dat de vakantie wat lucht gaat brengen. En dan morgen ook nog gesprek met hopelijk mijn nieuwe baas. Maar weer even voor oppeppen. Maar hoe zeggen we dat hier? "Klaagmodus uit"... zucht

Groeten, Mir
Mandy: heel veel succes met de operatie van Scott!!! Spannend hoor, ik benijd jullie niet, het lijkt me vreselijk eng dat zo'n kleintje onder narcose moet.

Nu snel kinderen halen. Ik probeer vanavond nog wel even te komen, maar wou Mandy en gezin nog even sterkte wensen.
hoi allemaal, ik ben in geen eeuwigheid geweest geloof ik...wel wat meegelezen, maar de puf ontbreekt me om te reageren. En ik moet zeggen, hoe langer je niet geschreven hebt, hoe hoger de drempel wordt zegmaar, omdat je ook graag op mensen wilt reageren, maar dat dat dus veel tijd kost om alles terug te lezen omdat je niet bij bent....

Maargoed, ik wilde in elk geval Mandy succes wensen morgen!!!

Maar even een korte update hoe het hier gaat. Alles gaat ok. Ik vind het wel vermoeiend, 2 kleintjes in combinatie met werken. Ik heb s avonds dan ook weinig puf over.

Met Jasper gaat het heel goed, hij is erg actief en beweeglijk, tijgert naar achteren en om z'n as, maar naar voren lukt nog niet. En toch lijkt hij overal te komen waar hij wil wezen. Oppassen dus met kleine dingen die op de grond liggen. Het wordt ook niet gewaardeerd als je uit z'n gezichtsveld bent, dan is het brullen. Dus al met al houdt hij ons wel bezig.

Ik geef nog steeds volledig borstvoeding. Het kolven op het werk is geen feest, want ik heb steeds niet genoeg, maarja, in het weekend maar proberen bij te kolven. Ik heb wel het idee dat hij reageert met eczeem op mijn eten of drinken (misschien toch koemelk?), maar dat is zo lastig te bepalen (behalve koemelk dan, maar dat had ik dan eigenlijk eerder moeten testen, want binnenkort willen we beginnen met bijvoeding en ik kan niet en zelf een dieet volgen en bijvoeding geven waar hij misschien op gaat reageren, dat schiet niet op).

Doorslapen deed hij wel, maar nu niet meer helaas, hopelijk een fase, maar ik vrees het ergste, want dochter sliep vanaf een half jaar tot een jaar ook niet meer door.

Rechtop zitten vindt ie ook heel leuk, maar valt dan natuurlijk nog om. Eigenlijk zit ie momenteel in zo'n fase dat hij van alles wil, maar dat het allemaal nog niet lukt, tot grote frustratie.

Met mijzelf gaat het goed, maar ik vind het allemaal dus wel echt druk, zeker met die nachtvoedingen nu. Ik hou weinig energie over. Ook op m'n werk heb ik soms momenten dat het helemaal niet loopt, dat ik alles vergeet en domme vragen stel. Wat dat betreft ben ik echt nog niet ontzwangerd voor m'n gevoel. Ik voel me wel ok, maar nog niet helemaal mezelf.

De extra kilo's zijn er bijna wel af, nog niet helemaal, maar daar lig ik niet wakker van. Ik eet de hele dag door voor m'n gevoel (en verschuil me achter het feit dat ik nog bv geef...;-)).

Nou, alweer een hele lap tekst....;-)

volgende keer probeer ik weer te reageren op de rest.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de rets gaat die ook al een tijdje niet geschreven hebben: Phoenix, Bloem, Petrol, Lucybelle en vast nog wel meer.

Schrijven jullie ook weer eens een update? Altijd leuk om te lezen hoe het met de februari-kinderen en moeders gaat!

groetjes!
Oke dan...hihi...ook ik lees wel mee maar heb ook al ik weet niet hoe lang niet gereageerd!!

Met thijmen gaat het heel goed,is nu 6.5 maand,9kilo en 70cm! Heeft gemiddeld 4 flessen en zit aan de fruit engroenten. Ik probeer het steeds zelf vers te maken maar vind een potje toch wel heel makkelijk hoor!!

Thijmen kan al aardig los zitten maar dan blijven we er wel bij. Ook hij tijgert achteruit en draait om zijn as. OP zijn buik vindt hij het fantastisch en is dan ook heen en weer aan het wiegen en soms zo hard dat hij weer terug draait maar dat is zelden,het is makkelijker als wij dat voor hem doen! Het is een heerlijk mannetje,die veel lacht en eigenlijk alleen maar huilt als hij moe is of eten wil! Dus daarom durven we het aan om op vakantie te gaan dus dinsdag vertrekken we voor 12 dagen naar Egypte! Zoals jullie lezen,hier alleen maar goede berichten!

Mandy veel succes met scott!!

De rest ook veel plezier met jullie kindjes!

Groetjes vanuit Assendelft!
Even vlug. Met Scott is het goed gegaan. We zijn al thuis. Jammer genoeg wil hij niet opgepakt worden, dat doet nog teveel pijn. Erg sneu want zo kunnen we hem met niks troosten (eten niet, iets lekkers of knuffelen). Ze zeggen ons dat het na twee dagen beter moet gaan en in het ziekenhuis vonden ze dat hij het erg goed deed.

Volgende keer langere update (stress: Marc is net met Jack naar het ziekenhuis gegaan...huilde net spontaan omdat hij pijn aan zijn plassertje had, bij check bleek dat als zijn voorhuidje naar achter werd geschoven zijn hele dingetje ontstoken was....kunnen we er nog wel bij hebben).

Groetjes aan iedereen (blij nog eens wat van dames te lezen die we al lang niet meer gezien hadden).
Mandy, wat zielig voor Jack, zal wel veel pijn doen. Hopelijk is die ontsteking snel over en gaat dat dan ook weer goed.

Wat fijn dat het goed is gegaan met Scott. En nu maar hopen dat de pijn snel minder wordt zodat jullie hem weer lekker kunnen knuffelen! Staan er nu nog meer behandelingen / ingrepen op het programma of krijgen jullie nu eindelijk de tijd en de rust om bij te komen en te gaan genieten?

Dextro, leuk weer eens te horen hoe het met jou en Jasper gaat. Jasper is al lekker bezig met het ontdekken van de wereld. Wel jammer dat het doorslapen nog niet helemaal wil lukken. Merel slaapt sinds een weekje nu van 21.30 tot 7.30, heerlijk is dat! Ik hoop maar dat ze het vol blijft houden, want die nachtvoedingen gaan je echt opbreken.

Knap dat je het kolven vol blijft houden!

Cin,ook weer even terug van weggeweest. Fijn dat alles zo goed gaat en Thijmen zo'n tevreden kereltje is.

Heel veel plezier op vakantie in Egypte!

Ik vond een weekendje Limburg al een hele onderneming...

Daar zijn we vorige week met mijn ouders, zus, zwager en hun 2 meiden geweest. Merel heeft er vreselijk van genoten! Die kreeg natuurlijk volop aandacht. Daar moest ze wel even van bijkomen dinsdag

We hebben voor het eerst met haar gezwommen, vond ze heerlijk! Ze viel alle keren binnen een half uur in slaap in het water. Zo schattig!

Ze heeft ook heel wat nieuwe dingen te eten gekregen: lange vinger, soepstengel, boterham met leverworst... allemaal even lekker! Met groente is ze wat kieskeuriger. Wortel is favoriet, broccoli gaat nog wel, maar de rest wil niet echt lukken. Ach, we blijven het gewoon proberen.

Inmiddels komt haar tweede ondertandje trouwens ook al door! Ook nu zonder dat ze er veel last van heeft gehad, gelukkig maar.

Sinds gisteren heeft ze weer wat nieuws: ze houdt haar lippen op elkaar en blaast daar dan heel hard lucht doorheen zodat haar lippen gaan trillen (beetje vaag maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Ze vindt dit zo leuk dat ze het de hele dag door aan het doen is. Erg grappig en schattig, maar niet handig met fruit- en groentehapjes...
Hallo allemaal,

wat een ontzettende rust en stilte hier! Vakantietijd? Of is ons topic aan het doodbloeden, nee toch?????

Hier rust in het schrijven vanwege onze vakantie, helaas vandaag voorbij. Wat was het heerlijk zeg, 3 weken echt met z'n 3en. Na Zwitserland hebben we niet veel afspraken meer gehad, gewoon heerlijk thuis met z'n 3en, af en toe wat leuks doen. We hebben onwijs genoten. En dit weekend onze verjaardagen gevierd, want zaterdag was vriend jarig, en vandaag ik!! 28 geworden alweer, wat een leeftijd he

Met Bran gaat alles goed. Hij is ook druk bezig met willen kruipen. Benen onder zijn kont, en dan proberen vooruit te komen. Maar ja, als je je armen daarbij niet gebruikt wordt het niet zoveel Oh en San wat jij schrijft van dat 'proesten', doet Bran ook sinds 3 weken!! Zo grappig, zelfs tijdens de BV deed hij het in het begin. Nu wordt het alweer minder, maar het blijft leuk en interessant om te doen. Afgelopen dinsdag zijn we naar het CB geweest, en Bran is nu 68 cm lang en weegt 8085. Iets minder hard gegroeid als vorige keren, maar dat vind ik alleen maar prima. Hij wordt al zo snel groot!! En 8 kilo is al zwaar zat! We laten tegenwoordig de maxi cosi ook in de auto, met Bran erin is dat ding nu echt te zwaar om te tillen voor mij.

Het eten van pap en fruit gaat heel goed, alleen groente niet zo. Hij proeft het wel, maar na een paar hapjes is het of huilen of hij houdt gewoon stijf zijn mond dicht! Ach, rustig aan maar met de groente, komt vanzelf wel (of niet, vriend en ik zijn nooit echt groente-eters geweest als kind) Brood hebben we nog niet gedaan, komt vanzelf nog wel.

Mandy, fijn dat het met Scott goed is gegaan! Hoe voelt hij zich nu? Laat hij zich al knuffelen? En werkt de PEG goed? En hoe is het met Jack?

Leuk om te lezen van jullie Dextro en Cin!! Fijn dat het bij jullie zo goed gaat!

En Mir, jeetje, wat een gedoe bij jullie thuis. Vervelend joh dat het tussen man en jou niet zo goed gaat :( Kan het me goed voorstellen, met 2 kinderen, werk en dan ook 'werken' aan je relatie, is pittig!! Hoe gaat het nu? Hebben julllie al goed gepraat? En hoe ging het gesprek op je werk?

Judat, heb je filmpjes op Hyves gezien, onwijs leuk zeg!!! Wat kan ze al veel! Vriend zag je filmpjes ook, en hij zei; oh, dat meisje is zeker ouder dan Bran Eh nee schat, ze is 6 dagen jonger. Vriend was geloof ik een beetje teleurgesteld dat een ander kindje sneller is dan Bran, hihi, competitiedrang van mannen. Maar erg leuk om te zien, worteltjes gaan er duidelijk goed in bij Eline! Rapley lukt bij ons niet zo goed, Bran is vd makkelijke soort. Als een stukje eten valt zit ie ons aan te kijken met z'n mond open. Zo van, wanneer stop je dat eten nou in mn mond? Hihi, hier dus toch maar van een lepeltje, en af en toe geven we een stukje van het een of ander.

Verder ben ik begonnen met afbouwen BV, maar vind het emotioneel toch lastiger dan ik dacht! Denk dat ik nog even niet geheel afbouw, doe het gewoon heeeel rustig aan. Vind het toch nog een fijn moment, maar aan de andere kant is het voor mijn lijf ook weer beter als ik geen BV meer geef (kwakkel een beetje met mijn lijf, moet ook erg op mn gewicht letten, voel me vaak slap, het kost me veel energie!) Hoe ging het bij anderen die afgebouwd hebben met de stuwing? 1 voeding minder is bij mij al onwijze stuwing, best vervelend.

Zo, nou, dat was weer een hele lap tekst. Ga nu even mn huis wat opruimen, krijg vandaag nog visite van mn zus, andere visite is vh weekend al geweest. Een rustige verjaardag vandaag dus. Fijne week iedereen!
Hallo,

hoera wij hebben vakantie, dus tijd om hier te schrijven. Kids naar het KDV en man en ik een dagje voor ons zelf.

Dextro, leuk weer van je te horen. Fijn dat het zo goed gaat met jou en Jasper. Het geworstel met je werk herken ik goed. Ik moest na mijn verlof gaan werken op een nieuwe afdeling waar het een complete chaos is. Dat in combinatie met de chaos in mijn hoofd, is niet fijn werken. Ik voel me al alsof ik in zo'n bolletje met sneeuw zit en op die afdeling lijkt het alsof ik heel hard heen en weer word geschud. Ik hoop dat het na het stoppen met BV beter wordt. Tom heeft ook wat eczeem, maar ik ben niet uit gaan zoeken hoe het met mijn eten zit. Hij doet het verder zo goed.

Cin, ook leuk weer van jou te horen. Grote man, die Thijmen! Veel plezier in Egypte!

Mandy, fijn dat het met Scoot goed gegaan is. Is ie al weer verder opgeknapt? En is Jack weer een blij jongetje? Arm ventje.

San, wat bijzonder dat Merel in het water in slaap valt. Leuk, dat jullie zo'n gezellig weekend hebben gehad. En ik blijf me verbazen over hoeveel Merel al eet. Heerlijk.

Fenne, gefeliciteerd!! Ook met man natuurlijk. Lekker, dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad. Afbouwen met borstvoeding emotioneel? Ook herkenbaar. Als ik vantevoren had geweten dat 6 maanden kolven zou lukken had ik daar natuurlijk voor getekend. Nu ze voorbij zijn, vind ik het ook lastig om te minderen. Ook ik doe het maar rustig aan (nu van 7 naar 5 keer per dag) met minderen, vooral omdat ik er zo dubbel in sta. Toch de tijd die ik bespaar, de vrijheid die het zal geven en het lijf wat weer helemaal van mij is, zijn ook wel prettige vooruitzichten voor het stoppen.

Met man een goed gesprek gehad en weer nieuwe afspraken gemaakt die meteen de boel weer leuker maken, gelukkig. Nu ook twee weken vakantie, heerlijk. Vrijdag vertrekken we naar de kempervennen (CP).

Op mijn nieuwe werkplek afgelopen woensdag een gesprek gehad en afspraken gemaakt voor een contract. Mooi. 1 november (na onze verhuizing) ga ik daar aan de slag.

Gisteren zijn we naar het feest van mijn ouders geweest (50 jaar getrouwd). Dochter had een megasuperdag en was de hele dag op pad met alle vrienden en familieleden. Het lukte haar op weg naar huis wakker te houden en ze ging om 22.45 u naar bed en sliep binnen 5 minuten. Nu wat huilerig achtergelaten op het KDV, maar dat komt vast goed. Tom deed het ook geweldig gisteren en presteerde het zelfs om in een campingbedje in een rommelhokje 4 uur te slapen! Het was een mooi feest met vele mooie emotionele momenten. En als familie zijn wij nooit zo emotioneel, dus dat was bijzonder.

Het dipje van vorige week laten we maar weer lekker achter ons.

Fijne week allemaal! Groeten, Mir
Mir, wat fijn dat het nu allemaal beter gaat. Af en toe een dipje is niet erg, als je er maar wel samen goed over kunt praten. Moet je echt de tijd voor nemen hoor! Vrijdag lekker op vakantie, heerlijk! Kempervennen is leuk, Tom zal er zeker van genieten en jullie ook natuurlijk.

Fenne, gefeliciteerd met je verjaardag!!! (Ik had je op hyves al toegezongen)

Bran al 8 kilo, die groeit goed! Wij moeten volgende week weer naar het cb. Denk dat Merel dan rond de 7 kilo weegt.

Wat betreft het afbouwen van de bv: in het begin had ik ook heel veel last van stuwing met 1 voeding minder. Maar toen die voeding er eenmaal af was ging het heel snel en makkelijk. Ik heb nog een tijdje 1 voeding per dag (nou ja nacht) gegeven en nu sinds een week helemaal niets meer. Wel raar hoor, maar toch ook fijn.

Kruipen wil merel nog niet. Ze kan nog steeds niet van haar buik terug naar haar rug, tot haar grote frustratie.

Ik maak me er niet zo druk om hoor, ze gaat dat vast wel doen voor ze 18 is, hihihi.

Ze is trouwens wel vreselijk veel aan het duimen. Wil ik niet!!! Ik heb liever dat ze dan haar tutje pakt maar daar wil mevrouw niets van weten. Ik blijf toch proberen...

Hier is de zomervakantie trouwens voorbij. Mijn klasje heeft vandaag de eerste schooldag. Een raar idee, daar wordt gewerkt terwijl ik nog lekker thuis zit... Donderdag moet ik ook weer beginnen. Heerlijk om maar twee dagen te hoeven, alleen donderdag en vrijdag en dat 1 1/2 jaar lang!
Als hier vanochtend zoveel geschreven wordt dan doe ik ook mee!

san, ik zie Merel al helemaal gefrustreerd voor me op haar buik

Komt inderdaad vanzelf wel.

Heerlijk vooruitzicht hoor, anderhalf jaar lang 2 dagen werken. en daarna? 3 dagen? Hoe heb je nu de opvang geregeld dan? Want ze gaat niet naar kdv/gastmoeder toch?

Fijn dat het feest met beide kinderen goed ging Mir. Hopelijk werken de afspraken tussen vriend en jou!

Dextro en Cin, leuk om van jullie te horen. Persoonlijk vind ik het leuke om jullie updates te lezen dan dat jullie op iedereen reageren. Dus kom maar gewoon met de updates af en toe

Fenne, Gefeliciteerd met je verjaardag! Ik ben ook 28 geworden vorige maand. Bevalt best goed...

Grappig die competitiedrang van mannen. Ik vond Bran ook zo'n schatje op jullie foto's van Zwitserland!

Anky, hoe is het? We zien je weinig de laatste tijd

Mandy, hoe is met jou en je mannen? Lijkt me vreselijk frustrerend dat Scott niet geknuffeld wil worden. Arm mannetje

Eline heb ik net weggebracht naar de creche. Zelf hoef ik pas om 15:00 te beginnen (tot 23:30)

Wel heel raar om zonder haar thuis te zijn en ik loop ook nog een beetje met mijn ziel onder m'n arm maar voor Eline's wenproces lijkt het me beter dat ze hele dagen naar het kdv gaat (nou ja, het is sowieso maar van 10 tot 5 dus valt best mee) Ipv nuttige dingen te doen zit ik nu hier te typen

verder zitten we momenteel in een leuke fase. Eline slaapt goed en wat langer overdag. 's Nachts blijft het wel 1 tot 3 keer voeden maar dat trek ik wel.

Eten vindt ze helemaal geweldig! Ze had van de week voor het eerst een rijstewafel en at zo 3kwart op! Ze vindt alles tot nu toe lekker. Ze maakt alleen overal een gigantische bende van maar dat maken we wel weer schoon... Als we haar met een lepeltje voeren moet ze met alle geweld met twee handen de lepel vastgrijpen en zelf naar haar mond brengen en dat gaat nog wel eens mis gek genoeg

Lichamelijk heeft ze nogal haast. Ze is al een aantal keer zelf gaan zitten (alleen blijven zitten lukt nog niet zo goed omdat ze teveel beweegt en omkukelt) en staat soms op handen en voeten. vooruit kruipen lukt nog niet bewust, maar achteruit wel steeds beter en ze komt zo overal waar ze wezen wil. Ook de cb-arts was verbaasd hoe snel ze was. Van mij mag het allemaal best een tandje langzamer hoor! Ik ben hier nog niet aan toe.

Bij het CB geweest afgelopen woensdag. ze was 7240 gram en 69 cm. Qua gewicht precies op de middenlijn van de borstvoedingscurve en qua lengte erboven zoals altijd. Lang en slank dus. De cb-arts had ingevuld dat ze nu opvolgmelk kreeg en vroeg aan mij hoeveel flesjes. Op mijn antwoord dat ze geen opvolgmelk kreeg keek ze erg verbaasd omdat dat nu nummer 1 toch echt niet meer goed was nu. Dat ik nog wel eens BV zou kunnen geven was blijkbaar niet bij haar opgekomen. Ze was erg verbaasd maar ging er toen meteen vanuit dat ik tot een jaar BV blijf geven. het is blijkbaar of het één, of het ander... Ze vond wel dat 2 tot 3 borstvoedingen een heel mooi aantal was nu ze bijvoeding krijgt. Ik heb maar niet verteld dat ze nog minimaal 5 keer overdag drinkt en nog (een paar) nachtvoedingen...

Alhoewel ik wel hoop dat we het aantal voedingen nu wat kunnen gaan minderen met de bijvoeding erbij. En misschien een beetje ritme in gaan bouwen, lijkt me ook wel handig.

Afbouwen zie ik nog niet zitten. Het voeden gaat erg makkelijk en ik ben veel te veel gehecht aan onze momentjes samen
Judat, hier typen is heel nuttig hoor!

Heerlijk dat de bv nog zo goed gaat. Lekker van genieten saampjes.

Eline is inderdaad wel erg snel in haar ontwikkeling zeg! Ze heeft blijkbaar veel zin om de wereld te gaan verkennen.

Het eten van een lepeltje is hier af en toe ook nog geklieder. Merel doet hetzelfde als Eline; het lepeltje met twee handjes vastgrijpen als het haar mondje nadert.

Wat opvang betreft is het hier makkelijk; als ik moet werken is papa-Merel vrij. Ideaal!!!

Nu haar twee tandjes goed doorkomen zijn we ook begonnen met poetsen. Dat vindt ze een feest, vooral het borsteltje zelf vasthouden. Ze kauwt dan wat op het borsteltje en vindt het allemaal reuze-interessant.
Hoi allemaal,

Merel al 2 tandjes, wat goed! Hebben alle kindjes al tandjes? Hier nog een geheel tandloos babytje.

Ik ben nog steeds super vergeetachtig en als ik alle verhalen hier gelezen heb weet ik niet meer wat bij wie hoorde, vandaar dat ik niet persoonlijk reageer.

Hier gaat alles prima. Zometeen naar de anesthesist als voorbereiding op volgende week. Babette drinkt goed uit de TT, maar alleen gekolfde melk. Mevrouw houdt niet van poedermelk en ook niet van ontdooide gekolfde melk. Ik hoop niet dat ze zo als ik wordt, want ik was echt een moeilijke eter...

Ze is wel dol op fruit. Hoe zien jullie eetschema's er uit? Hier begin ik de dag met bv, dan rond 10 uur fruit, dan melk (rond 12) dan een half ligakoekje rond 3 uur en dan nog groente. Voor het slapen gaan vaak nog een beetje melk en dat is het.

Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Wij krijgen zo weer bezoek, de vorigen zijn net weg. Gezellig!

Wie hebben er trouwens nog meer hyves?

Groetjes ciao ciao
Hoi, ik heb inderdaad al even niets van me laten horen. Het was hier weer behoorlijk druk en ik was zelf een beetje moe. Ik denk dat ik iets van een virusje had, want ik voelde me net een dweil. Het gespook van Minimeis 's nachts helpt dan ook niet echt mee. Gelukkig lijkt het langzamerhand een beetje beter te bgaan met de nachten: ze drinkt heel vaak niets meer en wil dan ook niet drinken, maar is wel veel wakker. Afgezien van de nachten is ze een buitengewoon makkelijk meisje: ze is vrolijk, lacht altijd en kan best heel goed alleen spelen. Kortom, zoals als haar kan ik er nog wel 3 hebben. Ze zit nu regelmatig op handen en knieen en eet ondertussen brood, rijstewafels en stukjes broccoli. Groente en fruit uit een potje eet ze helaas niet (jammer voor deze luie mama), maar versgekookt vindt ze heerlijk. Tanden hier nog niet te bekennen overigens.

Zoon zit nu sinds 2 weken op de kindergarten en dat gaat goed. Hij pikt het duits al heel aardig op volgens de juffen en heeft het goed naar zijn zin. Wel is hij gigantisch moe en daardoor ongelooflijk druk en lastig. Maar dat is waarschijnlijk tijdelijk, binnenkort is hij vast zijn lieve zelf weer.

Morgen gaan we op vakantie: 2 weken naar de camping in Zeeland. Gelukkig lijkt het weer wat beter te worden. Ik meld me dus even af. Na de vakantie ga ik mijn leven 'beteren' en hier weer wat actiever meeschrijven.

Helaas dus even een egostukje, maar ik beloof beterschap.

Ciao ciao en Mandy: heel veel succes en sterkte met jullie ziekenhuisopnames en operatie!

Is Jack al naar school Mandy? En kun je een beetje wennen aan de stilte thuis, zo alleen met Scott?
Aaaarghh, druk druk druk, ik schrijf volgende week weer.

Bob is vandaag jarig en heeft koud buffet gevraagd als eten!!!

Zondag kinderfeestje en morgen nog een andere verjaardag.

Tot volgende week.

PS Scott ook nog geen tandjes, MAAR meneer heeft gegeten, JOEPIE!!!!!
ik zit hier heerlijk zonder kinderen met de kat op schoot achter de pc.

Goed nieuws Mandy van Scott!! En gefeliciteerd met Bob! Hoe gaat het met Jack en zijn ontsteking? De oudste van mij heeft er erg veel last van gehad.

Ciao, ik heb hyves, mail me maar.

Mir geniet van je vakantie en dat niets moet alles mag. Wij moeten helaas weer wachten tot de herfstvakantie en dat is voor ons pas eind oktober...

Het gaat goed met Annelotte. Haar bijnaam op het moment is boedha. Hoeveel ze weegt en hoe groot ze is weet ik niet. We gaan nl alleen naar het cb als ze een prik moet. Ze krijgt nog maar 3 flessen en voor de rest eet ze aan tafel mee. Vooral pannenkoeken en pasta met pesto gaat er goed in. Tandjes zijn nog niet te zien. Kruipen wil ze wel, maar daar moeten alle onderdelen van je lichaam wel mee moeten doen. Slapen doet ze gelukkig nog steeds goed, maar ik merk wel dat ze aan het dromen is. Ze maakt rare geluiden in haar slaap of het zou aan de kat kunnen liggen die elke avond aan haar voeten slaapt.

Ga me nu optutten, heb straks een bruiloft, waar ik geen zin in heb op het moment. Straks zal ik mijn glimlach op mijn gezicht zetten en zal het vast goed komen.
*komt met schaamrood op de kaken binnen*

Hallo!

Ja ik weet het, ik heb jullie schandalig verwaarloosd *schaam*

En toch krijg ik af en toe hele lieve berichtjes op mijn hyves en mijn weblog van sommigen hier! Super! Dat is toch wel egostrelend hoor, dat je toch niet vergeten wordt. En ik ben jullie ook zeker niet vergeten.

Maar ja jullie kennen het vast wel, druk he?

Dus hoe gaat het hier? Nou goed wel eigenlijk. Maaike heeft als eerste tand de rechterbovenhoektand gekregen Nou ja gek kind! En toen kwam de rechteronderhoek tand. En nu sinds 2 dagen zijn de onderste twee voortandjes ook door.

En gister heeft ze me helemaal verbaasd. Ik heb toch wel een verteld dat ze pertinent niet uit de fles dronk? Maar gister moest ik echt 's avonds weg. Van 17 tot 23 dus tsja. Maar 200cc gekolfd en op hoop van zegen weg. Mijn moeder paste op dus dat scheelde wel. Heeft het gekke grietje zonder 1 keer te mopperen die hele fles leeg gedronken! Nou moe! Dat was echt een geruststeling zeg. Dus hopelijk kent ze dat truukje nu en kan ik wat vaker van huis :D

Verder doet ze het echt supergoed. Ze rolt de hele kamer door en schuift wat af op haar buik. Voornamelijk achteruit dat wel ;o) Maar ze begint nu wel ook op haar knietjes te zitten, dus kruipen zal wel niet heel lang meer duren.

Zelf heb ik nu al een week of 2 mijn lenzen in en dat gaat redelijk. Ik ben nog niet wildenthousiast. Ja wel qua zicht, want ik zie ineens weer blaadjes aan de bomen ipv een wazige groene vlek op een stokje. Maar ze zitten nog niet echt lekker. Maar ja dat komt ook door keratoconus. Dus dat blijft waarschijnlijk nog wel een tijdje doormodderen.

En Sjoerd is onderhand ingeschreven voor de basisschool *slik*

Jouw zoon zit op de lorentz toch Ukse? Daar moest ik hem eerst inschrijven en dan hebben we 1 september een rondleiding. Vond ik een beetje de omgekeerde wereld maar goed als het zo werkt, prima. Maar goed ik moest sowieso nog naar een andere school op zoek want de lorentz kan nu al niet meer garanderen dat ze een plek voor hem hebben. Dus hij staat nu ook bij de minckelers ingeschreven. Vonden wij ook een leuke school.

Even zien wat jullie de afgelopen tijd geschreven hebben.

Hee Ukse een bruiloft? Een vriendin van mij heeft vandaag ook een bruiloft in Vreeland. Niet toevallig dezelfde he? Hihi.

OOOH nee het CB judat. Dat geintje hebben ze bij mij ook geflikt toen met Sjoerd. Hoeveel flessen krijgt hij nu? Euh nou geen. KIJK EENS IN JE PAPIEREN MENS! Echt GRRRRRRRRR. Nu weten ze het wel dat ik zo'n fanatieke ben, maar de eerste keer was zo irritant. Nu vroegen ze de vorige keer bij 4 maanden hoe ik dat met bijvoeding ging doen. Dus ja wachten tot 6 maanden he? Ik zo, ja ik ben een fanatieke borstvoeder hoor. Zij: oh ben je dan ook zo fanatiek dat je straks gaat kolven voor de pap? Ik: ze krijgt geen pap. Heeft geen toegevoegde voedingswaarde en is dus onzin. Nou je had ze moeten zien kijken :oD Ah ja gelukkig weet ik nu beter en vertouw ik op mijn eigen moederinstinct. Maar bij Sjoerd was dat soms toch lastig die stomme opmerkingen van ze.

En inderdaad lekker gewoon niet blijven tellen die aantal voedingen. Echt wat een onzin. Alsof je zelf ook maar 3 keer per dag iets drinkt. Ik heb altijd zoiets als zijn een paar wat minder wil ipv 3 keer een grote hoeveelheid dan is dat ook prima. Hier dus ook nog avond en soms ook nachtvoedingen.

En Scott dus weer onder het mes geweest? Hoe gaat het nou met je dappere ventje Mandy?

Pfoe en verder schrijven jullie best veel, hihi. Ik ga eens proberen het beter bij te houden, want het is toch wel erg gezellig.

Oh ja, ik had nog een verzoekje als het mag... Ik doe mee aan een ontwerpwedstrijd voor geboortekaartjes. Dus mochten jullie zin hebben om me te helpen dan kan dat door op mijn kaartje te stemmen. Die vind je helemaal onderaan deze pagina aan de rechterkant:

http://www.geboortekaartjes.nl/ontwerp.php?soort=1

Het babytje in een roze bloemetjeslapje aan de ooievaarsbek met groene strepen als achtergrond.

Groetjes,

Phoenix
Woeps, als ikd an een keer langskom is het wel meteen een erg groot stuk he...
Hoi allemaal,

Ook ik ben er allang niet meer geweest. Ik lees wel alles, maar dan wil ik schrijven (beginnen met reageren op jullie) en dan moet ik meteen zo'n groot stuk dat ik daar weer tegenop zie.

Daarom nu maar even behoorlijk ego, behalve een reaktie op Mandy. Geweldig dat het nu zo goed gaat met Scott en dat hij ook zelf gegeten heeft. Heerlijk meid, wat zal dat een overwinning voor jullie zijn.

Hier gaat alles goed. We hebben de vakantie alweer achter de rug. Ben alweer 2 weken aan het werk. We hbben heel erg genoten van de vakantie. Nina heeft wel heel erge luieruitslag gehad, maar ook dat is overwonnen.

Ze ligt de hele dag blablablablabla te roepen. Erg grappig om te horen. En dan erbij lachen als ze oogcontact met je maakt. Ik kan ook geen foto van haar maken waarop ze niet lacht. Wel lief hoor.

Ze doet het op de creche ook nog steeds hardstikke goed. Ze eet ook goed. De groentehapjes vindt ze van de Olvarit lekkerder dan van mama, tja... Dan maar regelmatig olvarit. Maar vanavond eet ze maar weer met ons mee.

Het fruit gaat ook heel goed. Dat eet ze zowel vers, als uit een potje. Boterhammen gaan er ook in. Met stroop vindt ze lekker, en smeerworst ook wel.

Ze heeft nog geen tandjes, zie en voel helemaal niets. Maar dat komt uiteindelijk vanzelf wel. Als ze op haar buik ligt trekt ze haar kontje omhoog, maar echt van haar plek af komt ze nog niet.

Als ik dan lees hoe sommige kleintjes zich al bewegen. Vooral Eline van Judat. Wauw zeg, zij is echt snel.

Een aantal van jullie zullen wel moeten wennen met ouder kind dat naar school gaat. Lijkt me ook zo'n mijlpaal, dan is het peuterzijn echt voorbij. Voorlopig hoeft dat hier nog niet, maar kan me voorstellen dat die 4 jaar zo voorbijvliegen.

Ik ga even met Nina spelen. Ze heeft van 12 tot 14:30u geslapen.

groetjes,

Linda
Mandy: goed bericht van Scott! En gefeliciteerd met Bob!

Leuk om ook weer van anderen te lezen en fijn dat alles goed gaat met alle kleintjes.

Ik moet even snel typen, want ik hoor dochter alweer wakker worden.

Ik was nog even benieuwd hoe het nu met je moeder gaat Ukse.

Verder even kleine update: Jasper heeft nu ook 1 tand. We zijn ook met de eerste hapjes begonnen. Gaat wel goed. Hij begrijpt het principe nog niet helemaal (iets raars in m'n mond, dat duw ik er met m'n tong maar weer uit..), maar toch krijg ik er wel wat in. Hij wil steeds meer nachtvoedingen. Vast een fase (hopelijk!), maar voor mij wel een reden om de bijvoeding op te hogen. Dus ook meteen met groente begonnen (minder succesvol). Overigens nog steeds meestal 2 nachtvoedingen, dus die bijvoeding maakt wat dat betreft ook weinig uit. Ik vind het echt behoorlijk slopend. Het lukt me nog net om een werkdag redelijk vol te houden, maar als het grut op bed ligt rond een uur of half 8/ 8 uur, is bij mij de energie echt op. Dan nog een laatste voeding geven, slapen en s nachts een paar keer wakker. Het is niet anders hoor, maar ik vind het best zwaar. Hoe ervaren de anderen dat met nachtvoedingen?

Oja, Ciao Ciao vroeg om een voedingsschema. Hier gaat het ongeveer zo (maar wisselt sterk):

6:00/6:30 bv

ergens tussendoor fruit

11:00 bv

15:00 bv

18:00 bv en daarvoor beetje groente

22:30 bv

02:30 bv

zoiets. Soms meer voedingen, soms minder.

moet even de kinderen uit bed halen.

Oja, Phoenix, als je de puf hebt, misschien weer eens leuk op het schema te updaten met hoe lang en hoe groot met 6 maanden? Jasper moet nog naar het CB, dus nog geen idee.
Jeetje wat een drukte hier! Leuk die berichtjes van "oude bekenden!"

Voedingsschema is hier nu zo:

8.00 fles

10.00 fruit

12.00 brood en fles

15.00 liga oid en roosvicee of thee

17.00 halve fles

18.00 groente en daarna andere helft fles

21.00 papfles

Het avondeten hebben we dus een beetje gesplitst. Als we eerst een hele fles geven, wil ze de groente niet meer. Eerst de groente is ook geen optie, want dan heeft ze te veel honger / dorst en wil ze de groente ook niet.

Slapen gaat de laatste tijd echt erg goed. Op een enkele keer na slaapt ze van 21.30 tot ca 7.30!

Mandy, gefeliciteerd met Bob! Fijn dat het goed gaat met Scott, lekker genieten!

Ukse en Ciao, ik zit ook op hyves. Heb jullie gezocht maar kon jullie niet vinden...

Volgende keer ga ik weer verder! Fijn weekend alvast.

Groetjes san
He wat fijn om van zoveel mensen wat te lezen, leuk! Blij dat het met alle kindjes goed gaat!

Hier ook nog alles prima, gister een feest gehad van mijn oom/tante die 25 jaar getrouwd waren. Bran vond het feest zelf niet zo geweldig, druk, lawaai, te veel mensen, dat was huilen Maar om 7 uur viel ie gewoon lekker in slaap in zijn tentje in een aparte kamer, en zo konden wij heel de avond feesten en sliep hij lekker door. Fijn hoor!

Tandjes hier ook nog niet, alhoewel wij elke keer denken dat ze komen. Vooralsnog zetten ze niet door, wij wachten rustig af. En qua schema ziet het er bij ons ongeveer zo uit:

ergens vroeg in de ochtend (tijdstip verschilt nogal) bv

rond 9.00 pap

rond 12.00 bv

rond 15.00 fruit met eventueel rijstewafeltje en wat water

rond 17.00 groente

rond 19.00 fles

rond 23.00 bv

Ik ben nu begonnen met afbouwen bv, dus vandaar om 19.00 de fles. Volgende week ga ik de voeding van 12.00 vervangen, zodat ik nog de vroege en late voeding bv geef. Oh ja, en groente is vooralsnog 3 happen ofzo, daarna houdt Bran zijn mond stijf dicht

Oja, en ik heb ook Hyves, wist niet dat Ciao en Ukse ook Hyves hadden. Hoe zijn jullie te vinden?

Fijn weekend iedereen!!!!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven