Gestopt met de pil! nov 2009

23-11-2009 20:56 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 23 en ik ben nu bijna drie weken gestopt met de pil, na hem zeven jaar geslikt te hebben. Ik doe niet aan klussen, heb geen hubbie en wil geen beeb. Ik heb wel een lieve vriend en een baby zou erg welkom zijn. We rekenen niet uit wanneer we het meeste kans hebben. Zou het leuk vinden om er over te kletsen met andere vrouwen die er hetzelfde over denken. Lijkt me gezellig als iedereen hier kan aansluiten!

*Hoopt heel erg dat hier nog meer vrouwen zijn die nooit ongi zijn, geen hubbie hebben, niet klussen en geen beeb willen!*
Succes!
Wij hebben vrij impulsief besloten om te stoppen met de pil. We hadden het er al een poosje over en nu ik zo goed als klaar ben met mijn studie vonden we het een mooie timing om te stoppen. Ik moet zeggen dat het nog niet echt spannend voelt ofzo. Maar het zou zo maar zo kunnen zijn dat ik komend jaar zwanger ben, dat is toch wel een heel raar/fijn idee...
quote:amalia schreef op 23 november 2009 @ 21:02:

Succes!Succes, als in, je vindt die vrouwen toch nooit daar ben ik nou echt bang voor haha. Of succes als in, succes met zwanger worden? Bedankt in beide gevallen
Heeeee wat spannend! Zet 'm op
Ik ben echt bang dat er niemand hier op het forum zit die nu gestopt is met de pil en niet mee doet aan al die horror activiteiten
Hoi! Ik ben al bijna 2 jaar gestopt met de pil (na ongeveer 11 jaar pil slikken) en vriend en ik hebben in oktober besloten om geen condooms meer te gebruiken! Hier ook geen vruchtbare dagen berekenen, vriend is gewoon vriend en ben ook nooit ongi! Toch wel spannend he!
Leuk! Ja best wel spannend. Het is toch wel een gek idee dat je nu gewoon zwanger kan zijn. Was vandaag bij de huisarts omdat ik al een paar dagen zo'n pijn in mijn zij heb, die vroeg direct wat ik voor pijnstillers had geslikt. Dat advil bijvoorbeeld niet verstandig is, dat je alleen nog een paracetamolletje mag slikken. Daar had ik dus nog niet over nagedacht. Slik wel foliumzuur, rook en drink niet maar wist eigenlijk niet dat je vanaf het moment dat je stopt met de pil je je aan al die dingen moet houden.
Ik hou er ook nog niet veel rekening mee en slik ook eigenlijk nooit pijnstillers. Probeer er ook gewoon erg relaxt mee om te gaan, het kan nog best even duren en wil niet dat het zo'n obsessie wordt. Maar soms kan ik mijn mond bijna niet houden! Ben nogal een flapuit... De meeste van mijn vriendinnen hebben al een kind / kinderen en vinden geloof ik dat het bij ons ook wel tijd wordt dus die zitten soms een beetje te vissen. Maar heb het aan niemand verteld en ga dat ook niet doen. Weten bij jullie wel mensen er van? Zeg altijd; ben nog veeeeel te jong! (ik ben 28)
Heel herkenbaar, dat wil ik ook zo lang mogelijk volhouden. Maar mijn ouders, zusje en beste vriendin weten wel dat ik ben gestopt. Tegen hen kan ik het echt niet voor me houden!

Ik ben 23 dus ik verwacht een hoop niet begripvolle reacties. Dus ik zit er niet echt om te springen om het te vertellen aan bijv. mijn schoonouders, maar aan de andere kant staan we er allebei zo achter dat het ook niks uit maakt.
Hebben jullie het al wel aan iemand verteld? Ik vind 28 trouwens niet heel erg jong, toch?
Tja ik was er op mijn 23e echt nog niet mee bezig, maar als het voor jullie nu de tijd is is het gewoon goed toch! Een vriendin van mij had op haar 23e al 2 kinderen en volgens mij vond niemand dat raar! Ik denk dat iedereen bij ons ook heel verbaasd zal zijn hoor! Veel mensen denken dat ik echt voor mijn carriere ga maar dat valt allemaal best mee. Heb jij al een baan na je studie? Of nu al naast je studie?
haha nee valt best mee! Ik heb het aan 1 collega verteld, die is zelf zwanger en had het min of meer geraden
We zijn nu ruim zeven jaar samen en wonen nu twee jaar samen. Het voelt nu op de een of andere manier echt goed. Ik heb een baan na mijn studie, voor drie dagen in de week, er werken voornamelijk vrouwen met kinderen, dus ik verwacht niet dat het een probleem is als ik zwanger ben straks.

Hebben jullie het nog aan niemand verteld? Dat lijkt me echt moeilijk!
quote:cassa schreef op 23 november 2009 @ 21:47:

haha nee valt best mee! Ik heb het aan 1 collega verteld, die is zelf zwanger en had het min of meer geradenAha Wel leuk dat je het in ieder geval aan iemand kwijt kan. Daarom vind ik dit topic wel een uitkomst, voordat ik nog meer uitflap naar de rest van de wereld
ook wel goed voor mij denk ik! heb met mn collega afgesproken dat ze er niet zelf naar vraagd maar toch wel fijn dat ze het weet. vind het eigenlijk ook wel leuk, zo'n "geheim" met zn tweeen.

heb bijna alleen maar mannen op het werk dus ze zijn niet veel gewend met zwangere vrouwen. maar daar moeten ze maar aan wennen!
Ze zullen wel moeten straks! Op zich vind ik het fijn dat ik met alleen maar vrouwen werk, aan de andere kant hebben ze vast veel sneller dingen door. Weet niet of ik het de eerste drie maanden geheim kan houden als het zover is bijvoorbeeld.
Hey Ambrosia. Wat leuk! Ik wist helemaal niet dat jij zo jong was joh. (zegt een ander broekie) Succes en vooral veel plezier he.
quote:Aruba schreef op 23 november 2009 @ 22:08:

Hey Ambrosia. Wat leuk! Ik wist helemaal niet dat jij zo jong was joh. (zegt een ander broekie) Succes en vooral veel plezier he.Haha, dat hoor ik wel vaker hier! Dankje in ieder geval. Jij niet toevallig ook een kinderwens, kon je lekker meeschrijven. Al hoewel, zonder mag ook hoor
Dat zie je dan wel weer toch! Weet ook niet of ik het echt 3 maanden stil kan houden hoor, hou ook altijd wel van een wijntje en rook ook wel eens op een feestje dus het valt denk ik wel op als ik dat niet meer doe.
quote:cassa schreef op 23 november 2009 @ 22:13:

Dat zie je dan wel weer toch! Weet ook niet of ik het echt 3 maanden stil kan houden hoor, hou ook altijd wel van een wijntje en rook ook wel eens op een feestje dus het valt denk ik wel op als ik dat niet meer doe.Ja dat denk ik ook , maar doe je dat nu ook al niet meer? Dat vind ik nog wel lastig. Gelukkig rook ik sowieso niet en drink zelden dus dat zal niet teveel opvallen.
Drink nog wel af en toe een wijntje hoor! Het leven moet ook nog een beetje leuk blijven! Ben altijd heel regelmatig ongesteld dus weet gelijk als het niet meer kan
Oh dat is wel fijn, ik weet nog niet precies wat mijn normale cyclus is doordat ik al die jaren aan de pil ben geweest. Hoop dat ik gewoon regelmatig ongesteld word. Ik ga in ieder geval niet te hysterisch doen over elk klein dingetje. Nu wel slapen Welterusten.
Ambrosia, wat leuk! Ik lees veel van je antwoorden en adviezen hier en je komt op mij over als een bijzonder prettig mens. Die baby heeft nu al een leuke moeder :-)
quote:ambrosia9 schreef op 23 november 2009 @ 22:12:

[...]

Haha, dat hoor ik wel vaker hier! Dankje in ieder geval. Jij niet toevallig ook een kinderwens, kon je lekker meeschrijven. Al hoewel, zonder mag ook hoor Mwah... alweer? Ben 11,5 week geleden bevallen. Doe al wel weer mee met het "uitgerekend in september 2010" topic dus wie weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven