Flesjes met schadelijke stoffen

06-05-2008 08:36 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het blijkt dat Avent flesjes (o.a.) een stof bevatten die schadelijk kan zijn voor de ontwikkeling voor baby's. Er wordt nu aangeraden om geen kokend water in flesjes te gieten. Het gaat om flesjes met dit symbool erop http://www.avent.philips.com/en_US/images/BPA_symbol.gif en dat zijn kennelijk ook vaak de flesjes die hard zijn (die je dus niet kunt indrukken.

Zelf heb ik niet zo heel veel flesjes gebruikt maar wel altijd uitgekookt, dus vraag me af of dat ook BPA (Bisphenol A) in de melk die daarna wordt verwarmd, lekt. In Canada gaan willen ze de flesjes verbannen en op de Amerikaanse website van Avent staat dat ze in de toekomst BPA vrije flesjes gaan maken.
biaha schreef op 06 mei 2008 @ 10:07:

Dat bedoel ik, feitelijk is het gewoon waar. Maar totaal onnodig en niets toevoegend aan deze discussie. ( behalve dan dit soort off topic berichten, dus nu houd ik ermee op :-] )
Hoe zou jij de paniek om de flesjes dan relativeren?
borodini schreef op 06 mei 2008 @ 10:08:

[...]

Das waar :)

Nou daar zijn we dan ook weer snel uit.

conclusie :

* het artikel is een beetje overdreven

* de kans is vrij klein dat het echt schadelijk si

* bv is gezonder

* er is 1 post nodig om kvgevende moers op de kast te krijgen

* fijne dag allemaal

X-D
:rofl:
*kan iemand me nog even van de kast halen dan?*
En mij ook, want ik word ook een beetje moe van dit soort discussies en ik ben een bv-gevende moeder die overigens wel die flesjes gebruikte om afgekolfde melk mee te geven naar het kdv....
regina75 schreef op 06 mei 2008 @ 10:15:

En mij ook, want ik word ook een beetje moe van dit soort discussies en ik ben een bv-gevende moeder die overigens wel die flesjes gebruikte om afgekolfde melk mee te geven naar het kdv....
zondares.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
**haalt Bridges van de kast af**

**en regina75 ook**
Pfff da's een hele opluchting... Bedankt!

Nu dus weer gewoon on-topic? Ga mijn flesjes voortaan maar in afwasmachine doen dan...
Ik heb mijn kinderen dus vergiftigd met KV en van binnen geplastificeerd met flesjes....mazzel dat ze nog rondlopen eigenlijk! X-D
tilalia2 schreef op 06 mei 2008 @ 10:09:

[...]

Hoe zou jij de paniek om de flesjes dan relativeren?

Ik snap je punt hoor, laat ik zeggen dat ik het een gevoelig onderwerp vind om mee te relativeren. Ik heb jouw naam vaak bij fv/bv discussies zien staan, dus het lijkt me dat je weet wat voor reacties zo'n opmerking los maakt.

Maar om antwoord te geven op je vraag. Het voorbeeld van de kaneel in je zwangerschap was een betere keus geweest.

Of het vergif op en in fruit. Dat geven mensen ook aan hun kinderen (want gezond) zonder zich echt druk te maken om die schadelijke stoffen. Terwijl het vergif in fruit/groente waarschijnlijk nog wel slechter voor een mens is als dat spul in die flesjes.
misschicken schreef op 06 mei 2008 @ 10:23:

[...]

Ik heb mijn kinderen dus vergiftigd met KV en van binnen geplastificeerd met flesjes....mazzel dat ze nog rondlopen eigenlijk! X-D
Wacht maar tot ik je tegen kom, ik pak je persoonlijk met mijn voedingsbh en kolfapparaat X-D
biaha schreef op 06 mei 2008 @ 10:23:

[...]

Ik snap je punt hoor, laat ik zeggen dat ik het een gevoelig onderwerp vind om mee te relativeren. Ik heb jouw naam vaak bij fv/bv discussies zien staan, dus het lijkt me dat je weet wat voor reacties zo'n opmerking los maakt.

Maar om antwoord te geven op je vraag. Het voorbeeld van de kaneel in je zwangerschap was een betere keus geweest.

Of het vergif op en in fruit. Dat geven mensen ook aan hun kinderen (want gezond) zonder zich echt druk te maken om die schadelijke stoffen. Terwijl het vergif in fruit/groente waarschijnlijk nog wel slechter voor een mens is als dat spul in die flesjes.

Biaha, ik weet niet of mensen nou op mijn postings of op mij reageren :smile:

Van dat vergif in fruit: klopt, had ik ook kunnen doen, ware het niet dat fruit met een echte overdosis aan bestrijdingsstoffen wel degelijk uit de winkel wordt gehaald.
borodini schreef op 06 mei 2008 @ 10:25:

[...]

Wacht maar tot ik je tegen kom, ik pak je persoonlijk met mijn voedingsbh en kolfapparaat X-D

't is toch geen aventkolf he? Want dan doet ze je nog een proces aan de broek vanwege BPA vergiftiging!

En je voedingsbeha, is die wel vanmilieuvriendelijk katoen?

;-)
*Stapt nog even op de kast...*

Bij geven van fruit en kaneel etc heb je een keuze. Ik had geen keuze bij de bv, na 5 weken moest ik helaas stoppen. Het zal inderdaad overtrokken zijn en allemaal wel meevallen, dus relativeren is op zich prima.

*En... er weer vanaf, en nu blijf ik er ook af...*
Oh my goddddddd, het fruit was ook al vergiftigd....wat heb ik ze aangedaan?
tilalia2 schreef op 06 mei 2008 @ 10:26:

[...]

't is toch geen aventkolf he? Want dan doet ze je nog een proces aan de broek vanwege BPA vergiftiging!

En je voedingsbeha, is die wel vanmilieuvriendelijk katoen?

;-)
Mijn voedings bh is heel millieuvriendelijk door Koreanse kinderhandjes in elkaar genaaid. Vakwerk met van die kleine handjes :heart:
tilalia2 schreef op 06 mei 2008 @ 10:25:

[...]

Biaha, ik weet niet of mensen nou op mijn postings of op mij reageren :smile:

Van dat vergif in fruit: klopt, had ik ook kunnen doen, ware het niet dat fruit met een echte overdosis aan bestrijdingsstoffen wel degelijk uit de winkel wordt gehaald.

Beide misschien..ik lees het meeste mee en voor mij ben je al berucht in de borstvoedingsbranche zeg maar :-]

Dan zijn we eruit trouwens, want die flesjes zullen bij ernstige verdenking ook wel afgeschaft worden.

En voor de rest; wees gerust. Ik heb mijn zoon welgeteld 3 weken borstvoeding gegeven, fruit en groente met vergif gevoerd, de flesjes niet uitgekookt. enz enz
Klapstoelen te huur, klapstoelen te huur!
Te laat, Fleur! X-D
Persoonlijk vind ik het niet zo'n onzin. Als blijkt dat je beter geen gekookt water in een flesje kunt doen (wat ik dus wel deed wanneer ik mijn zoon kv probeerde te geven en het dan in het flesje af liet koelen) en het blijkt dat beschadigde flesjes beter niet gebruikt kunnen worden (wat wij ook deden met bv omdat manlief nogal fanatiek was met het schuursponsje) dan is het aan een ieder wat ze met die info doen. Persoonlijk mik ik de beschadigde flesjes de deur uit en als nummer 2 aan kv zou gaan dan laat ik het water eerst afkoelen!

En ja, kaneel is niet bewezen tijdens zwangerschap en alcohol wel, maar heb voor de zekerheid toch al maanden geen kaneel meer. Wil geen enkel risico lopen met m'n lieffies!
Deze is afgehandelt, maar er is weer een nieuwe over hetzelfde onderwerp geopend. Misschien kan je daar je stoelen nog slijten
Tilalia is niet berucht maar beroemd. Ook weer een verschil. Toen ik nog bv gaf heb ik veel aan haar adviezen gehad en gelukkig was er iemand om die vragen te beantwoorden. Ieder zijn ding dus en laten we ieder gewoon lekker in zijn waarde.

KV/BV is niet interessant, je moet doen wat het beste voor jou EN je kind is en je hoeft je niet verheven of minder te voelen boven een ander als je het één of het ander doet. Punt uit. Discussie gesloten.

Het zal allemaal wel met die flesjes. Alles is tegenwoordig slecht en kankerverwekkend, tis wel goed hoor. Vind het overtrokken en ga nu ff lekker die dingen steriliseren want ze moeten mee.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
biaha schreef op 06 mei 2008 @ 11:46:

Deze is afgehandelt, maar er is weer een nieuwe over hetzelfde onderwerp geopend. Misschien kan je daar je stoelen nog slijten
Whaha net weer gesloten ook
bloempje797 schreef op 06 mei 2008 @ 11:45:

Persoonlijk vind ik het niet zo'n onzin. Als blijkt dat je beter geen gekookt water in een flesje kunt doen (wat ik dus wel deed wanneer ik mijn zoon kv probeerde te geven en het dan in het flesje af liet koelen) en het blijkt dat beschadigde flesjes beter niet gebruikt kunnen worden (wat wij ook deden met bv omdat manlief nogal fanatiek was met het schuursponsje) dan is het aan een ieder wat ze met die info doen. Persoonlijk mik ik de beschadigde flesjes de deur uit en als nummer 2 aan kv zou gaan dan laat ik het water eerst afkoelen!

En ja, kaneel is niet bewezen tijdens zwangerschap en alcohol wel, maar heb voor de zekerheid toch al maanden geen kaneel meer. Wil geen enkel risico lopen met m'n lieffies!

Beschadigde flesjes moesten sowieso al niet gebruikt worden, omdat zich daar melkresten in kunnen ophopen, met bacteriegroei tot gevolg. Flessen moet je schoonmaken met een flessenborstel, en niet met een schuursponsje, juist vanwege die beschadigingen...

Voor dat soort dingen heb je toch geen BPA nodig?
Wat lief, Chica! :-$ :)
Chica34 schreef op 06 mei 2008 @ 11:46:

Tilalia is niet berucht maar beroemd. Ook weer een verschil. Toen ik nog bv gaf heb ik veel aan haar adviezen gehad en gelukkig was er iemand om die vragen te beantwoorden. Ieder zijn ding dus en laten we ieder gewoon lekker in zijn waarde.

KV/BV is niet interessant, je moet doen wat het beste voor jou EN je kind is en je hoeft je niet verheven of minder te voelen boven een ander als je het één of het ander doet. Punt uit. Discussie gesloten.

Het zal allemaal wel met die flesjes. Alles is tegenwoordig slecht en kankerverwekkend, tis wel goed hoor. Vind het overtrokken en ga nu ff lekker die dingen steriliseren want ze moeten mee.

Beroemd dan, ook goed. Was met een knipoog bedoeld hoor. Niet zo snel gaan steigeren. Heeft Tilalia niet gedaan, dus hoeven anderen het al helemaal niet te doen.

Ik heb ook gelezen op het borstvoedingstopic en ook gezien dat zij daar mensen goed helpt. En ja, ik heb er zelfs een tip vandaan gehaald in mijn 3 weken borstvoedingscarriere. :-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven