Good Luck
dinsdag 16 februari 2010 om 14:33
Maar ik denk dat stoeien er best wel een beetje bijhoort. Je hoeft je trouwens niet aangevallen te voelen . Ik denk dat het bij jongens een manier is om er bij te horen op het plein. Soort van stoerigheid. Alleen horen ze elkaar niet opzettelijk pijn te doen. Dan moet de juf wel ingrijpen. Maar ik kan me herinneren dat wij ook altijd wel heel wild waren op het plein. Je moet toch ook vaak heel lang rustig zijn en stilzitten in de klas. En dan is het wel lekker om dat op het plein eruit te rennen.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 16 februari 2010 om 14:34
dinsdag 16 februari 2010 om 14:35
quote:Maleficent schreef op 16 februari 2010 @ 14:33:
Maar ik denk dat stoeien er best wel een beetje bijhoort. Je hoeft je trouwens niet aangevallen te voelen . Ik denk dat het bij jongens een manier is om er bij te horen op het plein. Soort van stoerigheid. Alleen horen ze elkaar niet opzettelijk pijn te doen. Dan moet de juf wel ingrijpen. Maar ik kan me herinneren dat wij ook altijd wel heel wild waren op het plein. Je moet toch ook vaak heel lang rustig zijn en stilzitten in de klas. En dan is het wel lekker om dat op het plein eruit te rennen.
Hé ik heb ook nog enorm rondvliegende hormonen in mijn lijf hè?
Heerlijk rondrennen en uitrazen op het plein. tikkertje is ook leuk
En morgen mag hij zich uitleven in Smalland bij Ikea
Hé ik heb ook nog enorm rondvliegende hormonen in mijn lijf hè?
Heerlijk rondrennen en uitrazen op het plein. tikkertje is ook leuk
En morgen mag hij zich uitleven in Smalland bij Ikea
dinsdag 16 februari 2010 om 14:36
dinsdag 16 februari 2010 om 14:36
dinsdag 16 februari 2010 om 14:39
Da's vast niet aanvallend bedoeld Amalia (maar vind jullie ook wel een beetje streng hoor...).
Ik denk ook niet dat ik stoeien echt zou verbieden. Niet met straf iig. Wel meegeven dat spelen geen pijn moet doen, en dat ze ermee op moet houden als zijzelf of de ander het niet meer leuk vindt. Zoiets. Denk ook dat Maatje het woord stoeien niet echt begrijpt nog. Dus dat zou ik dan sowieso eerst even uitleggen.
Klinkt wel vaag, die juf.
Ik denk ook niet dat ik stoeien echt zou verbieden. Niet met straf iig. Wel meegeven dat spelen geen pijn moet doen, en dat ze ermee op moet houden als zijzelf of de ander het niet meer leuk vindt. Zoiets. Denk ook dat Maatje het woord stoeien niet echt begrijpt nog. Dus dat zou ik dan sowieso eerst even uitleggen.
Klinkt wel vaag, die juf.
dinsdag 16 februari 2010 om 14:40
Mijn moeder heeft een kalender nog bewaard waar foto's op stonden van kunstzinnige foto's in de woonplaats. Zie je dus ook op het schoolplein op de achtergrond mijn zus een ander jongetje slopen. o en wij sloopten elkaar ook, middelste zus en ik. Ik zat altijd onder de blauwe plekken. Tomboys.
dinsdag 16 februari 2010 om 14:41
quote:bambino schreef op 16 februari 2010 @ 14:37:
Ohh en meisjes kunnen ook stoeien hoor, en vaker nog gemener dan jongens.....Ja hoor, haren trekken, knijpen, stompen, krabben, tegen schenen trappen. Heel gemeen. En het gaat ook veel langer door dan bij jongens. Meisjes zijn veel geniepiger.
Ohh en meisjes kunnen ook stoeien hoor, en vaker nog gemener dan jongens.....Ja hoor, haren trekken, knijpen, stompen, krabben, tegen schenen trappen. Heel gemeen. En het gaat ook veel langer door dan bij jongens. Meisjes zijn veel geniepiger.
dinsdag 16 februari 2010 om 14:44
quote:amalia schreef op 16 februari 2010 @ 14:29:
[...]
Ja en dát snap ik dus niet? Waarom jongens wel en meisjes niet?
Geloof dat ik hier maar een topic over moet openen
En ook al weer spijt heb dat ik het hier uberhaupt genoemd heb...
Dat was een grapje vanwege die opmerking van jou dat je daar zo'n hekel aan hebt. Vandaar die knipoog.
Maxi loopt de ene dag in een prinsessenjurk en de andere dag met zwaard. Ik vind het prima.
Ik vind het trouwens wel vreemd dat juf jou aanspreekt op dingen die op school gebeuren. Ik vind dat ze dat met het kind zelf moet regelen.
[...]
Ja en dát snap ik dus niet? Waarom jongens wel en meisjes niet?
Geloof dat ik hier maar een topic over moet openen
En ook al weer spijt heb dat ik het hier uberhaupt genoemd heb...
Dat was een grapje vanwege die opmerking van jou dat je daar zo'n hekel aan hebt. Vandaar die knipoog.
Maxi loopt de ene dag in een prinsessenjurk en de andere dag met zwaard. Ik vind het prima.
Ik vind het trouwens wel vreemd dat juf jou aanspreekt op dingen die op school gebeuren. Ik vind dat ze dat met het kind zelf moet regelen.
dinsdag 16 februari 2010 om 14:45
quote:Maleficent schreef op 16 februari 2010 @ 14:41:
[...]
Ja hoor, haren trekken, knijpen, stompen, krabben, tegen schenen trappen. Heel gemeen. En het gaat ook veel langer door dan bij jongens. Meisjes zijn veel geniepiger.
Ooo, maar dat zou ik dus echt niet willen hoor. Da's toch ook geen stoeien? Stoeien is spelen, niet echt pijn doen.
Maar goed, ik ben een watje, dat moge duidelijk zijn.
[...]
Ja hoor, haren trekken, knijpen, stompen, krabben, tegen schenen trappen. Heel gemeen. En het gaat ook veel langer door dan bij jongens. Meisjes zijn veel geniepiger.
Ooo, maar dat zou ik dus echt niet willen hoor. Da's toch ook geen stoeien? Stoeien is spelen, niet echt pijn doen.
Maar goed, ik ben een watje, dat moge duidelijk zijn.
dinsdag 16 februari 2010 om 14:47
quote:Star schreef op 16 februari 2010 @ 14:44:
Het stukje tussen haakjes, lijkt net of het aan Amalia gericht is Hel
O, op die manier, hahaha (maareh, dat lijkt niet alleen zo hoor... )
Heh, o wacht nee, dat was bedoeld als hart onder de riem voor Amalia. Ik vond jullie (als in Bam, Mal, Star) een beetje streng voor Amalia.
*wist zich zweet van voorhoofd, hoe lul ik mezelf hier weer uit....*
Het stukje tussen haakjes, lijkt net of het aan Amalia gericht is Hel
O, op die manier, hahaha (maareh, dat lijkt niet alleen zo hoor... )
Heh, o wacht nee, dat was bedoeld als hart onder de riem voor Amalia. Ik vond jullie (als in Bam, Mal, Star) een beetje streng voor Amalia.
*wist zich zweet van voorhoofd, hoe lul ik mezelf hier weer uit....*
dinsdag 16 februari 2010 om 14:49
Jippie! Mijn kleine ventje staat soms los.
Lianne is weer naar school, ze heeft de smaak te pakken.
Vouwwagen. Mijn ouders hadden een Alpenkruezer, was zo uitgevouwen; heel handig.
Bam, dat klinkt als een geslaagd weekend! En Juul was weer op meisjesjacht
Suus, voor Meetje
Mal, je mag een pesthumeur hebben.
Huh, Julius geknipt? :rolf:
Amaal, je hoeft je niet aangevallen te voelen. Ik vind wel dat je aan het mopperen bent (door je vermoeidheid?). Over de sneeuw, het stoeien.
Wat het stoeien betreft: je hebt stoeien en stoeien, als het trekken, duwen en dan janken wordt, dan vind ik het wat anders. Maar stoeien moet kunnen, ook met takken zwaaien denkbeeldig als zwaard. Lianne stoeit ook.
Enka, wat leuk, dramales. Lianne zit vol verhalen als ze van school komt.
Lianne is weer naar school, ze heeft de smaak te pakken.
Vouwwagen. Mijn ouders hadden een Alpenkruezer, was zo uitgevouwen; heel handig.
Bam, dat klinkt als een geslaagd weekend! En Juul was weer op meisjesjacht
Suus, voor Meetje
Mal, je mag een pesthumeur hebben.
Huh, Julius geknipt? :rolf:
Amaal, je hoeft je niet aangevallen te voelen. Ik vind wel dat je aan het mopperen bent (door je vermoeidheid?). Over de sneeuw, het stoeien.
Wat het stoeien betreft: je hebt stoeien en stoeien, als het trekken, duwen en dan janken wordt, dan vind ik het wat anders. Maar stoeien moet kunnen, ook met takken zwaaien denkbeeldig als zwaard. Lianne stoeit ook.
Enka, wat leuk, dramales. Lianne zit vol verhalen als ze van school komt.