Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wauw Linda! Gefeliciteerd!

Ik wordt net wakker en het eerste wat ik doe is kijken of er al nieuws is en ja hoor

Hopelijk is alles goed en horen we snel van je.

Mooie naam is Nina
Hoera!! De eerste kleine meid is geboren, van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Ben natuurlijk hartstikke nieuwsgierig naar het hele verhaal, maar dat komt later wel. Geniet van deze fantastische tijd.

Hier iemand die heerlijk geniet van haar eerste officiele dag verlof! Heerlijk uitgeslapen, vriend heeft dochter vanmorgen lekker naar oma gebracht, daarna lekker gedouched, kast van dochter opgeruimd en nu lekker op de bank met koffie en computer. Heerlijk. Ik kan mij voorstellen dat het bij vele van jullie behoorlijk begint te kriebelen, bij mij nog niet, ben woensdag 34 weken dus ik wil echt nog zeker drie weken wachten. Meiden, sterkte met alles en tot later.

kus
Geweldig, een zondagskindje! Gefeliciteerd Linda en Harm met jullie dochter Nina, leuke naam!

Ben benieuwd naar de verhalen! Geniet lekker met z'n drietjes!!

Phnoenix: you go girl!! Jij bent de volgende!
Jaaaaaaaaaaaaaa, de eerste februari-baby!!

Linda en Harm, enorm proficiat met Nina. Wow!!!

Hoop dat alles goed is gegaan en dat je snel weer lekker thuis bent. Wat een feest!

Het komt nu echt dichtbij he... Ik ben ook meteen weer helemaal hyperdepiep. Ik wil ook! Aanstaande vrijdag 37 weken en van mij mag ie dan meteen komen. Wij zijn er ook helemaal klaar voor
Wow, de eerste baby is al geboren! Linda en Harm, van harte gefeliciteerd met jullie kleine Nina!!!

Ik hoop dat het heel goed gaat met jullie drieen, geniet van die eerste zo bijzonderde dagen!

Enne, meldplicht vanaf 37 weken? Dan raken we nooit meer bijgelezen joh! Haha, zou de bevallingsstorm nu al losbreken? Ik lees hier genoeg dames die maar wat graag willen!

Ben er zelf nu ook wel bijna aan toe. Wil nog wat kleine dingetjes doen en regelen, maar er is niets echt belangrijks meer. Zometeen klossen halen en vanmiddag de eerste enveloppen eens beschrijven.

Phoenix, heb jij vaker die menstruatiepijn? Ik heb het dagelijks, vooral 's ochtends als ik wakker word. En denk dan iedere keer dat de weeen beginnen. Kan me niet herinneren dat ik dit de vorige keer ook had. Alleen op de dag dat de bevalling echt begon (dat was mij bij trouwens pas bij 41 weken en 3 dagen....).

Fenne, wat super zo'n babyshower! Een vriendin van me woont in Mexico en die zou er dit weekend 1 hebben, lijkt mij ook echt heel leuk. En potjes olvarit smaken inderdaad heel vies! Gelukkig vind je kind dat meestal niet, haha. En daarbij worden ze smakelijker naarmate ze voor grotere kinderen zijn.

Anky, blij dat je vriend weer thuis is? Pff, mijn vriend zou nu ruzie met me krijgen als hij nog een weekend weg wil, daar ben ik echt te moe voor.

En wie baalde er nou zo van al die visite ineens in huis? Wij hebben dit weekend ook veel visite gehad en eigenlijk wil ik liever ook helemaal niets meer. Hoewel nog liever mensen bij ons thuis dan dat ik er zelf opuit moet. We zouden zaterdag eigenlijk op kraamvisite in Rotterdam, maar omdat zij die middag zelf in het oosten van het land moesten zijn zijn ze uiteindelijk bij ons langsgekomen met hun 5 weken oude zoontje (en 1 van bijna 2 jaar). Ideaal en ook heel gezellig. En heerlijk getut met dat kleine popje. Eerste pak mini-luiers weer opengetrokken en geoefend met kleine baby verschonen. Handig joh, zo'n babietje blijft gewoon liggen!

We hebben trouwens gemerkt dat onze zoon visite heel erg gezellig vindt, heerlijk al die aandacht, kindjes om mee te spelen etc. 1 Nadeel, na die tijd is hij compleet van slag en zelfs een beetje onhandelbaar, moet echt afreageren. Zometeen maar goed rekening mee houden met het kraambezoek.

Ik ga eens een broodje eten en dan boodschappen halen. Met de auto, dat mag als je hoogzwanger bent. :-)

Groetjes,

Branca

(morgen 37 weken)
Nou, van mij mag de baby nog gerust 3 weken wachten hoor. Ik moet nog veel te veel dingen regelen en doen . Eigenlijk hoop ik stiekem dat ik deze keer weer een weekje overtijd ben, zoals de vorige 2 keer. Maar ja, garanties heb je niet en dus ben ik nu toch alles maar als een haas aan het afmaken en voorbereiden.

Gisteren waren vriend en ik nog even stevig aan het balen, want we waren de adressenlijst van 2006, die we ook voor de geboortekaartjes van onze zoon hebben gebruikt kwijt. Was zomaar verdwenen op de computer. Ik baalde even als een stekker, want ik wilde persé vandaag de kaartjes bestellen bij de drukker. Uiteindelijk dus toch maar weer een hele nieuwe lijst gemaakt en die is nu bijna af. Kan ik vanmiddag toch nog bestellen.

Ik ga nu zo kleertjes van zolder uitzoeken (kon op de een of andere manier de rompers maat 56 en 62 niet meer vinden en nog een paar wassen draaien. Er begint nu redelijk schot in te komen, ik merk wel dat vandaag mijn eerste verlofdag is zonder kinderen: ik schiet lekker op.

Vanmorgen ook nog even naar de verloskundige geweest en gelukkig was ik met 5 min weer buiten. Alles was goed, bloeddruk mooi laag (is ie altijd) en kind ligt mooi met hoofd naar beneden, alleen nog niet ingedaald (maar dat gaat niet meer gebeuren denk ik ook).

Ik hoop snel wat van Linda of vriend te horen. Spannend hoor.
Jippie! Heel hartelijk gefeliciteerd Harm en Linda met jullie kleine meid, geweldig. Snif!

Hier is de rust weergekeerd, was toch loos alarm denk ik.

Wat balen van die adressenlijst! Ik moet ook weer beginnen, had alles op losse briefjes en lijstjes en een deel in de computer. Nooit meer netjes afgemaakt, en nu is het 2 jaar later

Joehoe!!! De eerste baby is er! Linda en Harm: gefeliciteerd met jullie dochter! Leuke naam hoor Nina! Jullie zullen vast heerlijk aan het genieten zijn, lekker warm klein lijfje tegen je aan, lekker verwend worden in de kraamweek: heerlijk!!!! Gefeliciteerd hoor

Hier vannacht wel 100 keer gedroomd dat ik bevallen was (wat me deze keer overigens erg makkelijk af ging) en 99 keer was het een jongetje en 1 keer een meisje. Moest mijn moeder bellen na de bevalling (heel suf in droom deed ik dat ook pas volgende dag, vergeten...) en moest heel teleurgsteld vertellen dat het een jongetje was geworden! Er worden alleen maar meisjes om me heen geboren dus stiekem hoopte ik denk ik ook op een meisje of zo. Rare droom...

Belletje: heerlijk verlof joh! geniet ervan!

Anky: oh wat vervelend van de adressenlijst zeg! Hier heb ik hem gelukkig nog... Moest hem alleen up-daten maar dat viel mee.

Branca: oh wat heerlijk hè, zo'n klein popje. Donderdag komt vriendinnetje op visite met haar 4 en een halve week oude dochtertje. Vind het ook zo leuk!!!

Ukse: wat irritant van die wagen zeg! Is het gelukt uiteindelijk? En dat niet meer kunnen slapen is hier dus zeer herkenbaar. Vooral vanwege rare dromen (gisternacht ging ik winkel overvallen en gebruikte echt grof geweld, werd er helemaal naar wakker van...)

Fenne: lekker nestelen! heerlijk, ook met 35 weken hoor!!!

Ciao ciao: jij ook verlof nu. Lekker joh! geniet ervan!!!

Norre is zus van? Sorry...

Judat: niet meer schilderen dus. Ach ook wel weer rustig...
en weer even F5 voor het nieuwe schema MET een baby erin
Hmmm Phoenix... bij de volgende bevalling mag je mijn leeftijd wel veranderen in 29 :( Tenzij jij dat bent natuurlijk! Dan kan het ook wat later hoor, 28 staat best mooi!!!
oeps!

zal het in het schema vast aanpassen in ieder geval bridges!
Hallo Allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie lieve, leuke reacties.

Linda zal helaas nog een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven met Nina.

We zijn zaterdagochtend naar het ziekenhuis gestuurd na een routine controle bij de verloskundige. Linda bleek na vervolg onderzoek in het ziekenhuis toch zwangerschapsvergiftiging te hebben.

Er is toen op zondag ochtend besloten om de bevalling in te leiden om het risico voor Linda en Nina zo klein mogelijk te houden, ze was immers toch al 38 weken.

De ontsluiting kwam heel mooi geleidelijk op gang. Uiteindelijk bleek wel de navelstreng wat kort te zijn en om Nina's nekje te zitten.

Wederom zijn ze toen op zeker gegaan en hebben haar met de vacuumpomp er uit gehaald.

Nina Weegt 2740 gram, is 49 cm lang en heeft een prachtige bos donker haar (trotse vader).

Nogmaals bedankt voor al jullie lieve reacties en jullie veel succes en sterkte met de laatste loodjes van de zwangerschap

Harm
Wat leuk om meer van jullie te horen Harm. Jammer dat Linda toch een zwangerschapsvergiftigng heeft ontwikkeld, maar gelukkig dus al ver genoeg in de zwangerschap om jullie dochter geboren te laten worden. Hopelijk is de bevalling al met al niet te zwaar geweest voor Linda (en jou).

Drinkt Nina al goed? Nogmaals veel geluk.
ahahah you didn't say the magic word
van harte gefeliciteerd Linda en Harm met jullie dochter Nina!

En wat geweldig dat het allemaal goed gaat!

En een trotse vader mag je best zijn!!

Hier alles nog op zijn plaats.

Vandaag de echo gehad en de kleine ligt mooi op schema wat groei betreft.

Ook het vruchtwater was nog voldoende!

Maakte me niet echt druk over de uitslag maar toch denk je er wel aan..

Maar gelukkig alles goed!

We hadden een stagiare dus we hebben lekker lang kunnen kijken..

Verder alles zijn gangetje.

Alles staat klaar en nu met spanning woensdag afwachten om te horen of we thuis mogen bevallen...( heb nu bmi van 37...zucht)

Maar goed ben wel klaar voor de bevalling en ALS het in het ziekenhuis moet hoop ik gewoon dat ik gelijk erna weer naar huis mag.

Laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze maar ben het er nu wel helemaal mee eens!!.

Herkennen jullie het ook?

Alle kwaaltjes..lijkt wel of er elke dag eentje bij komt...zucht..

Ach we houden nog even vol...
Harm wat lief dat je ons van informatie verschaft! Super! Wel balen voor Linda dat ze toch met zwangerschapsvergiftiging te maken heeft gekregen. Maar gelukkig pas in een laat stadium. Hopelijk heeft ze er snel geen last meer van.

Heel veel geluk met jullie gezinnetje!

En wens Linda maar heel veel beterschap want het klinkt als een behoorlijk pittige bevalling. Ik hoop dat ze snel weer opknapt!

Groeten,

Phoenix
Oh Babbelbaby we hebben tegelijk gepost! Fijn dat alles op de echo er goed uitzag!
Daar ben ik ook weer, ik check vol spanning meerdere keren per dag of er nieuwe baby's zijn! Ik weet nu al dat ik 3 dagen in het ziekenhuis moet blijven, omdat dat hier standaard is. Ik vind dat wel jammer, maar mijn man vindt het wel prettig dat ik daar even tot rust kan komen. We hebben geen kraamhulp, dus vandaar. Nu ik zo de kriebels krijg van de 1e baby hier moet ik mezelf toch even streng toespreken dat het ook nog 6 weken kan duren!! Dat klinkt nu toch als een eeuwigheid!

Succes allemaal

Ciao ciao
Harm, wat super dat je ons op de hoogte hebt gebracht. Klinkt wel naar, zwangerschapsvergiftiging, vacuumpomp en de navelstreng om haar nekje. Gelukkig is alles goed afgelopen, nu kunnen jullie lekker gaan genieten met z'n drietjes, zeker als Linda straks weer thuis is!

Beeb in mijn buik was erg druk vandaag, veel schoppen, draaien en wiebelen.

Vanmiddag op kraamvisite geweest, zij is 3 weken geleden bevallen van een zoontje. Zo schattig, erg klein nog. Kan me echt nog niet voorstellen dat ik straks ook met zo'n klein hummeltje op de bank zit.

De laatste loodjes wegen ook hier zwaar. Ik begin het nu aardig beu te worden. Het lastige is ook dat je gewoon niet weet wanneer het gaat beginnen. Het kan vannacht, maar ook pas over 4 weken ofzo. Ik heb niet het idee dat ik al snel ga bevallen, maar het kan natuurlijk ook zo veranderen... Gelukkig ben ik nog erg mobiel, fietsen en lopen gaat nog prima. Ik kan dus nog gaan en staan waar ik wil, al ben ik wel een beetje bevreesd dat mijn vliezen ergens in de supermarkt ofzo zullen breken. Lekker genant...

Verder niet veel last van kwaaltjes (behalve maagzuur).

De afgelopen nachten moet ik er wel weer vaak uit om te plassen, vannacht wel vier keer! Het gekraak van de matrasbeschermer begint te wennen, maar fijn is anders. Nog even volhouden, het einde komt in zicht!
Harm, super dat je nog even komt posten hier. Wat jammer dat Linda uiteindelijk toch zwangerschapsvergiftiging had, maar wel goed dat er zo allert gereageerd is en dat alles uiteindelijk goed is gegaan. Hopenlijk kan Linda in het ziekenhuis een beetje bijkomen en Nina met een bos haar klinkt schattig!

Babbelbaby, spannend of je wel/niet thuis mag bevallen. Ik ga voor je duimen woensdag!

Ik ben wel erg benieuwd wie de volgende zal zijn! Ik denk/hoop niet ikzelf. Eigenlijk hoop ik dat we eerst nog de tweede verjaardag van zoon kunnen vieren op 6 februari. Ik gun hem wel een leuke verjaardag zonder de hektiek van een pasgeboren baby. Een weekje na zijn verjaardag zou wel ideaal zijn.

Vandaag dus lekker een dag zonder kinderen en ik voel me weer helemaal opgeleefd. Ik heb echt veel kunnen doen en ben dus erg tevreden. Eindelijk weer eens stevig doorwerken zonder tegelijkertijd 2 kinderen in de gaten te houden. Heerlijk idee dat ik woensdag weer zo'n dag heb. Woensdag heb ik ook weer een intakegesprek bij een nieuw kinderdagverblijf. Duimen jullie mee dat de wachtlijst hier minder lang zal zijn? Heeft iedereen hier de opvang voor de kinderen al geregeld trouwens?

Ik ga nu even was vouwen, heb vandaag zowaar al een hoop babykleertjes van zolder gehaald en gewassen. Alleen de rompers zijn nog zoek...
Oh, oh, slijmprop is er net uitgevallen (Yek!) heb ik bij Lisa nooit gezien. Ik word een beetje zenuwachtig.. Vriend is met moeite naar zijn werk vertrokken, maar werkt hier 5 min. vandaan.

Ik hou jullie op de hoogte, denk ik... Voel verder nog weinig.
Spannend Dokkie (al hoeft het natuurlijk nog niets te betekenen)! Houd ons maar goed op de hoogte (ik ben helemaal niet nieuwsgierig ).

Hier net terug van dochter naar school brengen. En zoon ook opgegeven, die wordt bijna 2 en mag dan na de zomervakantie ook beginnen. Hij heeft er wel zin in, ik krijg hem bijna niet meer naar huis toe. Daarna nog even graafmachines (dat vindt zoon het mooiste wat er is) gekeken op het bouwterrein naast onze straat. Nu even zoon voor de TV en ik aan de koffie, ik krijg steeds meer moeite met het de berg (bergje ) opfietsen met 2 kinderen op de fiets (hijg hijg).
Oeh Dokkie! Spannend man! Het kan inderdaad dan nog even duren maar het zegt toch zeker wel dat er iets bezig is. Bij Sjoerd ben ik dezelfde dag dat ik de prop ben verloren ook bevallen. Zat 12 uur tussen.

Hou ons op de hoogte zolang het kan he?

Hier niks aan de hand. Rustige nacht gehad en ik mocht zelfs uitslapen van Sjoerd tot half 10!
Oh Dokkie, spannend!!! Kan me voorstellen dat je nu een beetje zenuwachtig wordt! Overigens hoorde ik een keer van iemand van yoga die haar slijmprop al bij week 34 ofzo was verloren en pas met weetikveel 39 weken bevallen is. Dat had ik echt nog nooit gehoord. Hoe zit dat eigenlijk met het verliezen van de slijmprop, komt dan de bevalling gemiddeld binnen zoveel uur/dagen op gang? Jij weet er natuurlijk nu alles van!!!

Sterkte vandaag! En ik kom regelmatig nog wel even kijken tussen het verfen door....

Hier gisteren drama tav kastje. Schuren kost enorm veel tijd en kan alleen als dochter niet slaapt en vriend dus niet werkt. Weinig tijd dus. Hij kreeg het gisteren niet af, dus stelde voor om komend weekend maar verder te gaan. Toen flipten alle hormonen in mij...want dan kan ik pas in de loop van volgende week de babykamer op orde hebben, grrrr. Dus nu maar tussenweg gekozen en iets minder goed geschuurd (ik moet zo zelf de binnenkant nog even doen). Het moet zeker 3 lagen, dus hopelijk morgen klaar.... zucht. Ik had me m'n verlof iets relaxter voorgesteld ipv alleen maar zooi verslepen en klussen in huis...maarja, is niet anders. Aan de bak maar.. Vandaag eerste dag zonder dochter, dus schiet het tenminste op.

Harm, bedankt voor de update!! Leuk om te lezen. Hopelijk gaat alles ok met Linda en voelt ze zich snel weer wat de oude. Geniet lekker met z'n 3tjes.

Babblebaby: fijn dat alles ok is. Spannend nog even morgen! Waarom zou het eigenlijk niet thuis mogen? Geeft een hoger bmi meer kans op complicaties ofzo? Heb dat eigenlijk nog nooit gehoord.

Anky: zoals het nu staat, mag de baby hier ook nog weken blijven zitten, ben nog veel te druk! 2 weken overtijd? Geen probleem.... (hoewel ik daar tegen die tijd natuurlijk anders over denk), maar voorlopig neem de kwalen maar voor lief en geniet ik van de verlofdagen (met name zonder dochter, ahum..)
Dextro, ik geniet ook zo van de verlofdagen, dus laat baby nog maar lekker even zitten. Zo'n dan zonder kinderen komt na de geboorte voorlopig niet meer voor, dus ik wil er even volop van genieten.

Wauw, tot 9.30 uur uitslapen Phoenix, heerlijk zeg!

Hier weer een echt slechte nacht: ik heb last van heel veel vastzittend slijm wat (beetje vies verhaal) in mijn keel/luchtpijp gaat zitten. En dan schrik ik dus benauwd wakker, omdat ik geen adem kan halen. Ik slaap nu ook maar tijdelijk in de logeerkamer, want voor vriend is het ook geen doen. Raar kwaaltje trouwens, bij zwangerschap van zoon had ik het ook, verder nooit zoiets gehad.
Harm, wat leuk dat je nog even een update komt geven! Vervelend voor jullie 3en dat Linda en Nina nog in het ziekenhuis moeten blijven, hopelijk mogen ze snel deze week naar huis! En wat klinkt ze mooi, geweldig hoor!

En Dokkie, je slijmprop verloren! Spannend, zou jij de volgende zijn?? Betekent het verliezen vd slijmprop dat het nu snel kan gaan beginnen? Ik duim voor je in ieder geval!

Anky, zal voor je duimen dat de wachtlijsten minder lang zijn! Heerlijk die dagen zonder kinderen, hopelijk vind je snel de rompertjes. Raar he, dat zulke dingen kunnen verdwijnen, en dan op een moment dat je niet zoekt, komt het ineens weer tevoorschijn. Qua opvang, ik ga stoppen met werken, dus dat is een zorg minder. Hier in Almere schijnen de wachtlijsten echt dramatisch te zijn, zoveel jonge gezinnen, er is gewoon geen plek!

San, raar idee he, zit je daar met een baby in je armen en 1 in je buik! Vind het ook nog onwerkelijk dat we straks zelf met zo'n babytje zitten. Volgens mij komt het besef pas als de baby er is!

Babbelbaby, fijn dat de echo goed was zeg! Nog even spannend of je thuis mag bevallen, hopelijk morgen nog meer goed nieuws.

Gisteren ben ik idd nog druk geweest. Lamp opgehangen, plankje boven de commode, spulletjes opgeruimd. Vandaag verder met de was! Ook de babyshower kadootjes een mooi plekje geven, ook erg leuk! Het was trouwens niet zo'n super amerikaans feest met een luiertaart, hihi. Gewoon op z'n hollands, met roze en blauwe muisjes en spekjes Waar nu nog een zooi van over is, helemaal niet erg! Oja, ga straks ook nog naar de V&D. Er zit hier een fotostudio naast de babyafdeling. Vorige keer toen ik daar was kreeg ik een aanbieding om foto's van mn buik te laten maken, voor 9,95 wat normaal 50 euro is ofzo. Als je de foto niet mooi vindt, is het gewoon gratis en doe je er niks mee. Lijkt me wel leuk, ben benieuwd hoe de foto's worden. Fijne dag nog iedereen, enne dokkie, succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven