Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Goed 5x5, mooie plannen maken. 2011 zou wel eens een heel mooi jaar voor jullie kunnen worden.

Viool, hoe is je huisje bij daglicht? Beetje geslapen?

Rest van de wolletjes ook binnen: lange mouwen rompertje voor Lmeisje (heel schattig, roze met sterretjes), gevoerd met katoen. Oh wat een luxe. En een heerlijke donkergrijze wollen poncho/omslagdoek voor mezelf. mmmmm En een lang grijs wollen vest gekocht. Oh ik ben helemaal in de wol, hi hi.

UMA???? (capitals=loud )
Oooh sorry sorry het kan toch niet echt twee weken geleden zijn dat ik wat gepost heb?! Had het helemaal niet in de gaten, heb wel geregeld meegelezen maar niet zoveel te vertellen.

Ben oververmoeid op het moment, ik trek maar weinig en probeer heel hard t hoofd boven water te houden. En in combinatie met hormonen lukt dat niet altijd even goed, ik denk ook niet dat ik voor de volle 100% blijf werken tot 34 weken.

t Is gewoon vanalles bijelkaar, jongste vreet energie want is bij tijd en wijle onhandelbaar, haalt allerlei halsbrekende toeren uit, stress op t werk, veel geregel qua school en bso van oudste en Uman die vaak niet thuis is waardoor ik er alleen voor sta, wat hij heel normaal vind maar ik nu even niet met een dikke buik en weinig energie.

En ik heb weinig hoop dat het na de bevalling beter gaat qua energie-level als ik sommige verhalen hier lees

Zal wat vaker laten weten dat ik weer geweest ben, ga nu eerst lekker een paar uur in bad liggen!
Ha ums, noiu neem jij nu maar die momenten voor jezelf. Lekker in bad etc.

En Uma, na de gesprekken die ik met mn man had ( en vriend erbij ) is hij in elk geval bewuster en in praktijk mewr thuis, zegt vrienden of avond stappen af. Het is daarom soms goed duidelijk aan de bel te trekken. Weet je ik was alleenstaande moeder en heb toen besloten okee als ik een relatie heb ga ik ook voor een RELATIE

dus het kan best een periode allebei je eigen gang zijn maar ik wil elkaars middelpunt blijven en samen de spil ik hoop echt dat dat lukt want het hoeft niet altijd maar niks erger dan een relatie en er alleen voor staan in een relatie.

Je mag best nog steeds voelen dat wat jij doet speciaal is i p v vanzelfsprekend!

Sardegna zo leuk dat je in de wol bent

wij hebben het leuk hier maar die huisjes zijn lelijk haha
Hee Uma! Fijn weer even van je te horen! Echt niet leuk, dat je zo moe voelt...

Viool, volgens mij ben ik ook ooit eens daar geweest waar jij nu bent. Hadden mijn ouders een huisje gehuurd. Had ik alleen oudste nog maar en ben ik een paar dagen met hem daar naar toe geweest. En jaaaaa, die huisjes zijn lelijk!

Hihihi, maar wel lekker eruit!
Nog een keer zwembad-spaghetti-fruit-toetje-popcorn-hutbouwen&balonnen blazen en nu....

Liggen ze te lezen
Bah Uma, niet leuk dat je zo weinig energie hebt. Misschien toch maar een keer goed gesprek met man, iig vóór de nieuwe umini er is. Want qua energie wordt het eerst weer minder natuurlijk, voordat je weer in de lift zit duurt echt wel een paar maandjes. Zeker als je bv gaat geven (ben je dat van plan?)

Lekker viool, met z'n allen er tussenuit in jullie lelijke huisje Vandaag weer terug naar huis?

Lmeisje spuugde vanmorgen met een mooi boogje haar hele wollen pyamaatje onder. Da;s dan weer een klein nadeel, je heb t het niet gauw gewassen en weer droog. En te duur om in grote voorraden in de kast te hebben. Maar vanavond dan lekker wollen rompertje onder velours pyamaatje, dat is vast ook lekker warm.

Vriend was met vrienden op stap (bleven alledrie logeren, gezellig) gisteravond. Kwam om half 2 thuis, kacheltje lam, geeft op zich niet, maar wat doet 'ie: licht in de slaapkamer aan + struikelen (herrie). Ja, dan worden meisje en ik wel errug wakker.... Gelukkig ging ze weer gewoon lief slapen (niet eens eruit gehaald). Wat is ze toch ongelofelijk makkelijk, mijn kleine meisje. Zo anders dan ik van mijn andere 2 babies gewend was. Heerlijk hoor. De heren zijn nu met z'n allen aan het wandelen, jongens mee. Ze zijn echt superbrak, grappig ook wel. Blij dat ik om 11 uuur in bed lag, en niet mag drinken
Trouwens, Tieger ik las dat jij er ook helemaal doorheen zit qua energielevel. Is het niet mogelijk dit aan te kaarten op je werk? RW, jij hebt dat toch ook gedaan? Na je verlof rustig aangedaan omdat werken nog te veel was?
Oja Sardegna mocht je echt wol en zijde gek worden, je kunt zelf wol & zijde kopen. En de rest tweedehands of doorgekregen en dan bijv combinaties maken. In het voorjaar is het ideaal een wollen / wolzijden romper met overgooier, ze koelen minder snel af. En mijn ervaring is is dat je ook heel veel leuke kleren doorkrijgt ( maar moet jewel iemand in omgeving hebben )

want het is inderdaad wat duurder wol (romper 15-17 euro i p v 4-7 euro )
Wie had er nou ook alweer iets gehad met het inloggen? Ik heb er nu ook al een dag of 2 problemen mee. Daar baal ik wel een beetje van. Hoop dat het beter wordt.

Uma wat naar dat je zo ontzettend moe bent. Zou je jongste dochter dat soms heel goed doorhebben (dat ze dat gedrag vertoont)? Dat heb ik nl bij mijn dochter heel sterk. Die heeft op mijn slechte dagen echt ook van dat draken gedrag. Ze voelen gewoon dat we niet lekker in ons vel zitten.

Toch maar minder werken, of alvast helemaal stoppen? In ieder geval goed aan jezelf denken hoor.

Hier vrijdag op controle geweest. Alles goed. Ik kreeg zomaar een echo, omdat de vk tijd zat had. Nou dat was natuurlijk leuk. Alleen ligt ons mannetje op dit moment nog in stuit (kan er ook nog wel bij). Dus ik hoop dat ie nog gaat draaien. Iemand ervaring hiermee?

Ik ga zo journaal kijken, las iets over eengrote ontuchtzaak op een kdv in A'dam. Kreeg er gewoon de kriebels van!

Hopelijk tot morgen!
goedenavond!

Uma piitig hoor, 2 meiden, werk, zwanger, man die weinig thuis is op tijd aan de bel trekken hoor dan maar ziek melden ofzo!

bengel leuk een extra echo, mmm die stuit, maar hij heeft nog alle tijd om te draaien hoor! En heb wel eens gehoord dat na de eerste je veel meer ruimte hebt en ze dan echt nog op het laatst kunnen draaien. Dus geen zorgen! En anders accupunctuur, heeft mijn schoonzusje gedaan met 38 wk ofzo en toen draaide de baby heel bijzonder!

sardegna ik heb uiteindelijk 2 mnd vakantie opgenomen, ik had me niet ziek gemeld. Maar dat was ook midden in de zomer en had al mijn vakantiedagen ook nog staan.

jemig 3 dronken mannen in je huis gingen ze niet onwijs snurken? Doet man altijd als hij veel op heeft haha

Wij hadden gisteren een sinterklaasdobbelspel bij vrienden was onwijs gezellig, 1 uur in bed en om 6 uur was oudste wakker pfff gelukkig hadden we afgesproken dat man mocht uitslapen en ik vanmiddag weer naar bed mocht dus nog redelijk fit (had vroeger nooooit gedacht dat ik met zo weinig slaap zou kunnen!)
RW lekker dat je nog even bij hebt kunnen tanken, kun je er tenminste weer even tegenaan!

Bengel, ze zal het misschien wel in de gaten hebben, maar het zit ook echt in d'r genen hoor! Van de week in de schoenenwinkel: Umini weg. Maar dan ook echt WEG! Dus overal zoeken, wist wel dat ze niet naar buiten was gegaan. Kwamen er achter dat er achter in de winkel een deurtje is naar een magazijn, aha. Dus verkoper naar achteren, stond madame bovenaan een ladder bovenop zolder achterin het magazijn te balanceren, dat geloof je toch niet?!

Leuk dat je nog een echo kreeg! Enneh, hier ook een 'stuitertje', mijn andere meiden lagen vanaf een week of 25 altijd met het koppie naar beneden, ben benieuwd of ze nog gaat draaien!

Sardegna ja ben wel van plan bv te gaan geven, probleem is altijd dat ik veel te veel bv heb. gevolg is dat jongste steeds alles eruit spuugde en vervolgens wel om het uur kwam drinken. Oudste heeft trouwens nooit aan de borst willen/kunnen drinken, daar heb ik een aantal weken voor gekolfd. Al met al is de bv hier nooit een lang (succes)verhaal geweest!

Grr, dronken mannen, ik kan er nooit tegen Gelukkig zijzelf ook niet

Moet nog wel ff wat rechtzetten hoor, want ik heb echt een heel erg zorgzame man thuis die het momenteel gigantisch druk heeft op zn werk (en helaas vallen daar ook diverse kerstborrels onder enzo ), maar me alles uit handen wil nemen waar dat kan. Dus heb er wel een relaxed weekend weer opzitten.

Grappig trouwens, kreeg net een mailtje van iemand dat ons huis nu ook op google maps staat. Dus ik kijken, kun je bijna naar binnen kijken! Dus voor de geinteresseerden, vul straatnaam + woonplaats en en dan cross je zo door onze straat
Huh bij mij kom ik in het weiland terecht! Is het het hoekhuis?
Die umini van jou is echt wel heel inventief Uma! En ondeugend, en nergens bang voor blijkbaar. Misschien zijn de peuterstrekenstraks wat afgenomen als de baby wordt geboren, ik hoop het voor jullie. Mannen kunnen soms zo druk zijn met werk ja, zucht. Maar dat is ook nodig natuurlijk, voor de mama's thuis alleen niet altijd leuk. Hoeveel werk je zelf?

Zou amalia aan het vliegen zijn nu?

Wat een akelig verhaal idd bengel, over die creche in a'dam. Brr, afschuwelijk voor de gezinnen die erbij betrokken zijn.

Meisje had een gekke dag gister: wilde na haar ochtendslaapje de rest van de dag niet meer naar bed. Diverse grote krijspartijen, en steeds als ik ging kijken: klaarwakker en bvv kgg euw geluidjes. hmm, vreemd. uiteindelijk alleen 2 x aan de borst geslapen nog. Veel te weinig natuurlijk. 's Avonds ging ze er wel gewoon zonder morren in. Vreemd. Vannacht wel onrustig en veel harde winden gehoord uit haar bedje. Misschien toch buikpijn? Sprongetje? Rare wezens hoor, babies...
Bengel, Lmeisje lag ook in stuit met ca 32 weken. Ze draaide spontaan goed rond week 34 (dacht ik). Maar met 35 weken besloot ze dwars te gaan liggen. En op bijna 37 weken is ze spontaan goed gedraaid. Kortom: het kan zomaar alle kanten opgaan. De derde heeft blijkbaar toch echt meer ruimte. De oudste 2 lagen eigenlijk vanaf het moment dat het voelbaar was altijd goed, met kopje omlaag. Hoeveel weken ben je nu? Leuk die extra echo, en fijn dat verder alles goed was. Het schiet echt op ineens bij jou!
Huh, weiland? Ik woon wel in the middle of nowhere maar niet in een weiland Huis met boot-op-trailer is van ons (boot is inmiddels allang weer weg trouwens)

Ooh hier allemaal derde-kindjes-in-stuit dus, stelt me wel gerust! Dacht al, keizersnede hebben we nog niet gehad!

Sardegna, beetje eenkennigheid, of inderdaad terug-naar-mama-sprongetje?
Waar is de boot heen Uma ? Spanje flaaauuuwww.

Ik was erg onder de indruk van je umamini!

Wat een actie, dat verzin je niet, cviool was hier de enige ontsnappende peuter / vreemde acties

nog steeds haha. Niet spectaculair maar met ponyrijden liep hij ook tot 5x toe achter het paard aan de bak in. Terwijl hij al 5x had gehoord dat hij moest wachten. 7 je zou denken, daar komt iets van aan. Niet dus. Of wel, maar hij moest en zou achter t paard aan.

Ik vond het maar niks, laatste liefdevolle contact met paard was toen mviool nog reed. Een blauwe plek die mn hele bovenbeen en knie bedekte en mviool dito. Ons paard was met een buurpaard in de bak gaan bokken en steigeren. Ze schenen elkaar niet te mogen en ik had dat als beginnende paarden-moeder misschien moeten weten ???

Ik vond de pony nu dus al eng en die pony ging daarom halverwege de bak al keren enzo

hm man zou vrij houden maar werkt nu. Dus ik huis opruimen, boodschappen, visite en koken. Nou ik ben gewoon naar de supermarkt om de hoek gegaan en houd het simpel. Ik bak quiche, ovenschotel krieltjes, wat stokbrood, wat hapjes.

Ja we zouden vandaag alles samen doen en ik ben gaar want ootje wil niet meer doorslapen. Ze drinkt weer als een kleine baby mini pasgeboren baby slokopje slurpie is het!

En de visite komt toch voor de gezelligheid

hm dat er nu geen bier en wijn is wordt vast niet gewaardeerd. Maar ik heb maar een heel kleine bugaboo
Gezellig viool, visite. Maar soms kan het ook vermoiend zijn vind ik, met baby erbij. Je wilt dan teveel tegelijk ofzo.

Het is weer net als gisteren helaas. Ochtendslaapje prima, nu wil ze niet in bed, brullen brullen. Wat is dat toch? En ze is echt wel moe, want ze zat net de hele tijd te gapen. En ze is al 2.5 uur op, normaal gaat ze na ongeveer 2 uurtjes weer plat. Ik denk dat ik het toch even afwacht. Of niet. Ze huilt wel hard maar stopt af en toe ook eventjes.
Toch even gaan kijken: ze heeft haar ogen dicht en sabbelt tussen de huiltjes door op haar vingers. Dus ze is moe. Dus laat ik haar voor nu huilen. Als het over 5 minuten nog huilen is ga ik haar maar pakken. Maar ja, dan slaapt ze ook niet terwijl ze wel moe is. hmmm, ik ben niet goed met babies, nog steeds niet, zucht.
pony rijden is trouwens wel heel leuk voor kinderen (vind ik). Schoonvader heeft ponies, de jongens vinden het in de zomer altijd leuk om er een beetje mee te rommelen. Nu te koud.

Meisje is stil nu. Slaapt denk ik.

Ze heeft trouwens een soort pluizen in haar poepluiers. Denk dat ze ergens op heeft zitten kauwen dat een beetje stoffig was? Of op trui gesabbeld, zoiets. Zou ze last van haar buikje hebben...
Sardegna ik ben een beetje laat hiermee, maar volhouden hoor! Het is echt niet erg als babies even een poosje huilen (hoe moeilijk dat ook is als moeder zijnde). Maar sommige babies hebben het echt nodig om zichzelf in slaap te huilen, en als ze dan al snel weer opgepakt worden, leren ze het niet zo snel. Als je zeker weet dat er niets aan de hand is of kan zijn, dan gewoon even laten liggen (zegt de moeder die het in theorie zo goed weet, maar in de praktijk ook nog wel eens de mist in gaat met haar eigen kinderen).
Dank je bengel. Maar het stomme is dat Lmeisje eerder heel makkelijk in slaap viel in haar bedje overdag. En 's avonds eigenlijk ook. Alleen de late middagslaap is wel eens moeilijk. Maar goed, ze heeft al met al nog geen 10 min gehuild en daarna een uur heerlijk geslapen.
quote:cnjmbengel schreef op 13 december 2010 @ 15:57:

(zegt de moeder die het in theorie zo goed weet, maar in de praktijk ook nog wel eens de mist in gaat met haar eigen kinderen).

Herkenbaar, hier net zo

Sardegna, bedacht me dat: kan L-meisje die pluizen niet van het sabbelen op de wol hebben? Als tegenwolgeluid

Bengel, hier heeft jongste ook even in stuit gelegen, tenminste, dat was bij 1 controle met 36? weken, toen ik ook een hoge bloeddruk had. Toen ik dat hoorde droeg dat niet echt bij aan de hoogte van de bloeddruk Maar even later bleek dat weer niet.

Viool, wel leuk gehad het weekend?

En verder ben ik 't kwijt...

Hier wel aardig trouwens, lijk eigenlijk al iets beter in m'n velletje te zitten. Vorige week was het al een stuk gezelliger, maar weinig hoeven mopperen. Dat geeft wel wat moed, hoewel het vanmorgen ineens weer minder was.

Afgelopen weekend nog een laatste keer Sinterklaas gevierd, die had z'n cadeautjes over de halve familie verspreid Was wel gezellig, maar toch ook weer een heel gedoe om op tijd weg te komen 's ochtends. Plus dat oudste ook nog eens ziek was, die kon ik vrijdag met 39.4 ophalen van de bso. Dat heeft het hele weekend een beetje doorgesukkeld, maar vanmorgen was hij weer koortsvrij. Ik hoop wel dat dat nog even blijft, zodat hij woensdag wel naar de kerstviering kan op school. Zou het sneu vinden als hij daar niet naar toe kan.

Nu nog even lekker aan de slag, ben nu bezig met het aanpassen van de website van de organisatie. Het liefst zou ik die behoorlijk grondig aanpassen, maar daar heb ik (helaas) de vaardigheden niet voor. Plus dat dat waarschijnlijk ook iets te veel tijd kost, die er niet meer is.

Maar goed, nog even 1,5 uur aan de slag....
Tegenwolgeluid, ha ha da's een goeie. Maar haar rompertje ziet eruit als katoen en haar pyama als badstof, pluizen niet. Ik denk van de (lams)wollen trui van vriend. Ik doe altijd doek ertussen als ze op mijn arm/schouder is, vanwege hoge spuugkans. Vriend niet en die draagt veel truien. Ik denk dat ze op hem gesabbeld heeft

Fijn dat het beter gaat Tieger. Website aanpassen vind ik knap, ik ben heel slecht met computers. Ben even helemaal kwijt wat je ook al weer doet voor werk trouwens...

Lmeisje nu heel lief gaan slapen, alleen klein huiltje bij slaapzak aandoen en erin leggen, maar dat is normaal voor haar doen.
hmm, kan weer niet uitloggen. Hoop niet dat iemand onder mijn naam rare dingen gaat schrijven ofzo.
ik log eigenlijk nooit uit? Of zit je op een algemene computer?

Wij hebben gisteren de zomervakantie geboekt! het is ineens iets heel anders geworden, 3 wk kamperen in zeeland. Ik zag het toch niet zo zitten met 3 kinderen zo ver weg. En man komt uit zeeland en vroeger hebben we daar allebei veel vakanties doorgebracht helemaal geweldig daar ik heb er nu al zin in! Op de camping waren nog 2 plekken vrij! We gaan wel vroeg, ze hebben hier 1 juli om 12.00 vakantie en dan gaan we gelijk weg kon niet anders maarja is toch niet zover rijden.

Ik ga zo maar eens beginnen met de kerstkaarten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven