gastouder / chreche? en wat kost het?

02-06-2009 12:23 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat jullie me advies/tips kunnen geven:

Per 1 september gaat ons kleintje of naar de chreche of naar een gastouder voor 2 dagen in de week.

Nu is mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met deze 2 vormen van "oppas" EN.... Wat zijn jullie per maand kwijt aan de opvang? Ik heb net op de site van HUMANITAS gekeken en daar vragen ze voor 1 dag opvang per maand 275 euro dus x 2 = 550 per maand. In geval van de chreche dan... Ik vind dit erg veel en vraag me af of een gastouder ook zo pittig is in de prijs?

Ik weet dat je van de belasting ook een gedeelte terug krijgt, in ons geval zou dat ongeveer 250 euro per maand zijn.

Iemand tips/ raad/ advies?

alles is welkom!!

Wij betalen bijna 6 euro per uur voor de kinderopvang, gastouder weet ik niet.
op www.toeslagen.nl kun je bekijken wat je terug kunt krijgen van de belastingdienst voor opvang.

M.b.t. gastouderschap weet ik niets.. weet wel dat volgend jaar je minder geld terug krijgt van de belasting als je gebruik maakt van een gastouder.

Ik hoop voor je dat je kind al hebt ingeschreven bij een KDV. Meeste KDV's hebben wachtlijsten. Tip: bel wel met zo'n KDV en ga er eens langs... dan weet je meteen of het KDV wel bij jullie past.... En dan weet je ook meteen hoeveel het per uur kost om je kind te brengen...

Ook dit kan zeer verschillend zijn per KDV.
Volgens mij is een gastouder alleen voordeliger als je geen complete dagdelen af hoeft te nemen. Dus bv als je in ploegendienst werkt. Wij zijn 250 euro p.k.p.m. kwijt en dan krijgen we nog belastinggeld terug.

Wij zitten dus bij een gastouder omdat mijn man in ploegendienst werkt. Wij hebben twee vaste dagen, maar ze gaan soms alleen 's ochtens en soms smiddag. En ook niet iedere week twee dagen. Bij een reguliere creche moet je gewoon vaste dagdelen afnemen dus dat is voor ons erg onvoordelig.
Als je creche wil mag je wel snel inschrijven, meestal zijn daar mega wachtlijsten voor.
Ik sta al vanaf novemeber ingeschreven, ik heb al zwart op wit dat ik terecht kan per september, maar vroeg me af wat het kost per maand... ?? Wij krijgen ongeveer 250 euro terug pm, maar weet niet wat er betaald moet worden??
als het goed is krijg je van je kdv een contract met alle kosten, haal hier af wat je van belasting terug krijgt et voila. je hebt wat het kost. Wioj krijgen bijna alles terug van de belasting. Zijn per maand zelf maar iets van 50-100 euro aan creche kwijt.
Buffy, als je 250 terugkrijgt, moet je nog 300 betalen toch?? Bel de kinderopvangorganisatie zou ik zeggen en doe een proefberekening op www.toeslagen.nl

Je zult samen een flink salaris hebben, als je slechts minder dan de helft terugkrijgt. Moet wel te doen zijn toch?
Tja mijn man verdient op jaarbasis aardig ja....

Ik had het uitgerekend wat we kwijt zouden zijn met een gastouder..: ongeveer 100,- pm 2 dagen opvang dit is wat er netto overblijft na terug krijgen belasting, en een chreche zou dan netto 300 zijn ... Ik blijf het veel vinden. Ik verwacht deze week de overeenkomst van de chreche binnen te krijgen en ik hoop inderdaad dat daar opstaat wat het ons gaat kosten...
Hij verdient aardig? Het lijkt me dat jullie gewoon echt veel verdienen, gezien het percentage dat je terugkrijgt. Wij betalen geloof ik iets meer dan 1/5 deel (en ik vind ons inkomen toch ook echt niet verkeerd).

Het zal best even wennen zijn, die kosten. Maar hé, kinderen kosten nu eenmaal geld. En ik neem toch aan dat je al eerder over de kosten hebt nagedacht?
HIHI... ja mag ook niet klagen........

En je hebt ook gelijk! kinderen kosten geld!
oke

nou heb de overeenkomst van de chreche binnen. Voor 2 dagen in de week kost het 582 euro en we krijgen 445 euro terug van de belasting. Dus dat is wel even iets anders als wat ik eerst had berekend??

Nu hopen dat ik er goed aan doe om voor de chreche te kiezen en niet voor de gastouder? Maar de tijd zal het leren....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven