Geslacht te zien op echo?
maandag 15 december 2008 om 15:56

maandag 15 december 2008 om 16:06

maandag 15 december 2008 om 16:18
quote:Ainne schreef op 15 december 2008 @ 16:00:
Volgens mij is het net wat te vroeg, misschien met een 3D-echo, maar ik zou niet al te hard hopen als ik jou was.
Hoe bedoel je? Te hard van stapel lopen..?
Het is dat het echobureau plek heeft 23 dec. Mijn voorkeur is 17 weken. Op mijn verjaardag.
Maar alles is vol/vakantie etc.
Jeeeeetje HOE blind(moe) kan ik zijn. Het moet niet gekker worden.
Sorry ik heb je helemaal verkeerd gelezen/begrepen.
Zucht.
Ik laat mijn tekst gewoon staan ook.
Volgens mij is het net wat te vroeg, misschien met een 3D-echo, maar ik zou niet al te hard hopen als ik jou was.
Hoe bedoel je? Te hard van stapel lopen..?
Het is dat het echobureau plek heeft 23 dec. Mijn voorkeur is 17 weken. Op mijn verjaardag.
Maar alles is vol/vakantie etc.
Zucht.
Ik laat mijn tekst gewoon staan ook.
maandag 15 december 2008 om 17:10
Ik 'wist' vanaf dag 1 dat ik een jongen zou krijgen en bij de echo met 15 weken (gyn) was het ook wel duidelijk, waarbij de gyn zei dat ik niet de babykamer blauw moest verven, omdat ze gewoon geen uitspraken willen doen om 'problemen' te voorkomen. Ik wist het al en zag duidelijk een piemeltje, maar de gyn wilde niet toegeven. En ja, het is een jongen geworden...
maandag 15 december 2008 om 17:11
Hi FleurtjeFee,
Je vraag is al beantwoord (nou ja, je hebt al besloten wat je doet) maar ook later hoeft het geslacht niet persé zichtbaar te zijn. Mijn zus heeft bij beide zwangerschappen ettelijke echo's gehad (medische indicatie) en ze hebben ook steeds geprobeerd te achterhalen of ze met jongetjes of meisjes te doen hadden en op al die echo's bij beide baby's is het niet gelukt. Handjes ervoor, beentjes bij elkaar, weet ik het. Nu maar hopen dat beide dames (want het waren dus meisjes) hun benen ook zo bij elkaar houden als ze een jaar of 16 zijn!
Maar die ervaring van mijn zus weerhoudt mij er niet van te willen proberen te achterhalen of die van ons een jongen of een meisje wordt hoor. Ik hou er alleen wel rekening mee dat het niet kan lukken.
Je vraag is al beantwoord (nou ja, je hebt al besloten wat je doet) maar ook later hoeft het geslacht niet persé zichtbaar te zijn. Mijn zus heeft bij beide zwangerschappen ettelijke echo's gehad (medische indicatie) en ze hebben ook steeds geprobeerd te achterhalen of ze met jongetjes of meisjes te doen hadden en op al die echo's bij beide baby's is het niet gelukt. Handjes ervoor, beentjes bij elkaar, weet ik het. Nu maar hopen dat beide dames (want het waren dus meisjes) hun benen ook zo bij elkaar houden als ze een jaar of 16 zijn!
Maar die ervaring van mijn zus weerhoudt mij er niet van te willen proberen te achterhalen of die van ons een jongen of een meisje wordt hoor. Ik hou er alleen wel rekening mee dat het niet kan lukken.

maandag 15 december 2008 om 17:15
quote:FleurtjeFee schreef op 15 december 2008 @ 16:18:
Zucht.
Ik laat mijn tekst gewoon staan ook. Geefniehoor, dat heet zwangerschapshersenverweking. Komt nooit meer goed trouwens.
Zucht.
Ik laat mijn tekst gewoon staan ook. Geefniehoor, dat heet zwangerschapshersenverweking. Komt nooit meer goed trouwens.
maandag 15 december 2008 om 19:12
Hoi,
Bij de 20 weken echo kreeg ik zo goed als zeker een dochter.
Met 22 weken een geslachtsbepaling laten doen, omdat ik het toch wel zeker wou weten. Een dochter.
Deze geslachtsbepalingen waren onafhankelijk van elkaar.
Bij 33 weken een pretecho (3D) bleek het ineens een jongen .
Net zo blij, maar je moet toch een knop omzetten.
Bij de 20 weken echo kreeg ik zo goed als zeker een dochter.
Met 22 weken een geslachtsbepaling laten doen, omdat ik het toch wel zeker wou weten. Een dochter.
Deze geslachtsbepalingen waren onafhankelijk van elkaar.
Bij 33 weken een pretecho (3D) bleek het ineens een jongen .
Net zo blij, maar je moet toch een knop omzetten.
woensdag 17 december 2008 om 11:25
even uit de "wetenschappelijke hoek"....
iedereen begint als meisje (wat btreft uiterlijke geslachtskenmerken) het is dus alleen duidelijk vroeg te zien als het een jongen is. Als ik het goed onthouden heb wordt rond week 17 pas echt uiterlijk zichtbaar wat voor geslacht het is. Tot die tijd zijn de clitoris en penis bijna hetzelfde. En zelfs met 20 weken is het soms nog lastig om te zien wat het wordt omdat niet alle babies even snel groeien.
Maar alvast succes!
iedereen begint als meisje (wat btreft uiterlijke geslachtskenmerken) het is dus alleen duidelijk vroeg te zien als het een jongen is. Als ik het goed onthouden heb wordt rond week 17 pas echt uiterlijk zichtbaar wat voor geslacht het is. Tot die tijd zijn de clitoris en penis bijna hetzelfde. En zelfs met 20 weken is het soms nog lastig om te zien wat het wordt omdat niet alle babies even snel groeien.
Maar alvast succes!
woensdag 17 december 2008 om 11:48
De gyn moest bij mij met rond 18/19 weken toch nog best even zoeken naar het geslacht en vertelde mij dat het echt afwachten was of het al goed te zien was. Gelukkig had zoonlief benen enorm wijd en was zijn geslacht luid en duidelijk te zien (heb een echofoto van hem met zijn benen wijd met piemel er goed op, als 'bewijs' heb me voorgenomen om die aan ál zijn vriendinnen te laten zien )
Bij dochter was er met 26 weken geen twijfel mogelijk.
Bij dochter was er met 26 weken geen twijfel mogelijk.