Gestopt met pil, maar nog niet zwanger willen worden

23-03-2009 07:46 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben een vrouw van 30 en eind januari dit jaar gestopt met de pil. Niet omdat we voor een kindje gaan, maar om mijn libido op te krikken

Eind van dit jaar willen we wel gaan beginnen met 'een kindje maken', tot die tijd is het 'just for fun'.

Wie heeft hetzelfde en wie wil ervaringen met me delen?

Groetjes,

Maris
quote:Daisy_1980 schreef op 29 mei 2009 @ 20:31:

Hallo allemaal,

Hier nog iemand die gestopt is met de pil!!! Vorig jaar zomer had ik ineens genoeg van de pil na 10 jaar. Had steeds erg last van ontstoken borsten van de pil en wilde geen troep meer in mijn lijf. Mijn cyclus was meteen regelmatig, nu nog steeds 26 dagen. Ben sindsdien iets afgevallen maar of dat nou van het stoppen van de pil komt of de stress die ik heb (gehad)? Verder heb ik erg last van pukkeltjes, vreselijk, maar verder heb ik eigenlijk niet het idee dat er echt veel veranderd is!!

Wij gebruiken nu ook condooms, tot ergernis van mijn vriend, ik ben 10 jaar aan de pil geweest nu mag hij!! Sinds kort hebben we besloten om na de zomer ook te stoppen met condooms en proberen zwanger te worden.

Lijkt me erg gezellig om mee te kletsen!!

Fijn weekend!

Groetjes Daisy

Hey Daisy! Welkom!

Leuk dat jullie na de zomer voor een kindje gaan!

Oh ja, die pukkeltjes zitten die alleen op je gezicht of je hele lichaam?
quote:hellotitty schreef op 31 mei 2009 @ 17:56:

de nuva-ring lijkt me idd een goede oplossing! eens gaan overleggen met de vent. Er zijn wel heel veel "voor-het-zingen-de-kerk-uit" mensen op dit forum. misschien is dit na de zomer ook nog wel een oplossing, mocht dan toch ik eerder zwanger raken kan ik nog steeds wel op reis. Maar hoe lang gaat dit al zwangerschapsloos bij jullie?

Wij doen het nog niet zo lang hoor ...voor het zingen de kerk uit...

Ik weet wel ongeveer wanneer ik wel en niet vruchtbaar ben...We weten dat het spelen met vuur is, maar goed, mocht ik zwanger raken dan is het alleen maar gewenst.
quote:Maris1978 schreef op 02 juni 2009 @ 11:58:

[...]

Hey Daisy! Welkom!

Leuk dat jullie na de zomer voor een kindje gaan!

Oh ja, die pukkeltjes zitten die alleen op je gezicht of je hele lichaam?

Dank je wel!!!

Heb vooral last van pukkeltjes in mijn gezicht en nek en hals, precies waar iedereen ze kan zien. Scrubben helpt jammer genoeg niet goed.

Afgelopen weekend met een drankje te veel op ook "voor het zingen de kerk uit gegaan". Later voel ik me daar dan wel rot over, was net wel, net niet vruchtbaar, kijk ik ineens weer uit naar de ongesteldheid. Vindt het risico te groot ook al is een kleine wel gewenst, dan liever wanneer we er beter klaar voor zijn. Ben nogal een planner, net alsof je een kindje kan plannen!

Groetjes
@Daisy: Probeer eens een masker.....van scrubben gaan je pukkeltjes open en worden het er alleen maar meer. Ik heb van die maskers van Nivea. 2 sachets voor 2 euro, niet duur en die zijn errug lekker!

Pfff misschien ben je wel zwanger

En trouwens, ik ben ook een planner hoor! hhahaha

Vrouwen eigen denk ik
@Maris1978: Wat voor maskers zijn dat dan, ikke geen verstand van hebben maar wel heeeeeeeeeeeeeel graag van die pukkeltjes af willen!!

Heb altijd een hele regelmatige cyclus maar de vorige keer toen we "voor het zingen de kerk" uit waren gegaan werd ik twee dagen later ongesteld, zal wel vanwege de stress zijn geweest. Nu moet ik vandaag ongesteld worden en heb wel de lichamelijke klachten die ik normaal ook heb dus ik duim dat het nu ook weer goed komt!!

Groetjes
Daisy, dat zijn maskers van de Nivea, kijk maar eens bij Etos of AH ofzo....Het zijn 2 kleine 'zakjes' aan elkaar. Je hebt verschillende soorten, blauw, paars, geel, groen....

http://www.deonlinedrogis ... -honing-p-2986.html?ref=2

En succes met ongesteld worden!

(Mijn vriend en ik hebben een gesprek gehad en we gaan toch voor een kindje! Niet meer wachten tot eind van het jaar.)
Thanx voor de tip!!

Wat super hee!!! Wanneer gaan jullie er serieus voor?

Ben nog steeds niet ongesteld, begin em wel te knijpen. Zou op zich niet erg zijn als ik zwanger zou zijn maar slik pas sinds zondag foliumzuurtabletten (hebben besloten over 4 weken er "echt" voor te gaan) en heb de afgelopen tijd erg ongezond geleefd ( lees: gezopen en alles gegeten wat niet mag). Zou niet de juiste start zijn en dat zou ik wel graag willen. Dus ga lekker vaak naar de wc om te checken, waarschijnlijk duurt het langer omdat ik mezelf gek zit te maken. Over een aantal maanden wil ik juist niet meer ongesteld worden. Deugt ook voor geen meter, hopelijk begrijpt iemand mij?!?!
Goedemorgen,

Jeetje, dat wordt een testje doen!

Heb je ook nog geen ongesteldheidsverschijnselen???

Spannend hoor, hou je me op de hoogte??

Nou we hebben woensdagavond gesproken en zijn eruit dat we een kindje willen, maar toen ik vertelde dat ik deze week vruchtbaar ben, kwam het volgens mij toch wel heel erg dichtbij ineens voor vriend.

Ik ga zaterdag foliumzuur halen en dan gaan we maar eens rustig kijken wat we gaan doen. Vind het iig wel belangrijk dat we allebei een kindje willen, nu alleen nog even kijken wanneer
Goeiemiddag,

Dat idee hadden wij ook. Vandaar dat ik sinds zondag was begonnen met foliumzuur, konden we in ieder geval met 4 weken los zouden we willen. Je bent in ieder geval al weer een stapje verder en de meeste mannen vinden het toch eng en moeten rustig aan het idee wennen en dat kunnen ze nog maanden als je meteen zwanger zou zijn.

Maar ja nu.....dus nog steeds niet ongesteld. Heb wel al een paar dagen krampen zoals ik normaal ook heb als ik ongesteld ben maar dat heb ik nooit voordat de ongesteldheid begint. Heb al op sites gezien dat als je zwanger bent je ook zulke krampen kunt hebben, zit me zelf dus helemaal gek te maken. Het zou niet erg zijn zou ik nu zwanger zijn maar komt toch wel even onverwacht.

We hebben vanavond een feestje waar we zouden blijven slapen. Maar nu er kans is dat ik zwanger ben lijkt het me beter om maar niet te drinken maar dan snapt niemand dat we blijven slapen. Wil nog even wachten met de test, het duurde namelijk laatst ook al iets langer voor dat ik ongesteld werd. Maar kan beter maar aangeven dat we niet blijven slapen en dat ik wel bob ben.

Ken jij meer vrouwen die toen ze ontdekten zwanger te zijn geen foliumzuur slikten en de periode daarvoor wel alcohol hadden gedronken?

Ik laat je weten als er iets veranderd is!

Fijn weekend!
Nou ik had gewoon niet moeten zeggen dat ik in mijn vruchtbare periode zit bedenk ik me net haha

Als ik niks had gezegd, hadden we het al lang 100 x gedaan

(even overdreven gezegd) Ik ga vanaf nu ook echt niet meer zeggen of ik vruchtbaar ben of niet. Heb het idee dat dat meer zoden aan de dijk zet

Wanneer moet je volgens jouw berekeningen ongesteld worden dan?

Ken je menstruatiekalender.net? Kijk maar eens, heel handig.

Nee die vrouwen ken ik niet, maar ik ken wel vrouwen die pas na vier maanden ofzo erachter kwamen dat ze zwanger waren en nooit foliumzuur hebben geslikt. Kindje zo gezond als een vis!

Ik zou idd geen alcohol drinken en lekker als BOB naar huis rijden. Je kunt jezelf wel voor je kop slaan als je bezopen thuis komt, zwanger blijkt en er gaat iets mis......Je kunt natuurlijk nooit voor 100% zeggen dat het door die lading alcohol komt, maar toch....

Wat zegt je vriend hiervan?
(rode)

Hee, gistermiddag voor de zekerheid toch maar een test gehaald en ik bleek niet zwanger, wilde echt weten waar ik aan toe was. Mijn cyclus is altijd regelmatig, nu net ongesteld geworden!!!!! Wat een stress de afgelopen dagen, hihihi. Eigen schuld dan moet je het ook maar veilig doen dan had ik me een stuk minder zorgen hoeven maken. Mijn vriend was trouwens heel relaxed. Als ik zwanger zou zijn dan was dat prima en vroeger slikten ze ook niet foliumzuur en dronken ze er niet minder borrels om en werden er ook gezonde kids geboren. Lekker nuchter dus. Maar ben nu wel opgelucht hoor.

Dus kan nu gezellig met jou meepraten op hetzelfde niveau. Al foliumzuur gehaald? Denk dat je vriend gewoon rustig even moet wennen aan het idee. Bestookte mijn vriend ook vanaf het begin met allemaal info, zitten de mannen helemaal niet op te wachten. Denk dat het beste is gewoon "normaal" te blijven doen. Zolang hij nog seks wil valt het mee, wordt lastiger om zwanger te worden als hij dat niet meer aan durft, hihihi.

Gister trouwens erg gezellig feestje gehad, net terug. Vanavond drink ik er ééntje op mijn ongesteldheid!!! Heb jij nog leuke plannen voor het weekend?

Thanx voor het bijstaan in de paar dagen dat ik bijna doordraaide.
Hey Daisy

Nou ongesteld geworden, weet niet of ik je nou moet feliciteren of niet hihi Vind je het aan de ene kant niet jammer?

Vond je het niet reuzespannend om te testen?

Ja heb vanmorgen foliumzuur gehaald en van Etos pillen, die heten 'zwanger worden'. Daar heb ik erg goede verhalen over gehoord Welk foliumzuur heb jij? Van welk merk?

Gisteravond vriendje verleid en heerlijke sex gehad. Volgens mij op de valreep want eisprong is, als ik het goed heb gevoeld, vanmorgen geweest. Nou zou het wel goed zijn als we vanavond nog een keertje seksen, maar ben alleen vanavond, vriend komt heeeeeeel laat thuis, dus helaas.

Weet je, ik heb wel al de hele dag kriebels in mijn buik hihi

Wie weten er trouwens bij jullie dat jullie bezig zijn?

Geen probleem om je bij te staan!! Doe het graag
Nou ben vooral opgelucht hoor.....

Vond het testen idd super spannend, de uitslag had vanaf vrijdag mijn hele leven kunnen veranderen maar nu dus alles nog eventjes normaal....

Wij zijn dus nog niet helemaal begonnen, wil eerst vier weken foliumzuur slikken, jullie dus al wel "begonnen"? Spannend he!! Begrijp die vlinders helemaal. Gisteravond op bed gaf mijn vriend uit zichzelf ook weer aan dat hij het geweldig zou vinden om samen een kindje te krijgen, wordt ik zo happy van.

Ik heb foliumzuurtabetten van de apotheek, van het merk Samenwerkende apothekers. Slik je dan allebei de pillen, dat is toch dubbel op of niet?

Dit is volgens mij een beetje ons forum geworden, reageert verder niemand anders meer.

Bij ons weet niemand dat we binnenkort gaan beginnen. Weet niet hoe lang ik het volhoud maar het is de bedoeling dat het ons geheimpje blijft. Vrienden van ons bleken ook bezig, wisten we niet tot ze een miskraam hebben gehad. Kan best zijn dat we het met hun wel delen als het weer ten sprake komt en we allebei enthousiast zijn, ze zitten toch in het zelfde schuitje. Maar ouders en schoonouders willen we nog niet gek maken, die maken alleen graag opmerkingen dat het bij ons nu ook wel eens tijd wordt. Voorheen gaven we aan dat het nog wel even kon duren maar nu we het besloten hebben zeggen we dat nog steeds, dus niemand verwacht het straks als het wel raak is, hihihi. Wel al eens vaag met een vriendin over gehad en ik denk dat ik het ook niet stil wil/kan houden tegen mijn zus, met haar ben ik heel close en wil het denk ik straks wel met haar delen. En jij/jullie?

doei, doei
Leuk zeg dat je vriend er klaar voor is! Maar waarom wil je eerst een maand aan de foliumzuur? Is toch nergens voor nodig? Als je nu gewoon begint met slikken, is er niets aan de hand hoor.

Denk ja dat onze moeders en aan oma's aan de foliumzuur hebben gezeten voor ze zwanger werden?

Ik slik nu alleen die pillen van Etos: zwanger worden. Daar zit voldoende foliumzuur in. Die andere liggen in de kast voor reserve

Bij ons weet niemand dat we bezig zijn. Men weet wel dat we een kindje willen, maar nu nog niet....dat houden we gewoon vol tot ik zwanger ben haha

3 vriendinnen weten wel dat ik gestopt ben met de pil, maar denken dat ik aan het ontpillen ben en dat we het met condoom doen. Laat ze lekker denken

Dit is gewoon ons geheimpje

Gezien je nickname, ben je zeker nog niet boven de 30 he?
Hee!!!

Het is het beste dat je vier weken voordat je zwanger raakt al foliumzuur slikt (misschien duurt het wel maanden maar toch), het duurt namelijk ongeveer vier weken voordat er voldoende extra foliumzuur in je lichaam zit. En aangezien ik alles perfect wil, hihihi!! Maar het is ook beter om eigenlijk nog even te wachten, zit op dit moment ff niet zo lekker in mijn vel, dus zou wel beter zijn om nog even te wachten.....we zien het wel!!

Wordt in augustus 30 jaar, en jij? 31 of 32 jaar zeker?? Waar kom je vandaan? Ik kom uit Friesland!

Zijn er veel kleine kids in jullie omgeving?
Ik word 31. Maar ik vroeg het eigenlijk omdat ik meeschrijf op een forum met alleen maar 30 plussers die voor het eerste kindje gaan. Is wel leuk als je daar ook mee komt schrijven!

Je bent ten slotte bijna 30 plus

Zal ik aan die meiden vragen of je mee mag doen zeg maar?

Ik woon in Noord-Holland.

Ja er zijn hier in de omgeving veel (kleine) kinderen, maar op de een of andere manier doen die me niet zo veel. Als ik daarentegen een babietje zie in een kinderwagen, MOET ik altijd even kijken. Is toch iets dichterbij voor me denk ik haha

En bij jullie?
Ja is goed, gezellig, kan ik daar zo wel invallen of heb ik dan veel gemist? Moet ik zeker tientallen pagina's lezen om helemaal bij te zijn?!

Ja bij ons veel kids. Mijn zus heeft er vier (jongste is 2,5 maand), mijn schoonzus heeft er drie, waarvan een tweeling van 4,5 maand. Verder veel vrienden die al kleintjes hebben of zwanger zijn. Zit er midden in maar dat heb ik eigenlijk al jaren vanwege mijn zus maar toen was ik er zelf niet mee bezig. Ben wel al van jongs of aan gek op kinderen, altijd al oppassen enzo. Kids weten mij ook altijd te vinden. Net weer de tweeling van mijn schoonzusje in bad gedaan en de fles gegeven. Ze hebben 's avonds altijd een huil uurtje. Mijn vriend was er ook en op zulke momenten ben ik echt bang dat het voor hem nog niet hoeft maar dat is tot nu toe niet het geval, hihihi.

Nou weer genoeg getypt, hoor het wel van het andere forum, hier zitten we qua onderwerp ook niet meer goed!!
Haaaii,

Je moet natuurlijk helemaal niets, maar het is wel leuk om een beetje te weten wie wat hoe enzo.

Het zijn 8 pagina's geloof ik....heb je wat te doen

Het topic heet: 30+ en voor t eerste kindje gaan.

Zie je daar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven