Gestopt met de pil... januari 2009

12-01-2009 12:43 4490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Zaterdagavond mn laatste pil ingenomen en nu gaan we ervoor!!

Misschien nog meer meiden die net gestopt zijn?

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateUgglover 31jr1 mei 0930 juni��Futuremaman 27jr28 jan 0912 juni��Yaelle2 29jr1 jan 0921 juni��Rianne2910 24jrnog niet���Bebje 27jr13 feb 0921 juni��Loesssie 27jrjan 0911 juni��Coco1977 32jrsept 0929 mei��Nietvoordepoes 29jr1 jan 098 juni vlk+pretecho!JA! 9 okt 09Akka 29jr25 sep 086 juli vlk/10 juli echoJA! 17 okt 09Jippiedepippie 30jrsept 0823 juni vlkJA! 20 okt 09Muca 26jrjan 097 juli vlkJA! 24 okt 09Sunshine09 32jr1 jan 0915 juli 20 wkn echoJA! 29 nov 09Jowellie 35jrdec 0822 juni gynJA! 20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0923 juni vlk / echoJA! 29 jan 10Mundy 33jr22 jan 0918 juni vlkJA! 30 jan 10Xasi 26jrdec 082 juniJA! 11 feb 10
Is foliumzuur eigenlijk nog goed voor andere dingen? Aangezien het best kan zijn dat je het dus een jaar slikt, zonder dat je zwanger wordt. Was wel benieuwd of het dan nog nut heeft voor iets anders misschien. Overigens heb ik het nog niet gekocht, komt ook omdat ik heel erg het gevoel heb dat het nog wel maanden gaat duren, vanwege mijn erg lange pilgebruik. Zijn jullie wel gelijk allemaal met foliumzuur begonnen?
Ik heb even op internet geneusd en ik heb begrepen dat ik toch gelijk foliumzuur moet gaan kopen nu! Straks maar even bij de drogist langs
Ik ben direct met foliumzuur begonnen toen we ook serieus gingen beginnen met zwanger worden zeg maar. Maar of het ook voor andere dingen goed is?? Het is in ieder geval niet slecht.
Ik ben al begonnen met foliumzuur voor ik met de pil stopte.

Ik slik nu trouwens de zwanger-worden capsules van de etos.
Welkom Bebje!

Ik hoop dat je vriend snel net zo enthousiast wordt als jij!

Ik ben 4 jan. gestopt en heb besloten wel eerst mijn eerste menstruatie af te wachten (waarsch. volgende week). Hier zijn dus nog niet écht begonnen. Ik hoorde hier dat het niet nodig is om te wachten, maar het schijnt vor het tellen van de duur van de zwangerschap handiger te zijn. Ik heb nu eigenlijk besloten om toch maa rniet te te wachten, dus eigenlijk gaan we pas vanaf nu ECHT beginnen...mijn startdatum zou dus eigenlijk ook worden aangepast naar 28 jan.

Ik ben wel meteen begonnen met foliumzuur... Ik las dat het ideaal is als je dat +/- 4 wkn voordat je zwanger wordt al slikt en volgens mnij kan het ook geen kwaad om dat te slikken. Wat je teveel ervan binnen krijgt, plas je toch uit.

Nav het bericht je van nvdp over dat haar man 42 of 43 is vroeg ik me eigenlijk af hoe oud jullie partners zijn! zit er veel leeftijdsverschil tussen jullie?

Ik ben 27 en mijn vriend is 29. Beiden worden we in 2009 nog een jaartje ouder.
Hi Bebje, van harte welkom! Tuurlijk ben je welkom om mee te klesten! Zal ik je ook in de tabel planten?

Ik hou het alleen ff niet meer bij hoor... wat zijn jullie gezellig bezig!!!

Ik ben ook gelijk met foliumzuur begonnen, vergeet het alleen hier en daar nog wel eens. Geen idee of het voor andere dingen ook goed is...

Het lijkt mij heerlijk om thuis te bevallen, maar als er idd complicaties zijn, is het heel fijn als je al in zkh bent! Ik heb dus nog geen idee... ;)

Ik ga snel weer ff wat doen hier... ;)
Wat denken jullie? Moet ik een nieuwe LNL dag doorgeven gebaseerd op mijn inieminie-ongesteldheid-achtig-iets van zaterdag?

Wel irritant...kan nu geen goede inschatting meer maken van mijn eisprong :(
@nvdp: Die zag ik ook staan bij Etos! Ben benieuwd of dat nu echt helpt..... We merken het snel genoeg als jij zwanger bent/wordt ga ik ze zeker halen

Daar zit toch ook voldoende foliumzuur in??

@Futuremaman: Ik ben 29 en mijn liefje 37. We worden in 2009 ook allebei nog een jaartje ouder. Er zit 8.5 jaar verschil tussen ons.
@nvdp: Heb je de dokter nog gesproken??

Je hebt toch getest?? Ik zou je ienieminnie-ongesteldheid maar rekenenen als een ongesteldheid. Dat is je enige lijdraad op dit moment om je eisprong te berekenen. Kan je ook je nieuwe LNL doorgeven....
Ok, dan doe ik dat maar. Dan is mijn nieuwe LNL-dag 21 februari

Heb de dokter nog niet gesproken. Heb daar een iets andere tactiek voor verzonnen. We gaan het eerst nog een aantal maanden aankijken en als het niet lukt zég ik gewoon dat we al een jaar bezig zijn. Heb inmiddels namelijk uitgevonden dat dat toch echt de richtlijn is en dat ze niet eerder onderzoeken, maar dat ze dan anderzijds niet (kunnen) controleren.
(niet kunnen controleren hoe lang we bezig zijn bedoel ik)
Oh Yaelle, met die capsules... ik heb ze vooral genomen omdat ik capsules makkelijk vind om te slikken. Pillen blijven altijd halverwege hangen

Maar we zullen zien hoe goed ze zijn!
Ik ben ook benieuwd of je de dokter nog hebt gesproken!

Anders zou ik denk ik wachten op nog een test en als het dan weer negatief is zou ik wel een neiuwe lnl dag doorgeven...
@nvdp: Ik vind je tactiek top!
o mijn berichtje kwam te laat zie ik! haha

Ik vind je tactiek ook slim!!

Geldt die regel van 1 jaaar voor alle leeftijden?
Ja, voor zover ik heb begrepen wel, maar ik kan er naast zitten. Als je chlamydia hebt gehad is het onderzoek dat ze moeten doen vrij kostbaar. Dat doen ze pas na een jaar proberen. Zoals gezegd wil ik daar niet een jaar op wachten om vervolgens nog weer eventueel een ander traject in te gaan. Voor je het weet loopt mijn man tegen de vijftig.

Las ergens anders op een forum hierover. En de persoon in kwestie kreeg deze tip (gewoon zeggen dat je al een jaar bezig bent) van een medewerker van het ziekenhuis!
Hallo iedereen,

Ook ik wil hier even mijn verhaal kwijt en vind het superleuk wat iedereen te vertellen heeft.

December was een spannende maand. Mijn vriend en ik hadden besloten voor kinderen te gaan en het leek de eerste maand al gelijk raak. Echter was het vals alarm...mijn menstruatie kwam uiteindelijk toch. Afgelopen maand hebben we veel 'geklust' om geen enkele kans onbenut te laten. Vanaf maandag kan ik testen...dus erg spannend. Wel ben ik de afgelopen week erg grieperig geweest en vraag me af of dit een negatieve invloed kan hebben gehad op de bevruchting. Weet iemand hier wat van?

Succes iedereen!

Ohja..ik ben 25 jaar en mijn vriend is 28.
quote:nietvoordepoes schreef op 28 januari 2009 @ 15:12:

Oh Yaelle, met die capsules... ik heb ze vooral genomen omdat ik capsules makkelijk vind om te slikken. Pillen blijven altijd halverwege hangen

!

Je hebt ook foliumzuurtabletten met glad omhulsel. Van dat soort spul waar de pil ook van gemaakt is, maar dan groter. Die zitten in een doordrukstrip, niet in een potje. Volgens mij liggen die bij het Kruidvat.

Mijn vriend is 30 en ik ben 33, we zijn ook beide dit jaar nog jarig (kan ook haast niet anders of je moet al toevallig in januari jarig zijn ) We schelen 2,5 jaar. Ben ik de enige hier met een jongere vriend?
@ Mundy.. het gaat er vooral om dat ze langwerpig zijn... Maar ik vrees dat dat tussen mijn oren zit
Die pillen die ik bedoel zijn ovaal, maar dat is dan zeker niet langwerpig genoeg, hahaha
Ik heb hele kleine ronde pilletjes. Etos merk.

Welkom Luna1983! Gezellig dat je ook mee komt kletsen! Jammer zeg dat het vals alarm was, het zou ook te mooi zijn geweest om waar te zijn. Maar weer lekker aan de klus dus. Zal ik je in de tabel plakken?

@Mundy, mijn skatje is 39 en ik 30... dus ik vind dat het hoog tijd wordt!
Hallo dames!

Ik wil ook graag meeschrijven! Ik ben 30 jaar en sinds paar maanden gestopt met de pil! Jippie!

maar oh wat herkenbaar al die spanning die ik hier teruglees.

Graag lees en schrijf ik af en toe mee, om toch ergens een plekje te hebben om te delen (wij vertellen het ook nog aan niemand)... maar tegelijker tijd wil ik er ook niet té geforceerd mee bezig zijn (een beetje loslaten komt denk ik de kans van slagen ten goede en ach is ook een beetje zelfbescherming)

Groetjes!
Hoi Meiden,

Hier alles goed! Vriendlief is weer thuis! En ik voel me lekker relaxed!

Ga me ook de komende maande niet druk maken (dat probeer ik hahahaha) en lekker genieten.

Ik ben 28 jaar en mijn vriend 33. Beide worden we dit jaar een jaartje ouder. We schelen op 3 dagen na 5 jaar.

Welkom alle nieuwe meiden!
Goeiemorgen allemaal!

Er is echt veel geschreven! Leuk!!

Ik heb nu alleen tijd om alles te lezen, moet zo in de autoot naar de andere kant van land.

Las iets over bevallen... IEK!! Hoef ik daar nog even niet over na te denken? Dat was een hele tijd voor mij een reden om geen kinderen te willen!

Welkom nieuwe allemaal trouwens, gezellig!

@all: ff een dingetje: zullen we alle beestjes maar gewoon bij zijn naam noemen? Dus ongesteld worden, vrijen/seksen/neuken/whatever, maar niet klussen!

Werkze allemaal, ik kom vanavond weer even posten.
Goedemorgen!!

Helemaal eens met Akka. Laten we de dingen bij hun naam noemen en het vooral niet hebben over klussen!

En we worden ook niet ongi, maar ongesteld.

Hier overigens nog altijd geen fatsoenlijke ongesteldheid...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven