Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mirdespir succes met verhuizen!

Hier staat de dakkapel erop! Dat ging echt heel rap, dus dat is wel heel lekker. Toch weer een stapje verder...
Hoi lieve dames,

Rustig hier!!

En dat komt zeker ook door mij...

Wellicht is er niet veel te vertellen. Met mij gaat het goed. Dinsdag weer naar de verloskundige voor controle. Ik slaap nog lekker, heb alleem wel last van maagzuur. Ventje groeit volgens mij als kool, want ik ben met de dag dikker. Voel 'm ook steeds beter nu, vooral aan de binnenkant. Omdat mijn placenta aan de voorkant ligt, voel ik (nog) niet heel heel aan de buitenkant.

Gisteren ben ik met vriendlief naar het gemeentehuis geweest om baby te erkennen. Heel bizar eigenlijk. Zeggen en ervoor tekenen dat mijn liefde de papa is. En dat IK kies voor zijn achternaam bij baby.

Begin trouwens ook steeds meer nesteldrang te krijgen, dat betekent vooral dat ik zin krijg om met de babykamer aan de slag te gaan. Voorlopig is het vooral nadenken over, binnenkort gaan we echt aan de slag. Zin in! En over twee weken gaan we op pad om een kinderwagen te scoren. En zo wordt alles steeds echter... Wat gaat de tijd snel! Hebben jullie dat ook? Nog maar 15 weken (in mijn geval). Wow.

Mir, succes met verhuizen inderdaad!

Petrol, rust nemen hoor... hoe moeilijk ook, je hebt er wel profijt van.

Phoenix, is bij jou ook alles wat rustiger?

San, thanks voor de lijst!

Trouwens nog een vraag. Ik heb de laatste tijd veel last aan de onderkant van mijn buik. Vooral als ik stevig doorloop of een stuk fiets. Als ik ga zitten, is het meteen over. Denk dat dit bandenpijn is. Iemand ook zoiets?

Liefs,

Lucybelle
Vandaag alweer 27 weken. Het begint echt hard te gaan nu.

Had van mijn buurvrouw kleerhangertjes gekregen die zij niet meer gebruikte, heb vandaag de kleertjes die ik al heb, opgehangen in een kast. Het begint toch allemaal wat echter te lijken. Ben benieuwd wanneer de meubeltjes voor de babykamer gaan komen. Zal nog wel een paar weken duren.

Wat de stoel betreft, ben ik uiteindelijk bij Leenbakker geslaagd. Geen loveseat maar een gewone lekker stoel met vierkant voetenbankje (knal oranje). Kan die volgende week gaan ophalen.

Zit hier nu met mijn honden op de bank te luieren. Mijn vriend staat vandaag(en gisteren) op een beurs in Gent voor dierenartsen e.d. dus ik zit maar in mijn uppie. Ach, lekker luierdagje, ook niet verkeerd.

Was gisteren de stad in geweest, en daarna de hele tijd pijn helemaal onderin mijn rug/bovenkant bil. Vandaag nergens last van. Zal gisteren wel teveel geweest zijn. Draag ook nog steeds hakken, misschien dat dat ook niet zo goed is. Maar ik ben al zo klein, en nu zo rond, als ik dan ook nog op platte schoenen moet...

Phoenix, wat heb jij een hoop aan je hoofd gehad zeg. En dan ook nog de dakkapel effe tussendoor. Hoe gaat het nu met je man, vriendin, en met jou?

Fenne, komt je vriend wel ieder weekend thuis, of blijft hij echt 2 maanden weg straks? Kan me voorstellen dat je er als een berg tegenop ziet. Op mijn werk is het min of meer opgelost. Maar het blijft voor mij wel een beetje in de lucht hangen.

Petrol, voel jij je inmiddels weer beter? Neem inderdaad maar (meer dan) voldoende rust. Beter teveel rust, dan te weinig in deze situatie.

Mir, heel veel succes met de verhuizing. Hopelijk verloopt alles soepeltjes. Doe maar wel rustig aan he. Maak zoveel mogelijk gebruik van de hulp van anderen, anders heb je er straks dagen last van. (als ik me te druk maak, heb ik best veel last van harde buiken, en dan heb ik het nog niet eens over verhuizen!)

Lucybelle, zijn het geen harde buiken die je hebt? Ik heb het ook als ik stevig doorloop. Moet mezelf steeds terugfluiten dat ik een stapje rustiger moet lopen, en dan heb ik nergens last van. Wel fijn dat je beeb zo hard groeit. Het zal niet lang meer duren voordat je hem ook aan de buitenkant voelt. Hier ook de placenta aan de voorkant. Ik zie soms mijn buik gewoon van vorm veranderen. Erg grappig.
Hallo allemaal!

Het is duidelijk een periode dat er niet echt extra bijzondere dingen gebeuren en druk is, ben benieuwd hoe alle babykamertjes eruit gaan zien!

Wij zijn gister naar Babypark in Gouda geweest, wat ontzettend veel hebben ze daar! We hebben ongeveer besloten wat we willen, woensdag gaan we terug om alles in 1x te bestellen, kinderwagen, kamer, box, zijn we in 1x klaar met de grote dingen! (slik voor de rekening, maar ja, we hebben gespaard)

En oja, Lucybelle, erkennen moeten wij ook nog doen. En ik ga zijn achternaam ook aannemen, ik vind het fijn dezelfde achternaam als ons kind te hebben. We hebben geregistreerd partnerschap, dus dat is zo geregeld.

Wat jij beschrijft van pijn onderin je buik heb ik ook! Maar dan juist als ik zit, of als ik moet plassen, net of ik het dan extra voel. Als ik wandel of fiets gaat het dan wel weer. Ik heb het ook gevraagd aan de VK, en beschreven waar de pijn zit en hoe het voelt. Zij bevestigde dat het idd bandenpijn is, en ze gaf ook aan dat ik voorzichtig moet zijn met persen (bij bv ontlasting). Voor mij lastig, want ik heb altijd al moeite met naar de wc gaan, zonder persen lukt het niet zo goed Maar gelukkig heb ik er verder niet veel last van, ik voel het wel heel goed als mijn buik weer groeit trouwens!!

Mir, succes met verhuizen!!

Phoenix, fijn dat de dakkapel zo snel af is!

Voor de rest voor iedereen nog een fijn weekend eventjes, een uurtje langer dit keer
Hallo dames,

Jammer dat er zo weinig geschreven wordt. Ik vind het juist gezellig worden nu.... Geen kotsmisselijke dagen meer, lekker getrappel in je buik, leuke spulletjes kopen (in blauw in ons geval), kamertje behangen, namendiscussies etc.

Vandaag weer naar gynaecoloog geweest. Erg tevreden, baby groeit goed ondanks mijn ziekte (Crohn) en 14 februari wordt onze D-day!!!

Phoenix; lekker dat dakkapel in ieder geval WEL meeviel, nu de rest nog.

Iemand nog iets van Ukske gehoord?

Mir: succes met verhuizen en niet teveel tillen.

Groetjes Mandy

PS Net even uitgerekend wanneer mijn zwangerschapsverlof valt...de meivakantie nog lekker vrij samen met al mijn mannen!!! Joepie!!! Straks maar eens kijken voor een reisje Turkije/Tunesië ofzo (we gaan nooit in de zomervakantie op vakantie en dan is er nog weinig gesleep met flesjes, poets etc omdat ik dan hopelijk nog borstvoeding geef).
Lijkt inderdaad een soort radio-stilte hier. Ik klep ook nog op een paar andere topics mee waar al regelmatig baby's geboren worden en daar is het natuurlijk wel wat spannender. Intussen ben ik de sollicitanten voor mijn verlof aan het screenen, zitten wel goeie tussen zo te zien.

Lucy, ik denk ook eerder aan harde buiken dan aan bandenpijn. Voelt 'strak' onderin je buik, vooral bij bewegen en soms na plassen of vrijen ook.

Buik heeft intussen al een omvang van een meter! Is 2 cm groter dan met mijn 1e kind om deze tijd. Ook 1,5 kilo zwaarder. Scheelt toch niet zoveel.
Ha Dokkie,

Dat zijn vast harde buiken. Je voelt net een bal in je buik....

Wel grappig dat jullie nog vrijen. Daar heb ik echt al maanden geen zin. Ik vind het zo tegenstrijdig om de uk te voelen bewegen en dan bezig te zijn met sex. Maar goed...vanaf maart kan het weer, haha...Marc verheugt zich er al op.

Groetjes Mandy
Ook ik maak me schuldig aan radiostilte. Is ook druk hier, ik ben zelf niet geweldig in vorm, zieke kinderen en een vriend die de afgelopen in de weekeinden bijna niet thuis was. Gelukkig heeft hij nu beterschap beloofd en we gaan half november nog een weekje naar Drente: lekker!

Hier ook veel harde buiken, vooral als ik loop of de kinderen til. En helaas ook behoorlijk veel maagzuur. Maar verder nog geen klachten, dus voorlopig hobbel ik gewoon nog door en verheug ik me al enorm op februari (beide vorige keren voelde ik me direct de dag na de geboorte weer als vanouds en daar hoop ik nu ook maar op).

Schoonmoeder is ondertussen geopereerd en dat is allemaal goedgegaan. Nu nog 10-14 dagen wachten op de uitslag en die uitslag bepaald of verdere behandeling (chemo, bestraling) nog nodig is.

Hier ook weinig seks trouwens. Ik heb als ik zwanger ben totaal geen zin en ben ook supergevoelig voor blaasontsteking (waar ik al helemaal niet op zit te wachten).

Leuk dat er een hoop bezig zijn voor de babykamer. Ik ben enerzijds blij dat we niets meer hoeven regelen (alleen een groot bed kopen voor oudste zodat haar ledikant vrij komt), anderzijds is het ook wel weer leuk om alles bij elkaar te zoeken.

Phoenix, wat een drukte heb je achter de rug. Hoe gaat het nu? Hoe is het met de dakkapel. En hoe is het met je vriendin?

Mir, heel veel succes met verhuizen! Hopenlijk ben je weer snel online!

Nellebelletje, ik wist niet dat je Crohn hebt. Is alles rustig nu of heb je er last van? Slik je ook medicijnen?

Hier gaan kinderen zich vervelen, dus ik ga maar even met je spelen. Dochter kwam gisteren met hoge koorts thuis en die houd ik vandaag dus een dagje thuis. Wel lekker om zo aan te rommelen en niet naar school te hoeven fietsen met 2 kinderen door de kou.
Ook ik ben schuldig aan de radiostilte...

Lucybelle, het pijn aan de onderkant van mijn buik bij (te hard) fietsen of ver lopen herken ik, volgens mijn verloskundige bandenpijn en heel normaal. Wel een teken van mijn lichaam even een tandje terug te nemen dus nu ga ik braaf 10 minuten eerder het huis uit naar mijn werk (ik moet 25 minuten fietsen) en fiets rustig aan.

Harde buiken voelen bij mij anders aan, niet pijnlijk maar vervelend.

Phoenix, veel sterkte met alles de komende dagen! Denk goed om jezelf...

Fenne, leuk he, babyshoppen! Alleen is alles wel echt heel erg duur! babypark Gouda zijn wij ook geweest om wandelwagens te bekijken maar we hadden helaas niet genoeg tijd om rustig rond te kijken

Linda, leuk topic dat je geopend had met bevallingsverhalen! Ik heb ze met veel interesse gelezen.

Anky, jou leven klinkt ook altijd zo druk! Maar wel gezellig volgens mij! Vele sterkte met wachten op de uitslag

Mirdespir, hopelijk ben je inmiddels een beetje geïnstalleerd in je nieuwe huis, nu internet nog.

Erkennen moeten wij ook nog, vriend werkt momenteel zoveel dat het nog lastig wordt om tijdens openingstijden langs het gemeentehuis te gaan. Onze baby krijgt ook zijn naam, ik houd mijn eigen naam aan.

Vanavond gaan we naar een voorlichtingsavond van de kraamafdeling van het ziekenhuis. Alhoelwel we neigen naar thuis bevallen lijkt het ons toch wel prettig om te weten hoe een ziekenhuisbevalling in zijn werk gaat en wat je kunt verwachten. Ik ben wel benieuwd hoe het eraan toegaat.

Op mijn werk loopt mijn contract af per 31/12 en dat is 6 weken voor de uitgerekende datum. Ik heb dan nog twee weken vakantie staan dus vanaf 15/12 ben ik vrij! Luxe hoor, 8 weken voor de bevalling. Ik krijg gelukkig wel 16 weken zwangerschapsverlof doorbetaald van het UWV dus tot begin mei. Daarna moet ik zoeken naar nieuw werk. Lijkt me wel lastig met net een baby, het lijkt me het fijnste om nog een maandje of twee thuis te kunnen blijven maar dat ligt een beetje aan onze financiële situatie dan of dat haalbaar is.
Hai meiden, ben weer een beetje bijgelezen over jullie harde buiken, kinderkamers en ander nieuws. Zal ook weer iets laten weten. Deze week zitten we op 24 weken, alles gaat goed, wel ook af en toe brandend maagzuur en snel dikker aan het worden. Op de twintigweken-echo gezien dat ze een meisje is! Ze beweegt regelmatig en dat vind ik wel erg bijzonder: dat je nu ook voelt dat er leven in je buik zit! Ze reageert vooral als ik even rustig ga zitten en diep ademhaal, rest van de tijd wieg ik haar al bewegend waarschijnlijk in slaap...

De kogel is door de kerk: we komen in Nederland bevallen. Mijn Spaanse verloskundige is heel eerlijk geweest en heeft uit de doeken gedaan hoe supermedisch de bevallingen hier in het ziekenhuis worden gedaan. Haast, infusen, weeënopwekkers, ingrepen, verplicht plat op je rug blijven liggen, de hele bevalling nog geen druppel water drinken, laat staan eten, voor het geval het een keizersnede wordt, inderdaad een bijzonder hoog percentage keizersnedes, geen oren naar wat je als ouders wilt, niet automatisch het kindje bij de moeder, etc. etc. Alsof bevallen een ziekte is. Toch maar gekozen voor Nederland waar zwangerschap en bevallen over het algemeen meer als natuurlijk worden gezien.

Die verloskundige is trouwens wel eenzaam in haar werk: zij is de enige die voor (zo) natuurlijk (mogelijk) bevallen is, en voert een eenzame strijd om de gynaecologen mee te krijgen. Ze legt bijvoorbeeld bij elke vergadering de aanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie op tafel, waarvan je toch zou denken dat die vooral opgesteld zijn om sommige ontwikkelingslanden op een bepaald peil van gezondheidszorg te krijgen. Maar keer op keer vegen de heren (!) doktoren ze van tafel met het argument: zo doen wij het hier nu eenmaal niet.

Er staat wel tegenover dat we heel goed in de gaten worden gehouden. Op 15 november krijgen we alweer de vierde echo, dezelfde week begint het zwangerschapsklasje en op 2 november weer bloed- en urinecheck, deze keer ook om te testen op suiker. Allemaal standaardprocedure overigens! Net als de triple screening die ik kreeg, maar waar ik wel vragen bij had. Sommige dingen wil ik helemaal niet weten, omdat de keuzes die je daarna zou moeten of kunnen maken, soms onmogelijk zijn. Gelukkig was de uitslag oké. We hoeven nu niet na te denken over ingrijpende vervolgonderzoeken.

Waar we wel over na moeten denken: de laatste keer kreeg ik een griep- en een tetanusprik aangeboden, maar omdat ik daar nooit van gehoord had tijdens de zwangerschap en eerst wilde weten wat daar de risico's van zijn, heb ik dat nog maar uitgesteld. Hier is ook een ander topic over, zal er niet te veel over uitweiden, maar ik lees op internet heel tegenstrijdige adviezen, ben er dus nog niet uit.

We zijn niet alleen maar medisch bezig, hoor. Ben net met vriendinnen een weekje naar de zon geweest, heel gezellig, onder andere al hun kinder- en bevalverhalen doorgenomen. Nu weer bijgetankt terug.

Allemaal sterkte met harde buiken, kamertjes inrichten, werken en andere dingen!
Zo hier ook weer ff een bericht..

Ben een poosje niet geweest omdat ik eigenlijk niet veel te melden had.

En als ik dan weer wat zou schrijven wordt het zo eentonig.

Hier gaat alles goed!

Afgelopen weekend zijn we druk met het kamertje bezig geweest.

Met de baby gaat het ook prima!

Het schopt alsof het tikkertje met zichzelf doet.

Heb op het moment ontzettend last van zuurbrand.

Kan bijna niks eten of drinken of ik heb er al last van.

Ook het rare "spierpijn" achtige gevoel in mijn boven benen (aan de binnen kant van de bovenbenen) blijft maar.

Als ik lang zit of loop dan kom ik bijna niet meer vooruit.

Ik vind deze zwangerschap wel lichamelijk zwaarder dan de eerste maar de tijd gaat wel veel sneller...

Alweer 26 weken!

Nog 7 weken werken en dan heb ik al verlof!

Komende zaterdag hebben we weer een pretecho bij mijn ouders.

Mijn ouders wil ik het ook graag laten zien en dus ga ik van het weekend daar naartoe.
Guapita, wat een verhaal! Die Spaanse dames zijn niet te benijden zeg. Dan toch liever de keuzes die je hier hebt, ook al kun je thuis geen pijnstilling krijgen.

Nellebelletje, weer sex in maart.. (Sorry ) Ik geloof dat ik dan een beetje gek zou worden en willekeurige voorbijgangers naar binnen trekken

Frequentie is momenteel wel wat gedaald, maar komt meer door drukte op ons beider werk en 's avonds nog werken en/of erg moe. Vorige keer ook tot het laatst gevreeen (3 dagen voor de bevalling geloof ik) en 2 weken erna weer. En dat was wel het langste van onze hele relatie, ja!
Dokkie!!! Lachen hoor. Ik vind het prima, maar voor mij niks, alhoewel ik er wel behoefte aan heb!!!!

Vorige keren ook de hele zwangerschap bloedverlies gehad in verband met een voorliggende placenta en toen "mocht" het gewoon niet. Marc is wel wat ongeduldiger deze keer...handwerk is ook fijn, haha!!!
Goeiesmorges dames,

Moest ook wel lachen om de (geen) sex verhalen. Hier gaat het ook gewoon door hoor. Wel wat minder dan voorheen, maar toch nog een aantal x per maand.

Net naar de VK geweest, alles was goed. Nog een echo gehad omdat we dat leuk vonden. We zagen de kleine van het vruchtwater drinken. Wel schattig hoor.

Gisteren 1 lamp opgehangen op de babykamer (aan het plafond). Heb er nog eentje voor aan de muur, maar die hangen we pas op als de meubeltjes staan. Wil die naast de commode hangen.

Hebben jullie ook incontinentie probleempjes? Ik nieste maandagavond, en plaste een beetje in mijn broek. Schrok me rot. Gelukkig was ik thuis en kom ik me meteen wassen en verkleden. Heb maar inlegkruisjes gekocht, want dit wil ik niet onderweg meemaken.

Judat, hopelijk kun je snel een nieuwe baan vinden. Verlengen ze het contract niet vanwege je zwangerschap?

Het topic met bevallingsverhalen vond ik ook erg leuk om te lezen. Kan er gewoon niet over uitgelezen raken. Gelukkig was er veel respons op gekomen.

Guapita, hoelang voor de bevalling moet je dan naar NL komen? Ga je in NL dan in het ziekenhuis bevallen? En waar ga je logeren, bij familie? Lijkt me ook een hele onderneming, je moet toch vanalles meenemen dan naar NL. Maar kan me wel voorstellen dat je daarvoor kiest.

Ik ga eens even aan het werk. Vandaag thuiswerkdagje. Gisteren had ik ook geen afspraken. Lekker rustig en dan ook de kans om een middagdutje te doen.
Wat wordt hier ineens weer veel geschreven zeg! Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven.

Wij zijn vorige week ook veel met het kamertje bezig geweest, we hebben flink wat spulletjes gekocht. We hebben nog lang niet alles in huis, dus binnenkort shoppen we gewoon verder.

Ik moet na deze week ook nog 7 weekjes werken. Dan begint de kerstvakantie en aan het eind daarvan start mijn verlof. Lekker twee weekjes extra dus eigenlijk.

Sex? Wat is dat ook al weer... Wij staan ook al een tijdje droog hihihi. Man en ik vinden het toch wel een beetje eng. Maar inderdaad, handwerk is ook leuk.

Van maagzuur heb ik ook last, maar gelukkig bijn alleen 's avonds. Mijn verloskundige gaf als tip vamillevla te eten. Dat helpt wel iets, maar vorige week heb ik bij de drogist Gaviscon gehaald. Dat werkt nog beter.

Na een nies- of hoestbui kan ik meestal ook naar de badkamer. Inlegkruisjes worden eigenlijk altijd afgeraden, maar ik gebruik ze ook hoor! Stel dat het op mijn werk gebeurt, jakkes!

Nou meiden, ik ga maar eens aan de slag, een half dagje maar vandaag.

Groetjes, san
Dames...inlegkruisjes is echt niks (zeker die niet met een plastic bovenlaagje). Je bent zowieso gevoeliger voor schimmelinfecties en in een zwangerschap wil je dat echt niet hebben. Dan maar gewoon een lekker dik maandverbandje met "stoffen" bovenkant...

Ik heb er trouwens gelukkig geen last van...maar lijkt me wel erg vervelend.
Zo!

Daar ben ik weer eens hoor! De dakkapel zit erop, dat ging lekker snel gelukkig. Nu de rest nog Met het oog van manlief gaat het al weer wat beter. Hij mocht stoppen met de medicatie die zin pupil stil houdt, maar dat duurt nog wel een week voordat dat uitgewerkt is... Maar in ieder geval was de infectie onder controle en aan het minderen, dus dat is positief.

Van het weekend heb ik mijn nieuwe laptop gekocht. Een witte macbook Ik zat hiervoor op een windows laptop dus het is nog even wennen Tot nu toe bevalt het eigenlijk wel. Hij is in ieder geval een stuk sneller en (heel fijn!) een heel stuk stiller!

Ja dat van dat urineverlies herken ik wel hoor. Bij de zwangerschap van Sjoerd ook af en toe last van gehad. Na de bevalling nog eventjes maar dat ging vrij snel over. Maar ik merk zeker dat het al een keer opgerekt is geweest en dat die verwekingshormonen hun werk doen. Want ook hier af en toe wat problemen na niesen of hard hoesten.

Hopelijk is het na de bevalling straks weer over...

Sja Sex kan ik niet echt zonder hoor! Bij Sjoerd ook echt tot op het laatst gewoon volgehouden. En dat willen we nu eigenlijk wel weer. Het is na de bevalling al lang genoeg dat het niet kan... Hoewel de frequentie wel wat lager is dan normaal hoor. Ik heb veel last van die verrotte vaginale schimmelinfecties. Voor het eerst last van gehad met de zwangerschap van Sjoerd en sindsdien ben ik regelmatig het haasje. Hoewel het nu tijdens de zwangerschap wel heel erg is. Echt om gek van te worden. Ik heb er al weer zoveel kuren opzitten

Ik heb trouwens sinds dit weekend ineens dat het me zwaar valt dat zwanger zijn. Tot nu toe ging het eigenlijk vanzelf en liep ik een aantal weken in mijn hoofd achter, maar nu merk ik echt ineens dat ik in het derde trimester loop. Ben nu 27,5 week en begin me echt een breuk te tillen... Ik was vanmorgen even naar de markt, nou dat was echt een ramp. Ik had ontzettend last van mijn rug en de baby drukte heel zwaar op mijn bekken. Momenteel vind ik de combi met een puberende peuter erbij echt retezwaar. Ik ben ZOOOO moe...

En hebben jullie ook van die drukke babies? Ik word af en toe stapelgek van dat kind! Het ligt echt geen seconde stil. En de trappen beginnen nu ook gewoon echt zeer te doen. Vooral dat hoofd wat onderin aan het draaien is. Het voelt onderin echt alsof ik zwaar ongesteld moet worden Vooral 's nachts vind ik het niet grappig. Ik word gewoon echt wakker getrapt... Wel handig dat ik weet dat de baby het nog steeds doet, maar iets liever voor mij mag ie wel zijn

Nou ik ga snel eens even aan het werk. Zoonlief heeft gelukkig vandaag besloten wel een middagdutje te doen. Dat is ook niet altijd zeker meer tegenwoordig...

Groetjes,

Phoenix
Ja ik ben als de dood voor inlegkruisjes Nellebelletje. Hier worden ze echt noooooit gebruikt. Dan maar vaker op een dag een schone onderbroek aan doen. Maar aangezien ik al zo gevoelig ben voor die stomme schimmel, waag ik me niet meer aan die dingen.

Zou van die Tenalady dingen trouwens ook niet beter zijn? Die zijn tenslotte gemaakt om urine op te vangen. Inlegkruisje niet.
Yep, ben ik ook weer. Weer opgeknapt en wel, ennnnn, ik voel me stukken beter dan de weken er voor. Rust heeft me echt goed gedaan. Mijn hele lijf doet veel minder pijn dan de weken er voor.

Dus Phoenix, voor jou ook: Rust! (jammer alleen dat je het zo vreselijk druk hebt, dat het bijna niet te doen is...)

Incontinentie en maagzuur heb ik gelukkig geen last van. Incontinentie heb ik last van gehad na de eerste bevalling. Door de totaal ruptuur een hoop ellende gehad, hoop op betere tijden na de tweede bevalling.

De seks gaat hier ook gewoon door, inderdaad de frequentie is wat lager, maar vind het nog steeds heerlijk om intiem te zijn.

Ik lees dat jullie al aan het aftellen zijn tot het verlof. Voor velen zit het er rond kerst op. Voor mij is de kerstperiode even een bijtank en rustpunt. Maar dan moet ik er nog een maand tegenaan. Ben benieuwd of ik dat vol ga houden!
Nellebelletje, die 14 februari d-day? Was dat bij jou een geplande keizersnede? Ik dacht zoiets onthouden te hebben. Of speelt mijn zwangerschapsdementie me nu weer parten?
En weer F5 voor het nieuwe schema! Ik heb wel een heel stuk moeten bladeren om alles weer te updaten. Dus mocht ik iets vergeten zijn, willen jullie dat dan nog even een keertje posten? Dan zet ik het er alsnog bij.

Petrol fijn dat je weer opgeknapt bent!
Gezellig weer, al die berichten. Ga ik ook meteen even reageren (ondanks niks te melden..).

Petrol: fijn dat je weer wat bijgetankt bent. Rust doet dan toch wonderen.

Phoenix: ook fijn dat bij jullie de rust weer wat terugkeert, klonk allemaal wel veel wat er in je leven gebeurde, lekker alles tegelijk...bah. Mijn VK zei trouwens dat het vanaf week 28 (voor iedereen verschillend natuurlijk) wel echt zwaarder begint te worden. Ik zei nl vorige keer dat het allemaal eigenlijk hartstikke goed gaat op huis tuin en keuken klachten na. We zullen zien, ben nu 25 weken geloof ik.

Ik merk trouwens wel dat ik eerder klachten heb dan de vorige zwangerschap. Vorige week even goed het huis stofgezogen en gedweild enzo, nou, je kon me s avonds opvegen. Ik kon letterlijk nauwelijks meer lopen, laat staan op 1 been staan om m'n broek uit te trekken. Dat doe ik dus maar niet meer. Gelukkig was het wel de volgende dag zo goed al over, maar ik kan me dat van de vorige zwangerschap niet zo goed herinneren.

Sowieso voel ik me dit keer veel beter. Ik vraag me af of dat te maken heeft met een jongetjeszwangerschap en vorige keer een meisje. Ik geloof dat de hormoonsamenstelling dan wel anders is. Ik heb dit keer ook nauwelijks last van hormonen, eigenlijk helemaal niet. Nouja, misschien maakt het ook niks uit, jongetje of meisje voor de zwangerschap. Geen idee eigenlijk.

Over huis, tuin en keukenklachten gesproken: hier nog steeds last van maagzuur, het komt en het gaat gelukkig. Niet elke dag evenveel last. Heb wel een nieuw middel: Gaviscon, wat San ook al zei. Dat werkt echt goed. Bij mij werkt dat Antagel? van de apotheek en Rennies voor geen meter, maar dit dus wel, al wil ik het liever niet te vaak gebruiken.

Incontinent ben ik ook... met hoesten of niezen doe ik snel m'n benen bij elkaar, dat wil nog wel eens helpen, of anders gewoon maar een schone onderbroek. Inlegkruisjes doe ik ook niet meer. Vorige zwangerschap wel gedaan, want toen last van veel afscheiding. Heb ik nu niet, en het is ook beter om niks te gebruiken. Dan maar de gok van af en toe wat druppels pies...

Babbelbaby: dat spierpijngevoel heb ik ook! Of tja, spierpijn, kan het niet zo goed omschrijven, nogal zwaar gevoel van onder zegmaar, zullen de banden wel zijn ofzo? Maar het is, ook in m'n rug en stuitje, met name startpijn, dus met overeind komen, of in beweging komen als ik een tijdje heb gestaan. Maargoed, verder niet ernstig hier.

Wat voor echo gaan jullie doen? Ik ga nog een echo doen met m'n moeder en ik twijfel over een 2D of 3D, vind een 3D eigenlijk wat eng, komt ook meteen zo dichtbij als het gezichtje zo goed in beeld is. Heb ook zoiets van: dat komt wel bij de geboorte. Aan de andere kant zijn mensen die het gedaan hebben, wel heel enthousiast. Dus ik weet het nog niet zo goed.

Nou, ik duik m'n bed in, t is voor mijn doen al erg laat. Gisteren lag ik al om 9 uur te slapen..... Beetje saai, maargoed, ik luister maar braaf een beetje naar m'n lichaam.....

groetjes!
Dextro ik heb toevallig gister op de jonge gezinnen beurs een 2d/3d echo laten maken. En alle omstandigheden waren perfect, behlave het feit dat de baby het handje voor het gezicht hield... Dus nou zag ik nog niks

Maar ik heb de foto's op ons prive stukje op hangmoeders gepost. Dus kun je zien hoe het er bij mij uitzag.
Goedemorgen,

ben ik ook weer eens na lange tijd, dat reageren komt er vaak niet van. Hoewel ik wel regelmatig meelees. Heerlijk herkenbare verhalen.

Phoenix, wat een toestanden bij jullie thuis zeg. Hoe is het nu met je vriendin? Niet zo raar dat je erg moe bent nu. Wat vond je van de jonge gezinnen beurs? Ik ben zelf niet zo dol op beurzen, maar werk zo ongeveer naast de Jaarbeurs en heb overwogen er in mijn eentje straks even over te lopen. Mijn vriend krijg ik al helemaal niet mee naar zoiets. Aan de andere kant, zoonlief heeft koorts en ik denk dat ik zowel zoon als vriend er een plezier mee doe als ik op tijd thuis ben straks.

Ik heb trouwens ook een heftig schoppend kind in mijn buik. De oudste was ook altijd erg aanwezig. Deze voel ik niet de hele dag, maar als ik hem voel dan ook goed. Hij trapt ook heel bewust dingen van mijn buik weg, de doptone, mijn arm e.d. Doordat de placenta aan de voorkant ligt kan ik niet altijd goed voelen hoe hij precies ligt, vind ik wel jammer. Wel heb ik heel vaak driftige voetjes helemaal rechtsonderin mijn buik. Voorover zitten wordt niet gewaardeerd, dan gaan die voetjes flink tekeer.

Dextro, dit is mijn tweede jongetjes-zwangerschap en ik heb beide keren flink last van mijn hormonen. Deze keer zelfs nog meer dan de vorige keer (labiel, ontzettend vergeetachtig, etc). Maar daarom kan het bij jou nog wel verschil maken natuurlijk. Je hoort ook vaak dat je bij een meisje misselijker zou zijn dan bij een jongen. In dat geval ben ik blij dat ik geen meiden krijg, ben zo wel misselijk genoeg.

Hier trouwens ook regelmatig een zwaar gevoel onderin mijn buik, lijkt op harde buiken, maar is meestal iets minder heftig en 'strak' dan een harde buik. Ik heb het vooral als ik te snel loop en/of als ik nodig moet plassen. Dat laatste moet ik nogal vaak. Zit tegenwoordig weer (net als de vorige zwangerschap) regelmatig in het bos te plassen tijdens het uitlaten van de hond. Liever dat dan met zo'n rotgevoel in mjin buik door te moeten lopen en naar huis te rijden e.d.

En ook hier last van een bekkenbodem die al eens verweekt is geweest en waar al eens een kind door geperst is, dat verschil merk ik wel. Nog geen urineverlies gehad bij niesen, maar het zou me niets verbazen als dat eens gebeurt. Wel vervelende dingen als een spatader op mijn schaamlip (en meerdere op mijn been helaas) en zo nu en dan ineens aambeien, iets waar ik na mijn vorige bevalling voor het eerst kennis mee mocht maken en waar ik na een paar weken ook weer vanaf dacht te zijn. Door dit alles (en vermoeidheid en ook nog misselijkheid) ligt bij ons de seks-frequentie ook heel wat lager dan normaal hoor, ik voel me zo a-sexy... Ook lager dan bij de vorige zwangerschap. Toen nam de frequentie vanaf een week of 38 zelfs enorm toe, en maar hopen dat we daarmee de bevalling op gang zouden helpen. Niet dus! Ik geloof dat we het bij een week of 41 opgegeven hebben (ik voelde me net een walvis intussen) en drie dagen later begon dan eindelijk die bevalling.

Gisteren ben ik bij een vriendin geweest die 35 weken zwanger is van de 2e en ook zij heeft deze keer veel meer van dat soort onhandige kwaaltjes. En in mjin zwangerschapsgymclubje (is op basis van ceasartherapie) is iedereen zwanger van de tweede en hoor ik ook veel van dit soort verhalen. Wel grappig dat daar allemaal om tips vragen hoe zoontje (we blijken alle 7 een zoontje te hebben) te tillen, hoe bukken om speelgoed op te ruimen, hoe wandelwagens in de auto te tillen e.d.

Guapita, als ik dit zo lees dan snap ik helemaal dat je in Nederland gaat bevallen! Kan je dan trouwens ook gewoon kraamzorg krijgen hier?

Een Spaanse vriendin van ons (getrouwd met Nederlander) is in Nederland bevallen en zij vond het juist zo onmenselijk dat ruggenprikken hier niet standaard zijn. Ik geloof dat zij uiteindelijk ook zonder pijnbestrijding bevallen is (wel in het ziekenhuis) en dat ze wel graag iets tegen de pijn gehad had. Zij is dus niet wild-enthousiast over bevallen in Nederland. Wel over de kraamzorg in Nederland!

Mijn verlof begint ook rond de kerst, ben dus ook een beetje aan het aftellen. Hoewel ik me van de week vooral ineens bewust was van nog maar 14 weken levertijd van de baby. Oei! Mijn hormonen en ik stormden na dat besef de douche uit richting mijn nietsvermoedende vriend, haha. En nu zijn we dus officieel aan de baby-voorbereidingen begonnen. Na dit weekend is de logeerkamer leeg en kunnen we die gaan inrichten voor mijn zoon. Iemand nog een goed idee waar je leuke interieurstickers kan kopen voor een kinderkamer (ben zelf niet zo creatief, durf de witte muur dus niet met verf te lijf te gaan)? Gelijk besloten dat er rolluiken moeten komen op die kamer (veel ramen waar in de zomer de hele dag de zon op staat) en die een dag later besteld. Met een beetje geluk komen die nog voor het einde van het jaar. Naast de rolluiken-boer bleek een drukkerij te zitten en nu hebben we dus ook al boeken voor geboortekaartjes in huis liggen. Misschien een beetje aan de vroege kant, maar wel leuk om door te kijken!

Oftewel, ondanks niet fit voelen ben ik op een roze wolke geklautert en ben heerlijk aan het 'baby-mutsen' geslagen.

Maar aangezien ik op mijn werk zit nu, moet ik me hier ook maar even nuttig gaan maken.

groetjes,

Branca
Nou gisteren de echo gehad.

Het kindje lag heerlijk te slapen en was niet wakker te krijgen.

Met als gevolg dat ik vanacht elke keer wakker geschopt werd.

Maar het was wel redelijk te zien.

Het kindje zag je vanaf de zijkant (4d) en het profiel van het gezicht was heel mooi te zien!

Het heeft een klein mooi dopsneusje waar ik gelijk verliefd op ben..hihi

DEXTRO.Wij hebben een 2d en 4d echo gehad.

Ik vind (persoonlijk) de 4d echo ontzettend mooi om te zien.

En dat je dan al kan zien hoe je kind eruit ziet bij de geboorte ben ik het niet helemaal mee eens.

Ja tuurlijk zie je de kenmerken wel (zoals dus klein mopsneusje enzo) maar we hebben er 4 weken geleden ook een laten maken en toen zag de baby er heel anders uit.

Je kan zien dat het nu behoorlijk groeit.

Gezichtje was boller enzo...

Echt heel mooi om te vergelijken.

Alhoewel de prijs het niet toelaat om het zomaar even 2x te doen vind ik.

Maar heb ik al uitgelegd..(ouders en zus aan de anders kant van het land die ook graag kleinkind wilde zien.)

Maar goed het lag er heel tevreden bij en alles zit erop en eraan.

Ik vind deze zwangerschap ook veel zwaarder (lichamelijk) dan de eerste zwangerschap.

Merk ook dat ik bijvoorbeeld een heel kort lontje heb (snel aangebrand) en sneller moe dan bij de eerste.

Ook lang lopen is idd een "probleem"..

Ook de ene dag ontzettend last van maagzuur en kan ik bijna niks eten terwijl de andere dag er weer niks aan de hand is.

Gaviscon werkt idd heel goed ook bij mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven