Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk zeg, wat moet dit een verschrikkelijke tijd voor Mandy en haar gezin zijn. Jeetje, ben er stil van..

Ik ga heel hard voor ze duimen dat het snel beter gaat met Scott..
Hallo Meiden, wou hier ook een slap verhaaltje tikken, helaas kan ik niet op hangmoeders (moet ik mij dan aanmelden of zo?) en kan dus zo niet lezen hoe het met mandy is, maar uit jullie reactie te merken hebben ze het erg zwaar. Heel veel sterkte gewenst! liefs Kim
Krijg kippevel en tranen in mijn ogen van het verhaal over Scott.....Wat een zorgen!
Mandy, Scott en familie, ontzettend veel sterkte gewenst.
Ik stuur enorm veel positieve gedachtengolven naar Scott, Mandy en de rest van de familie. Duim heel hard voor jullie!
Mandy, Scott en familie, onwijs veel sterkte

We sturen zoveel mogelijk positieve gedachten naar jullie toe!!!!
Mandy, Scott en fam, ook van mij heel veel sterkte!!

ciao ciao
Mandy en familie, ook van mij (ons) ontzettend veel sterkte gewenst.

Belletje14, je kunt je inderdaad registreren op hangmoeders. Phoenix zal je dan 'toestemming' geven om naar het privéplekje van februari 2008 te gaan. Als je dezelfde nick gebruikt als hier zal Phoenix je als het goed is herkennen.

Bloem, dat geldt ook voor jou, jij kon toch ook niet op hangmoeders? Of ben ik helemaal in de war?

Het verhaal staat overigens ook op de website van de familie. Maar ja, het adres daarvan staat ook op hangmoeders dus daar heb je niet zoveel aan nu.
Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat alles gelukkig goed. Ik ben opgelucht want Minimeis is eindelijk, bijna 4 weken oud, op haar geboortegewicht. Stiekem maakte ik me toch wel een beetje zorgen, alhoewel onze oudste ook vrij matig aankwam zag ik terug in haar groeiboekje.

Minimeis is ondertussen aardig aan het veranderen en een wakkere baby aan het worden. Overdag slaapt ze niet zo veel meer, de nachten zijn nog steeds prima. Drinken om de 3 uur en dan snel weer in slaap vallen.

Qua kleding: in maat 56 heeft ze eigenlijk nooit gepast. Ik had een pakje maat 56 mee naar het geboortecentrum en daar pastte ze slechts met hangen en wurgen in. Ik heb meteen alle pakken maat 56 dus maar weer opgeruimd en nu draagt ze 62. Dat is wel veel te wijd, maar dat vind ik niet zo erg, dat zit voor haar wel comfortabel.

Linda,helaas geen ervaringen met videocamera's hier. We doen het hier nog met een ouderwetse analoge camera (niet kapot te krijgen). Op termijn wil ik nog weleens een digitale, maar dat zal, ons kennende, nog wel een paar jaar duren .
Mandy, ik heb je verhaal op hangmoeders gelezen en ik werd er stil van. Dit hoop je in je stoutste dromen niet tegen te komen. Ik wens jou, je gezin en de mensen om je heen heel veel sterkte!!!
Hier gaat alles z'n gangetje. Ben veel buiten en er zit weer een goed ritme in ons leven. Ons meisje doet het goed. Slaapt 's nachts steeds langer en wij dus ook. Ellemijn is nog steeds heel trots op haar "baby" de naam kan ze nog steeds niet uitspreken, zelfs niet een klein beetje.

Het valt me ook niet tegen het alleen thuis zijn met 2 en later op de dag 3 kinderen. Het is wel de max. want dit is nog te handelen.

Anky, ik moest wel lachen over je minimeis en haar kleding. Volgens mij is die van mij echt een iniminimensje. Ze is nu ruim 4 weken en begint nu pas een beetje in maat 50 te passen. Voorheen zwom ze erin. Ik ben blij dat ik het niet voor niets gekocht heb. Als het tegen zit, kan ik de zomerkleertjes die ze gekregen heeft pas in de winter aan als ze in dit tempo doorgaat.
Hoi hoi,

Haha, herkenbaar die kleding... Babette paste alleen maat 44 en nu maat 50! Ik had maar 1 pakje in maat 50, dus heb maar wat bijgekocht. Nu gaat het hard, ik denk dat ze snel in de pakjes maat 50/56 gaat passen.

Verder heb ik niet veel spannends te melden. Alles gaat z'n gangetje.

Oh ja, ik zag het adres van de site van mandy niet op hangmoeders, ligt dat aan mij?

ciao ciao
Hier gaat het ook z'n gang, al hakken de nachten er wel in. Jasper wil soms wel 3 a 4 keer per nacht drinken. Het lijkt echt zo'n trechter, de luiers zijn niet aan te slepen, echt kletsnat elke keer. Hij was ook goed aangekomen, na 2 weken was ie 4,7 kilo, dus bijna een pond boven z'n geboortegewicht. Was blij dat ie goed gegroeid was, want hij drinkt niet altijd even lang (max 10 min., vaak korter, 1 borst, heel soms 2) en ik was bang dat ie alleen de zgn voormelk zou krijgen, daardoor krampen kreeg en dus ook niet goed zou groeien. Maar valt dus mee. Blijft trouwens een geklooi hoor met krampen. Hij is vaak snel weer wakker, gaat dan krijsen, lijkt echt duidelijk krampen te hebben, maar wordt uiteindelijk wel stil van een voeding. Met als gevolg dat ik grotendeels elke 2 uur voed (of het zijn weer regeldagen die we dacht ik met dag 11/12 al gehad hadden).

Hoe doen jullie dat met krampende babies en hoe vaak voeden jullie nu? Pfft, door alleen 'voeden' te typen krijgen ik al een toeschietreflex...

Ik heb trouwens wel dat sab simplex besteld via internet, maar nog niks gehoord. Ben benieuwd of dat helpt tegen krampen. Ach, het hoort er ook een beetje bij, dat gehannes zegmaar met een baby de eerste weken.

Verder is een een heerlijk ventje, kijkt steeds alerter uit z'n ogen. Ik kan soms bijna niet geloven dat ik m iets meer dan 2 weken geleden nog in m'n buik had.

Z'n zusje is echt superlief en komt steeds met z'n knuffelbeest aansjouwen of een doekje voor mij. Het leeftijdsverschil (21 maanden) is denk ik te klein om jaloers te zijn.

Nou, ik ga even beneden bij m kijken. Dochter slaapt nu en ik ga maar eens aan de koffie. Zou eigenlijk even moeten liggen, maar verwacht elk moment weer te moeten voeden.
Wauw, wat groeien alle babies hard zeg. Zoon was ook zo'n snelle groeier, ik zag pas nog foto's van hem als 3 weken oude baby in bad, wat een Dikkie Dik was dat zeg. Minimeis is meer als haar zus, lang en slank.
Dextro, qua voeden: ik gok dat ik 's nachts om de 3-4 uur voed en overdag om de 2 uur. Ik moet bekennen dat ik eigenlijk nooit op de klok kijk en nogal makkelijk aanleg. Hier wordt trouwens altijd kort gedronken, meestal maar 5 minuten en maar 1 borst. Het gaat ook vaak nog te hard voor Minimeis, als de melk toeschiet verzuipt het arme kind bijna. Voorheen loste ik dat op door vooraf te kolven, met als gevolg dat de vriezer nu vol ligt met 5 liter melk.
Anky: jeetje, al 5 liter!!!

Ik ben ook niet zo van de klok (was allang blij dat ik de hele poep/plas en voed-administratie de deur uit kon doen toen de kraam weg was), maar onze kraamhulp was er nogal op gebrand dat ie minimaal 15 a 20 min. aan 1 kant dronk en daar moest ie dan eigenlijk wel 3 uur mee kunnen doen. Nou heb ik het idee dat ie met korter drinken het ook wel binnen krijgt en voeden om de 2 uur vind ik niet zo erg, maar weet niet helemaal zeker of ie nou echt honger heeft of krampen heeft zegmaar. Jaja, 2e kind en weer net zo klungelen...leer je kind kennen... Nouja, komt allemaal wel. T is toch een kwestie van uitproberen.
He meiden wat een verhaal van Scott! Daar wordt je toch naar van . Je maag gaat gewoon in de knoop als zo'n kleintje zo moet vechten en zelfs naar het buitenland moet voor hulp. De meesten van ons zijn al blij als ze een uitstapje naar familie veilig volbracht hebben! Heel veel sterkte!

En maar even opnieuw voor overige zaken..

Anky, 5 liter! Wat een grote vriezer Ik had 1,5 liter vooruit gewerkt met Lisa, maar ze lustte het niet als het bevroren was geweest. Alles weggegooid...

Maartje groeit trouwens een stuk rustiger dan Lisa, ik had weer zo'n biggetje verwacht. Met 5 weken was ze ruim 1 kilo zwaarder dan Maartje (5280 tegen 4215 gram). Ik plaats hier wel even wat plaatjes, kan iedereen ze bewonderen

Maartje 5 weken

Lisa 5 weken

2 babies in de box

Lisa wil ook weer een baby zijn, is verder wel heel lief voor Maartje.
Mandy, wat een verhaal zeg. Echt verschrikkelijk voor jullie! Je mannetje zo ziek en dan ook nog helemaal naar Parijs moeten, omdat er hier in Nederland niets gedaan kan worden.

En ik maar klagen dat Merel 's nachts van half 3 tot half 6 wakker is... schaam schaam. Jullie zouden dolblij zijn als dat het enige was...

Ik hoop dat er snel iets voor Scott gedaan kan worden en dat jullie hem eindelijk thuis kunnen gaan vertroetelen en de "verloren" tijd in kunnen halen.Heel veel sterkte voor jullie!!!

Wat een schattige foto's Dokkie. Samen in de box is natuurlijk erg gezellig!

5 liter kolven, jeetje! Daar kun je een heel weeshuis van voeden

Ik heb vorige week ook een kolfapparaat gekocht, gaat goed! Ik krijg alleen niet de kans om het in te vriezen want manlief vindt het helemaal super om Merel ook een flesje te kunnen geven. Binnekort ga ik wel echt beginnen met het opbouwen van een voorraadje.

Wij zijn net voor het eerst naar het CB geweest. Alles gaat helemaal goed. Merel weegt nu 3950 gram! (3180 bij geboorte en na een week 3075). Ze is flink aangekomen dus. Ze is nu 52 cm. Volgens de arts heeft ze veel kracht in haar armen, benen en nekspieren. We moeten haar dus echt goed in de gaten houden op het aankleedkussen!

Over 4 weken moeten we weer terug en dan krijgt ze haar eerste prikken.

Ze vindt het in de auto trouwens wel erg leuk en spannend. Dan ligt ze echt met supergrote ogen om zich heen te kijken, zo schattig!
Wat een schatjes Dokkie!

Voel me bijna schuldig tov Mandy als ik hier positieve berichten ga zitten typen. Ik moet veel aan ze denken in ieder geval. Hoop snel op positievere berichten.

Hier gaat alles hartstikke goed. Net is de mevrouw van het consultatieburo langs gekomen. Verbaasd me dat ze nu weer met hele andere inzichten langskomen dan amper 2 jaar geleden met de oudste wat betreft voeden etc. Nou, ik doe het gewoon net als bij de oudste, die vaarde er ook wel bij, dus zal de jongste het ook wel doen. Belachelijk, eerst moet je voeden op verzoek, en nu vinden ze plotseling dat je wel regelmaat op moet zoeken. Huh??

In ieder geval was de jongste alweer ruim boven zijn geboortegewicht (3290, nu 3420!) Toch een fijn idee dat de BV het goed doet. Het is een tevreden ventje, begint 't 's nachts al aardig door te krijgen (ongeveer 23.00-3.00-6.30uur). Dus komen wij ook weer een beetje tot nachtrust toe. Krampjes heeft ie -vooralsnog- geen last van (drink braaf venkelthee 3 a 4 mokken p/dag) En is voor de rest super tevreden, en slaapt graag. Wat heb ik nog meer te wensen!

Dextro, oudste scheelt ook 21 mnd met de jongste. Is ook lief voor de baby, en inderdaad, komt ook met knuffels aan sjouwen. Ik geloof ook dat ie te jong is om echt jaloers te zijn (gelukkig). Maar de ene keer kan ie wel vreselijk kuren als ik met de baby bezig ben. Terwijl hij de andere keer bijna bovenop ons komt zitten als ik zit te voeden, wil ie er ook bij zitten. haha, ik laat 'm maar een beetje tobben.
Dat probleem had ik ook bij de eerste 2 Dokkie, dat ze het niet lustten als de melk uit de vriezer kwam. Heb toen, met name bij zoon, ook liters door de gootsteen gespoeld. Nu weet ik dat het wel goed gaat als ik de melk verhit voordat bij in de vriezer gaat. Heeft bij mij iets te maken met een enzym dat zorgt voor een zure smaak. Voor de antistoffen zal het wel wat minder zijn, maar ja, het zij zo. Zoon dronk de verhitte melk wel prima.

Ik wil eigenlijk wel weg met de kinderen, maar krijg bijna geen 3 stoeltjes achter in mijn auto en kan de airbag niet uitschakelen. Ga toch nog maar even proberen, want het konijnenvoer is op (en we hebben een walgelijk verwend konijn dat alleen voer eet dat bij een tuincentrum te krijgen is...).
En wat een geweldige foto's Dokkie! Schatjes hoor, daar kun je trots op zijn.

Hmm, is maar goed dus dat we hier geen CB hebben. Ik én regelmaat is geen goede combi. Regelmaat lukte me hier pas toen ik met een maand of 6 ging bijvoeden. Ik voed hier dus maar lekker door op verzoek.

Hier is oudste (die is 3.5) echt superlief voor haar zusje: het liefst zit ze de hele dag met haar op schoot. Zoon is net 2 en ook wel lief, maar ook nèt oud genoeg om jaloers te zijn af en toe ("mama, baby moet in de box, ik moet op schoot", zegt hij dan heel verongelijkt. Verder vinden ze het heel interessant: het verbaast me soms dat Minimeis nog kan drinken, zo wordt er aan hun gevoeld, gefrunnikt en gefriemeld (en die dappere meid drinkt gewoon door).
Tsss Anky, dat hadden we dan van tevoren moeten weten. Gewoon even verhitten dus, tot kookpunt of minder? En nee dan zitten er geen antistoffen meer in, maar die zitten in fv toch ook nooit? Ga het meteen proberen, thanx!

Klinkt wel leuk hoor, die kids op je lip tijdens voeden en verzorgen is waarschijnlijk niet altijd even handig...

Ik voed trouwens wel min of meer op verzoek, maar als het erg lang duurt ben ik toch wel geneigd om haar even te wekken. Zeker als de volgende voeding anders erg onhandig uitkomt. Maar nu is het ook alweer ruim 4 uur geleden. Vannacht al voor de 2e keer 9 uur achter elkaar geslapen!! Mocht trouwens best van CB arts als ze boven de 4 kilo zitten. Alleen beetje jammer dat die 9 uren tussen 20.00u en 05.00u lagen...;-) Vanavond toch wel weer een late voeding erin en hopen dat ze dan daarna 9 uur eraan vastplakt. Maar zal wel niet..
Hoi hoi,

Ik zie dat veel van jullie kolven. Ik heb ook een kolfapparaat gekocht, maar krijg niet echt een voorraad aangelegd. Wanneer doen jullie dat? Babette drinkt 's middags veel en 's ochtends kolf ik dan 1 borst, maar dat is maar 50 ml... Ik heb net nog even geprobeerd, na haar voeding, maar dan houdt het bij 20 ml wel op... Hoe kan ik de melktoevoer opkrikken?

Ciao ciao

ps superleuke foto's Dokkie!
quote:Dokkie schreef op 06 maart 2008 @ 15:24:

Tsss Anky, dat hadden we dan van tevoren moeten weten. Gewoon even verhitten dus, tot kookpunt of minder? En nee dan zitten er geen antistoffen meer in, maar die zitten in fv toch ook nooit? Ga het meteen proberen, thanx!

Klinkt wel leuk hoor, die kids op je lip tijdens voeden en verzorgen is waarschijnlijk niet altijd even handig...

Ik voed trouwens wel min of meer op verzoek, maar als het erg lang duurt ben ik toch wel geneigd om haar even te wekken. Zeker als de volgende voeding anders erg onhandig uitkomt. Maar nu is het ook alweer ruim 4 uur geleden. Vannacht al voor de 2e keer 9 uur achter elkaar geslapen!! Mocht trouwens best van CB arts als ze boven de 4 kilo zitten. Alleen beetje jammer dat die 9 uren tussen 20.00u en 05.00u lagen...;-) Vanavond toch wel weer een late voeding erin en hopen dat ze dan daarna 9 uur eraan vastplakt. Maar zal wel niet..

Volgens mij is 50 graden al voldoende, dan is het enzym al kapot. Ik voel meestal even met mijn vinger en als het goed heet aanvoelt, dan vries ik het daarna meteen in.

Nu alleen hopen dat Minimeis geen flesweigeraar is (was mijn dochter wel). Morgen gaan we eens een flesje proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven