Gastouderbureau's

24-08-2011 21:28 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zit me suf te zoeken naar gastouderbureau's voor mijn 2 kids. Alleen ik kom alleen maar op internet bureau's tegen waar je jezelf kan inschrijven en waar je niet een gastouder kunt zoeken.

Ben dus op zoek naar een gastouderbureau in Rotterdam.

Groetjes,

Bloemetje79
Jaren geleden heb ik mijn kinderen gewoon aangemeld bij een gastouderbureau. Dan kreeg je vanzelf contact met een bemiddelingsmedewerker die je wensen kwam inventariseren. Naar aanleiding daarvan gingen ze dan een gastouder voor je zoeken. Ik denk dat het nog steeds zo werkt.

edit: oh wacht, ik begrijp je verkeerd....ik zal eens googlen
http://www.dekinderwens.nl/

http://www.florien.net/

http://www.gastouderburea ... uderopvang-rotterdam.html

was niet zo moeilijk te vinden
http://www.landelijkregis ... lleOkoTypenZoekScherm.jsf
En was een gastouder makkelijker voor het halen en brengen van je kids dan een kinderdagverblijf.
dankje meiden!
Mijn gastouder vond ik gewoon op marktplaats. Ik kon bij die gastouder kiezen uit 2 gastouderbureau's en de gastouder gaf zelfs aan welke goedkoper voor mij zou zijn.

Uiteindelijk beviel de gastouder niet zo dus is mijn dochter alsnog naar het kdv gegaan.
quote:Bloemetje79 schreef op 24 augustus 2011 @ 21:47:

En was een gastouder makkelijker voor het halen en brengen van je kids dan een kinderdagverblijf.Mijn zoontje is bij een gastouder, ik ben alleenstaand en werk soms 's avonds en heb met haar afspraak dat ik hem dan in de avond bij haar oppik. Sta ook regelmatig in de file en gelukkig dus flexibele ophaaltijden. Maar ik heb dus geen ervaring met een kinderdagverblijf (om deze redenen).
Via marktplaats? Vind ik dan toch een beetje raar.

Hier gaat het gewoon via de stad, die hebben een soort van bemiddelingsservice.
Dat kun je raar vinden ja. Maar ik had geen idee welk gastouderbureau ik moest aanschrijven en je gaat er toch kijken voordat je een contract ondertekend.

Van een bemiddelingsservice heb ik nog niet gehoord, wel dat je een gob kan laten zoeken naar een gastouder, maar dat kostte nogal veel vond ik voor iets dat je prima zelf kunt doen.
Je kunt bij de gemeente een lijst krijgen met goedgekeurde bureau's.

Zelf heb ik al jaaaaren een gastouder, en ik vind het fantastisch! Geen gemekker over flexibele tijden/dagen, en als kindlief ziek is (bijv. waterpokken) kan ik hem gewoon brengen, dan kijkt ze of het gaat ipv gelijk te bellen dat ik hem moet komen ophalen.

(Als je zoals ik 16 uurtjes werkt, dan moet je niet 's-ochtends gaan afbellen, werk met klein team nl, dan kan ik terplekke bijv. ruilen oid)

Mijn gastouder word regelmatig gecontroleerd, en is in het bezit van allerlei diploma's, kinder-ehbo, pedagogische cursussen e.d.

Heb haar nu 8 jaar en de kindjes vinden haar helemaal geweldig. Mijn oudste van 8 gaat soms ook nog (studiedag leraren), en hij vindt het nog steeds leuk.

Bij mijn bureau kreeg ik een 'wensenlijst' die je moest invullen en dan zochten zij een 'match' voor je. Daarna vind het gesprek plaats op de opvanglocatie (in dit geval bij haar thuis) en kun je zelf bepalen of je het een goede gastouder vindt. Zoniet, maakt men een nieuwe match.

Het is dan wel wat duurder, maar dat vind ik geen probleem want nu zijn er max. 5 kindjes, en op kdv is dat zeker meer. Ook het flexibele hebben wij nodig en dat kan vaak niet op het kdv.

Laat je goed informeren en vraag eens aan vrienden/kennissen/buren oid waar zij goede ervaringen mee hebben. Het is wel heel belangrijk dat het bureau op die goedgekeurde lijst staat, anders kun je geen toeslag aanvragen bij de belastingdienst.

Succes!
quote:stukje_cake schreef op 24 augustus 2011 @ 22:07:

Dat kun je raar vinden ja. Maar ik had geen idee welk gastouderbureau ik moest aanschrijven en je gaat er toch kijken voordat je een contract ondertekend.

Van een bemiddelingsservice heb ik nog niet gehoord, wel dat je een gob kan laten zoeken naar een gastouder, maar dat kostte nogal veel vond ik voor iets dat je prima zelf kunt doen.

Bureau-kosten zijn bij mij zo'n 60 euro per maand. Maar dan nemen hun ook de administratie voor hun rekening. Ook heb ik hen een kassiersfunctie gegeven. Dit houdt in dat zij mijn toeslag ontvangen, dit verrekenen met de rekening van die maand, en het verschil wordt automatisch geincasseerd. Ook krijg ik een jaaropgave (zeer handig bij toeslag) en ieder jaar een prognose van de kosten voor het opvolgende jaar.

Tevens dragen zij zorg voor opleiding en controle voor en bij de gastouder. Vind ik ook wel belangrijk.
Ik ga een opleiding 5 dagen in de week volgen. Ben alleenstaande met 2 kids. Ik hoop niet dat het duurder is dan een kinderopvang.
Ik betaal 6,50 euro per uur en daar moet dan de toeslag nog vanaf.

Jij als alleenstaande moeder kan in geval van opleiding volgens mij geld daarvoor krijgen bij UWV of bij de gemeente.

Ik zou in ieder geval naar de gemeente gaan, die zijn op de hoogte van al die regelingen.
quote:Bloemetje79 schreef op 24 augustus 2011 @ 22:29:

Ik ga een opleiding 5 dagen in de week volgen. Ben alleenstaande met 2 kids. Ik hoop niet dat het duurder is dan een kinderopvang.

Ik volg sinds vorig jaar ook een opleiding. Mijn dochter zou in eerste instantie naar een KDV gaan, maar dan moest ik fulltime, dus 5 dagen in de week dagdelen afnemen. Ik heb op het laatste moment toch voor een gastouder gekozen omdat ik ter zijner tijd flexibele opvang nodig heb en omdat ik 5 dagen KDV teveel vond. Dit vonden ze op het KDV zelf ook. Ik ben nu bijna de helft minder kwijt aan kinderopvang omdat ik mijn gastouder per uur betaal. Zo was ik afgelopen jaar de schoolvakanties vrij. En ik hoefde nooit van half 8 tot zes uur naar school, terwijl dit de tijd is die ik elke dag aan het KDV zou moeten betalen.

Mijn oppas heb ik toevallig ook van Marktplaats. Toevallig stond ze ook ingeschreven bij het gastouderbureau van onze keuze.

Ik heb echt een superoppas, zonder haar had ik het aflopen jaar niet gered!
Wil je een gastouder voor bij jou thuis of wil jij je kinderen naar een gastouder brengen?

Omdat je ergens sprak over brengen en halen?! Veel gastouders hebben thuis geen opvang-kinderen in de basisschooleeftijd (hooguit eigen kinderen en studiedagen bijvoorbeeld, dus gaan naschoolse opvang). Dat is wel iets om rekening mee te houden.

Maar als jij een studie doet, zal je misschien ook regelmatig voor dat de basisschool uit is zelf al klaar zijn dus heb je weinig NSO nodig.

Inderdaad, 2 opties:

1. Zelf iemand zoeken als gastouder (markplaats, mond-tot-mond reclame, opa's/oma's die op gaan passen, etc). Vaak is de goedkoopste optie dan om samen in de schrijven bij een online gastouderbureau. Je moet dan veel zelf regelen maar krijgt wel toeslag.

2. Een bureau dat voor je bemiddeld, de administratieve kant op zich neemt, controles uitvoert en gesprekken voert. Eventueel ook vervanging regelt bij (langdurige) ziekte van de GO. Hier betaal je vaak wel een aardig bedrag voor...
Mijn gastouder is in ieder geval stukken goedkoper dan het KDV, inderdaad omdat je de werkelijk afgenomen uren betaald, en dus niet in vakanties etc. Ik vind het ideaal, heel flexibel, persoonlijk en toch in een groepje met kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven