Gestopt met pil, maar nog niet zwanger willen worden

23-03-2009 07:46 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben een vrouw van 30 en eind januari dit jaar gestopt met de pil. Niet omdat we voor een kindje gaan, maar om mijn libido op te krikken

Eind van dit jaar willen we wel gaan beginnen met 'een kindje maken', tot die tijd is het 'just for fun'.

Wie heeft hetzelfde en wie wil ervaringen met me delen?

Groetjes,

Maris
Welke ervaringen wil je delen? Over het opkrikken van je libido? Dan kun je beter naar de sekspijler of de gezondheidspijler.
Nee wie is ook gestopt met de pil, maar niet met als hoofdreden een kindje?
Ik ben een maand of 4 geleden gestopt met de pil. Met als hoofdreden vaginale schimmelinfecties die bij mij elke maand terugkwamen. m'n libido is (jammer genoeg) niet omhoog gekrikt! We waren toe ik stopte helemaal niet bezig met kinderen plannen. Maar nu ik eenmaal gestopt ben ik alles in sneltreinvaart gegaan en zouden we 't heel leuk vinden als ik zwanger word!

waarom wachten jullie eigenlijk tot het einde van het jaar om een kindje te maken???
Heb je nu geen last meer van die schimmelinfecties?

Bij ons is het eigenlijk alleen een financiële kwestie. Een kindje kan er makkelijk bij, maar mijn vriend is begin dit jaar voor zich zelf begonnen en wil even aankijken hoe het allemaal gaat lopen. Ik ben in december met een nieuwe baan begonnen en ik heb nog geen vast contract. (Nou zegt dat ook niks meer tegenwoordig).
Nee sindsdien geen schimmelinfecties meer gehad (even afkloppen)! Had ik wel gehoopt maar niet verwacht!!

Begrijp wel dat jullie nu nog even willen wachten met een kindje! Merk wel dat ik rond mijn eisprong extra veel zin in sex heb en omdat ik niet meer aan de pil ben associeer ik dat dan ook meteen met zwanger worden. Hoop dat jij daar minder last van gaat krijgen en 't nog even kan uitstellen ;)
quote:tandpasta schreef op 23 maart 2009 @ 08:52:

Ik ben een maand of 4 geleden gestopt met de pil. Met als hoofdreden vaginale schimmelinfecties die bij mij elke maand terugkwamen. Hier precies hetzelfde toen ik stopte met de pil. Inmiddels alweer jaren geleden. Maar man, wat een openbaring zeg! Geen schimmelinfecties meer, meer zin in seks en m'n emoties werden veel heftiger. Voor mij nooit meer de pil dus!
Ik ben flink wat pondjes kwijt mede door te stoppen met de pil..

Wil ook nog geen kids maar ook geen pil meer!

Wat voor voorbehoedsmiddelen gebruiken jullie nu?

Wij heel fout voor het zingen de kerk uit
@tandpasta: sinds het stoppen met de pil, heb ik (HELAAS) niet meer zin in sex dan normaal. Hoe kan dat nou?

Mijn lichaam klopt niet hoor. En ook afvallen? No way!

Zou ik nog steeds aan het ontpillen zijn ofzo?

@thika: we hebben het met condoom gedaan, maar vinden we allebei helemaal 3 keer niks....dus nu ook voor het zingen....

Fout boel eigenlijk!
@ Maris, denk dat je lichaam idd nog een beetje aan het ontpillen is...

Ik ben Juni 2008 gestopt en het duurde wel meer dan een half jaar voordat ik de menstruatiekramp weer voelde die ik voor het piltijdperk altijd had..

Denk dat mijn lijf zolang nodig had om 10 jaar pilgebruik eruit te werken..
@Thika: laten we het maar hopen, want ik word hier wel een beetje depri van. Kan namelijk ook nog niet zeggen dat ik andere dingen merk, zoals vetter haar, pukkeltjes en een paar pondjes kwijt ....

Ik weet ook niet meer hoeveel last ik had van mijn menstruatie(pijn) voordat ik met de pil begon. Heb 15 jaar dat ding geslikt!
Nou, ben ook gestopt met de pil zonder dat er direct aan kinderen gedacht wordt hier.

Wij doen zeker níet aan voor het zingen de kerk uit..... mijn zusje is op die manier zwanger geraakt, dus dat lijkt ons niet verstandig om te doen
Maar dan blijft mijn vraag staan: wat doet dit onderwerp op de kinderenpijler als je géén kinderen hebt/wilt verwekken?
Welkom Yraatje!

Het is ook absoluut niet verstandig om het niet veilig te doen!!!

Jullie zijn goed bezig!
@Eowynn: We willen ze wel, maar nu nog niet!
Yraatje ..oops...ja dan geloof ik wel dat jij het op die manier niet wilt doen...

Het is er zo ingeslopen bij ons...condooms werden op een gegeven moment achterwege gelaten... wil ook geen spiraaltje, wil gewoon geen gekke dingen in mn lijf...

Een mannenpil zou wel een oplossing zijn, maar dat was te duur en ingewikkeld om op de markt te brengen geloof ik...

Maris, ik heb sinds een paar maanden wel vreselijk last van pukkels..dat is een groot nadeel :( had zo`n mooie huid...
@ maris. Ik ben ook gestopt met de pil maar ook voorlopig nog niet aan kinderen toe. Ik ben gestopt omdat het voor mij gewoon teveel bijwerkingen had. Chagerijnig, snel geiirriteerd, misselijk. En dat zou gewoon mijn relatie kosten. nu ik gestopt ben voel ik mijzelf gewoon zoveel beter.

Ik hoop dat je je libido er inderdaad mee opkrikt.
Ik heb 9 jaar non-stop de pil gebruikt. Of m'n lichaam nog aan 't ontpillen is weet ik niet. Maar bij mij kwam m'n menstruatie cycles meteen goed op gang. Vanaf het begin duurt ie 28 dagen Wij hebben het 1 pakje met condoom gedaan (haha) en daarna nog een periode voor het zingen de kerk uit. Toen ik tegen mijn vriend zei dat daar kindjes van konden hebben we vrijsnel besloten om ook niet meer voor het zingen de kerk uit te doen maar voor een kindje te gaan
Ik krijg mijn vent echt niet aan een mannenpil, als het er zou zijn!

Oh jeetje Thika, ik hoop echt niet dat ik pukkels krijg, want ik ben ook erg blij met mijn huid....helpen goed schoonhouden en maskers niet?
quote:femque27 schreef op 23 maart 2009 @ 11:49:

@ maris. Ik ben ook gestopt met de pil maar ook voorlopig nog niet aan kinderen toe. Ik ben gestopt omdat het voor mij gewoon teveel bijwerkingen had. Chagerijnig, snel geiirriteerd, misselijk. En dat zou gewoon mijn relatie kosten. nu ik gestopt ben voel ik mijzelf gewoon zoveel beter.

Ik hoop dat je je libido er inderdaad mee opkrikt.

Welkom!

Hoe lang ben je al gestopt?

@all: zal ik een schema maken zodat het overzichtelijk is wie wanneer gestopt is en om welke reden?
Ik ben ook gestopt met de pil, maar wil ook nog geen kinderen. Ik was gewoon flauw van de pil en wilde wel eens weten hoe mijn lichaam het doet zonder pil. Ik slikte dat ding al bijna 10 jaar.

Ik ben nu iets meer dan een jaar gestopt en het bevalt me prima. Ik had ook vaak last van schimmelinfecties en sinds ik gestopt ben met de pil heb ik er niet 1 meer gehad, heerlijk!

Wel heb ik een paar maanden last gehad van een slechte huid, veel pukkeltjes enzo terwijl ik dat eerder niet had, maar dat is gelukkig de laatste 2 maand weer mooi bijgetrokken!
quote:tandpasta schreef op 23 maart 2009 @ 11:50:

Ik heb 9 jaar non-stop de pil gebruikt. Of m'n lichaam nog aan 't ontpillen is weet ik niet. Maar bij mij kwam m'n menstruatie cycles meteen goed op gang. Vanaf het begin duurt ie 28 dagen Wij hebben het 1 pakje met condoom gedaan (haha) en daarna nog een periode voor het zingen de kerk uit. Toen ik tegen mijn vriend zei dat daar kindjes van konden hebben we vrijsnel besloten om ook niet meer voor het zingen de kerk uit te doen maar voor een kindje te gaan Wat heerlijk tandpasta!! Geen stress tijdens het vrijen!
Welkom superzuster!

En hoe is het met je libido? (lekker brutale vraag zo gelijk haha)
Nou die van mij zou wel aan de mannenpil willen dan..maarja het is er nu eenmaal niet...

Goed schoonhouden helpt bij mij niet..maskers heb ik niet geprobeerd...

Hoop dat deze pukkeltijd overwaait, zijn er vrouwen die daar ervaring mee hebben?

@maris 15 jaar aan de pil is lang! Geef je lijf en hormonenhuishouding de tijd om "schoon" te worden..
@superzuster; fijn om te lezen dat pukkels over gaan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven