Good Luck!
donderdag 8 januari 2009 om 19:30
donderdag 8 januari 2009 om 19:50
Hel, geen idee of ze warm genoeg zijn, helemaal niet bij deze temperaturen . Theoretisch zou het wel moeten kunnen met warme voeten denk ik. Daar heb je dus ook niks aan.... . Jee, nog aan de arbeid. Heb je de biathlon nu nog voor de boeg?
Naatie, hoe gaat het nu met de taal van Tobias?
Juud, is het leu vandaag?
Nieuwe fase aanbeland: hoe komt dat? Echt bij alles .
Naatie, hoe gaat het nu met de taal van Tobias?
Juud, is het leu vandaag?
Nieuwe fase aanbeland: hoe komt dat? Echt bij alles .
donderdag 8 januari 2009 om 21:02
quote:Helenita2 schreef op 08 januari 2009 @ 19:30:
Klagen pas na een uur op het ijs met de slee Star, maar toen deed het ook echt zeer, so sielug... Roze laarsjes van de Scapino? Suus?
Yep, ook voor weinig. Maar geen idee of ze ze nog ergens hebben. Ik heb overigens vandaag bij Scapino fuchsia roze (!!!!) Puma's voor dushi gehaald. Zelfs mijn vent vindt ze gaaf.
Zijn die ook warm genoeg voor buiten Jin?
Nou ja, nu toch al te laat om nog te shoppen, zit nog op werk en wil nu alleen nog maar zsm naar huis. Morgen maar.
Klagen pas na een uur op het ijs met de slee Star, maar toen deed het ook echt zeer, so sielug... Roze laarsjes van de Scapino? Suus?
Yep, ook voor weinig. Maar geen idee of ze ze nog ergens hebben. Ik heb overigens vandaag bij Scapino fuchsia roze (!!!!) Puma's voor dushi gehaald. Zelfs mijn vent vindt ze gaaf.
Zijn die ook warm genoeg voor buiten Jin?
Nou ja, nu toch al te laat om nog te shoppen, zit nog op werk en wil nu alleen nog maar zsm naar huis. Morgen maar.
donderdag 8 januari 2009 om 21:26
donderdag 8 januari 2009 om 21:27
quote:Jinny schreef op 08 januari 2009 @ 21:23:
Alles oke hier! Komen ineens wat meer mensen op ons feestontbijt zondag, dus moet nog even wat verzinnen. Iemand een leuk idee voor een extra ontbijthappie? (ongeveer zeventien volwassenen en tien kinderen).Karnemelk scones met frambozenjam en clotted cream!
Alles oke hier! Komen ineens wat meer mensen op ons feestontbijt zondag, dus moet nog even wat verzinnen. Iemand een leuk idee voor een extra ontbijthappie? (ongeveer zeventien volwassenen en tien kinderen).Karnemelk scones met frambozenjam en clotted cream!
donderdag 8 januari 2009 om 21:31
250 gram zelfrijzend bakmeel
1 eetlepel suiker (en eventueel een beetje vanillesuiker)
Snufje zout
60 gram ongezouten roomboter
Flinke scheut karnemelk
1 ei
Verwarm de oven voor op 180 graden. Kneed bakmeel, suiker, zout en boter met je handen door elkaar. Voeg de karnemelk beetje bij beetje toe tot het deeg voor je gevoel net iets te plakkerig is. Kneed er rondjes van en leg ze op een met bakpapier bekleedde bakplaat in het midden van de oven en bestrijk ze met losgeklopt ei. Bak ze 10-12 minuten of ietsje langer als ze nog niet gekleurd zijn (hoeven niet heel donker, als ze er maar mooi uit zien).
Lekker met jam en clotted cream:
125 ml slagroom
125 gram mascarpone
Slagroom met de mixer lobbig kloppen. Mascarpone in gedeelten toevoegen en room verder stijfkloppen.
Op de dag zelf gebakken zijn ze het lekkerste maar het is zo weinig werk: 10 minuten kneden en dan de oven tijd.
Cream kan je wel dag van tevoren maken.
Voor hoeveelheid mensen die je hebt: deze hoeveelheid is goed voor 10 scones ongeveer. Ik zou dus 2 of 2,5 keer maken.
1 eetlepel suiker (en eventueel een beetje vanillesuiker)
Snufje zout
60 gram ongezouten roomboter
Flinke scheut karnemelk
1 ei
Verwarm de oven voor op 180 graden. Kneed bakmeel, suiker, zout en boter met je handen door elkaar. Voeg de karnemelk beetje bij beetje toe tot het deeg voor je gevoel net iets te plakkerig is. Kneed er rondjes van en leg ze op een met bakpapier bekleedde bakplaat in het midden van de oven en bestrijk ze met losgeklopt ei. Bak ze 10-12 minuten of ietsje langer als ze nog niet gekleurd zijn (hoeven niet heel donker, als ze er maar mooi uit zien).
Lekker met jam en clotted cream:
125 ml slagroom
125 gram mascarpone
Slagroom met de mixer lobbig kloppen. Mascarpone in gedeelten toevoegen en room verder stijfkloppen.
Op de dag zelf gebakken zijn ze het lekkerste maar het is zo weinig werk: 10 minuten kneden en dan de oven tijd.
Cream kan je wel dag van tevoren maken.
Voor hoeveelheid mensen die je hebt: deze hoeveelheid is goed voor 10 scones ongeveer. Ik zou dus 2 of 2,5 keer maken.
anoniem_2523 wijzigde dit bericht op 08-01-2009 21:39
Reden: ei vergeten, baktijd ws iets langer
Reden: ei vergeten, baktijd ws iets langer
% gewijzigd