Gedrag leerkracht
donderdag 9 januari 2020 om 14:10
Ik lees hier eigenlijk altijd mee, af en toe schrijf ik iets, maar ik heb vanmorgen iets meegemaakt waar ik toch wat andere meningen over nodig heb.
Ik sport in een sportschool waar ook een sportzaal/grote gymzaal bijhoort. Daar waren vanmorgen (net als anders) de basisschool kinderen aan het sporten.
Na het sporten ga ik douchen en tijdens het afdrogen hoor ik een leerkracht met stemverheffing praten tegen een jongen van ik schat een jaar of 7. De leerkracht ging hier best wel lang mee door, want ik was aangekleed en stapte de kleedkamer uit en de jongen werd nog steeds toegesproken door de leerkracht. Ik heb de leerkracht en de jongen dus ook gezien. Op dit moment waren de andere kinderen ook in de gang aan het wachten, en er was nog een leerkracht/stagiair oid. Dus die hebben het ook allemaal gezien en gehoord.
Wat zit mij niet lekker.... dat de leerkracht eigenlijk enorm tekeerging tegen de jongen. Ik nuanceer het door te schrijven dat diegene met stemverheffing sprak, maar eigenlijk was het schreeuwen. De leerkracht hield de jongen vast aan zijn bovenarm, en stond vlakbij zijn gezicht. De leerkracht herhaalde meermaals dat hij de leerkracht moest blijven aankijken.
Het ging over een voorval tijdens de gymles. De jongen had het spel verloren, moest op de bank gaan zitten en toen had hij iets van "kutspel" geroepen. En de leerkracht bleef maar herhalen dat als hij niet tegen zijn verlies kon, dat hij dan maar moest oprotten . En de volgende keer gewoon in de gang kon blijven zitten, hij mocht niet meer/nooit meer meedoen. En vanmiddag zou de leerkracht de opa van de jongen bellen, om het één en ander te bespreken. Allemaal heel dreigend. Ik vond het echt heel naar. Maar misschien overdrijf ik dus... graag jullie mening...
Ik sport in een sportschool waar ook een sportzaal/grote gymzaal bijhoort. Daar waren vanmorgen (net als anders) de basisschool kinderen aan het sporten.
Na het sporten ga ik douchen en tijdens het afdrogen hoor ik een leerkracht met stemverheffing praten tegen een jongen van ik schat een jaar of 7. De leerkracht ging hier best wel lang mee door, want ik was aangekleed en stapte de kleedkamer uit en de jongen werd nog steeds toegesproken door de leerkracht. Ik heb de leerkracht en de jongen dus ook gezien. Op dit moment waren de andere kinderen ook in de gang aan het wachten, en er was nog een leerkracht/stagiair oid. Dus die hebben het ook allemaal gezien en gehoord.
Wat zit mij niet lekker.... dat de leerkracht eigenlijk enorm tekeerging tegen de jongen. Ik nuanceer het door te schrijven dat diegene met stemverheffing sprak, maar eigenlijk was het schreeuwen. De leerkracht hield de jongen vast aan zijn bovenarm, en stond vlakbij zijn gezicht. De leerkracht herhaalde meermaals dat hij de leerkracht moest blijven aankijken.
Het ging over een voorval tijdens de gymles. De jongen had het spel verloren, moest op de bank gaan zitten en toen had hij iets van "kutspel" geroepen. En de leerkracht bleef maar herhalen dat als hij niet tegen zijn verlies kon, dat hij dan maar moest oprotten . En de volgende keer gewoon in de gang kon blijven zitten, hij mocht niet meer/nooit meer meedoen. En vanmiddag zou de leerkracht de opa van de jongen bellen, om het één en ander te bespreken. Allemaal heel dreigend. Ik vond het echt heel naar. Maar misschien overdrijf ik dus... graag jullie mening...
donderdag 9 januari 2020 om 16:55

donderdag 9 januari 2020 om 17:05
donderdag 9 januari 2020 om 20:27
Kan ookMaleficent schreef: ↑09-01-2020 16:55nee je stelt je vraag op een invullende manier.
'wat zei de leerkracht toen je hem aansprak'
de normale manier is: 'Wat deed je op dat moment' oid
Maar ik houd mijn mond dus echt niet als ik onrecht zie of hoor. Ook al brengt me dat soms in onhandige of nare situaties.

donderdag 9 januari 2020 om 22:03
Dat is niet Ad rem maar vervelend bijdehand.
Maar je bent er trots op zo te zien...
vrijdag 10 januari 2020 om 01:09
Maleficent schreef: ↑09-01-2020 16:55nee je stelt je vraag op een invullende manier.
'wat zei de leerkracht toen je hem aansprak'
de normale manier is: 'Wat deed je op dat moment' oid
Ze ging er als vanzelfsprekend vanuit dat TO de leerkracht zou hebben aangesproken. Zit een klein oordeel in ja. Ach, ik zou het ook vrij vanzelfsprekend vinden en stoorde me niet aan de vraagstelling en meer mensen viel het niet bijzonder op.
Ik stoor me meer aan het topicvervuilende gekwaak over dat ze het ‘niet normaal’ formuleert en dat niemand het snapt. Pfff. Zullen we weer naar de inhoud gaan?
vrijdag 10 januari 2020 om 01:18
Melden! Bij de schooldirecteur, en instanties. Dit soort mensen zouden niet in de buurt van kinderen mogen komen. Een volwassene die zijn functie misbruikt om te intimideren of wat dan ook zou per direct daaruit ontheven moeten worden.
Echt melden! Want dit is niet de eerste of laatste keer. Arme kinderen.
Echt melden! Want dit is niet de eerste of laatste keer. Arme kinderen.
vrijdag 10 januari 2020 om 07:02
Serieus?Redballoon schreef: ↑09-01-2020 22:03Dat is niet Ad rem maar vervelend bijdehand.
Maar je bent er trots op zo te zien...
Ik hoop niet dat je zelf ooit in een situatie terecht komt waarin je hulp van iemand kunt gebruiken die voor je opkomt.
Want dat zou je dan ook naar vervelend en bijdehand vinden toch? Dat iemand als ik mijn mond voor je open zou doen.
vrijdag 10 januari 2020 om 07:04
Dubbeljus schreef: ↑10-01-2020 01:09Ze ging er als vanzelfsprekend vanuit dat TO de leerkracht zou hebben aangesproken. Zit een klein oordeel in ja. Ach, ik zou het ook vrij vanzelfsprekend vinden en stoorde me niet aan de vraagstelling en meer mensen viel het niet bijzonder op.
Ik stoor me meer aan het topicvervuilende gekwaak over dat ze het ‘niet normaal’ formuleert en dat niemand het snapt. Pfff. Zullen we weer naar de inhoud gaan?
Nou echt idd. Waar gaat het om?
Hoe je iemand wilt helpen en hoe je dat dan volgens de menigte hier verkeerd formuleert.

vrijdag 10 januari 2020 om 09:34
Dat heb ik dan weer met nieuwe nicks.Dubbeljus schreef: ↑10-01-2020 01:09Ze ging er als vanzelfsprekend vanuit dat TO de leerkracht zou hebben aangesproken. Zit een klein oordeel in ja. Ach, ik zou het ook vrij vanzelfsprekend vinden en stoorde me niet aan de vraagstelling en meer mensen viel het niet bijzonder op.

vrijdag 10 januari 2020 om 09:35
vrijdag 10 januari 2020 om 11:56
vrijdag 10 januari 2020 om 12:19
Eerm, dus ongeveer wat die leerkracht bij die jongen had moeten doen??ninanoname schreef: ↑09-01-2020 15:46kan zijn, maar dan vind ik het nog steeds eerlijker om het onder 4 ogen te bespreken dan om een klacht in te dienen. Leerkrachten zijn ook gewoon mensen he. Iets privé bespreken is menselijk, zeker wanneer je iemands gedrag de maat wilt nemen.
Hoe denk je dat kinderen leren? Afkijken en nadoen!