Gestopt met de pil... januari 2009

12-01-2009 12:43 4490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Zaterdagavond mn laatste pil ingenomen en nu gaan we ervoor!!

Misschien nog meer meiden die net gestopt zijn?

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateUgglover 31jr1 mei 0930 juni��Futuremaman 27jr28 jan 0912 juni��Yaelle2 29jr1 jan 0921 juni��Rianne2910 24jrnog niet���Bebje 27jr13 feb 0921 juni��Loesssie 27jrjan 0911 juni��Coco1977 32jrsept 0929 mei��Nietvoordepoes 29jr1 jan 098 juni vlk+pretecho!JA! 9 okt 09Akka 29jr25 sep 086 juli vlk/10 juli echoJA! 17 okt 09Jippiedepippie 30jrsept 0823 juni vlkJA! 20 okt 09Muca 26jrjan 097 juli vlkJA! 24 okt 09Sunshine09 32jr1 jan 0915 juli 20 wkn echoJA! 29 nov 09Jowellie 35jrdec 0822 juni gynJA! 20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0923 juni vlk / echoJA! 29 jan 10Mundy 33jr22 jan 0918 juni vlkJA! 30 jan 10Xasi 26jrdec 082 juniJA! 11 feb 10
@Bunny,

Wat lastig zeg, dat je dat probleem hebt met je darmen. Is het in te schatten hoe lang het herstel zal duren?

Ik ga inderdaad over een week nog maar een test doen als ik dan nog niet echt ongesteld ben geworden. Dorige keer was het een flinke dijkdoorbraak, dus kan me niet voorstellen dat dat ienieminie-bloedinkje van zaterdag een ongesteldheid was. We hadden net sex gehad, dus ik denk eerlijk gezegd dat het daarvan kwam.

De huisarts wil ik over die chlamydia bellen, niet zozeer over het niet echt ongesteld worden, dat kijk ik eerst even aan.
@Bunny: Klinkt inderdaad niet zo leuk die problemen met je darmen. Wat naar zeg! Ik hoop dat er snel verbetering komt in je situatie. Ik werd op een gegeven moment niet goed van dat thuis zitten. Op zich heb ik daar niet zoveel problemen mee maar als je doodziek bent is dat geen pretje......

Ik ben erg geschrokken, althans dat ik zo ziek ben geweest en dat ik 6 weken niet heb kunnen werken. Goed naar je lichaam luisteren dat is belangrijk! Sterkte ermee!
Hey meiden!

Wat leuk dat we allemaal zo druk aan het schrijven zijn!

Wil op jullie allemaal reageren, maar dat gaat nu even niet lukken, ik ben namelijk ontzettend moe!

Lange dag gehad op werk (half 8 deur uit, half 8 weer thuis) en morgen wordt het nog later.... zometeen mijn bedje maar eens opzoeken.

Eén ding wil ik kwijt: Niet stressen inderdaad, lekker in je vel zitten is ons motto! En als daar kindjes van komen....

(maar begrijp heel goed dat je af en toe in een dipje zit, dat we piekeren over zwanger worden. Het is een hele beslissing die we allemaal genomen hebben, maar vervolgens kunnen we het niet eens plannen! Dat is nogal wat. En voor sommigen zeeerrr moeilijk, zeker voor sommige ongeduldjes. En daar bedoel ik mezelf heeeelemaal niet mee hoor )

Donderdag ben ik er weer. Ik kan op mijn werk niet op het forum helaas. (laat staan op Hotmail of op Hyves, maar ach, daar heb ik toch geen tijd voor op mijn 'kantoor'-dagen)

Buona notte!
@Akka: Niet alleen de ongeduldjes hebben er moeite mee, ook de control freaks..... Aahhhhhhh

Iets niet kunnen plannen is voor mij errug lastig. hihihihi

Al moet ik zeggen dat ik het aardig los kan laten allemaal, ik ga er iig niet van stressen....
Goedemorgen... zijn we allemaal helemaal zennnnnnnnnn en vooral niet stressy vandaag?
Goedemorgen allemaal! Neehoor, niet stressy hier. Al moet ik wel toegeven, dat ik er veel meer aan denk dan ik verwacht had...

Je leven gaat gewoon zó erg veranderen als er straks een kleintje is. Nu weet ik wel dat het maanden kan duren, maar wat als het wel heel snel raak is? Best een beetje eng eigenlijk. Ik ben soms bang dat ik geen goede moeder zal zijn, want ik heb eerlijk gezegd nog nooit zoveel met baby's gehad...
@Mundy: I know! Ik vraag me ook sterk af of ik wel een goede moeder zou zijn.... Zeker omdat ik ook nog niet zolang geleden heb besloten dat ik kinderen wil. Ik heb hier & daar wat rond gevraagd en iedereen vind wel dat ik een goede moeder zou zijn. Mijn moeder zei ook dat je kind om leert gaan met jou 'slechte' eigenschappen. Ik ben behoorlijk ongeduldig namelijk en had een idee dat dat niet kan met een kind. Onzin natuurlijk! Iedereen heeft zijn mindere kanten en daar moet niet alleen jij zelf maar mensen in je omgeving mee leren leven, dus ook je kind.

Ik hoop alleen dat ik mijn kind een betere jeugd kan geven dan ik heb gehad..... Waat baseer jij op dat je misschien geen goede moeder bent??

En baby's? Had er ook niet zoveel mee. Vind ze wel schattig hoor maar ik ben niet direct verliefd zoals sommige mensen hebben. Ik behoor niet bij de meisjes waar je aan vroeg toen ik klein was; Wat wil je worden? met het antwoord; moeder. Helemaal niet! Kinderen lopen eerder bij mij weg dan dat ze naar me toe komen.

Begrijp me niet verkeerd, mijn kinderwens is enorm, maar ik weet nu al dat als wij een kindje krijgen het de liefste, beste en knapste is! :-)
Ah dat komt vast wel goed Mundy. alleen al het feit dat je daar bewust over nadenkt zegt al best veel!
Mundy, ik denk inderdaad dat dat wel goed komt als het eenmaal zover is. Volgens mij hebben wij vrouwen een natuurlijk instict om te moederen... !

Maar ik moet eerlijk zeggen dat het wel erg herkenbaar is hoor.. Ik heb altijd gezegd dat als ik kinderen krijg, dat ze dan direct 3 jaar moeten zijn en de babyfase wil overslaan... Dan kunnen ze tenminste praten en lopen en zeggen wat er is. .. Voor kleine baby's ben ik stiekem altijd een beetje bang.. dat ik ze laat vallen of iets verkeerd doe ofzo.. Maar goed. Ik hoop dat dat allemaal wennen is en dat het dan wel goed komt..!

De bevalling trouwens ik ook iets waar ik me nu al zorgen over kan maken! Ik moet nog even onderzoeken wat de risico's zijn, maar ik kan me voorstellen dat ik voor de ruggenprik zal gaan!
En inderdaad Yaelle, Kinderen zijn een goede spiegel. Ze reageren precie op jouw gedrag.

Je leert denk ik ook jezelf beter kennen en relativeren. En geen enkele ouder is perfect toch, maar de meeste kinderen komen nog steeds op hun pootjes terecht als ze groot zijn.
@Yaelle2, mijn kinderwens is ook pas later gekomen. Ik zei een aantal jaren geleden nog, dat ik geen kinderen wilde. Maar in een paar jaar kan er veel veranderen. Ik word ook nooit 'verliefd' op baby's zoals anderen dat soms hebben, ook heb ik ze liever niet op schoot, ik weet echt niet wat ik ermee aan moet Ik merk wel, dat ik nu toch anders naar baby's kijk dan jaren geleden, maar ik vlieg nog steeds niet naar een kinderwagen toe om erin te kijken.

Ach als ik sommige mensen zie, waarvan ik wel eens dacht, als die ooit kinderen krijgen... En zelfs die mensen redden zich prima met een baby! Dus misschien valt het bij mij dan ook wel wat mee
quote:Futuremaman schreef op 28 januari 2009 @ 10:05:

De bevalling trouwens ik ook iets waar ik me nu al zorgen over kan maken!

ME TOO!! Dat lijkt me zo vreselijk, zoveel pijn...

De ruggenprik lijkt mij daarom ook wel iets! Zolang het uiteraard geen kwaad kan voor de baby, maar dat denk ik niet, want in Amerika krijgt bijna iedereen een ruggenprik.
Echt herkenbaar Futurmaman; ik ben er ook een beetje bang voor. En ik wil zeker geen baby's vasthouden van anderen. Ben als de dood dat ik ze laat vallen, en huilen doen ze sowieso bij mij

Ik wil alleen baby's vast houden van hele goede vrienden, en die zijn gelukkig op 1 hand te tellen

Zou wel makkelijk zijn als ze direct een jaartje of 1.5 zijn....hahahaha

En inderdaad Mundy als je ziet wie er allemaal kinderen krijgen dan moet ik het zeker kunnen! :-)

Over de bevalling probeer ik niet echt na te denken.

Deed ik altijd wel en ik vond dat dan een goede rede om niet aan kinderen te beginnen. Je hoort de engste horror verhalen.... Niet aan denken eruit moet het toch :-)

En volgens mij kan je niet altijd kiezen voor een ruggenprik....
Check deze link http://www.ouders.nl/mbevpij2.htm voor de voor- en nadelen van de ruggeprik.
Ik heb het artikel gelezen en eerlijk gezegd vrij eenzijdig en negatief over de ruggenprik. Een beetje het algemene beeld hier in NL. Hier geldt toch een beetje dat je niet moet zeuren en gewoon op de natuurlijke manier moet bevallen. Terwijl in bijna alle andere westerse landen een ruggenprik standaard is bij een bevalling. Bij alle andere medische ingrijpen wordt je wel verdoofd, maar niet bij een bevalling? Is toch eigenlijk gek... toch maakt het me wel aan het twijfelen of ik het wel of niet zou doen.. Gelukkig hoef ik er nog niet serieus over na te denken.
Ik vind het ook raar dat er hier in NL zo moeilijk over wordt gedaan! Ik vind dat iedereen de keus moet hebben en dat ook zelf moet weten natuurlijk.

Ik ken namelijk écht niemand bij wie de bevalling mee is gevallen, qua pijn dan......

NL is ook 1 van de weinig landen waar thuis bevallen 'normaal' is. Heeft 1 van jullie er al over na gedacht als het eenmaal zover is of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen?
Ik weet al heel erg zeker dat ik áls het kan, in een bad wil bevallen.

Ik voel me nergens zo fijn als in het water. Als ik stress heb, ga ik in bad liggen. Heb ik pijn, dan neem ik een bad. Wil ik mijn vriend verleiden, dan maak ik een bad speciaal voor ons samen. Kortom, ik moet gewoon in bad bevallen. Heel gek misschien, maar dat staat als een paal boven het badwater

Ben ook wel benieuwd naar jullie 'beval-plannen'!
quote:yaelle2 schreef op 28 januari 2009 @ 10:22:

Zou wel makkelijk zijn als ze direct een jaartje of 1.5 zijn....hahahaha

Lijkt me alleen niet prettig bij de bevalling!
Ik wil denk ik niet thuis bevallen. Het liefst gewoon in het ziekenhuis. Mocht er iets misgaan, dat er dan ook snel gehandeld kan worden.. (ik woon eigenlijk vlak naast een ziekenhuis, dus dat argument telt niet echt...) het voelt voor mij gewoon prettiger om in een ziekenhuis te bevallen, maar misschien bedenk ik me nog.

Ik weet dat mijn moeder bij eerste bevalling (van mij) nogal complicaties had en met ambulance alsnog naar een ziekenhuis moest. In het ziekenhuis ging het toen ook niet soepel. Bij haar 2e bevallling mocht ze niet meer thuis bevallen, maar ook toen ging het neit soepel en heeft ze teveel bloed verloren... Ik hoop niet dat dit 'erfelijk' is eigenlijk...

In bad lijkt me trouwens ook fijn! Kan dat ook bij een niet-thuis bevalling?
Dat weet ik niet futuremaman! Wat mij er ook prettig aan lijkt (voor zover een bevalling prettig is ) is dat je man bij je in het bad kan gaan zitten. Lekker je rug masseren en de baby 'opvangen' in het water. Hij wordt er heel erg bij betrokken zeg maar.

Kan me je voorkeur voor het ziekenhuis overigens voorstellen!
In bad bevallen in een ziekenhuis is volgens mij geen optie. Of je moet ergens in een super de luxe privé kliniek bevallen

In bad vind ik wel een mooi en goed idee. Ik ken een aantal mensen die dat ook graag wilde maar op het moment zelf het zo zat waren en geen zin meer hadden in dat 'gedoe' dat ze toch maar gewoon in bed zijn bevallen.

Ik weet het nog niet zo goed, thuis of ziekenhuis. Is voor beide wel wat te zeggen. Mijn vriend is vóór ziekenhuis.

Mijn moeder is thuis van mij bevallen en vond dat ook heel prettig.

@futuremaman: Denk niet dat al die narigheid erfelijk is..... Gewoon positief denken! Kan me wel voorstellen dat je met die wetenschap liever in het ziekenhuis bevalt.

Het duurde bij mijn moeder 1.5 jaar voordat ze zwanger werd, ik hoop niet dat dat erfelijk is......;-)
quote:yaelle2 schreef op 28 januari 2009 @ 13:08:

Het duurde bij mijn moeder 1.5 jaar voordat ze zwanger werd, ik hoop niet dat dat erfelijk is......;-)Dat hoop ik ook niet! Tussen mijn zus en mij heeft mijn moeder nooit wat gebruikt, aangezien ze toch graag een tweede kindje wilde. Maar ze is pas na drie jaar weer zwanger geworden! Mijn zus en ik schelen bijna 4 jaar, terwijl dat ook best één jaar had kunnen zijn. Mijn moeder was dus niet heel erg vruchtbaar...
Hoi meiden,

Ik hoop niet dat ik inbreek in een besloten forum... Ben niet zo thuis in de forum-wereld, maar het zo'n behoefte om even mijn verhaal te luchten te hangen!

Sinds een week ben ik in de 7e hemel. Ik heb namelijk de knoop doorgehakt en beschouw mijn huidige pilstrip als mijn laatste. Dus nog twee weken te gaan... Waaaah!!!

Knoop is wel eenzijdig doorgehakt. Vriend zou nog wel 10 jaar kunnen wachten, die heeft echt geen tikkende organen... Staat er wel achter nu hoor!

Ik wil het liefst nu al stoppen met de pil! Lijkt wel of ik all-over-again verliefd ben geworden. Ik voel me vaag, slecht geconcentreerd, energiek, geil, van alles!

Dus nog twee weken pil slikken (afspraak met vriendje), dan wachten op cyclus en dan ervoor gaan. Klopt dat?

xbebje
@Mundy: Na mij heeft mijn moeder nog 3 kids gekregen.....Tussen ons zit steeds 2 jaar, dus toen ze eenmaal zwanger was toen wilde het wel :-)

Welkom Bepje! Bestaat zoiets als een besloten forum??

Dit topic gaat nog niet zo ver terug en is (volgens mij) open voor iedereen. Al ben ik natuurlijk niet de aanstichter van dit alles. Ugglover is dat alles begonnen.

Super dat je gaat stoppen met de pil! Kan me voorstellen dat je helemaal hyper bent! Gaaf!

Ik hoop dat je vriendje net zo enthousiast gaat worden als jij!

Hoe lang heb je de pil geslikt en wat is je leeftijd?

Op zich hoef je niet eens te wachten op je cyclus en kan je na je pil strip direct beginnen, maar ik vond het wel handig om ff te weten hoe of wat....
Hoi yaelle,

Ik ben 27, bijna 28. Gebruik nu zo'n 5 jaar de pil en daarvoor ook een aantal jaren. Denk bij elkaar 8 jaar. Best lang...

Leuk om jullie verhalen te lezen! Errug herkenbaar!

Heb ook alvast foliumzuur gekocht. Dat was wel een bizarre ervaring. Iets wat echt met zwangerschap te maken heeft. Voelde wel goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven