fruit eten op school
dinsdag 1 mei 2012 om 19:24
Nou ja, wat ik net schreef was wel wat errug gechargeerd: ik geef jongste heus wel eens een homp komkommer mee of een paar snoeptomaatjes, als ik dat toevallig in huis heb. En oudste wordt wel blij van een paar geschrapte bospeentjes in haar trommeltje. Dergelijk knaagvoer schijnt toch iets minder vatbaar voor beurs worden dan Officieel Fruit.
Maar ik maak er geen halszaak van.
Maar ik maak er geen halszaak van.
dinsdag 1 mei 2012 om 19:29
Wat ik nog wel eens maak zijn gesneden appeltjes (ik doe met schil, maar zonder schil kan natuurlijk ook) en dan een beetje citroensap erover, uit een knijpflesje. En dan bestrooi ik ze met , niet teveel, kaneel. Kaneel is bruin, dus als de gesneden appeltjes iets bruin verkleuren is dat niet te zien
Heerlijk.
Heerlijk.
dinsdag 1 mei 2012 om 20:49
Hier geef ik mee:
- appels (rassen die van zichzelf wat zurig zijn), in partjes
- mandarijntjes, met net een beginnetje gemaakt in de schil (pellen doen ze stoer zelf)
- peer (relatief stevige) in partjes
- banaan, in zo'n bananenbox, dus zonder drukplekken
- mango (ietwat stevige) in blokjes, vorkje erbij
- aarbeien, zo vers mogelijk en de rest van het bakje opvullen met een vel keukenpapier, zodat ze niet door het doosje schudden
- sinaasappel, in partjes
- druiven, in klein trosjes
- kleine tomaatjes
- wortels in stukjes
- komkommer in stukken
- paprika's in strips
Meestal gaat het op. Als er eens wat terugkomt, ziet dat er meestal nog prima eetbaar uit.
- appels (rassen die van zichzelf wat zurig zijn), in partjes
- mandarijntjes, met net een beginnetje gemaakt in de schil (pellen doen ze stoer zelf)
- peer (relatief stevige) in partjes
- banaan, in zo'n bananenbox, dus zonder drukplekken
- mango (ietwat stevige) in blokjes, vorkje erbij
- aarbeien, zo vers mogelijk en de rest van het bakje opvullen met een vel keukenpapier, zodat ze niet door het doosje schudden
- sinaasappel, in partjes
- druiven, in klein trosjes
- kleine tomaatjes
- wortels in stukjes
- komkommer in stukken
- paprika's in strips
Meestal gaat het op. Als er eens wat terugkomt, ziet dat er meestal nog prima eetbaar uit.
dinsdag 1 mei 2012 om 20:55
Ik heb stage gelopen op een school waar de kleuters elke dag een stuk fruit meebrachten (geen rauwkost, koek, rijstwafels). Al het fruit werd in een mand gedaan en later op de ochtend gingen alle kinderen samen het fruit bereiden tot een fruitsalade, waar iedereen ook van at. Lijkt me een leuk idee voor scholen en geeft de kinderen waarschijnlijk ook veel voldoening en plezier.