Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, heb toch maar een afspraak voor een 3/4 echo gemaakt, samen met m'n moeder. Ben toch ook wel nieuwsgierig. Heb m pas met 29 weken, schijnt dan redelijk normale beelden te geven. Als je het veel eerder doen, kunnen de beelden soms wat creepy zijn ivm vet wat er later af gaat of bijkomt, dat weet ik niet meer. Vond jij dat ook Babbelbaby? Was dat echt een verschil met nu en 4 weken terug?

Weten jullie nu eigenlijk wat het wordt? Ik ben even kwijt of je het niet wilde weten, of nog even voor je wilde houden.

Ik merk ook wel dat ik deze zwangerschap sneller krakkemikkig ben dan bij de eerste, maar toch voel ik me veel beter. Ik slaap in elk geval beter. Wel zo'n 4 keer per nacht wakker, maar ik slaap tenminste redelijk snel in. Had ik bij de eerste niet, ik was echt gesloopt van die nachten wakker liggen.

Maagzuur heb ik ook de ene keer wel, de andere keer niet. Soms denk ik dat het erger is bij stress en vermoeidheid, maar andere keer juist weer niet. Nouja, ik heb in elk geval die Gaviscon die helpt. Heb nu het drankje aangezien die pepermunttabletten m'n neus uit kwamen, maar een drankje met anijssmaak is ook niet echt haute cuisine, getverdegetver.

Branca: lekker dat jullie weer even wat meters gemaakt hebben! Wij zijn maar eens aan de slag gegaan met namen. Vind het erg moeilijk. Vind veel namen leuk, maar heb nog geen klik. Dus gisteravond maar eens 1 naam in gedachten genomen die m kon worden, eens kijken of dat over een paar weken nog zo voelt. Ook eens aan het rondkijken voor geboortekaartjes. Wat was jouw site ook alweer Phoenix?

Ik heb op zich nog geen nesteldrang, maar het lijkt mee heerlijk om tijdens m'n verlof niks meer te hoeven regelen en gewoon lekker bij de Hema het tigste overbodige rompertje te gaan kopen als uitje van de dag.. en lekker lunchen met vriendinnen, foto's inplakken. Jahoor, ik verheug me wel op dat verlof! Nog 10 weken....waarvan 2 weken met kerst maar 1 dag werken. Vliegt om dus.
Oh, dat verlof. Ik kan ook niet wachten! Helpt ook dat ik nu al weet dat mijn functie ophoudt te bestaan tijdens mijn verlof en dat ik niet zo gemotiveerd ben op mijn werk nu.

Al die overbodige boodschapjes heb ik de vorige keer vooral gedaan in de anderhalve week dat ik over de 40 weken heen kwam. Dan hoef je echt niets meer, je weet dat die baby zeer binnenkort komt. Ik vond het heel relaxed. Het was vorig jaar september prachtig weer en ik heb op die boodschapjes na vooral veel met een boek in de tuin gezeten. En daarna zeker een half jaar nauwelijks een boek van dichtbij gezien.

Namen vonden wij ook heel moeilijk, vooral een jongensnaam omdat we de vorige keer de naam die we het leukste vonden natuurlijk al gebruikt hadden. Deze keer hebben we ook nog als handicaps dat het natuurlijk bij Wytze moet klinken en bovendien moet passen bij de 2e naam die we erg graag wilden geven. Maar sinds we zeker weten dat het een jongen is zijn we erover uit, heel apart. Tot die tijd ook alleen namen die wel leuk waren, maar niet echt een klik.

Ga zo naar bed. Ben gesloopt na 2 nachten met vaak huilend kind. Wytze heeft nu al een paar dagen koorts en slaapt daardoor erg onrustig, wij dus ook. Nu zag ik net in bad dat hij een paar vlekjes heeft op zijn rug, zou de zesde ziekte kunnen zijn. Vriend gaat morgen voor de zekerheid even met hem langs de huisarts.

Groetjes,

Branca
Dextro mijn site is: www.gribbeltje.nl

Leuk dat je toch een 3/4d echo doet! Ik vind het wel heel bijzonder. En nu met 27 weken een stuk minder eng dan de 22 weken met Sjoerd. er zit gewoon al meer vet aan waardoor je beter een mensje ziet ipv een skeletje. Heb je mijn echo foto's nog bekeken op hangmoeders?

Oh mag ik even klagen? Ik ben echt zwaar op... Ik heb sinds vrijdagmiddag ineens dat ik steeds door mijn linkerbeen heen zak van de pijn. Volgens mij ligt er een zenuw bekneld of zo. En volgens mij is de baby bezig met een groeispurt want mijn buik voelt zoooo vol. Ik heb nu in mijn rechterzij constant een paar voeten die daar zitten te duwen waardoor ik helemaal een beurs gevoel heb. En bij de minste of geringste beweging schiet mijn baarmoeder in een harde buik. Ik vind het onderhand niet grappig meer...

Dus ik dacht ik doe het weekend rustig aan. Wat denken jullie? Wordt manlief hondsberoerd. Overgeven , zwaar aan de diarree, hoofdpijn, maagkrampen. Is net zijn oog weer beter, heeft ie nu dat weer! En hij is echt niet kleinzielig. Als hij op bed blijft liggen, is ie echt goed ziek. Dus nou dat rustig aan doen is niet echt gelukt. Er moet tenslotte iemand voor zoon zorgen he?

Echt jeemig, ik hoop dat het toch nog allemaal een beetje rustiger wordt. Want het worden anders wel 3 heeeeele lange maanden voordat de baby er is *zucht*

Maar goed als ik dus weer even stil val hier dan weten jullie hoe het komt.
Aaarggh Phoenix...ik ken het, maar wilde hier niet zeuren.

Ik baal als een stekker, en je beschrijving klopt helemaal. Bovendien is het bij ons op werk echt niet gezellig de laatste tijd (we zijn maar met 10 pers).

Een kandidaat is met de noorderzon vertrokken en we krijgen niet te horen waarom (maar hebben ondertussen wel zijn werk overgenomen) en de typekamerdames roddelen dat het lieve lust is omdat ik ALWEER zwanger ben...echt ongelooflijk. Ik werk op dit moment 50%, maar ik denk dat ik het na volgende week voor gezien houdt. Huishouden is een puinhoop, ben echt kapot, als ik wil slapen wordt baby ontzettend druk...ik snap niet dat er geen blauwe plekken te zien zijn, en de ene harde buik volgt de andere op.

Als ik er aan denk dat we nog 3 maanden moeten word ik gek!

Deze week wel 2 vriendinnen bevallen van dochters. Vanavond even op bezoek bij de ene en de andere zal wel niks worden (is naar Zwolle verhuisd voor vriend en dat is toch wel heel ver weg voor een kraamvisite als je je zelf niet lekker voelt).

Succes dames en sorry voor de klachten.

PS Phoenix...beterschap met manlief, dat kun je er echt nog bij hebben...
Hoi meiden,

Ben ik ook weer eens.

Behoorlijk druk gehad met werk en dan in het weekend nog logees gehad.

Zondag gaan lunchen in Den Bosch met mijn vriendin en haar vriend uit Woudenberg. Zij is 2 weken korter zwanger dan ik. We hadden elkaar al een tijdje niet meer gezien omdat we alletwee in het begin behoorlijk ziek zijn geweest. Onze buiken waren nagenoeg even groot. Was wel leuk om te zien. En dan weer alle ervaringen uitwisselen.

Wat mij trouwens opviel; ik ga braaf iedere week op de weegschaal staan en kwam netjes 1 pond per week aan (na 20 weken, daarvoor moest ik eerst nog mijn oorspronkelijke gewicht bereiken). Deze zondag schrok ik me een hoedje, ik was in 1 week 1,5 kg aangekomen. Nu weet ik wel dat die kleintjes tussend de 26 en 28 weken een groeispurt maken, maar ik vond het toch wel veel. Is dat normaal dat je er weleens een uitschieter tussen hebt zitten?

San, zijn jullie al gevorderd met de babykamer? Lekker he, dat aftellen voor het verlof. Mijn verlof gaat officieel in per 31-12 maar ik pak vanaf de 24e vrije dagen op. Kan niet wachten tot het kerst is.

Branca inmiddels ook al aan de babykamer begonnen? Tja het gaat nu opeens wel hard allemaal he. Nu moeten we aktie ondernemen om alles af te krijgen. Hoe gaat het nu met je zoontje? Wat is de 6e ziekte trouwens? (tja ben nog een leek op dit gebied, haha)

En Phoenix de dakkapel al erop zitten. Gelukkig gaat het met je man ook een stuk beter met zijn oog. Alleen jammer dat hij nu flink de griep heeft. Klagen mag hoor. Dat nare gevoel in je rechterzij herken ik ook wel. Net of er dan tegen een zenuw gedrukt wordt ofzo. Inderdaad niet grappig!

Ik ga trouwens ook effe op je site neuzen, want ik kan ook maar niets leuks vinden voor geboortekaartjes.

Nellebelletje, wat vervelend, die situatie op je werk. Waar bemoeien die wijven zich mee dat je "weer" zwanger bent. Onvoorstelbaar wat een dozen zeg. Gewoon boven staan, en als het je teveel tegenstaat, inderdaad al stoppen met werken.

Ik merk wel dat iedereen het behoorlijk zwaar begint te krijgen. Hier valt het op zich nog mee. Het nies/plas incident is al een week niet voorgekomen. (even afkloppen) Heb dus ook geen inlegkruisjes meer in gehad. Deed het zowiezo niet altijd. Alleen als ik op pad moest voor mijn werk, en dat is niet iedere dag, en als ik weg ben, dan maar een paar uurtjes per dag.

Heb wel wat last van harde buiken als ik me te druk maak, en pijn in mijn onderrug als ik lichamelijk teveel gedaan heb. Maar verder gaat het nog wel. (ok, heel moe maar met af en toe een middagdutje kan ik het prima volhouden)

Maar ik heb er nog geentje rondlopen zoals een heleboel van jullie wel hebben, en dan kom je natuurlijk moeilijker aan je rust toe.

Heb wel 2 ondeugende honden rondlopen waarvan ik er eentje even tot de orde moet roepen. We hebben een teefje en een reutje, en dat teefje is zo geraffineerd als de reu op zijn botje aan het bijten is. Dan pikt ze dat op een heel slinkse wijze in, en hij vindt alles weer best. Dan heeft zij 2 botjes en hij geen. De vrouwelijke geraffineerdheid zit in alle soorten, haha. Niet alleen bij mensen.

Nou ik ga eens even aan het werk. Heb net 2 afspraken gehad, en moet nu nog de administratie afwerken en wat klanten bellen en dan stop ik er op tijd mee. Morgen de hele dag thuis werken, dus dan doe ik wel wat meer.

groetjes,

Linda
Hai meiden,

Ook ik wil even klagen hoor

Heb zondag vriend naar Schiphol gebracht, die is nu dus weg naar Londen. En ik vind het vreselijk!! Voel me alleen, depri, verdrietig, wil 'm hier om me heen hebben. Normaal kan ik echt goed alleen zijn, maar nu totaal niet. Ik moest vandaag op mijn werk gewoon huilen toen een collega vroeg hoe het ging! Zijn volgens mij ook de hormonen waardoor het nu 10x zo erg lijkt. Mijn moeder zei al, misschien heb je nesteldrang, en dat zou best wel eens kunnen, ik wil nu al een gezinnetje zijn, en niet ik alleenig en hij helemaal daar. En ik weet dat we elkaar in de weekenden nog kunnen zien, maar gewoon dat hij zo ver weg zit. En ik slaap ook nog slecht! Pfff, heb het ff gehad, ben zo moe en verdrietig. Wil het liefst weken onder de dekens kruipen tot het voorbij is, de feestdagen er zijn en we ons helemaal op onze toekomst kunnen richten, heerlijk, kan niet wachten! Morgen mijn vrije dag ga ik met een vriendin naar de sauna. Ben benieuwd hoe het gaat nu ik zwanger ben, ben al die tijd nog niet geweest (is voor mij lang) dus even kijken hoe mijn lichaam reageert. Maar ik heb er onwijs behoefte aan, even ontspannen. Nou meiden, ik ga voor mezelf een pizza in de oven gooien *snik* en maar veel tv kijken als afleiding.
AAAHHHH Fenne! Meid ik heb echt met je te doen! En ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Ik kan de laatste tijd ook overal om janken...

Nou ja gewoon lekker hier van je af kletsen als je de behoefte hebt hoor! En mocht je nou helemaal allenig worden dan kan ik ook wel even mijn msn adres op hangmoeders gooien

Groetjes,

Phoenix
Oh en Linda dat van dat aankomen in week 26 tot 28, ik heb dat gevoel ook heel erg. Ik heb niet op de weegschaal gestaan dus heb geen cijfertjes. Maar mijn buik is echt een heel eind gegroeid als ik op de foto's kijk. En bovendien staat mijn huid echt megastrak gespannen. De hele dag zo'n gevoel alsof je teveel gegeten hebt...
Oh Fenne ik heb met je te doen.

Ben zelf zo blij dat wij het achter de rug hebben. Mijn vriend is tot vorige maand ook heel veel van huis geweest ivm zijn nieuwe baan. Wat zagen we ertegen op zeg.

En nu zeggen we: huh, is het al 9 weken geleden dat je naar Amerika gegaan bent....? Achteraf vergeet je hoe je er tegenop zag.

Heel veel sterkte meid. Lekker van je af kletsen.

Phoenix, mijn huid staat ook helemaal strak alsof ik op ontploffen sta. Heb ook vaak het idee dat ik spierpijn in mijn buikspieren heb. Die hebben het ook zwaar volgens mij. En mijn navel ziet eruit alsof ie ieder moment kan scheuren. Pffffff en dan te bedenken dat het alleen maar erger wordt....
Linda ik zat toevallig gisteren mijn buikfotos van sjoerd te kijken. En shit dat had ik beter niet kunnen doen... Het wordt inderdaad echt nog veel erger!

WAAAHHHH....!!!!

Nou ja, daarna komt het ook wel weer helemaal goed hoor

Ik moet nu ook steeds rechts bovenin die voeten steeds naar beneden duwen want onder die rib zit echt een vreselijk beurse plek...

Mijn navel puilt juist een beetje uit. En het favoriete spelletje van Sjoerd is momenteel om mijn trui omhoog te doen, met zijn wijsvingertje op mijn navel te duwen en "ding dong!" te roepen Gelukkig doet de baby nooit open

Nou dames, weltrusten!
haha Phoenix

dingdong
Fenne. ik heb met je te doen. Bij de eerste moest manlief ook regelmatig weg, welliswaar maar naar de andere kant van het land, maar ik vond het vreselijk!! Ik keek ook echt uit naar het moment van thuiskomen. Nu moet ik er niet aan denken dat hij tijdens deze zwangerschap weggaat, maar dat is puur praktisch, er lopen al twee van die koters rond en als ik dat alleen moet doen dan kun je me aan het einde van de dag opvegen.

Phoenix, dat van die navel herken ik. Mijn jongste is de gehele dag op zoek naar mijn navel en steekt daar haar vinger in. Zij zegt alleen dan beebee

Met mij gaat het goed. Heb nog steeds weinig tot geen kwaaltjes. "Pien" schopt goed en laat duidelijk merken dat ze er is. Ik voel me nog fit, waar ik heel blij mee ben. Wel heb ik last van een hogere bloeddruk, maar dat komt door de stress die de ziekte van mijn moeder met zich mee brengt.

Gelukkig heb ik geen last van urineverlies. Wel heb ik net als tijdens de vorige zwangerschap zin in sex tot tevredenheid van mijn lief!!

De naam voor "Pien" hebben we gelukkig, maar aan de babykamer moeten we nog beginnen. De kamer is nog net zo leeg als een aantal maanden geleden. Ook moeten we nog een aantal spullen kopen om te zorgen dat "Pien" ook kan slapen.

Afgelopen dagen kennis gemaakt met de huisartsen hier in het dorp. De jongste werd wakker in de gedaante van een zeehondje of te wel ze heeft pseudo-kroep (heel fijn voor je nachtrust...) en zoonlief mocht langskomen voor een krentenbaard en een lastig piemeltje. Dat laatste moeten we goed in de gaten houden....

Met mijn moeder gaat het redelijk. De uitslagen waren niet goed. Het is maagkanker, zonder uitzaaiingen, maar wel met verdikte klieren rond de maag. De chirurg wilde niet meer opereren, maar naar een bezoek aan de oncoloog is er toch weer een lichtpuntje. Ze krijgt een zware chemokuur en als daarmee de klieren kleiner worden kan ze wel geopereerd worden. We gaan dus heel hard duimen en veel kaarsjes branden. Gelukkig gaat ze met een uitstekende conditie de chemo in. Het is wel heel raar, mijn moeder ziet er gezond uit (wel wat smaller dan normaal) en is zo ziek. Het is niet met elkaar te rijmen...
Tjee ukse wat erg voor jullie,ben het met tranen aan het lezen! Wat een vreselijke onzekere periode! Heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd!

Grappig dat jullie ook een werknaam voor de baby hebben"pien". Wij hebben Juul,verzonnen door een oma en er ook meteen maar ingehouden!

Over het aankomen.....ben nu 8kilo aangekomen en we zijn er nog lang niet....nu heb ik wel de buigriep gehad dus 2 kg zijn er weer af maar toch...wel zie ik ook dat mijn buik periodes van groeien heeft. Zaterdag op zoek naar kleding voor ons trouwen,ben zeer benieuwd!

Hebben jullie ook dat er soms wat vocht uit de tepels komt? Heb het vooral `s nachts,wordt ik wakker met "kleeftepels" Verder merk ik er nog niet veel van gelukkig! Dacht dat de melkproduktie pas na de geboorte op gang kwam?!

@ phoenix: grappig verhaal, dingdong.............hihi

Morgen weer naar de vk..........heerlijk weer hartje luisteren!
Cin gefeliciteerd met je eerste moedermelk! Je kunt tijdens de zwangerschap al last krijgen van lekkages uit e borsten van de moedermelk. Erg irritant, maar aan de andere kant weet je wel dat het werkt

Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad. Had het wel ook met de zwangerschap van Sjoerd maar weet niet meer vanaf wanneer precies. En ik hoop toch nog even dat het lekken uitblijft. Bij Sjoerd heb ik na de bevalling vreselijke lekborsten gehad. Echt ik dacht dat ze nooit zindelijk werden! Zo vervelend om in een nat bed wakker te worden, zeker s winters... BRRRR...

Ukse wat een heftig verhaal van je moeder. Heel veel sterkte voor haar toegewenst!
Phoenix, Nelletjebelletje, Fenne en Uks; allemaal een hele dikke knuffel Veel sterkte!

Hier heb ik een lekker actieve baby, erg gezellig. Ik zie mijn buik nu ook echt van de buitenkant bewegen, ik kan zo een half uur op de bank naar mijn buik liggen staren ipv het programma op tv dat ik eigenlijk aan het kijken was...

Ik heb nu lekker anderhalve week vakantie, heerlijk! Daarna nog maar vier weken werken en dan met verlof! Ik kan er nu al naar uitkijken. Mijn zus is gisteren en vandaag geweest dus we hebben lekker geshopt en morgen komt mijn moeder nog een dagje langs. Als het meezit gaan we de kinderwagen morgen kopen.

Vorige week ben ik met een vriendin naar de jonge gezinnenbeurs geweest. Heerlijk zo'n dagje rondteuten bij babyspulletjes en lekker bijkletsen met mijn vriendin die een zoontje van 15 maanden heeft. Ik heb bij de Kinderen stand een 2-D echo laten maken, ook om nog eens na te gaan of het geslacht inderdaad is wat ze met de 20-weken echo dacht. Ik ben me vervolgens een ongeluk geschrokken toen ze me vertelde dat ze het tegenovergestelde zag! Aan het einde heb ik haar nog eens laten kijken en toen bleek het aanhangseltje een paar centimeter verder weg te zijn (navelstreng) en bleken er toch ineens schaamlipjes te zijn... Ze was 99% zeker nu, net als de vorige keer dus ik kon vrolijk een allerschattigst jurkje gaan kopen bij de H&M

Bij deze kan mijn vraagtekentje dus ook in een roze dingetje veranderd worden

Ik begin nu wel duidelijk te merken dat het zwanger zijn lichamelijk zwaarder wordt. Lang door de stad slenteren is echt funest en lang op de bank hangen in één positie wordt ook niet meer echt gewaardeerd door mijn lichaam. Verder heb ik erg veel geluk tot nu toe en heb ik weinig last van kwaaltjes. Ook nog geen lekkende borsten gelukkig En dankzij jullie met meerdere kinderen voel ik me geen moment schuldig als ik tot 11 uur in bed lig,het kan tenslotte de komende jaren niet meer zomaar dus kan ik er maar beter van genieten heb ik besloten!
Hai dames,

Dank voor jullie reacties. Ben ook weer bijgelezen over (gebrek aan) seks en over inlegkruisjes. Dat vertellen ze je er van tevoren allemaal niet bij, hè!

Nee inderdaad, Dokkie, Spaanse dames zijn niet echt te benijden. Maar ik denk wel dat hoe er tegen bevallen aangekeken wordt in Nederland vrij uniek is. Er staan wel Spaanse fora vol met meiden die wanhopig zoeken naar een ziekenhuis dat hun wensen respecteert en elkaar tips geven. Er lijken maar een paar van die ziekenhuizen in het land te zijn, niet voor iedereen haalbaar, dus.

Mijn verloskundige zei trouwens dat ze hier in dit provinciestadje - ook al geeft ze er tussen neus en lippen door voorlichting over - maar een keer of drie per jaar iemand duidelijk hoort verzoeken om natuurlijke alternatieven! Dit vind ik zo vreemd... Zouden mensen gewoon niet op de hoogte zijn van hoe het ook kan? Of misschien voelen ze zich juist prettig bij pijnbestrijding en alle medische mogelijkheden.

Lh1974, vliegen mag niet meer vanaf de 36e week. Moet nog boeken, maar denk dat ik het voor de zekerheid ietsje ruimer neem. Mijn vriend kan niet meteen mee, duimen dat hij wel op tijd is straks!!

Gelukkig kan ik bij mijn ouders terecht, die zijn zelfs al een hele kraamkamer aan het inrichten! Voor hen ook wel leuk om hun kleinkindje vanaf het begin mee te maken. Bevallen doen we in het ziekenhuis, een beetje een tussenoplossing, omdat toch niet echt ons eigen huis is. En het wordt inderdaad slepen met spullen. Er liggen daar al kleertjes klaar en hier, ik ga in Nederland wel uit op een kraampakket. En zo komen we er wel!

En inderdaad Branca, in Nederland kan ik gelukkig ook kraamhulp krijgen. Dat bestaat in Spanje helemaal niet! Denk dat dan moeders, tantes en zussen inspringen.

Phoenix, is jouw kind echt continu aan het bewegen? Lastig als je ervan wakker wordt. En dan ook nog dat been.

Ik voel sinds een paar dagen juist een stuk minder activiteit. Ben flink verkouden, zou dat ermee te maken hebben?

Fenne, sterkte met alleen zijn. Lijkt me ook helemaal niet leuk.

Dextro, dat Gaviscon tegen maagzuur is dus een aanrader? Kan geen kwaad?

Groetjes en het beste allemaal!
Ik meld mij ook weer even.

Wilde gisteren al schrijven maar had weer iets teveel gedaan waardoor ik heel slecht kon lopen.

Jeetje zeg de tweede zwangerschap valt me wel veel zwaarder dan de eerste.

Krijg genoeg hulp (als ik wat moet doen..moet je het zeggen hoor..)maar zo ben ik niet...kan het toch zeker wel zelf..

Nou niet meer dus..En kost best wat tranen...(maar kan om alles wel janken dus niks nieuws..)

Gisterenavond was mijn buik keihard en de kleine was heel erg actief..

Leek wel of hij weer tikkertje of verstoppertje met zichzelf aan het doen was.

Vandaag loop ik maar eens met een buikband om kijken of het helpt.

De pijn in mijn bovenbenen(aan de binnenkant) wordt alleen maar erger en lijkt ook wel of het steeds verder naar boven trekt.

Maar goed genoeg geklaagd..

DEXTRO..Ja het verschil konden we goed merken.

Dan pas kan je zien wat zo'n kleintje in je buik veranderd.

Bij de eerste echo (was ik 23 weken) was het nog een baby met heel weinig vet.

Afgelopen zaterdag was het een baby (echo met 27 weken)met een bol gezicht..

Moet eerlijk zeggen is wel mooier om te zien.

Maar het lag lekker eigenwijs te zijn en we konden het dus niet goed zien.

Ja, van de zijkant maar niet recht in het gezicht.

Je kon wel goed zien dat je lag te bewegen met zijn gezicht (soms ook lachen zei die vrouw)..

Wil je best de foto's toesturen als je dat wilt hoor..

Weet wel niet hoe maar als je een idee heb...

JUDAT.. Leuk he als je buik ziet bewegen.

Ik heb precies hetzelfde..

FENNE8..Ik denk aan je zeg..

Kan me goed voorstellen dat je het nu moeilijk heb nu je vriend er niet is.

Sterkte en geniet toch van de rust..

PHOENIX..haha moet je wel lachen elke keer denk ik als de kleine op je navel drukt en ding dong zegt..haha

Zoonlief hier heeft er nog niet zoveel mee met de baby.

Snapt er nog niet veel van volgens mij.

Gaat wel elke keer in het kamertje kijken (waar we nog in bezig zijn) of de baby wakker is..

UKSKE..Wat een angstig nieuws zeg.

Ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben en dat jullie er over 10 jaar GEZOND naar deze rottijd terug mogen kijken.

Kan zo wel een hele poos op de bank gaan liggen en kijken naar mijn buik!
Fenne, meisje, wat vervelend. Het lijkt mij ook echt verschrikkelijk om je mannetje nu te moeten missen! Ik hoop dat het bezoekje aan de sauna je goed heeft gedaan.

Cin, tot nu toe ben ik ook 8 kilo aangekomen. Weet niet of dat veel, weinig of gemiddeld is voor 28 weken. Ik hoop eigenlijk niet boven de 15 uit te komen, maar of dat gaat lukken... Eet trouwens niet veel op het moment, heb namelijk erg veel last van maagzuur! Ik zorg wel dat ik het hoognodige binnenkrijg, veel fruit en groente. Gaviscon helpt ook lang niet altijd. Straks moet ik weer naar de verloskundige, zal eens vragen wat ik nog meer mag gebruiken.

Ukse, wat vervelend zeg! Ik hoop dat de chemokuur aanslaat en je moeder dan geopereerd kan worden.

Judat, wat heerlijk dat je nu vakantie hebt. Wat een grap zeg, op die jonge gezinnen beurs! hihihi Wij zijn er afgelopen zondag ook geweest, maar ik vond het eerlijk gezegd nogal tegenvallen. Niet veel nieuws wel erg druk.

Volgende week begin ik trouwens met de zwangerschapsbegeleiding. Hebben jullie je daar ook voor opgegeven? Heb geen idee wat ik ervan kan verwachten en of ik er wat aan heb... We zullen wel zien.

Ik kan mijn buik ook goed aan de buitenkant zien bewegen. Heel herkenbaar: een half uur naar je buik liggen staren ipv naar de tv. Beeb schopt nu ook veel vaker, heel gezellig! Zorgt er trouwens wel voor dat ik veel minder met mijn hoofd bij mijn werk ben... Mijn motivatie op het werk is de laatste tijd toch al ver te zoeken. Ik doe wat ik moet doen, maar verder... Gelukkig nog maar 6 weekjes. Volgens mij vliegt dat wel om. Volgende week komt Sinterklaas aan, daar beginnen we dan mee op school. Als de Sint nog niet in Spanje zit staat bij ons de kerstboom al weer in de klas. Dan hebben we op donderdagavond kerstdiner op school, de volgende ochtend afsluiting en opruimen en zit het er al op!

Ik ga nu maar weer eens afsluiten. Even boodschapjes doen en dan naar de verloskundige. Groetjes, san

Phoenix: voor het schema: mijn verlof begint op 21-12 om 12.00 uur!!!
Morgen meer tijd, maar ik wil Ukske heel veel sterkte wensen de komende tijd. En eigenlijk nog veel meer sterkte voor je moeder. Wat is kanker toch een rotziekte. Zo herkenbaar dat ze er helemaal niet ziek uitziet en dus wel doodziek is. En zo moeilijk om te zien dat ze van de chemo dus waarschijnlijk wel heel ziek gaat worden. Ik hoop heel erg voor jullie dat de chemo aanslaat. Hebben jullie trouwens ook een second opinion laten doen? Zelf heb ik mijn vader gek gezeurd om ook nog naar het v. Leeuwenhoek ziekenhuis te gaan, maar hij wilde dat niet. Daar heb ik me uiteindelijk bij neergelegd, want zijn lijf, zijn leven, zijn ziekte. Maar zelf zou ik het zeker wel doen...

Oh, en een praktisch vraagje aan Phoenix. Wij zitten met een geboortekaartjes-'probleem', ik wil namelijk perse een kaartje in paars met oranje en die kan ik nergens vinden. We zitten nu te denken aan zelf iets ontwerpen, maar ik zag wel een leuk kaartje op jouw site (AA_013). Wat me alleen lastig lijkt aan geboortekaartjes via internet is dat je onmogelijk de kaartjes de dag na de geboorte in huis kan hebben toch? Wytze is op vrijdagmorgen geboren en zaterdagmiddag gingen de kaartjes op de bus, dat vond ik erg leuk. Bij hem hebben we de kaartjes geregeld bij een vriend van mijn vriend, deze keer wilden we naar een drukker in onze woonplaats omdat mijn vriend ervan baalde dat hij zo'n eind moest rijden om de kaartjes op te halen. Hoe werkt dat bij jullie? En stel dat jij net ligt te bevallen als ons kindje net is geboren, neemt er dan iemand voor je waar? Of doe je dit sowieso niet alleen?

Groetjes,

Branca
Branca,

Gribbeltje = ik en ik = Gribbeltje

Het is dus echt mijn eigen 1 vrouwsbedrijf. Ik verzend de kaartjes altijd met tnt en die gaan verzekerd op de post. Dan heb je ze de volgende dag in huis. Dus als ik ze maandag bij het postkantoor breng, dan heb je ze dinsdag.

Maar mail me anders even op info@gribbeltje.com. Dan zal ik je de details op je vragen wel even sturen.

Maar ik moest inderdaad meteen aan een van mijn kaartjes denken toen je paars met oranje zei :-)

Groetjes,

Phoenix
Vanochtend dus weer bij de verloskundige geweest. Alles was ok, hartslag zat mooi tussen de 140 en 150. Mijn bloeddruk was nog steeds lekker laag. Mijn baarmoeder is wel aan de grote kant, ik schijn nu qua groei zo'n twee weken voor te lopen. Nou groeien die ukkies tussen de 25 en 30 weken ook het hardst, maar als het de volgende keer niet is bijgetrokken moet ik me in het ziekenhuis laten testen op zwangerschapsdiabetes. Daar zit ik niet echt op te wachten... Ik hoop maar dat het inderdaad een tijdelijke groeispurt was en dat beeb zich de komende 3 weken wat inhoudt

Ik moest me vandaag trouwens ook weer laten prikken om mijn Hb te meten. Aan het begin van de zwangerschap was dat heel hoog, ben benieuwd of dat nu nog steeds zo is.

Wat betreft het maagzuur: Gaviscon kan wel helpen, maar mag je maar 2 maanden gebruiken.

Beter is om rennies (rode doosje!!!) te nemen. Die mag je veel langer gebruiken en schijnen beter te werken.

Dat zal ik dan de komende tijd eens gaan proberen.

Phoenix, nog iets voor het schema: Volgende afspraak vk is 30 november
Hallo,

Het gaat op en af met iedereen lees ik. Ik zit nog steeds in de op lijn. Voel me goed op dit moment. Heb weinig last van kwaaltjes of andere ongemakken. In mijn omgeving wel een paar vervelende dingen meegemaakt op baby gebied. Een twee maanden te vroeg geboren (gaat wel goed onder de omstandigheden) En de andere heeft een miskraam gekregen met 8 weken. Erg rot om te horen.

Kleintje beweegt lekker in de buik. Anders dan de eerste, die voelde ik altijd bovenin klieren, en deze kruipt het liefst helemaal naar onderen, raar gevoel af en toe.

Hebben jullie ook van die bemoeizuchtige mensen om je heen omtrent de omvang van de buik. Iedereen heeft een mening of het nu wel hard groeit of nu juist niet. Van "ik zie nog niets" tot "Zoooo, dat gaat lekker met die buik". Haha, zoveel mensen zoveel meningen!

Ga mijn zoon tot orde roepen, die wil mee typen....
Net telefoontje van Babydump gehad!!! Komen kamertje en wagen de 29e november al brengen. Manlief al gebeld en gezegd dat hij vrij moet nemen zodat we meteen kunnen klussen....

Ben echt heel blij even. Heel kinderachtig, maar goed..moest het even kwijt tussen alle minder leuke verhalen hier.
Enne Petrol....bij mij verandert die mening ook elke dag. Dan zijn er mensen die vragen of we geen drieling krijgen en de dag erna vinden mensen dat het nog niet echt hard groeit...ik snap het niet.

Vind straks nog erger als (onbekende) mensen zich gaan bemoeien over hoe veel of hoe weinig kleding je kindje aan heeft. "Heeft 'ie het niet koud zonder mutsje?" (en dan in onvervalst Kerkraads dialect, he)....Beehhh, mijn kids zijn allebei tijdens hittegolf geboren, wogen over de 4kg en hadden het de hele dag zweterig warm...werd ik gek van!!!
haha, Nellebelletje, die kleine van mij is ook tijdens een hittegolf geboren. Had de hele kast vol liggen met de meest fantastische outfitje maar het enige wat ie maaaanden aan heeft gehad zijn rompertjes....

Zal nu wel anders zijn met de koude Feb-Maart dagen. Brrr. dat wordt kruiken in de wagen leggen ben ik bang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven