Gedrag leerkracht

09-01-2020 14:10 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier eigenlijk altijd mee, af en toe schrijf ik iets, maar ik heb vanmorgen iets meegemaakt waar ik toch wat andere meningen over nodig heb.

Ik sport in een sportschool waar ook een sportzaal/grote gymzaal bijhoort. Daar waren vanmorgen (net als anders) de basisschool kinderen aan het sporten.

Na het sporten ga ik douchen en tijdens het afdrogen hoor ik een leerkracht met stemverheffing praten tegen een jongen van ik schat een jaar of 7. De leerkracht ging hier best wel lang mee door, want ik was aangekleed en stapte de kleedkamer uit en de jongen werd nog steeds toegesproken door de leerkracht. Ik heb de leerkracht en de jongen dus ook gezien. Op dit moment waren de andere kinderen ook in de gang aan het wachten, en er was nog een leerkracht/stagiair oid. Dus die hebben het ook allemaal gezien en gehoord.

Wat zit mij niet lekker.... dat de leerkracht eigenlijk enorm tekeerging tegen de jongen. Ik nuanceer het door te schrijven dat diegene met stemverheffing sprak, maar eigenlijk was het schreeuwen. De leerkracht hield de jongen vast aan zijn bovenarm, en stond vlakbij zijn gezicht. De leerkracht herhaalde meermaals dat hij de leerkracht moest blijven aankijken.

Het ging over een voorval tijdens de gymles. De jongen had het spel verloren, moest op de bank gaan zitten en toen had hij iets van "kutspel" geroepen. En de leerkracht bleef maar herhalen dat als hij niet tegen zijn verlies kon, dat hij dan maar moest oprotten . En de volgende keer gewoon in de gang kon blijven zitten, hij mocht niet meer/nooit meer meedoen. En vanmiddag zou de leerkracht de opa van de jongen bellen, om het één en ander te bespreken. Allemaal heel dreigend. Ik vond het echt heel naar. Maar misschien overdrijf ik dus... graag jullie mening...
Nouschi schreef:
09-01-2020 14:15
Man man hou toch eens op met dit soort reacties! Praat normaal.
:bonk: Dat is juist precies wat je dan moet doen! Als het echt te ver gaat dan hè.
binkie schreef:
09-01-2020 15:08
Dat deed ik.
Nee hoor, dat is de viva-manier. Gewoon vragen is "heb je de leraar erop aangesproken"?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
binkie schreef:
09-01-2020 15:08
Dat deed ik.
nee je stelt je vraag op een invullende manier.
'wat zei de leerkracht toen je hem aansprak'

de normale manier is: 'Wat deed je op dat moment' oid
Stressed is just desserts spelled backwards
Nouschi schreef:
09-01-2020 16:55
Nee hoor, dat is de viva-manier. Gewoon vragen is "heb je de leraar erop aangesproken"?

Juist. Maar gezien de reacties was je post te moeilijk.
Nouschi schreef:
Ja , we zijn hier tenslotte niet op het Viva forum..... 🤔
Nouja ik vond het niet zo'n probleem (gewenning aan de Viva stijl zeker)
maar snap jullie nu ook wel.
Star² schreef:
09-01-2020 16:59
Juist. Maar gezien de reacties was je post te moeilijk.

Ja idd :hihi:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
[quote=Nouschi post_id=30832323 time=1578585318 user_id=50111]
Nee
binkie wijzigde dit bericht op 09-01-2020 20:34
68.57% gewijzigd
Maleficent schreef:

Kan ook 😉 niet iedereen is zo ad rem als ik natuurlijk dat is ook zo.
Maar ik houd mijn mond dus echt niet als ik onrecht zie of hoor. Ook al brengt me dat soms in onhandige of nare situaties.
binkie schreef:
09-01-2020 20:27
Maar ik houd mijn mond dus echt niet als ik onrecht zie of hoor. Ook al brengt me dat soms in onhandige of nare situaties.
Gelijk heb je
binkie schreef:
09-01-2020 20:27
Dat is niet Ad rem maar vervelend bijdehand.
Maar je bent er trots op zo te zien...
Maleficent schreef:

Ze ging er als vanzelfsprekend vanuit dat TO de leerkracht zou hebben aangesproken. Zit een klein oordeel in ja. Ach, ik zou het ook vrij vanzelfsprekend vinden en stoorde me niet aan de vraagstelling en meer mensen viel het niet bijzonder op.

Ik stoor me meer aan het topicvervuilende gekwaak over dat ze het ‘niet normaal’ formuleert en dat niemand het snapt. Pfff. Zullen we weer naar de inhoud gaan?
Sodalite schreef:
09-01-2020 15:02
Ik zou hier absoluut zonder na te denken een melding van maken. Dit is geen normaal gedrag.
Dit zou ik ook doen.
Melden! Bij de schooldirecteur, en instanties. Dit soort mensen zouden niet in de buurt van kinderen mogen komen. Een volwassene die zijn functie misbruikt om te intimideren of wat dan ook zou per direct daaruit ontheven moeten worden.

Echt melden! Want dit is niet de eerste of laatste keer. Arme kinderen.
Redballoon schreef:
09-01-2020 22:03
Dat is niet Ad rem maar vervelend bijdehand.
Maar je bent er trots op zo te zien...
Serieus?

Ik hoop niet dat je zelf ooit in een situatie terecht komt waarin je hulp van iemand kunt gebruiken die voor je opkomt.
Want dat zou je dan ook naar vervelend en bijdehand vinden toch? Dat iemand als ik mijn mond voor je open zou doen.
Dubbeljus schreef:
10-01-2020 01:09
Ze ging er als vanzelfsprekend vanuit dat TO de leerkracht zou hebben aangesproken. Zit een klein oordeel in ja. Ach, ik zou het ook vrij vanzelfsprekend vinden en stoorde me niet aan de vraagstelling en meer mensen viel het niet bijzonder op.

Ik stoor me meer aan het topicvervuilende gekwaak over dat ze het ‘niet normaal’ formuleert en dat niemand het snapt. Pfff. Zullen we weer naar de inhoud gaan?

Nou echt idd. Waar gaat het om?
Hoe je iemand wilt helpen en hoe je dat dan volgens de menigte hier verkeerd formuleert.
Ik heb de school net een mailtje gestuurd, over wat ik gisteren heb gezien en hoe dat op mij overkwam.

Het is nu aan de school wat ze er verder mee doen.

Bedankt voor alle reacties.
Erinlynn schreef:
10-01-2020 09:31
Ik heb de school net een mailtje gestuurd, over wat ik gisteren heb gezien en hoe dat op mij overkwam.

Top zeg!
Ik ben wel heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal
Dubbeljus schreef:
10-01-2020 01:09

Dat heb ik dan weer met nieuwe nicks.
Erinlynn schreef:

Prima opgelost. Ben benieuwd of je nog een reactie krijgt.
Erinlynn schreef:

Goed gedaan! Ben benieuwd of je nog iets terug hoort.
ninanoname schreef:
09-01-2020 15:46
kan zijn, maar dan vind ik het nog steeds eerlijker om het onder 4 ogen te bespreken dan om een klacht in te dienen. Leerkrachten zijn ook gewoon mensen he. Iets privé bespreken is menselijk, zeker wanneer je iemands gedrag de maat wilt nemen.
Eerm, dus ongeveer wat die leerkracht bij die jongen had moeten doen??

Hoe denk je dat kinderen leren? Afkijken en nadoen!
laat even weten, of je reactie krijgt!
Top TO!!
Natuurlijk! Als ik iets hoor, dan meld ik het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven