Gestript met 40 weken! Ervaringen?
woensdag 12 augustus 2009 om 09:05
Hallo, ik ben Sophie en nieuw op dit forum. Ik ben inmiddels 40,1 weken zwanger van mijn 2e kindje en ik ben gisteren gestript. Na een nacht met menstruatie-achtige pijn, maar niets wat op weeën leek, ben ik erg benieuwd of het strippen überhaupt wat gaat uithalen. Morgenmiddag moet ik weer naar de vk en gaat ze me voor de 2e x strippen. Ik had hier nog geen ervaring mee, van mijn 1e ben ik met 39,6 weken bevallen. Nu ben ik gestript omdat ik al bijna 3 weken last heb van gerommel en ik daardoor dus ook al bijna 3 weken erg slecht slaap en er niet meer aan toe lijk te komen nieuwe energie op te doen. Ik wil er ook niet te veel mee bezig zijn, bang dat ik daarmee de bevalling juist uitstel, maar ik ben er zo klaar mee en ik wil zo graag thuis bevallen. Iemand nog goede tips over wat je het beste kunt doen na het strippen en ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied en hoe ver je in de zwangerschap was. Ik kijk uit naar jullie reacties!

woensdag 12 augustus 2009 om 09:15
quote:Sophie2009 schreef op 12 augustus 2009 @ 09:14:
ik wil niet teveel bezig zijn met of er nu weeën aankomen of niet na het strippen van gisteren, dus een beetje afleiding en ervaringen delen lijkt me dan wel zo leuk! Een andere keus dan rustig afwachten heb ik logischerwijs niet.......Nou...ik zou zeggen, ga wat leuks doen met je andere kindje, of ga shoppen ofzo.
ik wil niet teveel bezig zijn met of er nu weeën aankomen of niet na het strippen van gisteren, dus een beetje afleiding en ervaringen delen lijkt me dan wel zo leuk! Een andere keus dan rustig afwachten heb ik logischerwijs niet.......Nou...ik zou zeggen, ga wat leuks doen met je andere kindje, of ga shoppen ofzo.
woensdag 12 augustus 2009 om 09:17
woensdag 12 augustus 2009 om 09:19
quote:Yamuna schreef op 12 augustus 2009 @ 09:11:
ik zou zeggen , maak je niet te druk.
t komt zoals t komt en t gaat zoals t gaat ....
er is er nog nooit eentje blijven zitten.
de mijne kwam met 42 en een halve week ...
Toen jij zelf overtijd liep heb ik je wel anders gehoord. Toen zei je niet maak je niet druk e.d.
Beetje van die pot en die ketel
ik zou zeggen , maak je niet te druk.
t komt zoals t komt en t gaat zoals t gaat ....
er is er nog nooit eentje blijven zitten.
de mijne kwam met 42 en een halve week ...
Toen jij zelf overtijd liep heb ik je wel anders gehoord. Toen zei je niet maak je niet druk e.d.
Beetje van die pot en die ketel
woensdag 12 augustus 2009 om 09:24
Het was bij mij 30 december en letterlijk ijskoud. Ik heb toen met kinderen vriend en vrienden de hele dag op de ijsbaan gestaan. Maar elke keer als ik wat voelde had ik zoiets van zou het? Vriend vroeg ook vaak denk je dat het begint. Dus het is heel normaal dat je er nu extra aan denkt.
Ik ben 'smorgens gestript en 'snacht kwamen de weeën goed op gang. Ongeveer 24.00 begon het en 4.30 bevallen. 1.00 vriend wakker gemaakt oppas gehaald en 2.00 in het ziekenhuis. Zo is het bij ons gegaan.
Ik ben 'smorgens gestript en 'snacht kwamen de weeën goed op gang. Ongeveer 24.00 begon het en 4.30 bevallen. 1.00 vriend wakker gemaakt oppas gehaald en 2.00 in het ziekenhuis. Zo is het bij ons gegaan.
woensdag 12 augustus 2009 om 09:39
Ik ben ook gestript, maar het hielp niets. Veel menstuatie-achtige klachten waardoor ik alleen maar onrustiger werd. Uiteindelijk heeft dochter zich net voor het inleiden zelf gemeld. Ik zou volgende keer niet meer zo snel laten doen. Ik zou wel eens wetenschappelijke artikelen willen lezen over het bewijs van het effect van strippen.
woensdag 12 augustus 2009 om 09:46
Heb een week of 9 geleden ook zo'n dergelijk topic geopend.
Over het algemeen waren de reacties niet zo positief wat de werking van het strippen betreft.
Ben met 41 weken gestript, dat deed helemaal niks, drie dagen later nog eens en die middag begon het te rommelen bij me.
De volgende dag hebben ze alleen nog de vliezen hoeven doorprikken en 3 uur later is mijn prachtige zoon geboren!
(ook het tweede kindje)
Ik vond het wachten ook niet leuk natuurlijk, heb ook niet echt de makkelijkste zwangerschap gehad, maar heb toch wel nog even genoten van de korte tijd dat het kindje in mijn buik zat hoor!
Succes!
Over het algemeen waren de reacties niet zo positief wat de werking van het strippen betreft.
Ben met 41 weken gestript, dat deed helemaal niks, drie dagen later nog eens en die middag begon het te rommelen bij me.
De volgende dag hebben ze alleen nog de vliezen hoeven doorprikken en 3 uur later is mijn prachtige zoon geboren!
(ook het tweede kindje)
Ik vond het wachten ook niet leuk natuurlijk, heb ook niet echt de makkelijkste zwangerschap gehad, maar heb toch wel nog even genoten van de korte tijd dat het kindje in mijn buik zat hoor!
Succes!
woensdag 12 augustus 2009 om 10:06
Ik ben in een paar uur tijd 2 keer gestript, om ongeveer 18.30 en 23.30. 's Middags had ik een accupunctuurbehandeling gehad. Ik was toen 40.3 weken zwanger. Na de eerste keer begon het flink te rommelen, veel harde buiken en lichte krampen. Na een warme douche om 23.00 zakte het weer af. Daarna nog een keer gestript en vrijwel direct daarna de 1e wee. Acht uur later ben ik bevallen.
woensdag 12 augustus 2009 om 11:29