Geboortebedankjes
woensdag 13 juli 2011 om 15:15
Hoi,
Ik ben momenteel zwanger van ons eerste kindje.
Laatst had ik met mijn moeder een discussie over wel of geen geboortebedankjes geven aan de kraamvisite.
Volgens mij wordt dit (bijna) niet meer gedaan. Volgens mijn moeder moet dit nog steeds gedaan worden. Mijn moeder zou het vreemd vinden als ik het niet zou doen.
Wat vinden jullie? Wordt er nog aan geboortebedankjes gedaan?
Groetjes Kira
Ik ben momenteel zwanger van ons eerste kindje.
Laatst had ik met mijn moeder een discussie over wel of geen geboortebedankjes geven aan de kraamvisite.
Volgens mij wordt dit (bijna) niet meer gedaan. Volgens mijn moeder moet dit nog steeds gedaan worden. Mijn moeder zou het vreemd vinden als ik het niet zou doen.
Wat vinden jullie? Wordt er nog aan geboortebedankjes gedaan?
Groetjes Kira

woensdag 13 juli 2011 om 15:21

woensdag 13 juli 2011 om 15:21
Niet doen, is helemaal niet (meer) gebruikelijk. En je moeder is nu niet degene die een kind krijgt. Als zij zo nodig van die dingen wil gaan uitdelen aan het bezoek, dan gaat ze zelf maar weer een kind baren. Dingen moeten terwijl je hartstikke zwanger bent en je echt wel wat anders aan je hoofd heb, wat een een gedoe. Ik vind bezoek sowieso al niet zo handig in de kraamtijd, je kunt dan juist je rust gebruiken! Kortom; maak het jezelf niet moeilijk. Gezeur over wat hoort en niet hoort, moet je moeder lekker voor zich houden.

woensdag 13 juli 2011 om 15:22
Ik heb het alleen een keer gekregen bij een van oorsprong Engels gezin, een beertje met een zakje bruidsuikers eraan.
Heb het nog nooit in NL gezien en ging ervanuit dat het een Engelse traditie was eigenlijk.
Zou er zelf niet over piekeren om zoiets te doen.. Dan liever een origineel dingetje bij de koffie ipv beschuit met muisjes ofzo.
Heb het nog nooit in NL gezien en ging ervanuit dat het een Engelse traditie was eigenlijk.
Zou er zelf niet over piekeren om zoiets te doen.. Dan liever een origineel dingetje bij de koffie ipv beschuit met muisjes ofzo.
woensdag 13 juli 2011 om 15:22
Het idee is dus hetzelfde als bruidssuiker.
Ik kan me ook alleen maar herinneren dat mijn nichtje het heeft gegeven bij de geboorte van haar kindje.
Maar ik heb hetzelfde idee dus. Het wordt toch weggegooid, dus waarom zoveel geld er aan uitgeven. Alleen mijn moeder dacht er anders over
Ik hou het dus gewoon bij beschuit met muisjes!
Ik kan me ook alleen maar herinneren dat mijn nichtje het heeft gegeven bij de geboorte van haar kindje.
Maar ik heb hetzelfde idee dus. Het wordt toch weggegooid, dus waarom zoveel geld er aan uitgeven. Alleen mijn moeder dacht er anders over

woensdag 13 juli 2011 om 15:23
woensdag 13 juli 2011 om 15:23

woensdag 13 juli 2011 om 15:24
quote:kira1 schreef op 13 juli 2011 @ 15:22:
Ik hou het dus gewoon bij beschuit met muisjes!Die beschuit met muisjes zie ik al een beetje als bedankje omdat die gene langs komt .. Ja toch ?

woensdag 13 juli 2011 om 15:25
woensdag 13 juli 2011 om 15:25