Geouwehoer

11-07-2018 14:51 78 berichten
Nederland is weer een schande rijker: de rapfabriek. Ik stuitte me laatst op deze prachtfilms op youtube, soms wel met de naam ckvfabriek. Talent komt boven!

Laten we beginnen met het filmpje van een Montaigne lyceum. Teksten als "ze zeggen kader is dom maar als we rappen zijn we de bom", "zet deze track op je bb en op replay", "zonder iphone of bb hoor je er niet bij", ja, Nederland wordt daar stukken mooier van.

Vervolgens kijken we naar de films van Bonaventura College, die heeft er zelfs twee. Rappen over geld en je handen in de lucht gooien, leer je meer van dan een avondje wiskundehuiswerk maken. In die over geld is er ook een meisje dat duidelijk zelf moet lachen na het rappen van deze schande.

Dan heb je het Dongemond College, morgen zijn ze vast alles weer vergeten maar voor nu even rappen over dat pesten niet cool is en dat vh1k respect voor elkaar heeft. Ja man.

Om het af te maken is er ook zo'n filmpje van een basisschool. Is weer eens wat anders toch, een rapfilmpje maken in plaats van een musical. Vrienden voor het leven, jeweetzelluf.
anoniem_372751 wijzigde dit bericht op 23-08-2018 23:01
84.01% gewijzigd
SaskiaBrain schreef: ↑
12-07-2018 00:18
Denk je dat het normaal is als een meisje als mijn dochter mij vraagt of ik weet welke stoornis dat meisje dat hier komt logeren heeft? En als ik antwoord “weet ik niet” zegt zij “in ieder geval een.”
ja nou en? je dochter heeft toch zelf ook een stoornis?
S-Meds schreef: ↑
12-07-2018 00:20
ja nou en? je dochter heeft toch zelf ook een stoornis?
Klopt ze heeft ADD en dyslexie
12-07-2018 00:25
dus het is niet zo raar dat ze praat over stoornissen. want er zal tegen haar ook wel eens gezegd zijn dat ze iets heeft.
waar het om gaat is dat ik lees dat jij het kind niet moet maar dat het eigenlijk de enige vriendin is van je dochter.
12-07-2018 00:27
dus het is niet zo raar dat ze praat over stoornissen. want er zal tegen haar ook wel eens gezegd zijn dat ze iets heeft.
waar het om gaat is dat ik lees dat jij het kind niet moet maar dat het eigenlijk de enige vriendin is van je dochter.
Nee hoor ze heeft heel veel vriendinnen op school en dat heb ik al geplaatst in dit topic, je moet iets betere lezen.
En daar praat ze ook slecht over maar heel ander soort dan over deze 16 jarige waarvan dochter zegt dat ze alleen contact heeft omdat er niemand anders in de buurt is
12-07-2018 00:25
Maar je zei eerder : Quote{ Zij “leert” ook sociaal-emotioneel heel veel langzamer dan wij.}
Dat is niet specifiek ADD en dyslexie gerelateerd.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt ze dan over deze? Wat is het verschil met wat ze zegt over de vriendinnen van school?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
ava75 schreef: ↑
12-07-2018 00:31
Maar je zei eerder : Quote{ Zij “leert” ook sociaal-emotioneel heel veel langzamer dan wij.}
Ze leert anders dan wij, daarom zit ze op de pro.
als je alle vriendinnen stom vindt zijn het dan vriendinnen?
12-07-2018 00:33
Ze leert anders dan wij, daarom zit ze op de pro.
wat?
ava75 schreef: ↑
12-07-2018 00:31
Nee, klopt maar je komt niet op het PRO omdat je zweetvoeten hebt dus een (soms flink) beneden gemiddeld IQ gecombineerd met twee diagnoses kunnen wel zeker van invloed zijn op haar sociaal-emotionele ontwikkeling en dus op haar leervermogen hierin.
Vrij normaal in mijn ogen
enn wijzigde dit bericht op 12-07-2018 00:40
7.24% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
12-07-2018 00:35
wat?
Praktijkonderwijs.
Enn schreef: ↑
12-07-2018 00:36
Praktijkonderwijs.
oh
12-07-2018 00:32
Wat zegt ze dan over deze? Wat is het verschil met wat ze zegt over de vriendinnen van school?
Daar is het meer van dat ze stom doen zoals dat ze met make up thuis doen alsof ze ziek zijn en dan niet naar school hoeven
Of dat die meiden stomme plaatjes zetten op instagram
Dat soort gekat
Ze gaan verder wel de stad in en hebben veel whatsapp contact
Maar er zit ook wel veel jaloezie naar die meiden in merk ik bij mijn dochter

Over die ene die hier logeert zit ze vervolgens met twee meisjes die ook op hun basisschool zaten en waarmee ze nu op school zit over de logee te roddelen en dan maakt ze foto’s met dat meisje en stuurt ze die naar die meiden en is het “haha” waarvan ik weet dat dat op een negatieve manier is
Ik heb mijn dochter gezegd dat ze niet van de logee foto’s mag maken om die naar anderen te sturen en niet zo over anderen mag praten maar dat doet de toch
Ook heeft ze het steeds over dat de ouders en zus van haar dikzakken en lelijk zijn en haar eigen zus (mijn oudere dochter) vraagt of dat logerende meisje of haar zus knapper is
Ook is het aan de keukentafel steeds “logerend meisje is echt stom ze is dik en doet rare dingen en ze wilde laatst met wc papier iemands huis in brand steken maar dat doe ik niet” (dat heeft ze dan afgelopen avond nog gezegd)
12-07-2018 00:36
Nee, klopt maar je komt niet op het PRO omdat je zweetvoeten hebt dus een (soms flink) beneden gemiddeld IQ gecombineerd met twee diagnoses kunnen wel zeker van invloed zijn op haar sociaal-emotionele ontwikkeling en dus op haar leervermogen hierin.
Vrij normaal in mijn ogen
Klopt, mijn oudste zat op het vmbo en ik merk dat zij enorm verschillen in hun ontwikkeling.

Mijn dochter heeft trouwens een iq van 68 en ja, dat is laag.
Dan zou ik echt zeggen dat ze niet meer kan blijven slapen en vragen aan jouw dochter of ze wil dat jij ervoor zorgt dat dit meisje niet meer langs komt. Zoals ik je lees merk jij namelijk echt een verschil in haar gedrag en zijn als ze over dit meisje spreekt. Ze voelt zich zoals ik jou lees dus niet veilig bij haar. Daar zal dochter een reden voor hebben al kan ze die niet goed onder woorden brengen. Vertrouw op jouw gevoel hierbij en vraag dus aan dochter of jij ervoor moet zorgen dat dit contact stopt.
enn wijzigde dit bericht op 12-07-2018 00:47
3.73% gewijzigd
Ik moest mijn moeder vroeger een guldenbetalen, elke keer als ik zei "ouwhoer" of "ouwhoer niet". Één keer de trap oplopen naar mijn kamer met een grote mond over die nieuwe gulden regel heeft me welgeteld 11 gulden gekost hahahaha.
12-07-2018 00:43
Klopt, mijn oudste zat op het vmbo en ik merk dat zij enorm verschillen in hun ontwikkeling.

Mijn dochter heeft trouwens een iq van 68 en ja, dat is laag.
Ja klopt die verschillen kunnen heel duidelijk zijn. En idd een gemiddeld IQ van 68 is passend bij PRO. Onder beneden gemiddeld maar gelukkig is ze wel een meisje dat met jou (en met haar zus) op haar eigen wijze communiceert. Dan is ze al best goed op weg toch? Fijn dat jij zo goed naar haar luistert. Vraag maar aan haar of jij het regelen moet want ik denk dat ze dit niet alleen gaat kunnen regelen.
Dag to,

Ik snap dat het moeilijk is voor je dochter en dat je graag de problemen voor haar op lost, maar toch zou ik het haar zelf laten doen. Natuurlijk kun je wel helpen met het maken van een strijdplan en misschien kun je er bij zijn als ze de knoop doorhakt ter ondersteuning, maar dit soort dingen moet ze toch zelf gaan leren.
Ze gaat dit soort confrontaties vaker krijgen in haar leven en jij zal er niet altijd zijn dit voor haar op te lossen.
Misbruik ligt bij mensen met een laag IQ vele malen hoger dan gemiddeld en één van de oorzaken is dat deze mensen hun grenzen niet duidelijk aan kunnen geven.
Natuurlijk zou je graag alle problemen voor haar oplossen maar het is belangrijk dat ze leert hoe ze zelf nee kan zeggen.
Roepen dat de dochter zelf maar de logeerpartijtjes niet meer moet toestaan is erg kort door de bocht. Ik ken deze groep (pro, iq maximaal 80 en over het algemeen bijkomende problematiek) en daar kan je zoveel aan trekken als je wilt, het gaat niet. Als die kinderen al zeggen “ik wil dit niet” is het vaak ook niet overtuigend.
Ik weet niet of er bij dat andere meisje iets van een probleem speelt, maar ik vermoed dat dochter misbruikt wordt en zich lastig kan verweren door haar problematiek.

Je hoeft dat meisje dat komt logeren ook helemaal geen reden op te geven dat je het niet meer wilt. Zeg gewoon “nee je kan hier niet logeren”. Niemand verplicht jou te zeggen waarom het niet kan.

Sowieso vind ik het raar dat kinderen van 16 niet een avondje alleen thuis kunnen blijven en of dat ouders niet zelf een oppas zoeken. Of dat kind heeft een handicap waardoor ze niet alleen thuis kan blijven, of die ouders overdrijven enorm.
(Of dat meisje wil gewoon logeren en liegt over dat ze van haar ouders een logeeradres moet zoeken vanavond)
12-07-2018 00:42
Daar is het meer van dat ze stom doen zoals dat ze met make up thuis doen alsof ze ziek zijn en dan niet naar school hoeven
Of dat die meiden stomme plaatjes zetten op instagram
Dat soort gekat
Ze gaan verder wel de stad in en hebben veel whatsapp contact
Maar er zit ook wel veel jaloezie naar die meiden in merk ik bij mijn dochter

Over die ene die hier logeert zit ze vervolgens met twee meisjes die ook op hun basisschool zaten en waarmee ze nu op school zit over de logee te roddelen en dan maakt ze foto’s met dat meisje en stuurt ze die naar die meiden en is het “haha” waarvan ik weet dat dat op een negatieve manier is
Ik heb mijn dochter gezegd dat ze niet van de logee foto’s mag maken om die naar anderen te sturen en niet zo over anderen mag praten maar dat doet de toch
Ook heeft ze het steeds over dat de ouders en zus van haar dikzakken en lelijk zijn en haar eigen zus (mijn oudere dochter) vraagt of dat logerende meisje of haar zus knapper is
Ook is het aan de keukentafel steeds “logerend meisje is echt stom ze is dik en doet rare dingen en ze wilde laatst met wc papier iemands huis in brand steken maar dat doe ik niet” (dat heeft ze dan afgelopen avond nog gezegd)
Jaloezie komt op de pro helaas veel voor, ook al zou je denken dat de kinderen allemaal hetzelfde niveau hebben en dat goed is voor het zelfvertrouwen, maar de praktijk is anders.
Ik heb er zelf een keer stage gelopen. En ik merkte vaak dat kinderen die nu op een sociale werkvoorziening werken vaak rottige opmerkingen maakten over kinderen die naar het ROC konden.
Ook naar leerlingen van andere scholen merkte ik vaak een soort afgunst, omdat zij op een “moeilijke” school zitten en veel pro-leerlingen moeite hebben met waar zij zelf zitten.
je dochter is 15 zeg je?

dan moet ze dit ook kunnen.

waarschijnlijk is ze supervolwassen en kan het allemaal zelf regelen als jij zou zeggen dat ze om 19:30 naar bed moet "want dat is voor kinderen"

je eigen relaties regelen is voor tieners.

en als jij er last van hebt en dochter blijft haar uitnodigen dan kunnen ze toch naar boven?
En doooooor!
11-07-2018 23:03
Gelul over dat zij makkelijk in een skinny past en een meisje van dochters+haar basisschool niet, iets met een meisje uit de buurt dat volgens haar al twee jaar zou prostitueren, dat kniepertjes (wat zijn dat?) overheerlijk zijn, dat de bus elke ochtend naar school ruikt naar pis en mint etc.
ah normaal pubergklets dus.

en ja kniepertjes zijn overheerlijk!
En doooooor!
broadway schreef: ↑
13-07-2018 11:47
ah normaal pubergklets dus.

en ja kniepertjes zijn overheerlijk!
Dat is het niet omdat deze dame de sociale regels niet leest. Zelfs als ik haar vraag om nu stil te zijn gaat ze door met gelul over zaken die mij echt niet interesseren.
ImaneStar schreef: ↑
13-07-2018 11:45
Jaloezie komt op de pro helaas veel voor, ook al zou je denken dat de kinderen allemaal hetzelfde niveau hebben en dat goed is voor het zelfvertrouwen, maar de praktijk is anders.
Ik heb er zelf een keer stage gelopen. En ik merkte vaak dat kinderen die nu op een sociale werkvoorziening werken vaak rottige opmerkingen maakten over kinderen die naar het ROC konden.
Ook naar leerlingen van andere scholen merkte ik vaak een soort afgunst, omdat zij op een “moeilijke” school zitten en veel pro-leerlingen moeite hebben met waar zij zelf zitten.
Dat herken ik wel. Dat meisje zit op een speciale lwoo (dus vmbo) school en daar zit bij mijn dochter wel jaloezie in. Mijn dochter vertelt steeds dat de praktijkschool beter is want die speciale school is voor “debielen”.
Ik begrijp denk ik ook wel waarom zij daar zit, ze heeft zelf bij ons thuis verteld dat ze niet naar een andere soort school mag omdat ze een sociaal-emotionele achterstand heeft (net als mijn dochter) en zit waarschijnlijk daarom steeds zo op mijn dochter.
HaPu schreef: ↑
12-07-2018 07:02
Dag to,

Ik snap dat het moeilijk is voor je dochter en dat je graag de problemen voor haar op lost, maar toch zou ik het haar zelf laten doen. Natuurlijk kun je wel helpen met het maken van een strijdplan en misschien kun je er bij zijn als ze de knoop doorhakt ter ondersteuning, maar dit soort dingen moet ze toch zelf gaan leren.
Ze gaat dit soort confrontaties vaker krijgen in haar leven en jij zal er niet altijd zijn dit voor haar op te lossen.
Misbruik ligt bij mensen met een laag IQ vele malen hoger dan gemiddeld en één van de oorzaken is dat deze mensen hun grenzen niet duidelijk aan kunnen geven.
Natuurlijk zou je graag alle problemen voor haar oplossen maar het is belangrijk dat ze leert hoe ze zelf nee kan zeggen.
Dat proberen we haar ook vaak te laten doen, maar dat kan ze simpelweg niet.

Als ik haar vertel dat ze vervelende kinderen van school kan blokkeren op whatsapp en anders helemaal negeren doet ze dat niet bijvoorbeeld.

Vertel ik haar dat ze niet met meisjes die zij “hoeren” vindt hoeft te gaan shoppen of echt niet als een vriendin naar winkelcentrum A wil wat dochter liever niet wil dan geeft ze er toch aan toe.

Ik geef toe, ik had liever gewild dat ze was zoals mijn andere, oudere dochter, maar het is vooral accepteren dat dingen die andere kinderen van 14 wel goed kunnen zij die misschien pas over 5 jaar of nooit goed kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven