Geen neefjes en nichtjes
zondag 10 mei 2020 om 17:30
Hoihoi. Ik ben moeder van 2 kinderen. Mijn man is enig kind en mijn broer vrijgezel en geen echte kinderwens. Gelukkig hebben mijn kinderen betrokken opa's en oma's. Toch merk ik hoe ouder mijn kinderen worden, hoe meer er een gemis ontstaat van neefjes en nichtjes. En familie voelt toch anders dan vrienden.
Wie herkent dit?
Wie herkent dit?
madelief_84 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 08:47
Reden: Vervelende reacties
Reden: Vervelende reacties
11.85% gewijzigd
zondag 10 mei 2020 om 18:16
zondag 10 mei 2020 om 18:17
zondag 10 mei 2020 om 18:18
zondag 10 mei 2020 om 18:18
zondag 10 mei 2020 om 18:19
Die kinderen weten toch niet beter?
Het is niet dat ze bij hun geboorte een handleiding gekregen hebben met de woorden "er gaan ook nog neefjes en nichtjes opduiken".
En hoe kan JIJ je nu schuldig voelen voor het gebrek aan extra kinderen aan je man zijn kant en de keuze / logisch gevolg van geen partner van je broer.
Het is nu éénmaal zo.
Ik hoop dat mijn familie er zo niet in staat, want ik zorg ook niet voor nakomelingen.
Ik had zelf overigens nichtjes en neefjes met de hopen, maar had er écht geen speciale band mee.
Ik zag ze 1 à 2 keer per jaar en daar bleef het bij de meesten wel bij.
Het is niet dat ze bij hun geboorte een handleiding gekregen hebben met de woorden "er gaan ook nog neefjes en nichtjes opduiken".
En hoe kan JIJ je nu schuldig voelen voor het gebrek aan extra kinderen aan je man zijn kant en de keuze / logisch gevolg van geen partner van je broer.
Het is nu éénmaal zo.
Ik hoop dat mijn familie er zo niet in staat, want ik zorg ook niet voor nakomelingen.
Ik had zelf overigens nichtjes en neefjes met de hopen, maar had er écht geen speciale band mee.
Ik zag ze 1 à 2 keer per jaar en daar bleef het bij de meesten wel bij.
wissewis wijzigde dit bericht op 10-05-2020 18:20
19.61% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 10 mei 2020 om 18:20
Ik zie mijn neven nooit en tijdens het opgroeien zag ik er eentje. Vreselijke jongen die altijd met blokken op mijn hoofd sloeg enzo. Ik heb ook geen broers of zussen en heb nooit iets gemist.
Man en ik zijn allebei enig kind dus ons kind zal ook nooit een neefje of nichtje hebben. Heb niet het idee dat ik mijn kind daarmee tekort zal doen. Hoe kan je zoontje een neefje of nichtje missen als hij niet weet hoe het is om er eentje te hebben? Is dat niet ontzettend invullen vanaf jouw kant?
Man en ik zijn allebei enig kind dus ons kind zal ook nooit een neefje of nichtje hebben. Heb niet het idee dat ik mijn kind daarmee tekort zal doen. Hoe kan je zoontje een neefje of nichtje missen als hij niet weet hoe het is om er eentje te hebben? Is dat niet ontzettend invullen vanaf jouw kant?

zondag 10 mei 2020 om 18:23
Mijn kinderen hebben één nichtje en neefje, en waarschijnlijk komen er in de toekomst meer. Het neefje en mijn zoontje zijn echt vanaf de geboorte van mijn zoontje twee handen op één buik. Heel bijzonder.
Maar ze hebben dan weer geen betrokken opa's en oma's. Mijn moeder is dood, mijn vader is niet in mijn leven en de andere twee zijn leuk als we ze zien maar zijn absoluut niet betrokken.
Ik heb mijn opa en oma als 100 keer zo waardevol ervaren als mijn nichtjes en neefjes vroeger. Zo missen we allemaal wel wat.
Maar ze hebben dan weer geen betrokken opa's en oma's. Mijn moeder is dood, mijn vader is niet in mijn leven en de andere twee zijn leuk als we ze zien maar zijn absoluut niet betrokken.
Ik heb mijn opa en oma als 100 keer zo waardevol ervaren als mijn nichtjes en neefjes vroeger. Zo missen we allemaal wel wat.

zondag 10 mei 2020 om 18:24
Denk ook meer dat dit jouw projectie kan zijn. Hier ook geen neefjes en nichtjes en ook niet in het vooruitzicht. Gelukkig ook andere kindjes om mee te spelen
Ik heb zelf ook geen bijzonder goede band met mijn vele neefjes en nichtjes, dus ik zie daar geen problemen. Al zou het natuurlijk ook leuk zijn als bij opa en oma een keer met leeftijdsgenootjes konden spelen.

zondag 10 mei 2020 om 18:25
Het nichtje van mijn eigen leeftijd vond ik te flauw en kinderachtig en dat was dus geen succes. Een nichtje van 4 jaar ouder vond ik leuker maar voor haar was ik eigenlijk weer te jong. De twee jonger dan mij had ik helemaal niks mee. En de oudsten zaten al in een heel andere levensfase. Het zijn van die opgedrongen contacten bij het opa/oma bezoek waar je naar mijn idee best buiten kan.
zondag 10 mei 2020 om 18:26
Wat een onzin. Onze kinderen hebben ook geen neefjes en nichtjes. Als ze die wel hadden, zouden ze er niks aan hebben want we wonen in het buitenland. Ze hebben vriendjes en weten volgens mij niet eens wat neefjes en nichtjes zijn.
Met mijn neven heb ik sporadisch contact, hoewel ik er wel mee opgegroeid ben. Waren veel samen vroeger. Mijn man heeft een heleboel neven en nichten en sporadisch contact.
Heb jij het er vaak over ofzo? Dat jij het zo mist en dat projecteert op je kinderen? Misschien daar eens mee stoppen.
Met mijn neven heb ik sporadisch contact, hoewel ik er wel mee opgegroeid ben. Waren veel samen vroeger. Mijn man heeft een heleboel neven en nichten en sporadisch contact.
Heb jij het er vaak over ofzo? Dat jij het zo mist en dat projecteert op je kinderen? Misschien daar eens mee stoppen.
zondag 10 mei 2020 om 18:26
Ik begrijp het een beetje to. Ik heb een nichtje (zelfde leeftijd) en vanaf jongs af aan een leuke band mee gehad. Nu nog steeds. We zijn goede vrienden. Maar het had natuurlijk net zo goed niet kunnen klikken.
Zelfs 1 dochter van ruim 2 en hoog zwanger van dochter nr 2. Hier ook geen vooruitzicht op neefjes en nichtjes binnenkort.
Aan de andere kant ik kom uit een gezin met 5 kinderen. Dus dat zegt dus ook helemaal niks...
Zelfs 1 dochter van ruim 2 en hoog zwanger van dochter nr 2. Hier ook geen vooruitzicht op neefjes en nichtjes binnenkort.
Aan de andere kant ik kom uit een gezin met 5 kinderen. Dus dat zegt dus ook helemaal niks...

zondag 10 mei 2020 om 18:27
Huh?
Ikzelf heb geen broers en zussen, tenminste....niet uit dezelfde leg als ikzelf. En die die er zijn daarmee is geen contact. Zijn opgegroeid in gezinsvervangend tehuis.
Soms vroegen mensen hoe het is om enig kind te zijn, bij die vraag kan ik me nog enigszins iets voorstellen. Vanuit interesse of bezorgdheid. Hoewel dat voor mij geen enkel issue was of is.
Echer een schuldgevoel omdat kinderen geen neven/nichten hebben gaat me te ver.
Ikzelf heb geen broers en zussen, tenminste....niet uit dezelfde leg als ikzelf. En die die er zijn daarmee is geen contact. Zijn opgegroeid in gezinsvervangend tehuis.
Soms vroegen mensen hoe het is om enig kind te zijn, bij die vraag kan ik me nog enigszins iets voorstellen. Vanuit interesse of bezorgdheid. Hoewel dat voor mij geen enkel issue was of is.
Echer een schuldgevoel omdat kinderen geen neven/nichten hebben gaat me te ver.

zondag 10 mei 2020 om 18:32
zondag 10 mei 2020 om 18:33
Hier zijn en waren de meesten vooral minstens 10 jaar ouder.AeonOfWinter schreef: ↑10-05-2020 18:27Ik heb juist bakken met neven en nichten en zie die dus echt nooit. Mis er niks aan.
Op die obligatoire jaarlijkse familie-feestjes zeiden ze dus geen woord tegen "die kleintjes".
Genoeg anderen van hun eigen leeftijd om tegen te spreken.
Intussen is de oudste 60, ben ik een eind in de 30 en heb ik nog altijd geen band met hen.
Is dit nu later?