gebruiksvriendelijke + betrouwbare thermometer voor ukkies

22-01-2009 13:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon is ziek. Hij heeft verhoging of misschien wel koorts.

In veel gevallen hoef ik niet zo nodig te weten hoe hoog de koorts is, maar soms wil je het gewoon weten (al is het om door te geven aan de huisarts bijvoorbeeld)

Ik heb zelf een goedkope thermometer van Kruidvat maar meneer wil niks in zijn kontje. Hij wordt al BOOS als ik er een zetpil in wil doen.

Nu wil ik graag een nieuwe thermometer aanschaffen waarbij temperaturen wat makkelijker gaat, zonder er een compleet gevecht over te hoeven aangaan. Ik hoorde al van een thermometer met flexibele punt. Maar het liefst zou ik overgaan op een thermometer die voor oormeting/okselmeting geschikt is en ook nog een beetje betrouwbaar is.

Graag jullie ervaringen en/of tips!
Rectaal blijft altijd het meest betrouwbaar. In het ziekenhuis hebben ze ook oorthermometers die betrouwbaar zijn maar die kosten dan ook wel ruim 1000 euro per stuk. Neem aan dat je dat niet wilt uitgeven.

Vanaf zaterdag hebben ze bij de aldi reactale thermometers met flexibele punt die binnen 10 seconden klaar zijn met meten voor 3 euro.

Ik heb hem zelf ook en (te) vaak gebruikt bij mijn kids en ze geven ook bij meerdere keren meten steeds dezelfde temp.
Je kan een rectale thermometer ook onder de oksel gebruiken en dan wat erbij optellen, ( volgens mij 0,5 graden, maar dat staat in de bijsluiter)

Oorthermometers zijn niet naukeurig genoeg, dus daar zou ik niet aan beginnen.
ik heb bij de kijkshop een 2 sec digitale thermometer gekocht

dat is 2 seconden je zoon in een houdgreep ...

snel en betrouwbaar.
Yamuna: 2 sec is wel te doen. Welke is dat? Merk, type? Dan ga ik ff googlen, want op de site van de Kijkshop zie ik alleen oorthermometers en zelfs eentje voor een voorhoofdsmeting (maar dat zal ook wel niet betrouwbaar zijn).
Hier en perfect werkende brown oorthermometer.

Het scheeld misschien 2 tiende zeggen ze.

De laatste dagen veel gebruikt want we zijn nu alle 3 ziek.

Het maakt op zich voor mij niet uit om te lezen of het 37,3 of 37.5 is het gaat mij om de 39 en 40 graden. Het gaat snel pijnloos en je kunt het vaak doen zonder de kleine uit te kleden, en er een worsteling van te maken.
quote:Anastacia 34 schreef op 22 januari 2009 @ 14:00:

Hier en perfect werkende brown oorthermometer.

Het scheeld misschien 2 tiende zeggen ze.

De laatste dagen veel gebruikt want we zijn nu alle 3 ziek.

Brown? Bedoel je niet Braun?

Als het slechts 2 tiende scheelt lijkt me dat wel wat ja.
Eens met Anastacia, het gaat niet om die ene tiende, maar om de hoge temperaturen. Wel belangrijk is dat de thermometer iedere keer hetzelfde meet zodat je weet of de koorts ook zakt. Maar dat hangt ook erg af van het gebruik.

Ik gebruik een oorthermometer (Braun) en meet altijd twee keer. Over het algemeen geeft hij twee keer hetzelfde aan, behalve als uk erg wriemelt en hij dus erg beweegt.

Overigens heb ik hem een paar keer vergeleken met een digitale rectaal thermometer omdat iemand zei dat hij niet nauwkeurig zou zijn en het verschil was nihil.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Net als Nico zegt is rectaal het meest betrouwbaar. Ik vertrouw niet zo op de oorthermometers. Heb op mijn werk eens een keer uitleg gehad over hoe een oorthermometer eigenlijk werkt. Een oorthermometer zoals die thuis wordt gebruikt heeft maar aan paar sensoren om de temp op te nemen. Een oorthermomter van een ziekenhuis, die idd zo'n 1000 euro kost, heeft veel meer sensoren is dus betrouwbaarder. Toch zie ik ook zelfs bij deze thermometers dat het ene oor warmer is dan het andere oor!
Tinus als ik boven ben zal ik het even voor je nakijken ...

(ga niet speciaal ervoor naar boven ivm mn bekkeninstabiliteit. )

hij kostte vorig jaar iets van een tientje ofzo .. 15 euro maximaal
Hoe oud is meneer? als die zetpil een probleem is geef m dan paracetamol kauwtabletjes of het drankje (sinaspril als ik het goed heb).

Onze zoon vond het ook een drama dus we gebruiken de kauwtabletten en de oorthermometer. Werkt prima. We hebben zo'n braun oorthermometer. Meten altijd 2x en soms in beide oren. Het gaat toch om de grote lijnen of hij koorts heeft, dat hangt niet om een tiende.

Voor onze aanstaande zoon koop ik een Braun digitale thermometer met zo'n flexibele punt. Die meet binnen 10 sec. ipv de gangbare 60 geloof ik. Het is vooral voor de kraamhulp en het begin. Zodra het kan ga ik op de oorthermometer over. Ga die strijd niet aan, vind het zelf ook niks dus als het anders kan....

Deze thermometer hebben ze gewoon bij de Etos voor 11 euro.
quote:Tinus1977 schreef op 22 januari 2009 @ 14:07:

[...]

Brown? Bedoel je niet Braun?

Als het slechts 2 tiende scheelt lijkt me dat wel wat ja.

Ja die bedoel ik sorry Dyslexie!!!

Schaam me gelijk weer een beetje al is het heel wat beter dan jaren terug. Maar de meesten kennen mijn schrijftaal/fouten.
quote:Anastacia 34 schreef op 22 januari 2009 @ 18:19:

[...]

Ja die bedoel ik sorry Dyslexie!!!

Schaam me gelijk weer een beetje al is het heel wat beter dan jaren terug. Maar de meesten kennen mijn schrijftaal/fouten.

Geeft niet hoor, het klinkt hetzelfde!

Mijn moeder belde gisteren om te vragen naar de status van het zieke mannetje en vond het maar raar dat ik zijn temp niet had gemeten. Dus heb ik mijn probleem uitgelegd en zij is direct op pad gegaan voor een thermometer. Ze kwam terug met een oorthermometer die in 1 sec aangaf dat meneer 39 graden koorts had. Best flink dus.

Ik las in de bijsluiter van de zetpillen de tip om het ding heel even nat te maken, zodat ie beter glijdt. Leek wel te werken! En ik gaf meneer direct een zacht snoepje om de ellende te vergeten, dat hielp helemaal... (beetje verwennen mag als je ziek ben)

Oh, ik weet niet meer wie er om vroeg, maar meneer is 2.
Onze oorthermometer van ons nog nooit zoveel gebruikt als van de week. Deze duurd ongeveer 3 sec gok ik.

Maar had je geen dig thermometer als kraamuitzet, want bij geboorte moet je de kleine elke dag termperaturen?

Maar met oorthermometer is het geen strijd om te temperaturen en mijn dochter net 3 kan het ook al zelf, ze vind het maar wat intressant.

Hier alleen mijn mannetje nog aan de hoge koorts.

En dochter hoe onvoorstelbaar slaapt nog. 10,20 uur, we zijn al wezen kijken of alles wel goed is.
quote:Anastacia 34 schreef op 23 januari 2009 @ 10:21:

Onze oorthermometer van ons nog nooit zoveel gebruikt als van de week. Deze duurd ongeveer 3 sec gok ik.

Maar had je geen dig thermometer als kraamuitzet, want bij geboorte moet je de kleine elke dag termperaturen?

Maar met oorthermometer is het geen strijd om te temperaturen en mijn dochter net 3 kan het ook al zelf, ze vind het maar wat intressant.

Hier alleen mijn mannetje nog aan de hoge koorts.

En dochter hoe onvoorstelbaar slaapt nog. 10,20 uur, we zijn al wezen kijken of alles wel goed is.

Ja, ik had een goedkope Kruidvat Thermometer gekocht voor de babyuitzet. Die voldeed best voor een baby, maar zoon is inmiddels 2 en die protesteert nu zo hevig als ik hem rectaal temperatuur dat ik bang ben dat ik hem juist pijn doe. Dus ben hartstikke blij met die oorthermometer!

Beterschap met je kids!

Die van mij is vandaag thuis bij zijn papa en hij leek vanmorgen koortsvrij toen ik wegging. Toen ik later belde zaten ze met z'n tweetjes Cars te kijken (voor de 3e keer in 2 dagen...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven