Gaan slapen, erbij blijven of weggaan?

07-02-2009 21:41 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb even een vraagje.

Zoontje is net 2 en wilde zoiezo nooit alleen in slaap vallen,

is ook nog nooit gelukt hoor maar goed....

Nu hebben we een heel fijn bedritueel en dat gaat ook prima,

na ons 'dagkletsje' gaat het licht uit en ga ik verderop in 'n stoel zitten tot hij slaapt, dat duurt ongeveer 10/15 minuutjes en kan ik gewoon weggaan omdat hij slaapt.

Nu s'nachts geen paniek meer omdat ik niet meer in de stoel zit, hij weet dat ik wegga als hij slaapt en vindt dat prima.

Eigenlijk allemaal prima zoals het gaat maar ik vraag me alleen af hoe andere moeders dat doen met een 2 jarige?

Wat is jullie manier van 'gaan slapen'?

Misschien dat ik wat ideetjes kan opdoen en uberhaupt of ik het wel moet veranderen aangezien we er eigenlijk geen probleem mee hebben dat hij op deze manier lekker gaat slapen.
Ik heb ooit een poging gewaagd om bij onze slecht slapende jongste te blijven zitten tot ze in slaap viel. Wat een ramp was dat zeg. Het duurde best lang en ze werd er alleen maar claimeriger van. Snel mee gestopt en gewoon elke avond een duidelijk ritueel waarbij ze onder andere zelf het licht mag uitdoen. En dat werkt erg goed.
[quote]Gravinnetje schreef op 07 februari 2009 @ 22:26:

Pffff zwaar voor je Parel27! Weet niet van de hoed en de rand maar klinkt heftig in ieder geval.

Ik snap niet wat hier heftig aan is. 10 min. op de slaapkamer zitten?

Dochter is 2 jaar en 3 maanden, tanden poetsen in de kamer,pyama aan sinds kort verhaaltje op de bank naar bed met dikke kus, knuffels krijgen kus (brrrr) en ze gaat slapen, denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik denk ze meer bedoelde dat het voorgaande jaar samen met de verlatingsangst heftig was.....

Die 15 min erbij zitten is absoluut niet heftig, eerder ontspannend haha
Sorry, niet goed gelezen, je hebt gelijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb dat ook weleens gezien bij de Nanny dat ze steeds verder weg gingen zitten en uiteindelijk op de gang, en klaar.

Misschien een idee. Maar zoals jij het beschrijft lijkt het me vooralsnog prima te doen toch, zeker als je het zelf ook wel relaxed vindt.
Misschien kan je over een poosje op de gang gaan strijken , of de was vouwen oid ... dan ben je toch in de buurt , je doet meteen iets nuttigs die tien minuten en je bent al weer iets verder af aan het bouwen .

En ......het gáát over , het komt een keer goed .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 februari 2009 @ 23:26:

Misschien kan je over een poosje op de gang gaan strijken , of de was vouwen oid ... dan ben je toch in de buurt , je doet meteen iets nuttigs die tien minuten en je bent al weer iets verder af aan het bouwen .

En ......het gáát over , het komt een keer goed .Dat zei de Nanny inderdaad ook, nog een beetje op de gang rommelen zodat ze je nog wel kan horen en dan gaat het steeds beter ( op de tv dan he)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven