Fietskar. Welke?

11-12-2009 10:40 7 berichten
Je hebt ze in alle soorten, maten en prijzen. Erg fijn natuurlijk dat er zoveel keus is, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Daarom graag jullie meningen over de fietskar. Is zo´n ding veilig, makkelijk in te klappen, hebben jullie de fietskar vaak gebruikt en welk merk hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
ik lees even mee, ben namelijk ook op zoek naar zo'n ding!
ik heb een burley d'lite. We hebben geen auto dus voor stadsritjes is dit echt ons vervoersmiddel, dus veel gebruikt. Zoon is er vanaf 4 weken in gegaan in de maxicosi en nu is ie 2,5 en vindt ie het nog steeds prima.

Het is een lichte kar, maar ik merk dat ik het nu wel wat zwaar ga vinden, nu kind wat zwaarder is.

Inklappen doen we nooit, maar is wel gemakkelijk geloof ik.

Enige nadeel van deze kar vind ik het zitje, kind zit wat onderuit, zeker toen hij nog wat kleiner was (zeg maar toen ie net niet meer in de maxi cosi paste).

Er zit wel echt verschil in stabiliteit tussen karren dus daar moet je wel even naar kijken. Verder denk ik dat als je hem niet dagelijks gaat gebruiken een goedkopere kar ook prima voldoet maar voor dagelijks gebruik zou ik voor het duurdere segment gaan.

OP de site van de fietsersbond (geloof ik, ander google) staat ook veel informatie.

Succes!
Ik heb altijd een Kidcar gehad. Wat handig is, is dat je allerlei accessoires erbij kan bestellen (babyzitjes, dreumeszitjes, zonneschermpjes etc). De service van Kidcar vond ik ook goed. Na een aantal jaar intensief gebruik was door een ongelukje (stoeprandje gepakt) de bodem stuk gegaan. De garantietermijn was al verstreken, maar toch kreeg ik voor de helft van de prijs een nieuwe bodem. Da's toch netjes.

Veel is trouwens ook tweedehands te krijgen, zeker even MP checken, want het is allemaal best duur.

Maar als je je kar netjes houdt, kun je hem later ook zelf weer doorverkopen
Wij hebben ook een kidcar. Vanaf dat de jongste een maand of 8 was. Jongste is nu bijna 4 en mijn twee kinderen passen nog net samen in de kar. Oudste is groot voor zijn leeftijd.

We hebben de kar veel gebruikt voor uitstapjes en voor ritjes naar het kdv. Nu zitten de kinderen op de opvang op loopafstand en staat de kar vrijwel ongebruikt in de schuur.

Ook heb ik deze kar veel als wandelwagen gebruikt, dat is heel makkelijk. Het ombouwen gaat vrij makkelijk

Inklappen is wel makkelijk, je hebt er wel wat kracht voor nodig. Alleen is de kar niet klein in te klappen.
even uppen...bedankt voor de reacties, maar hoop toch op nog wat meer reacties.
Ik heb de kidcar, voor 90 euro op MP gekocht. Ideaal.

Enige nadeel voor ons: te groot om binnen te zetten dus staat dit hele seizoen buiten.

Hoe doet de rest dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven