Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
prinsesje, die 150cc is een richtlijn. Sommige zitten erboven anderen eronder. De vpk van het cb hier vertelde dat dr meeste erboven zitten. Zoon hier geef ik ook 120cc, maar vaak drinkt hij 100/110. Ook komt hij om de 4 uur met dat aantal cc, dus 6 flessen. Het zou goed kunnen dat robin ook om de 4 uur komt met die 120, scheelt weer 2 flessen op een dag. En wat baby's teveel binnen krijgen spugen ze wel weer uit. En idd, niet meer als een liter per 24u geven.
en oja, ik gebruik nu druppels van vsm voor de harde ontlasting (geen cinababy) en dat werkt als een tierelier!
*kom even gluren*

Hoorde dat alle februari babys geboren zijn!!

Allemaal van harte gefeliciteerd!!

Nu zijn wij aan de beurt ,van het maart topic

Daar begint het ook al aardig!!

*sluipt weer weg*

Knufffff
Van harte gefeliciteerd meiden!! Heel veel geluk! Zoals Tummy al zegt nemen wij nu het stokje over; dank!!
morning ladies.

Ik krijg net een sms van Jennifer.

Elin bleef onder de 37 graden vannacht ondanks 3 kruiken. Ze is naar de kinderafdeling gebracht en daar is bloedgeprikt voor eventuele infectie. Haar suiker was goed en voorals nog geen infectie, maar haar waardes waren ook niet optimaal. Jennifer en haar man zijn nu even goed verdrietig en nu is het verder even afwachten voor ze.

Ik kom later weer terug.

Toedels!
Goedemorgen!

Oh wat naar voor jen en man!

Ik begrijp goed dat ze verdrietig zijn.

Fijn dat er bij Elin tot zover geen infecties zijn gevonden.

Wens je ze veel sterkte van ons allen douze?
Ooo zit jen niet mee hè! Wel fijn dat ze in het ziekenhuis zo goed in de gaten houden. Hier was meneer de eerste ochtend 35,9!! Voelde me zo schuldig! Gelukkig warmde hij snel weet op.

Hoop dat er niets ernstig met de kleine meid is!

Robin komt inderdaad om de drie à vier uur nu, dus dat is goed. Nu ligt ie in coma terwijl er nog 60 in zijn fles zit! O daar is de boer, nu. Wil hij wel weer haha!
o wat naar Jennifer!!. maar onder de 37? Yara zat (bjna) altijd onder de 37. ergens tussen de 36,7 en en 37 in, zonder kruiken. en dat was goed volgens de kraamverzorgster en het ziekenhuis. vreemd.

Verder hier heel goed nieuws : mevrouw heeft geslapen van 9 tot kwart over 11 en van 12 uur (of zo) tot 6!!!! gewoon een hele nacht doorgeslapen. Ik was natuurlijk vanaf een uur of 5 wakker. maar heb wel geslapen van 7 tot 8.Toen wildei k verder slapen maar ja de schilder komt 9 uur......

@voedingen: hier krijgt ze ook flessen van 120 en die gaan meestal schoon op. Daarna wil ze nog wel even op je pink zuigen en gaat ze (meestal) slapen. Als ze erg wakker is komt ze naar 3 uur en anders naar 4. Ze krijgt ongeveer 800 per dag, hoewel vandaag het zomaar een fles minder zou kunnen zijn.

@slapen: geniet nog maar van. Yara deed dat de eerste weken ook, toen een week bijna niet meer en nu gaat het weer beter.
O toch niet! Lekkere dingen die baby's!

Het weer ziet er redelijk uit, misschien een wandeling vandaag?

Mikado misschien gewoon een houten balk in het huis leggen en daarover "drempelen" ook al zo'n lekker eigenwijsje!

Lente wat gebruik je van vsm?

Alle maart mama's succes!!
leuk he, die eigenwijze baby's!!
@Kriwi, Juuls, Meekletser, Kantineke, Femfreggel en Fietje willen jullie nog even reageren op Hyves op de meet & greet?

dan kunnen we daarna een datum gaan prikken!! Ook nog een uitdaging :-)
He bah wat naar voor Jennifer en man. Hopelijk valt het allemaal wel mee en krijgt ze geen infectie. Ik zal duimen voor kleine Elin.
@Jen: Getsie meid, hopelijk vinden ze niks geks en mag ze snel weer bij jullie liggen!

@Mikado: Fijn dat Yara zo goed heeft geslapen, dat geeft gelijk weer wat energie zeker.

@Prinses: Ja, dat heb ik ook! Op het werk lurken ze allemaal die flessen leeg en als ze dat niet doen, jammer dan. Maar bij je eigen beeb is het toch heel anders.

@Maart mama's: Zet hem op!!

@Temp.: Mijn meisje is ook altijd rond de 36.8, maar ik denk dat ze met 3 kruiken wel boven de 37 uit moeten komen! Hier had ze in het ziekenhuis met twee kruiken altijd 37.2 ofzo.

Vannacht een raar nachtje. Ze kwam nu na 3 uur ipv na 5 uur en daarna weer na 2 uur, maar ik heb haar geen fles gegeven. Gewoon even gesusd en toen kwam ze na 2 uur.

Ik heb heel de nacht vreselijke buikpijn gehad. Zo rond m'n navel en soms stekende pijn.

Ik heb altijd een spastische darm gehad, maar heel me zwangerschap geen last van gehad en nu deed het veel zeerder en kon het niet echt plaatsen wat het nou was.

Nu is het minder, maar als ik een rare draai maak voel ik het weer.....
@feb: het kunnen naweeen zijn, hier komt er ook af en toe eentje voorbij of een blaasontsteking of gewoon darmen die op zijn plaats zakken of wat anders. ja daar heb je wat aan!!!
Oh Jennifer heel veel sterkte met de kleine Elin! Jullie worden in ieder geval goed verzorgd nu je nog in het ziekenhuis bent. Hoe gaat het met jouw herstel van de ks?

Fem lekker om weer thuis te zijn!

Maart mama's: leuk dat jullie hier komen gluren! En zet m op he allemaal :-)

Hier is alles nog steeds goed, de expeditie naar de stad is gelukt gisteren. En nog een kleine wandeling gemaakt (meteen geprobeerd hoe de maxicosi op de wandelwagen moet, hij lag zo lekker in de maxicosi te slapen). Maar door alle activiteit is mijn middagdutje erbij in geschoten... en dat heb ik 's avonds gemerkt! Ik was moe, kwikzoon was veel aan het huilen (toch krampjes? Hij trok niet met zijn beetjes maar bleef wel aan de gang tenzij je hem op de arm nam...) dus op een gegeven moment knapte ik ook. Ben lekker om 9 uur naar bed gegaan, manlief heeft kwikzoon om half tien bij me gelegd voor de laatste voeding en toen kwam hij pas om twee uur, en daarna om half zeven weer. En slaapt nu nog.

De nachten gaan dus wel goed maar de middagen en avonden zijn wel vermoeiend. En ik moet mijn middagslaapje behouden.

Alle dames, zwaaizwaai, geniet van die kleine lieve monstertjes!
Oh Feb en sterkte met de buikpijn. Geen idee wat het kan zijn... als het aanhoudt toch even de ha bellen? Naweeen zijn bij mij geen steken maar meer menstruatiekrampen.
@Kwik en Mikado: Thanks meiden, Ik vondt het te hoog zitten voor naweeen en de pijn was blijvend met af een toe een nog pijnlijkere steek. Ach, ik ben wel wat gewend met die darmen, maar hoop niet dat het net als bij me moeder na m'n zwangerschap erger wordt.

@Prinses: Hier woog het CB wel thuis, maar dat was nieuw voor ze dus weet niet of ze dat overal doen.

Zo net even voor huisvrouw gespeeld, alles weer lekker gestofd, gezogen en gedweild. Nu boven nog, maar dat komt van de week wel. Ben kapot!

Vriendje is een ochtend naar kantoor en dat werkt toch lekkerder als hij er niet is.
Bevallingsverhaal op hyves geschreven!!
prinsesje,het heet Kindicol.

Ik vind sowieso de producten van vsm geweldig!
goed nieuws

Kleine Elin ligt weer gezellig naast Jennifer. Bloed en temperatuur zijn goed. Ze slaapt lekker veel zegt ze
Hoi lieve meiden,

Sorry voor mijn afwezigheid. Alles gaat goed hier, maar wat een hectiek 2 kinderen!

Zoon-lief viel erg veel af, zat al op de 10% en was erg geel en suf. Bv liep ook erg moeizaam, na 1 min hield hij het steeds al voor gezien. Afspraak was datie moest aankomen, dus dat deed hij dan ook braaf: hij was gisteren met 100 gr (!) gegroeid tov. eergisteren. Helaas vandaag weer 40 gr afgevallen, zucht. Dus morgen maar weer afwachten en in de tussentijd braaf blijven bijvoeden/kolven. Erg vermoeiend allemaal, maar hij is het dubbel en dwars waard

Ik hoop gauw weer actiever mee te kunnen schrijven hier, maar nou lukt het echt nog even niet. Sorry!

Een zwaai en knuffel voor allen!

Oja, Jen + man: van harte gefeliciteerd. Eindelijk maar toch. Ik hoop dat je gauw opknapt en Elin ook. Het is jullie gegunt!
Wat fijn voor Jen!!
Wat fijn voor Jen!

Hier vanmorgen ook even voor huisvrouw gespeeld maar nu lig ik al dire uur op de bank Samen met robin:) goed excuus hè!
Dire=drie
Wat fijn Jen!

Ik heb een rotdag. Milan blijft maar huilen.. ontroostbaar. Heb hem net maar in bed gelegd omdat ik echt onderhand geirriteerd ben. En hij drinkt zijn flessen heel slecht.. we doen er 90 cc in maar meestal wil ie na 60 cc niks meer.

Consultatiebureau is geweest vandaag. Was een jonge meid.. beetje onzeker geloof ik nog. Die wist ook niet wat ik moest doen en zou overleggen met de arts. Nou belden ze terug en gaven me het advies om dan om de 2-2,5 uur een fles van 60 te geven.. Pff ben echt moe onderhand. Maarja we zien wel weer

Sorry voor de egopost.. Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven