gestopt met de pil maar niet zwanger

11-10-2007 15:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Bij deze zal ik mij eerst even voorstellen.

Ik ben 26 jaar en mijn vriend is 35. We wonen al een tijd samen in een koophuis en hebben allebei een leuke vaste baan en niet te vergeten en hele leuke hond!

Wij zijn nu bijna een jaar gestopt met de pil maar tot nu toe zonder resultaat. Dit wisten we wel een beetje van te voren want mijn vriend zijn zaad werkt maar voor ongeveer 15%.

Maar we blijven gewoon proberen met vruchtbaarheids testen, tempraturen en gericht vrijen.

Mijn vriend heeft in zijn vorige relatie dit ook allemaal meegemaakt en heeft toen ook in de MMM gezeten zonder resultaat (3 IVF pogingen) Ik denk dat wij binnenkort ook maar de knoop door moeten hakken en toch die MMM maar in te gaan. Mijn vriend ziet daar heel erg tegen op omdat het zo zwaar was maar staat er wel voor de volle 100% achter en wil het ook heel erg graag.

Sommige familie leden weten hier vanaf maar dit bespreek je ook niet dagelijks, terwijl het ons wel bijna daglijks bezig houd.

Vrienden om ons heen zien we steeds vaker zwanger en ouder worden en ik ben dan ook heel erg blij voor hen maar wij willen het zelf ook zo graag.

Wie herkent dit en wil hier ook graag over praten?

Ik hoor graag van jullie.

Liefs Piekje
Hey Piekje,

Ten eerste een hele dikke .. Ik herken je gevoel heel goed. Wij zijn nml. ook al 1 1/2 jaar bezig met zwanger worden, en weet hoe frustrerend het allemaal voor je is.. Wij zijn 25 en 30, en hebben het hele MM onderzoeken traject bijna achter de rug.. Alleen het laatste uitslag gesprek moet nog komen. Bij ons is ook de zaadkwaliteit minder, maar niet heel slecht... In theorie moet zwanger worden zonder MM dus mogelijk zijn..... Wat je schijft dat je er met weinig mensen over praat, heb ik ook gehad...

Maar na een aantal onderzoeken waar je alles "bloot" geeft , is er bij mij ook een beetje een knop omgegaan, iedereen die naar onze kinderwens vraagt, vertel ik eerlijk wat er aan de hand is. Voorheen vondt ik dit heel moeilijk, maar nu ik er meer over praat met famillie en vrienden, merk ik toch dat het wat makkelijker wordt.

Ik heb ook besloten dat als we de mogelijkheid van ivf of iui aangeboden krijgen, we er nog even mee willen wachten... Ik wil eerst graag voor mezelf accepteren dat het kennelijk op de natuurlijke wijze niet lukt, en me mentaal voorbereiden op evt. behandelingen, hoe moeilijk ook!!! Het doet heel veel pijn, maar ik probeer altijd maar te denken.. Ik ben nu ook gelukkig (helaas zonder kids), en het komt wel, ik blijf hoop en vertrouwen houden..

Meid, heel veel sterkte, en ik hoop zo voor jullie dat je heel snel zwanger bent.. Dikke
Hoi Draakje

Dank je wel voor je lieve reactie!

Ik vind het heel erg fijn om hier over te praten en ervaringen te delen want het lijkt op een gegeven moment wel of je de enige bent en de rest van je vrienden en familie binnen no-time zwanger is.

Wij hebben dus nog geen MM ( behalve gesprekken en zaad onderzoek) gehad maar weet wel door wat mijn vriend me verteld dit niet makkelijk is.

Wij hebben nu ook nog steeds zo iets van... we blijven het proberen maar we zullen op een gegeven moment hier niet aan ontkomen denk ik.

Maar ook van te voren bedenkend wat nou nou als dat ook niet wil, hoe ver ga je....

Heel lastig allemaal....

Liefs
welkom piekje,

ik en Yamman zijn al twee jaar bezig (beide 28)

Yamman is 75 % verminderd vruchtbaar, en bij mij rommelt het ook wat...

dus eind november dan door naar de gyn.

heb je al getemperatuurd?

dat hebben de doktoren nodig ...

ik vond het altijd onzin en geloofde er nooit in dat gedoe met die thermometer.

maar ik werd drie maanden geleden gewoon weer huiswaards gestuurd met een prachtig velletje voor een grafiekje of twee ....
Hey Yamuna & Piekje,

Even iets raars tussendoor...

Ik heb dus ook voor we naar de Gyn. gingen heel netjes 3 maanden temp. bijgehouden en alles in een grafiek enz. gezet..Ik had hier al eea gelezen, van mensen die gewoon naar huis gestuurd werden met demoprdacht te gaan tempen. Iedere x bij de Gyn. had ik ze netjes bij.. Maar ze hebben er nog nooit om gevraagd, terwijl ik van iedereen jou verhaal hoor....RAAR..haha..

Trouwens, nog een paar "zweef" tips...

- Een maansteen schijnt je vruchtbaarheid te vergroten, te koop bij edelstenenwinkel.

(ik heb um pas 2 weken, dus weet nog niet of het helpt)

- Chinese accupunctuur ook

(zelf nog niet geprobeerd)

- Heb ergens op een forum gelezen dat een meisje een wichelroedeloper heeft laten komen in huis, en bleek dat er allemaal wateraders onderdoor liepen (= onder de grond waterstromen, = wetenschappelijk bewezen slecht voor je).. Met een simpele "magneet" worden de wateraders afgeleid, en poef, 2 maanden later zwanger...

Zo maar wat zweverige tips..haha, baat het niet dan......... Toch?
zou zo een wichelroedeloper ook een "voetbalincident*" ongedaan kunnen maken ???

*voetbal incident was zo hard raak dat het swikkie 4.5 a 5 keer zo groot was als normaal, 6 weken ziek thuis gezeten, en nu 2.5 jaar later nog pijnklachten ...

ik zal m vragen om stil te staan dan mik ik er ook een maansteentje bij ... vind hij vast leuk !! *grijns*
oh draakje,ik bedoel het niet lelijk, maar sarcasme is bijna mijn 2e natuur ...

zoals ik altijd zeg , ik bedoel het niet slecht maar het komt wat rot mijn strot uit
...woehahahaha!! Ik lig helemaal dubbel.. Ik ben ook zo'n sarcast met droge humor hoor!!!
Hey Yamuna en Draakje,

Ja ik heb al getempratuurd maar ik ben er niet zon ster in eigenlijk, ik vergeet het vaak haha.

Maar moet het idd maar wel weer gaan oppakken.

Ik heb nu wel van die vruchtbaarheids strips gekocht zodat je precies kan strippen wanneer je op z'n vruchtbaars bent. Maar ik denk dat ik dat wel weet, ik voel mijn ei-sprong namelijk heel erg goed, hebben jullie dat ook?

Ik ben zelf niet zo in die "zweferige tips"maar idd baat het niet dan schaat het ook niet.
ja ik voel mijn eisprong ook maar de temperatuurcurve geeft aan dat ik geen eisprong heb ...dusseh dat schijnt niks te zeggen.
enneh over je hond ... wat voor hond heb je ??

dit is mijn grote vriend
Hoi Yamuna,

wij hebben een berner sennen.

Echt een schat van een hond!

Bij jullie nog iets nieuws?

Ik moet deze week ongi worden en voel het al een beetje aankomen. Ben van plan om vanaf dan ok weer heel streng iedere dag te gaan tempen, al moet ik me er wel toe zetten om het niet te vergeten.

Liefs
laat je partner je helpen herinneren!
Ja dat doet hij ook wel maar de wekker gaat altijd weer zo vroeg haha. En de eerste tijd lukt het ook altijd wel hoor maarja na verloop van tijd.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven