Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Ahum en ik gebruik veel van die smailies

Trouwens, wat hebben jullie al allemaal snel een afspraak bij de vk en voor een echo. Bij mijn dochter kreeg ik pas met 12 weken een echo. Dat was ook wel leuk, omdat je er al een echt kindje op zag. Nu is het vaal vroeger geloof ik ivm die testen die je kunt laten doen.

Wie gaat die testen doen trouwens? Ik ben er zelf eigenlijk niet zo voor, maar mijn man wil het wel graag.

Ik heb denk ik nog even gewacht met het bellen van de vk omdat het zo onwerkelijk voelt. Bovendien wil ik pas een echo als ik zeker weet dat het hartje zou moeten kloppen en ik weet dus niet precies wanneer ik voor het laatst ongesteld was.
Wat leuk allemaal nieuwe meiden erbij!!! gezellig en natuurlijk jullie ook gefeliciteerd!

F5 voor update tabel!!

@frans

het viel mij inderdaad ook al op dat veel meiden al een afspraak hebben staan.

Ik hoef pas over 2 weken te bellen voor een afspraak en dan krijg ik met 10wk een echo, (zo rond 16 juli denk) duurt dus allemaal nog wel eventjes. Zal dan gelijk de kraamzorg en kinderdagverblijf regelen, kan maar vast gebeurd zijn, zeker die KDV, een onwijze wachtlijst.

Hier ga ik trouwens geen testen doen. Vorige keer ook niet gedaan. Zit met mijn 25 nou ook nog niet echt in een risicogroep iod

ehm... heb verder wel alles gelezen, maar ben het geloof ik beetje kwijt hahaa.

@frans & anna, indien jullie ook in de tabel willen, geef eventjes de gegevens door, mis geloof ik nog een paar dingetjes!

ja ga nog een sappie drinken en dan lekker tukken!
Ik ben Frans 28 jaar en het wordt ons tweede kindje. Ik heb al een dochter Milena, zij is geboren in maart 2006. Ik ben uitgerekend op 10 februari. Verder nog geen afspraken of bijzonderheden.

Ik val dus ook niet in een risicogroep en daarom wil ik ook geen testen. Bovendien weet ik niet precies wat ik zou willen als er uit de testen een slecht resultaat komt. Ik vrees dat vent en ik er dan echt niet uit gaan komen. Maar ja vent wil wel testen, dus we hebben het er thuis nog over
ik heb idd wel erg vroeg de termijn echo en vk afspraak he. Niet dat er nou iets bijzonders is gebeurd (behalve dan dat het in 1 keer raak was!) maar ik belde en ik kon voor dan een echo krijgen....nou ja wie ben ik dan om nee te zeggen.

Moet wel zeggen dater een heel erg hard stemmetje in m'n achterhoofd zegt dat het niet helemaal goed zit. (niet om dames met een mk voor het hoofd te stoten) ook niet dat ik er op zit te wachten. Maar ik denk eerder het besef wat er allemaal mis kan gaan wat me heeeeel erg onzeker maakt en graagt dus bevestiging heb van het een dan wel het ander.

heb net Ice tea op en duik m'n mandje in! (en hiep hiep hoeraaaaa ik mag vrijdag uitslapen, heb er nu al zin in!)
Hoi Hoi,

Ik wil wel in het tabelletje hoor Loewyz...

Ik ben momenteel 29 en heb mijn eerste afspraak bij de vk op 7 juli. Dat zou een intake gesprek zijn, en dan hoor ik vast wel wanneer de echo komt. Verder ben ik volgens www.predictor.nl uitgerekend op 17 februari 2009.

Volgens mij ben ik ook wel heel erg snel met de afspraak bij de verloskundige, want ik was gisteren officieel 4 weken (weer volgens predictor). Gebruiken jullie deze site ook om de uitgerekende datum te berekenen of hebben jullie daar een andere site voor?

En ik las iets over wel of niet testen, welke test bedoelen jullie precies? En heeft er iemand ervaring met een uitstrijkje laten maken terwijl je pril zwanger bent? Volgens de assistente van de huisarts kan het, maar zit er niet zo om te springen. Heb namelijk vorige week een eerste oproep hiervoor ontvangen. (bijna 30 he.. ).

En hoor van verschillende kanten dat je snel op de wachtlijst moet zien te komen voor het Kinderdagverblijf. Weet iemand hoe het zit met de kosten hiervan? (Moet bekennen dat ik me hier nog niet in verdiept heb).

Ga zo lekker mijn mandje opzoeken, want ik moet morgen ook weer werken...
hoi

ik zou wachten met het uitstrijkje . Je hormonale huishouding is een puinhoop. De kan dan heel goed zijn dat je een pap 2 krijgt hierdoor. Ik persoonlijk zou wachten tot na de zwangerschap.

Ik heb zelf bij een huisartsen gewerkt en op de poli gyn
geniet nooit met mate
Goedemorgen!

@Anna, ik weet niet waar je woont, maar afhankelijk van waar je woont is het idd wel handig om je optijd in te schrijven voor de dagen dat je opvang zou willen hebben, anders heb je kans dat je geen opvang hebt wanneer je weer moet werken, of op dagen dat het helemaal niet hoeft. Je kan ook aan een gastouder bureau denken. kijk maar op de gele pagina's van het telefoonboek of google op kinderopvang +plaatsnaam, neem contact op met een kdv die je aanstaat en neem eens een kijkje. zij kunnen jullie ook meer vertellen over de kosten.

vandaag ook weer werken van 12.00 22.00 blegh......(werk in de zorg en werk dus onregelmatige tijden) maar vanaf morgne 6 dagen vrij! dus ga lekker met m'n Lief en meisje lekker alleen maar leuke dingen doen!

fijne dag allemaal!
Goedemorgen!!

Pfffffffffffff ben kapot om 6.30 uur stond er hier alweer iemand te springen in z'n bedje; UIT, UIT, UIT....

Maar goed die is dus nu ook weer even plat. haha.

@Anna,

Hier is het dramatisch met KDV's. Nieuwbouwwijk he. De meest geliefde dagen bij het kdv zijn de dinsdag en donderdag, en laat ik nou net op maandag en woensdag een plekje nodig hebben, dat geeft mij dan wel weer moed. Maar goed je kan er niet vroeg genoeg bij zijn.

@Ringelding

Werkse vandaag!! Hier een ambtenaar, dus werk stevast van half 9 tot 5. Maar 6 dagen vrij achter elkaar ben ik dan weer nooit zo maar. Lekker hoor, geniet ervan!

@kabouter, ben even benieuwd: "Ik ben liever een rotsblok dan een kuub grind'' tell me...
Goeiemorgen!

Anna, ik woon in de Randstad en hier zijn de wachtlijsten ook lang. Op zich is het op dit moment niet zo duur (afhankelijk van je inkomen) maar dat gaat veranderen zoals je misschien wel weet. Zal wel niet heel veel duurder worden. Je kan misschien op belastingdiens punt nl kijken wat jullie vergoed zouden krijgen.

Weet niet meer wie het zei, maar bij mij ook zo'n lichte bolling net boven schaambeen zeg maar. Mijn broeken kan ik gewoon nog aan (zou wat zijn met 4 wk 1 dag) maar je ziet het al wel een beetje! Leuk!

Wat een verschillen in die afspraken he? Ik heb trouwens de intake op 9 juli, niet de echo helaas. Op 9 juli krijg ik een verwijsbrief voor de echo en die zal met 12 weken zijn. Pffffff dat is over 8 weken! Vind het ook geen fijn idee. Stel dat er in de tussentijd wat misgaat, dan weet je dat dus pas met 12 weken. bah!

Ik had vorige keer een echo met 5w5d en eentje met 7w5d ivm bloedverlies. De 2e keer was er pas een hartje te zien, was heel spannend toen.

Met dat uitstrijkje zou ik even wachten, wat kabouter zegt eigenlijk....

Ik ga geen testen doen, ben 27 en val niet in de risicogroep.

Wel vraag ik me soms af wat wij zouden doen als het mis blijkt te zijn. Al ben ik nog jong, er kan van alles mis gaan natuurlijk en zonder testen weet je dat niet. Maar goed, ik sta erachter om het niet te doen. Dus laten we maar van het beste uitgaan.

Ringelding, wat jij zegt over je zorgen maken herken ik wel. Al ben ik ontzettend blij, er hangt toch een soort donderwolk boven zolang je niet weet of het goed gaat.

Alle nieuwe dames, welkom! We zijn officieel he nu? leuk hoor!

Ik ga even liggen, want ben snotjeverkouden. Niet leuk. Volgens man ben ik trouwens ook niet leuk in de omgang haha.

Man en zoon zijn nu samen naar de kapper dus ik neem het er nog even van!
Heb op predictor gekeken en daar kom ik weer op 15 feb op basis van 25 dagen! Ik snap er niks meer van. Nou, ja. Half februari in ieder geval. Ik zie het wel bij de vk.

Werkse nog voor de dames die moeten vandaag!
@bahia, geloof dat de vk toch altijd uitgaat van 28 dagen ook wanneer je een cyclus van 25 /26 /27 dagen hebt (gehad).

Hier zal de uitgerekende datum ook nog wel wat schuiven denk hoor. Ik werd altijd op maandag een klein beetje ongesteld, maar dat zette eigenlijk pas altijd op donderdags of vrijdags door. En dan nog maar 2 hooguit 3 dagen, waarop het eindelijk toch weer op een week uit kwam.

Maar ik heb mijn eisprong gevoeld, op een zaterdag!! Dus dan gaat het hele riedeltje weer niet op.. nou ja we zien het over een paar weken wel.

Zoon kwam hier ook 4 dagen 'te laat' dus die ene dag zou het verschil niet maken.

Jep ik ga die kleine uit z'n bedje halen!

Tot later!
Leowyz, mijn vorige vk vroeg wel naar mijn gemiddelde cyclus en is toen ook uitgegaan van 25 dagen. Nou ja, het maakt ook niet zoveel uit, het is maar een indicatie natuurlijk. Ik vind 18 feb wel een leuke datum, dus ik houd het gewoon daarop.

Wij hebben gisteren een midweek Belgische Ardennen geboekt. Heerlijk, even weg volgende week! Kijk er nu al naar uit!
Kabouter, Anna, Frans: van harte allemaal!! Leuk dat er zoveel meiden mee gaan schrijven!

Anna: ik heb altijd gehoord dat je geen uitstrijkje moet laten maken als je zwanger bent. Gewoon overslaan zou ik zeggen!

Biaha: Als je een kortere cylcus dan 28 dagen hebt moet je toch juist eerder uitgerekend zijn dan 14 februari? Ik heb gewoon op predictor en babybrabbel de rekenprogramma's ingevuld. Je vult eerste dag laatste menstruatie in (was bij mij 7 mei) en je cyclus-duur en dan rolt er een datum uit.

Ringelding: Wat leuk dat je vrijdag al je eerste echo hebt! Ik kan niet wachten!!!! Wat verveledn dat je het gevoel hebt dat het niet goed zit. Waar merk je dat aan? Ik hoop voor je dat je vrijdag gewoon hoort dat alles is zoals het hoort!

Ik heb 9 juli de termijn-echo. Heb een erg onregelmatige cyclus, dus dan gaan ze kijken hoe ver ik echt al ben. Ik ga ook de nekplooi-meting en de 20 weken echo doen. De voornaamste reden is eigenlijk zodat ik ons kindje weer even kan zien! En daarnaast wil ik me graag kunnen vorbereiden als er iets niet helemaal goed zou zijn. Het kindje is hoe dan ook welkom, maar dan kunnen we alvast maatregelen nemen ofzo.

1 juli de eerste afspraak met de verloskundige.

Liefs Lein
Wat leuk dat er nu meer vrouwen aangemeld zijn. Allemaal van harte gefeliciteerd! Ik keek in het schema en daar staat bij kinderen 1, ik heb vooralsnog geen kind maar goed, misschien mocht 0 niet.

Het gaat allemaal goed hoor, ik ben ook moe. En ik heb rugpijn.

Probeer niet te veel zware huishoudelijke klusjes te doen.

Ik doe wel mee aan moeders voor moeders, ik heb nl een schuld te vereffenen. Zonder het HCG-hormoon wat in mijn medicijn pregnyl zat, kon ik niet zwanger raken. Nu het gelukt is kan ik met mijn urine anderen helpen. Ik ben echt van het helpen, ik geef ook al jaren bloed. Ik doe al een week mee, het aanmelden kan vanaf week 4 en het geven vanaf week 6.

Ik ben naast mijn werk nog druk met het voeren van kittens met de fles, moederpoes heeft nog niet genoeg melk. Dus vroeg uit bed en laat erin ondanks dat ik doodmoe ben.

Nog 8 weken en dan gaan de opvangkittens weer terug naar het asiel en kunnen ze geplaatst worden. dan heb ik alle tijd om rustig aan te doen, ik werk nl maar 20 uur.
Vandaag nog weer hard gewerkt.

Dit weekend hebben we vriendeweekendje. Dus gister op de verjaardag iedereen verteld dat ik zwanger ben. Ja het is een beetje vroeg. Maar anders hadden ze het toch wel gemerkt. Ik lust namelijk wel graag een wijntje .

Hopelijk ben ik niet meer zo moe
geniet nooit met mate
quote:Lein77 schreef op 12 juni 2008 @ 11:37:

Biaha: Als je een kortere cylcus dan 28 dagen hebt moet je toch juist eerder uitgerekend zijn dan 14 februari? Ik heb gewoon op predictor en babybrabbel de rekenprogramma's ingevuld. Je vult eerste dag laatste menstruatie in (was bij mij 7 mei) en je cyclus-duur en dan rolt er een datum uit.

Ja, dat bedoelde ik ook! Misschien had ik het wat warrig uitgedrukt.

Maar ik kwam er achter dat ik zelf raar heb zitten doen. Op basis van 25 dagen kom ik op toch 14 feb Zullen de hormonen wel zijn pffffff. Kan Leowyz dit toch even veranderen?

Ik merk dat ik weer heel vergeetachtig word. Ik bedenk dat ik wat ga doen en ben het 2 minuten later weer vergeten.

Het voetballen is afgelopen, dus de afstandbediening is nu weer van mij! Tot morgen!
Oh Floortje. Daar wordt het 1e kind mee bedoeld.
@Bahia, heb de tabel aangepast, F5 maar even (indien nodig).

@Kabourtje, gezellig een vriendenweekend!! Altijd makkelijk hoor als zij het al weten. Hier weten alleen onze ouders en broers en zussen het, verder nog niet. Mijn beste vriendin zit erop te azen! Afgelopen vrijdag was ik bewust de Bob, hoewel ik dan vaak toch 1 wijntje drink voor de gezelligheid. Ook ben ik weer acuut gestopt met roken (wat ik niet veel deed), maar ja dat viel dus ook op. A.s. zaterdag gaan we bbq/gourmetten met haar en haar vriend... als 1+1 dan geen 2 is...

Overigens heb ik erg veel moeite mijn mond te houden hoor. Mijn vriend zegt het liefste tot 12 weken tegen niemand iets. Dat vind ik zo een onzin, mocht het nou alsnog niet goed gaan dan zou ik het wel zo prettig vinden als de ouders en beste vriendinnen er dan weer wel van op de hoogte zijn.

@Floortje

Ik snap je helemaal hoor wat betreft MvM.
Ben ook weer terug van mijn werk. Ik werk ook in de zorg dus wisselende tijden, vandaag lange dag van 10 tot 20 uur. Even over het vertellen want daar zat ik ook mee;

Ik ben heel open geweest over het behandelingstraject waar ik in zat. Dus de meeste vrienden en familie vragen te vaak hoe is het nu? Het gekke is dat dat nu bijna niet gevraagd werd. Mijn en zijn ouders en broer/zus weten het nu en 1 vriendin. Daarnaast heb ik het op mijn werk verteld omdat ze daar enorm mee leefden en ik na een eventuele miskraam graag wat begrip wilde hebben. Verder proberen we onze mond te houden tot 12 weken.

Ik ben best zenuwachtig voor de echo, is er een hartje? Zijn het er twee, dat soort dingen.

Ben ook al aan het zoeken naar flexibele opvang voor straks in mei. Groetjes, allemaal een fijn weekend!

Floor
hallo iedereen,

Ik wil ook graag meeschrijven. Ben 33 en sinds vandaag weet ik dat we zwanger zijn van nr 2, de 1e is een manneke van apr 07. Nu waarschijnlijk uitgerekend 17 feb

groetjes Draakje
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
@draakjenoah, gefeliciteerd!! Leuk dat je ook mee komt schrijven

@ringelding, veel plezier vandaag, dat je maar een mooi kloppend hartje mag zien!!

Hier aan het werk vandaag, einde van de dag gelijk door naar vrienden en dan weer voetbal kijken... Toch weer best gezellig zo'n EK!
Ringel, succes vandaag!
Hallo allemaal,

Ik wil mij ook graag aanmelden! Ik ben Meike, 26 jaar en dit is mijn eerste zwangerschap. Ook ik ben er pas geleden achter gekomen dat ik zwanger ben. Bij mij geheel ongepland, schrok dus wel een beetje in het begin. Maar ik begin steeds meer aan het idee te wennen en stiekem begin ik het leuk te vinden ook.

Ik heb zo'n online test gedaan en volgens mij ben ik op 6 februari 2009 uitgerekend. Als het goed is, ben ik nu 6 weken zwanger. Ik ben nog niet bij of de huisarts of vk geweest. Ik ben nog erg onervaren op dit gebied. Ook omdat ik het nog aan niemand wil vertellen, kan ik niet echt advies vragen aan mijn omgeving (dat gaat natuurlijk wel opvallen dan..:-).

Gelukkig hebben wij dit forum hier ook voor, ik ga binnenkort maar eens een afspraak maken bij de VK. Ik moet zeggen dat het nog wel onwerkelijk voelt, misschien omdat ik nog geen echo heb gehad en eigenlijk ook niet echt zwangerschapskwaaltjes heb. Heb licht gespannen borsten, dat wel. En oh ja, ik heb ook meer last van hartkloppingen. Maar heb gelezen dat dit erbij hoort. Maar verder niet veel last eigenlijk.

Nou, wens jullie in ieder geval allemaal een hele fijne zwangerschap en tot horens!

Meike
Welkom meike en draakje!!

Ringelding; je vertelt toch wel hoe het was he? Ben supernieuwsgierig!

Ik heb jullie al een fijn weekend gewenst maar dat is het natuurlijk pas morgen, ik heb nl al weekend en mijn lief ook.

Anyway, tot later

groetjes Floor
ik had eigenlijk al weekend, maar ik m'n uitslaapochtend opgeoefferd om een collega vanochtend te helpen om 7 (!!!!) errrug drukke kinderen op tijd de deur uit te krijgen voor sportdagen en school (of te wel werk) had gisteren al tot 22.00 gewekrt dus heb afgelopen nacht 5 1/2 uur slaap gehad en ben redelijk uitgeteld nu.

Mag ik trouwens een kleine wijziging doorgeven? Heb 24 juni 1e afsprk met vk.....(ja ja de zwangerschapsdementie komt op zetten....alles ligt aan de hormonen vanaf nu :-D)

nog ffies tot aan de echo....wordt nu toch wel een ietsiepietsie zenuwachtig hoor......(enneuh Wen thanx......!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven