Gezelschapsspel voor 2

24-11-2020 21:45 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is een leuk spel voor twee spelers en evt meer? Mijn dochter van 9 jaar heeft al ticket tot ride (junior versie), is de volwassen editie de moeite waard om aan te schaffen met de junior versie al in het bezit en zo ja welke versie? Verder spelen we ook oa dobbel, qikx , rummicub, Carcassonne en Catan (basisspel , volwassen versie als de.andere gezinsleden meespelen.) Is er ook een Catan versie geschikt voor twee spelers en de moeite waard? Heeft het er een goede tip?
Catan duel, bij kruidvat in de aanbieding
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... #p32161849
meer info te krijgen ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Catan duel is voor twee personen, maar dat is wel veel leeswerk vind ik, is voor een 9-jarige misschien niet zo leuk.

Patchwork is leuk en bedoeld voor twee personen.
Skip Bo en halli galli zijn altijd leuk met zijn tweetjes.
Am Yisrael Chai!
Hier is Beverbende op het moment favoriet.
nicole123 schreef:
24-11-2020 22:02
Hier is Beverbende op het moment favoriet.
Je bent me net voor! Hier ook inderdaad :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Wie heeft het gedaan. Het leuke daaraan vind ik dat je niet tegen elkaar speelt, maar dat je juist moet samenwerken.

https://www.bol.com/nl/p/wie-heeft-het- ... 111976150/

Monopolie blijft ook een leuk spel. Je kunt eventueel monopolie junior kiezen als je de volwassen versie te lang vindt duren. :D
m-april wijzigde dit bericht op 24-11-2020 22:07
0.15% gewijzigd
Monopoly deal

En ik vind Set altijd leuk, ook wel echt een hersenkraker waar kinderen denk ik vervelend goed in zijn :proud:
Clever!
Kersen
Da Vinci code
Skip-bo
Regenwormen
De beer is los
Valse motten is trouwens ook heel leuk!
Patchwork
Dammen
Schaken
Carcassonne
Onze jongens vonden Zeeslag op die leeftijd geweldig, is echt een tweepersoonsspel.

Skip Bo is ook leuk!
Skip Bo
Ubongo
UNO
DOS
Beverbende
Halli gali (extreme)
Spot it
Shut the box
Hier zijn we groot fan van SET. Ook vlotte geesten is erg leuk .
Soms spelen we rummocub, yatzee of triominos. Monopoly valsspeeleditie ook leuk (veel sneller dan gewoon monopoly, wel nog leuker met meer dan 2).
Ook doolhof blijft leuk.
En cluedo
Brucedehond schreef:
24-11-2020 22:00
Catan duel is voor twee personen, maar dat is wel veel leeswerk vind ik, is voor een 9-jarige misschien niet zo leuk.

Patchwork is leuk en bedoeld voor twee personen.
Ik vond patchwork zo wazig dat ik me afvraag of we de regels wel goed begrijpen 🙈
Sushi go is hier momenteel favoriet
999 games heeft veel voor 2 spelers. Kahuna/ een lord of the rings/ een Catan/ Caesar en Cleopatra
Ticket to ride Nordic countries is juist leuk voor 2 tot max 3 spelers. Er zijn overigens meerdere versies die geschikt zijn maar dit is wel 1 van de leukste. We hebben net el dorado gekocht, krijgt ook erg goede reviews voor 2 personen. Boonanza, simpel dobbelspel, maar wel actief. Ook als je tegentander aan de beurt is moet je opletten!
anoniem_646af6d26e314 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 22:53
Reden: Typfout
1.74% gewijzigd
Saartjepoes2 schreef:
24-11-2020 22:42
Ik vond patchwork zo wazig dat ik me afvraag of we de regels wel goed begrijpen 🙈
Haha ik vind het totaal niet wazig. Misschien een keer online spelen? Al weet ik niet meer of de app gratis was. Maar sowieso is hij online ook leuk om te spelen.
Sushi Go is hier ook favoriet. En Cluedo.
Triominos. Doolhof. Ramses. Halli galli. Uno. Mastermind.
Houdt ze van taal? Dan Boggle.

Dit zijn onze favorieten voor 2 spelers :-)
Allen bedankt voor de reacties, een aantal spellen ga ik van zolder halen, die hebben we nog staan: set, master mind, doolhof en boggle. En er staan ook aantal spellen bij die ik ga bekijken in de (online) winkel, komt vast goed met geschikt cadeau!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven