Full House deel 4

28-06-2011 15:57 2550 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'1145157410 gr.

63,5 cmUmini

2-3-'1129805450 gr

60 cm7690 gr

68,5 cm8580

73,5

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2

Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
Uma vriendin wordt in het VU in Amsterdam behandeld trouwens. Mss daar eens heen. Lekker in de buurt
vandaag gechrasht, ik scheur altijd heel hard met dat ding, ook in de bochten en dat gaat eigenlijk altijd goed, met 3 kinderen erin. Maar alleen met J is de fiets een stuk lichter en in een scherpe bocht waarin ik veel vaart had ging die bak op de zijkant! Het ging heel snel, J was moe en zat met knuffel en speen bijna te slapen. Hij zat goed vast en bleef gewoon een soort 'hangen'. Ik trok gelijk die bak overeind, keek naar J en hij keek me echt aan van; is er iets?

Nou toen ben ik weer verder gefietst.

En daarom heb ik nou geen rijbewijs! haha
Foto's online
Oeh Rw wat eng. Ja het hoort erbij.. Bij de fietsende gekken. Hier ook een fietser vanaf dat ik kon stappen. en dus ook wel eens stunts( niet expres ) maar met mn ukkie brrrrr. Ik fiets wel heel veel bewuster maar met een bakfiets ben je zo log lijkt me, dus dan krijg je dat. Gelukkig was J helemaal relaxed. Net als ootje die op rdam cs in de buggy werd gelanceerd. Ze keek: mam grappig hoor.

Oei ik vind dat zo eng. De groten 11 en 12 letten vaak niet op: thee, messen. Kan ik nu wek of niet ze met drie aan tafel laten. Ootje grijpt alles en ookal zeg ik t vaak toch moet ik per dag heel wat aan mes, bekers etc opzij schuiven.

Lastig. Dit is iets waar ik dus ook op moet letten. Zal wel wennen...

Daarom is het mss toch een idee.. De jongens leggen sleutels, mp3, geld, snoepjes, klappertjes, frummels van alles overal neer..
Ik bedoel dus de afgebakende speelruimte.

Maar idd dsn kan je alleen met een hekje in de enige loopruimte...
Ach wat kan ootje toch lief spelen. Ik heb 20 min de administratie gedaan met haar naast me op de grond. Dan is ze weer zo makkelijk. Misschien waren het haar tanden ?! Ze heeft een nieuwe. En had een heel rare ( sorry...) luier. Echt vol gepoepiet... En zelfs doorgelekt. Niet normaal... Dus wie weet zat haar de gildagen wat dwars. Ze heeft ook voor het eerst op maandag weer nutrilon gehad ( normaal krijgt ze 1 dag water) dus mss werkt dat ook door dat ze een paar dagen opspaart ??

Tieger dank voor je meedenken! Echt fijn. Ik merk dat ik moet gaan kiezen wat te doen
@amalia, zeg hoe is het nou afgelopen met die brieven en sollicitaties? Is dat nog in gang ?
Uma, Bah, wat rot, zo'n ontactische gyn...

Ik sluit me aan bij de anderen: misschien een second opinion?

En wbt wel of niet werken: moeilijke keus idd.

Solliciteren, stoppen, huidige baan houden...Lastig! Ik hoop, dat je snel een voor jezelf bevredigende beslissing kunt nemen.

Leuke verjaardagsfoto's, Tieger!!

Waaaaa, wat eng, rs, dat je omviel met de bakfiets. Gelukkig bleef J relaxed!

Hier is de fietskar ook al eens omgekiept toen ik iets te enthousiast een stoepje meepikte.

Viool, het lijkt me ook lastig, hoor, met zo'n mini in een niet kindproof huis. En pubers die alles laten slingeren...Hier is het de playmobil en de lego. Inmiddels heb ik de jongens wel zo gedrilld dat ze hun beker op het midden vd salontafel zetten. Die is vrij groot en dan kan R er niet bij. Want oooo, wat heeft ze al veel bekers omgetrokken...

Ik vind Tiegers tip trouwens wel een goeie, hoor, als je de mogelijkheid hebt.
Tja, hier hebben we geen salontafel als zodanig in gebruik (wel een klein tafeltje, maar drinken doen we aan de eettafel, en dan zitten de kinderen een stuk uit elkaar.

Hier is het lastig met de knutselspullen, en ik zie het nog niet zo zitten dat jongste ineens met een schaar aand e slag kan, of zichzelf onder de lijm smeert. Of de muur inkleurt Qua klein speelgoed (lego en playmobil), dat staat allemaal boven.

Oh, even jongste in bed leggen.
Viool ze moet het toch leren hoor. Ik zou het niet doen. Net als deurkrukken omhoog zetten. Stelt dingen alleen maar uit. Op een gegeven moment kunnen ze toch de deur open maken/bij de radio/kastjes open maken. Je kan zever maar beter met de paplepel ingieten dat dingen soms niet mogen.

Eng hoor RW.

Ha foto's van tieger. Nu moet ik ook hè? . Ik ben slooooom
Zo, interne verhuizing in de woonkamer is klaar, jongste slaapt nog steeds 8-) Zo maar even wakker maken, en middelste ook. Die had halverwege de verhuizing geen zin meer, helemaal niet toen ik ook nog de stofzuiger ging pakken. Heb nu de eettafel gedraaid, keukentje voor de kinderen neergezet, en het zitgedeelte gespiegeld met de box maar voor het raam.

Man, wat een weer. Gelukkig komt vriendin straks met haar dochter, en brengen ze oudste ook mee uit school. Scheelt weer een wandeling door de plensbuien

Oh, ik zat nog te denken... Wij hebben hier aan tafel jongste aan het hoofd zitten, op de hoeken man en ik, en oudste en middelste zitten in het midden van de tafel. De pannen en het bestek ligt buiten het bereik van jongste, en de oudste twee weten dat ze er niet aan moeten komen.

Verder zit jongste soms nog in de box, als ik aan het koken ben, of als ik echt niet iedere keer achter haar aan kan lopen om haar uit te keuken en de gang te houden. In ons vorige huis hadden we heel gericht plekken voor de kinderen, en plekken voor ons. In het begin even uitproberen, maar blijven corrigeren dat ze niet aan de radio of zo mogen komen, en dat gaat op een gegeven moment gewoon goed, dan talen ze er niet meer naar. Tenminste, dat is hier. Nu wordt het wel lastiger, oudste mag meer, doet meer, en middelste kopieert dat.

Ga nu de jongste twee maar eens wakker maken, en zo nog even met m'n jurkje aan de slag. Eens kijken of ik die vanavond in elkaar kan zetten.
Joepie de interne verhuizing bij Tieger is klaar !

Na jullie verhalen denk ik, tja mss gewoon doorbijten. Dingen zijn nu eenmaal zo. En het zijn ook tijdelijke improvisaties. Teminste het zal heus een keer af zijn.

Trouwens oppervlakkige vraag: hoe is je figuur na de bv ( sar en amalia) scheelt het ook een cupmaat ? En allebei weer op oude gewicht toch ( hier ook )

Heb net een heel duidelijk bericht gestuurd naar vioolman, hoop dat hij bwgrijpt dat ik echt gek wordt, dat er vanavond maar zo'n lelijke vouwdeur in onze slaapkamer moet. Ootje wordt zo vaak wakker grmaakt of ik leg haar op bed en hup loopt er weer een vioolkind of vriendje langs, net even koekeloeren, een opmerking plaatsen en soms 3x na elkaar ( zooo boos raak je daar van ) er komt gewoon een deur en die gaat dicht !

waarschijnlijk goed traphek gevonden !!!

morgen kletsen met vriendin, het beroemde " bakje" doen
Leuk tieger verhuizing

Viool figuur van de borsten? Ken je de potloodtest? Nou etui past eronder

Lang leve de voorgevormde cups.

Ik moet nog wel kwijt dat we 2x 200 euro kwijt waren aan ontplofte boxen omdat middelste toen hij kroop de radio heel hard zette als ie uitstond en de boxen dus kapot knalden toen wij deze aanzette
Bedankt voor de tip. En dat valt mee. Die boxen die de ronde gaan in onze vriendengroepen ( en wij ook weer gebruiken ) kaching kaching dollarteken :(

De etui-test.

Ai je maakt me niet blij, haha, behalve dan met de bra-reminder tuurlijk gewoon pushen die handel

Zit met knorrend maagje en gezinnetje maar te wachten op man ( soms eten we eerder maarja rond 7 uur moet kunnen en oops de laatste tijd had hij best restjes dus nu eens samen eten )

Morgen gaan we wat aan de deur doen. Of liever: een deur erin doen.

Soms denk ik heel rare dingen zoals dat ik mn kabouterhuisje met alles op elkaar nog ga missen. Hoe kom ik alleen al op die gedachten!

Maar kijk wie had bedacht dat het beter zou zijn met een omgewaaide schutting.... uitzicht
Heerlijk voor Ootje een deur. Rust rust rust. Lekker toch?

Gewicht is oké niet super. Ik zit nu aan de borrelnoten. Ben even klaar met lijnen zucht. Heb al verjaardagsinkopen gedaan, is niet goed voor mij om al lekkere dingen in huis te hebben . Wilskracht is weg!
Och nee he en ik heb nu net een hele familie reep choco op na de spaghetti. Hoe gacik dit nu nog opmakenb??? Slapend ???

Nou ik kijk net op het forum voordat ik ga slapen zie ik een brother in crime !
Haaaai!

Uma wat idioot die gyn. Hoe kan iemand nou zo lomp en bot zijn?! En eens met de rest, tijd voor een andere arts, 2nd opinion, ander ziekenhuis. Pffff.... En dat gedoe op je werk! Slaat ook nergens op. Mag dat wettelijk wel? Zomaar zo'n ingrijpende regeling doorvoeren terwijl je er al jaren werkt? Echt niet te geloven. Het zit je wel even erg tegen zeg, arme jij. Ik snap helemaal dat je overweegt tijdelijk te stoppen. Ik denk dat als ik zou stoppen met werken mijn belangrijkste tegenargument zou zijn of ik wel weer makkelijk aan de slag kan als ik weer wil gaan werken. Heel goed dat je vast wat punten op een rij hebt gezet. Goed over praten met uman en een vriendin helpt misschien ook om helder te krijgen wat voor jullie gezin en voor jou zelf op dit moment het beste is. Nog een

Rw, ieks! Omslaan met de bakfiets lijkt me echt eng. Gelukkig bleef J zo cool.

Tieger hoe is het bij jou qua solliciteren? Heb je al weer nieuwe brieven de deur uit?

Amalia op mijn werk nog een beetje onduidelijk of ik vrij kan nemen in de herfstvakantie, maar misschien kunnen we anders weer een vrijdag doen. Mailen we nog over. Lijkt me iig leuk jou en de kids dan weer te zien.

Rikst wat fijn dat man er weer is. Al dat AM zijn lijkt me zwaar.

Viool wat fijn, een deur en rust voor ootje!

Rest ben ik alweer even kwijt...

Was zowaar vroeg thuis uit werk vandaag, dus ik kon nog een stukje robinson kijken. Leuk programma vind ik dat.
Oh ja, over gewicht en cup maat na bv.... Gewicht: nog steeds 3 kg meer dan voor laatste zwangerschap (62 ipv 59). Cupmaat ingezakt van D naar B/C. En ben bang dat ik de etui test ook niet doorkom. Ben grote fan van stevige, voorgevormde cups en beugels

Dieet doe ik niet aan. Sporten wel, momenteel 2 à 3 keer per week. Hoop dat dat uiteindelijk genoeg is om weer onder de 60 te komen. Maar liever zou ik meer sporten. Misschien lukt dat als ik een andere baan zou vinden zonder (lange) avonden.

Amalia, je bent hartstikke veel afgevallen, geeft toch niet als je nu weer even wat minder streng voor jezelf bent? Je weet iig dat je het makkelijk kunt volhouden, dat Sonja plan. Als je ziet dat je aan gaat komen heb je dat zo weer op de rails. Je moet af en toe ook een beetje van lekkere dingen kunnen genieten toch?
Kent iemand van de iPhone of iPad gebruikers het spelletje Tiny zoo?
Hmmm, gewicht hou ik mn mond even over dicht. T gaat nu heul erg langzaam, maar ik ben ook weer niet fanatiek genoeg zit nu Zo'n beetje op het gewicht van voor de zwangerschap van jongste. Nu op naar het gewicht van voor middelste Borsten hou ik helemáál mijn mond over dicht. Aardig groot, en hier heeft de zwaartekracht goed zn best gedaan goede bh's zijn ook echt wel een must.

Zo, gisteravond gezellig met man pompommetjes gemaakt, oudste heeft volgende week smurfenfeest en moet dus verkleed. Heb nu een muts gemaakt, en gisteren werd even terloops genoemd dat smurfen ook een staartje hebben. En middelste wil natuurlijk alles hetzelfde Uiteindelijk ook nog lekker bezig geweest met een jurkje voor mezelf, hopelijk kan ik die vanavond in elkaar zetten. Heb er nu al zin in

Sardegna, dat spelletje ken ik niet. Maar ik heb natuurlijk een kloon
Hahaha dacht ik nou echt bij de eerste zin dat tieger iets anders met man gedaan had!

Maar bij doorlezen snapte ik hem hoor Tieger

Goed hoor Sar met sporten. Ik schat dat dat hier nog even duurt. Moet ook eens bij badminton gaan kijken.

Eerst wilde ik gaan haken...

Ohhhhhhhhh lol lol lol ootje billenswingt

Ik moet dit opnemen

Ja tieger hoe gaan de sollicitaties ?

En Amalia sollicuteer jij dan niet meer ?

Ik ben de laatste tijd zo moe pff. Heb ook het idee dat ootje overdag te weinig drinkt ( kiept haar bekers om, of drinkt kort borst ) en snachts daarom dorst heeft.

Dus even opletten.

Oja ik slaap ook tussen 11 en 12 en half 7 op en paar x wakker is tekort voor me denk ik.

Jee tieger wat ben jij toch creatief, knap hoor.

Viool, als je er 's nachts niet meer uit hoeft voel je je een ander mens, echt! Ik spreek uit ervaring. Ik zei het laatst al, maar het voelt echt als pure luxe om 's nachts gewoon ongestoord te kunnen slapen. Zo heerlijk. Dat komt voor jou ook weer.
Badminton is leuk en intensief viool. Ook goed voor bilspieren Ik doe het ook een avond in de week sinds kort, met een aantal vriendinnen hebben we een clubje opgezet hier in de sporthal. Leuk en gezellig, nog even nakletsen in de kleedkamer.
Sollicitaties? Prut Van wat ik had lopen heb ik afwijzingen gekregen, teveel reacties, en dan pas ik niet genoeg in het profiel om me uit te nodigen. Wel ook een leuk gesprek gehad met een intercedent voor een vacature via het uitzendbureau, maar dat was in principe tijdelijk (ook al zaten de mensen die ze er 1,5 jaar geleden geplaatst hadden nu nog steeds), en raadde de intercedent het af om er te solliciteren omdat ik nu meer zekerheid heb.

Heb nog wel een vacature gezien voor een roostermaker op een middelbare school hier in de buurt, dus ik moet vanavond ook even met m'n zus bellen, eens informeren wat er precies gaande is in het onderwijs, en hoe bepaalde dingen werken qua planning, uren, etc. Misschien heeft zij een beeld of dat iets voor me is.

Creativiteit valt wel mee hoor, ik vind het zelf vaak niet goed genoeg. Zou het eigenlijk heel veel meer willen/moeten doen, achter de naaimachine kruipen. Maar het lukt best aardig, ik durf het m'n dochter in ieder geval aan te trekken

En uiteindelijk, kán zelf kleren maken goedkoper zijn. Het lapje stof waar ik nu mee bezig ben was totaal 20 euro, en daar maak ik nu dus een jurkje voor mezelf van, en dat jurkje voor middelste wat ik laatst al gemaakt had. Ga je een beetje rondkijken op internet, wordt er voor vergelijkbare jurkjes zo rond de 50 euro gevraagd (en 30 voor de kindermaten), dus dat is toch weer 60 euro bespaard . Het kost alleen veel tijd nog voor mij, dat is dan weer minder. Heb naar aanleiding van jullie reacties vorige week wel heel kort gespeeld met het idee om een webwinkel te starten, maar dat ook heel gauw weer losgelaten, daar hou ik nog geen droge boterham aan over Misschien als jongste ook op school zit, dan kan ik overdag wat meer doen.

Maar, en daar speel ik al wel langer mee, ik zou wel eens een droomdekentje (en eigenlijk wel meer dan eentje) willen maken. Eigenlijk eentje voor mn eigen kinderen, en nu ook wel voor dat zoontje van m'n collega en zijn zusje. Maar ook dat is best een klus. Misschien eerst maar eens een tip vragen aan mijn moeder, hoe ik dat het makkelijkst kan aanpakken.
Wat leuk en wat jammer dat ik niet in de buurt woon. En hoe heb je dat opgezet ? Is er een vd meiden prof en spelen jullie ook toernooien?

Er is hier ook wel een plek maar nogal ingeslapen vrees ik aan de info te merken..

Ik geloof inderdaad dat de slaap uitmaakt. Ook straks een ruime kamer, met een aparte hoek en eigen bed voor Ootje. Ik denk dat ze het ook makkelijk oppikt zo, dan is er " een nieuwe kamer " en is het " gewoon anders " op vakantie ging dat ook goed.

Zo nu even stofzuigen en dweilen

Wat gaan jullie v h weekend doen ? Zaterdag-Zondag de jongste jongen hier. Zaterdag verjaardag en zondag een uitje met de fluisterboot, ons bedrijfje bestaat drie jaar en dat vieren we met de collega's gezondheidszorg, kinderen en partners ook gezellig mee varen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven