Flapoortjes

15-11-2010 14:11 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Graag jullie ervaringen!

Mijn dochter is nu twee en een half.

Haar oortjes staan niet helemaal prachtig plat langs d'r hoofdje, maar een oortje staat vanwege voorkeurshouding als baby (kiss) nog wat verder af. Eigenlijk dus twee verschillende oortjes.

Nu heeft ze heel weinig haar (en ook nog superblond) op d'r prachtige koppie staan, dus eigenlijk vallen haar oortjes nu nog wat extra op.

Als moeder ben je natuurlijk het meest kritiekerig. Als ik het er wel eens met andere mama's over heb, wuiven ze het vaak snel weg. Wat ik ook doe als een andere moeder me wijst op een moedervlek of een iets schelig oogje van hun kindje.

Vanmorgen zat ze aan d'r oortjes te trekken en zei: (naam van zichzelf) flaporen.

Geen idee hoe ze hieraan komt, misschien op de opvang?

Maar wie weet uit ervaring of en hoe snel zoiets gecorrigeerd kan worden?

Hoe gaat dat in zijn werk en vanaf hoe oud kunnen kindjes daar aan geholpen worden?

Heel erg bedankt!!

Grtjs
quote:openhaard schreef op 15 november 2010 @ 14:11:

Als moeder ben je natuurlijk het meest kritiekerig.

Euh, nee toch? Mijn dochter is perfect zoals ze is, afstaande oortjes of niet. Als moeder ben je toch juist het minst 'kritiekerig'?

Verder zou ik eerst eens afwachten of je dochter later zelf problemen heeft met de stand van haar oren. Hopelijk niet, overigens.
euh als moeder vind je je eigen kind prachtig ook al is het een lelijk mormel. Jammer dat jij zit met iets wat voor het kind geen enkel probleem is. Natuurlijk laat je je kind niet plastisch opereren. Dat is een besluit wat ze zelf moet nemen als ze volwassen is.
ik ben gek op flaporen.
als jij met andere ouders over de flaporen van je kind praat dan is de kans heel groot dat ze dat dus van jou heeft overgenomen. De onzekerheid wordt haar als het ware ingeprent op de leeftijd van 2 jaar
Ach, echt, denk je daar nu al aan? Volgens mij is het vanaf een jaar of 8 of 9? Ik vind juist imperfectie leuk/interessant.

Eigenlijk vind ik al die kinderen met perfect rechte gebitjes ook niks.

Heeft ze het er zelf vaker over?

Vanmorgen zat ze aan d'r oortjes te trekken en zei: (naam van zichzelf) flaporen.

Geen idee hoe ze hieraan komt, misschien op de opvang?

T lijkt me dat je dat eens aan je dochter vraagt.

Ik vind het heel ernstig dat jij je er nu al druk over maakt.
Kritiekerig? Kritisch klinkt beter
Als moeder ben je natuurlijk het meest kritiekerig. Als ik het er wel eens met andere mama's over heb, wuiven ze het vaak snel weg.

hier is het antwoord op de vraag: waar haalt ze het vandaan...
arm kind. Hopelijk krijgt ze later geen puisten/ dikke reet of veel okselhaar
Ik denk dat Meds gelijk heeft, kinderen piken zoiets heel snel op.
tis trouwens niet abnormaal dat de oren een verschillende stand hebben
Mijn neus staat scheef,

Mijn ouders hebben mij de keus gelaten , of ik deze wou laten opereren of niet.

Niet gedaan,neus hoort bij mij.

Dus je kind als die daar aan toe is laten beslissen,geen drukte om maken nu.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik zou er iets positief van maken, als zij zegt: flaporen, zeg jij: je hè, wat een bijzonder / apart en ontzettend lief oortje heb jij, en nog van die mooie blauwe ogen ook. En dan ander onderwerp. Niet zoveel van maken, dan doet zij dat ook niet. En over 10 jaar nog maar eens kijken of dat oor nog een issue is.
In mijn familie komen veel flaporen voor. Mijn ene zusje heeft ze laten operen toen ze een jaar of 8 was. Die had echt een paar behoorlijke flaporen. Mijn andere zusje had 1 flapoor, die heeft ze onlangs recht laten zetten (ze is nu 26). Ik weet wel dat de meeste zorgverzekeraars vergoeden deze operatie tot 7 jaar geloof ik. Wat dat betreft moet je er dus redelijk op tijd bij zijn, maar twee lijkt mij wel heel erg vroeg. Daarbij, 1 iets afstaand oortje.... Is dat nou écht zo'n probleem?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
[quote]openhaard schreef op 15 november 2010 @ 14:11:

Als moeder ben je natuurlijk het meest kritiekerig. Als ik het er wel eens met andere mama's over heb, wuiven ze het vaak snel weg. Wat ik ook doe als een andere moeder me wijst op een moedervlek of een iets schelig oogje van hun kindje.

.

Dit is walgelijk trouwens,onzekerheid kweken terwijl ze nog in de luiers zitten.

Als moeder moet je de boodschap aan je kinderen meegeven dat ze prima zijn , zoals ze zijn.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:LeMair schreef op 15 november 2010 @ 14:16:

ik ben gek op flaporen.

Ik ook, vind het wel schattig staan.

Maar los daarvan, waarom zo kritisch op je eigen kind, je zou haar toch juist de mooiste moeten vinden? En natuurlijk gaat ze er later problemen mee krijgen als ze merkt dat haar moeder haar oren niet mooi vindt. Jij kunt niet voor haar beslissen om het te laten corrigeren, dat moet ze zelf doen als ze oud genoeg is.
In mijn omgeving heeft een meisje het op 16-jarige leeftijd laten doen. Eerder kan niet; je moet uitgegroeid zijn.
quote:rower schreef op 15 november 2010 @ 14:24:

In mijn omgeving heeft een meisje het op 16-jarige leeftijd laten doen. Eerder kan niet; je moet uitgegroeid zijn.Das dus niet waar.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Geen drukte om maken. Heb je zelf flaporen en ben je daarom zo alert? Mijn schoonzus heeft ze wel en is er mee gepest, ik weet zeker dat als zij dit zou zien bij haar kind, zij ook met zo'n reactie zou komen.

Ik vind het heel raar dat een kind van 2,5 jaar de term flaporen kent. Wie zegt dit tegen haar?
Ze is 2,5 , wat maakt het nou uit dat ze een flapoortje heeft.

Als ze er later last van heeft dan hoor je dat vanzelf van haar.

Is ze gezond en gelukkig ? Dat is toch veel belangrijker?
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken. Ik had ook flaporen, die stonden echt in een rechte hoek van mijn hoofd. Daarbij heb ik sluik haar, dus mijn oren staken door het mijn haar heen. Ik ben uiteindelijk op mijn 15e geopereerd, maar nu wordt dat al eerder gedaan. Maar ik heb natuurlijk geen idee hoe erg het bij je dochter is. Je hebt het zelf over één afstaand oortje, ik weet natuurlijk hoe je dochter er uit ziet, maar dat klinkt mij niet zo ernstig in de oren.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Gloof dat ik nu al spijt heb van deze vraag!

Natuurlijk vind ik mijn dochter het prachtigste kind op deze aardbol en nee heb ik het niet over haar oortjes wanneer ze erbij is dus dit moet ze ergens anders gehoord hebben, waarschijnlijk op de opvang.

Vanmorgen was de eerste keer dat ze erover begon en nadat ik luchtig heb gevraagd wie dat verteld had kreeg ik geen antwoord.

Heb het laten rusten want wil er niet bij haar op doorgaan.

Ik vond het sneu en vandaar deze vraag op het forum.

gewoon informatief.

En benieuwd naar ervaringen.

Hoop ook dat ik ze ga horen.
quote:wen schreef op 15 november 2010 @ 14:14:

Euh, nee toch? Mijn dochter is perfect zoals ze is, afstaande oortjes of niet. Als moeder ben je toch juist het minst 'kritiekerig'?

Grappig, want dat was wat ik ook meteen dacht. Ik vind álles aan Doperwtje geweldig. Iedereen die iets anders zou zeggen, zou ik reuze-verbolgen aankijken

Ik snap het niet. Jij vindt haar flaporen een probleem. Zij toch niet? En denk je serieus op déze leeftijd al na over corrigerende operaties?

Hallo dames!

Als moeder ben je natuurlijk het meest kritiekerig.

Niet zo natuurlijk.

(Riant Mosterd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven