GPS tracker/horloge voor kind: welke?

03-05-2020 15:14 49 berichten
Titel zegt het al. Welk horloge met GPS is aan te raden voor kinderen?

We willen het voornamelijk gebruiken om te weten waar kind is. Hij speelt nu veel in de buurt en zal dat meer gaan doen (is bijna zes). We willen af en toe even checken waar hij is. Dus GPS lijkt me handig, maar ook even praten/bellen.

En vanaf hoe oud zijn jullie zo'n ding gaan gebruiken? Is het zinvol voor een bijna vierjarige (de kleine broer hier)? Lijkt mij niet, want die komt nog niet echt ergens zonder ons, maar het is het tweede kind dus misschien gaat die al sneller alleen buiten spelen of met broer?
Ik ben overigens geen fan van Aliexpress oid, dus liever NL/europese shops.
Alle reacties Link kopieren
Die van Garmin zijn erg goed. Daar heb je een kindervariant van en kun je als ouder zijnde via de app alles bekijken.

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/681612
ExodusRedux schreef:
03-05-2020 15:30
Die van Garmin zijn erg goed. Daar heb je een kindervariant van en kun je als ouder zijnde via de app alles bekijken.

Kan je daar ook mee bellen? Volgens mij niet of kijk ik daarover heen?
Nee je kan er niet mee bellen. Bellen is een lastig dingetje. Bij de volwassen smartwatches van Samsung kan je alleen bellen als je telefoon dichtbij is.

Als je dit wil doen dan moeten de kinderen allemaal een eigen telefoon hebben. Die meenemen tijdens het spelen om gebeld te kunnen worden. Maar Samsung heeft geen smartwatch voor kinderen.

De beste voor kinderen blijft toch die van Garmin, ook voornamelijk omdat de merkloze varianten (aliexpress oid) gps gegevens lekken.
Gewoon, erop vertrouwen dat hij met zijn vriendjes in de buurt speelt en vanzelf weer thuis komt. Ik had vroeger ook geen opsporingsapparaat aan mijn lijf hangen als ik buiten ging spelen en ik leef nog steeds.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Website ouders online waarschuwt juist dit soort gps trackers niet te gebruiken. Schijnt dat het makkelijk gehackt kan worden door personen waarvan je juist niet wil dat ze kunnen achterhalen waar je kind is.
https://www.ouders.nl/artikelen/het-dra ... s-horloges
Geldt niet voor Garmin
ExodusRedux schreef:
03-05-2020 15:30

Big Brother is watching you, brrrr.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik spreek met kind af waar ze heen mag en dat ze me waarschuwt als ze andere plannen (andere speeltuin, andere vrienden) maakt. Dan loopt ze even heen en weer. Het grootste gevaar vind ik het verkeer; daar helpt geen app tracker tegen.
pejeka schreef:
03-05-2020 15:47
Gewoon, erop vertrouwen dat hij met zijn vriendjes in de buurt speelt en vanzelf weer thuis komt. Ik had vroeger ook geen opsporingsapparaat aan mijn lijf hangen als ik buiten ging spelen en ik leef nog steeds.
70 jaar geleden kun je niet vergelijken met hoe het nu is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
03-05-2020 16:18
70 jaar geleden kun je niet vergelijken met hoe het nu is.
Ik spreek over de jaren '80, dus als jij dat 70 jaar geleden vindt, mankeert er iets aan je rekenkunde. Maar goed, het onderwijs is natuurlijk ook niet meer wat het was.
pejeka schreef:
03-05-2020 16:20
Ik spreek over de jaren '80, dus als jij dat 70 jaar geleden vindt, mankeert er iets aan je rekenkunde. Maar goed, het onderwijs is natuurlijk ook niet meer wat het was.
Jij hebt het over vroeger. Gezien jouw posts, over diverse zaken, schat ik jou in als 70+
Ik kan me niet voorstellen dat jij een veertiger bent. No way.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
pejeka schreef:
03-05-2020 15:47
Vast, maar dat was mijn vraag niet.
captain_hindsight schreef:
03-05-2020 16:27
Vast, maar dat was mijn vraag niet.
Klopt. Maar ik ben gewoon benieuwd waarom je je kind een opsporingsapparaat denkt te moeten ombinden.
MadameJean schreef:
03-05-2020 16:11
Ik spreek met kind af waar ze heen mag en dat ze me waarschuwt als ze andere plannen (andere speeltuin, andere vrienden) maakt. Dan loopt ze even heen en weer. Het grootste gevaar vind ik het verkeer; daar helpt geen app tracker tegen.
Ja klopt, voor het verkeer gaat het niet helpen. Dat dacht ik ook niet.
pejeka schreef:
03-05-2020 16:34
Klopt. Maar ik ben gewoon benieuwd waarom je je kind een opsporingsapparaat denkt te moeten ombinden.
Omdat we graag willen weten waar ons kind uithangt.
Isabella98765 schreef:
03-05-2020 15:48
Website ouders online waarschuwt juist dit soort gps trackers niet te gebruiken. Schijnt dat het makkelijk gehackt kan worden door personen waarvan je juist niet wil dat ze kunnen achterhalen waar je kind is.
Dat hangt af van de beveiliging, daar verdiep ik me wel in.
ExodusRedux schreef:
03-05-2020 15:43
Nee je kan er niet mee bellen. Bellen is een lastig dingetje. Bij de volwassen smartwatches van Samsung kan je alleen bellen als je telefoon dichtbij is.

Als je dit wil doen dan moeten de kinderen allemaal een eigen telefoon hebben. Die meenemen tijdens het spelen om gebeld te kunnen worden. Maar Samsung heeft geen smartwatch voor kinderen.

De beste voor kinderen blijft toch die van Garmin, ook voornamelijk omdat de merkloze varianten (aliexpress oid) gps gegevens lekken.
Er zijn ook trackers van bvb one2watch die naar mijn indruk wel veilig zijn.
03-05-2020 16:38
Omdat we graag willen weten waar ons kind uithangt.
Buiten. Met vriendjes. Dat weet je dan toch? Ik zou als kind helemaal crazy zijn geworden als mijn moeder elke 10 minuten had willen weten waar ik was. Niet dat ik iets fouts deed, maar mijn hemel. Soms was je met je vriendjes aan de slootkant aan het klooien, soms door de bosjes aan het banjeren, soms was dat naast ons huis en soms ook 10 minuten verderop. Soms stoepranden om de hoek en soms tenten bouwen twee straten verderop. Had me enorm benauwend geleken als ik een opsporingsapparaat om mijn nek had hangen destijds.
pejeka schreef:
03-05-2020 16:44
Buiten. Met vriendjes. Dat weet je dan toch? Ik zou als kind helemaal crazy zijn geworden als mijn moeder elke 10 minuten had willen weten waar ik was. Niet dat ik iets fouts deed, maar mijn hemel. Soms was je met je vriendjes aan de slootkant aan het klooien, soms door de bosjes aan het banjeren, soms was dat naast ons huis en soms ook 10 minuten verderop. Soms stoepranden om de hoek en soms tenten bouwen twee straten verderop. Had me enorm benauwend geleken als ik een opsporingsapparaat om mijn nek had hangen destijds.
Nogmaals. Dit was niet mijn vraag. Ik ga me ook niet verantwoorden dat ik mijn kind een gps-horloge om wil doen. Ik vind hem nog te jong om helemaal zonder supervisie buiten te zijn.
03-05-2020 16:42
Er zijn ook trackers van bvb one2watch die naar mijn indruk wel veilig zijn.
Ik zou niet blij weze met dat de simkaart alleen van hun mag wezen. Maarja ik hoef niet perse mijn kinderen te bellen. Voor mij gaat het voornamelijk om het gps gedeelte, dus hier hebben ze allemaal een garmin vivofit jr 2.
ExodusRedux schreef:
03-05-2020 16:58
Ik zou niet blij weze met dat de simkaart alleen van hun mag wezen. Maarja ik hoef niet perse mijn kinderen te bellen. Voor mij gaat het voornamelijk om het gps gedeelte, dus hier hebben ze allemaal een garmin vivofit jr 2.
Daar is wat voor te zeggen. Ik vraag me ook af hoe vaak je dat bellen uiteindelijk gebruikt. Ben wel benieuwd naar ervaringen daarmee.
03-05-2020 16:52
Nogmaals. Dit was niet mijn vraag. Ik ga me ook niet verantwoorden dat ik mijn kind een gps-horloge om wil doen. Ik vind hem nog te jong om helemaal zonder supervisie buiten te zijn.
Dus eigenlijk maak je van jouw probleem, ZIJN probleem? Want waarschijnlijk doet je zoon niks bijzonders buiten, maar ben jij een bezorgde helicopter-ouder die elke minuut "in control" wil zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven