GPS tracker/horloge voor kind: welke?

zondag 3 mei 2020 om 15:14
Titel zegt het al. Welk horloge met GPS is aan te raden voor kinderen?
We willen het voornamelijk gebruiken om te weten waar kind is. Hij speelt nu veel in de buurt en zal dat meer gaan doen (is bijna zes). We willen af en toe even checken waar hij is. Dus GPS lijkt me handig, maar ook even praten/bellen.
En vanaf hoe oud zijn jullie zo'n ding gaan gebruiken? Is het zinvol voor een bijna vierjarige (de kleine broer hier)? Lijkt mij niet, want die komt nog niet echt ergens zonder ons, maar het is het tweede kind dus misschien gaat die al sneller alleen buiten spelen of met broer?
We willen het voornamelijk gebruiken om te weten waar kind is. Hij speelt nu veel in de buurt en zal dat meer gaan doen (is bijna zes). We willen af en toe even checken waar hij is. Dus GPS lijkt me handig, maar ook even praten/bellen.
En vanaf hoe oud zijn jullie zo'n ding gaan gebruiken? Is het zinvol voor een bijna vierjarige (de kleine broer hier)? Lijkt mij niet, want die komt nog niet echt ergens zonder ons, maar het is het tweede kind dus misschien gaat die al sneller alleen buiten spelen of met broer?
zondag 3 mei 2020 om 17:12
Ik denk dat je met dit altijd het risico loopt voor hacken ongeacht zelf onderzoek. Dat is nu eenmaal technologie.captain_hindsight schreef: ↑03-05-2020 16:39Dat hangt af van de beveiliging, daar verdiep ik me wel in.
De vraag is of je het niet erg vindt om het risico te nemen.

zondag 3 mei 2020 om 17:21
Klopt, heb zelf ook zo'n ding aan mn arm, dus tjaCherryBlossom- schreef: ↑03-05-2020 17:12Ik denk dat je met dit altijd het risico loopt voor hacken ongeacht zelf onderzoek. Dat is nu eenmaal technologie.
De vraag is of je het niet erg vindt om het risico te nemen.

zondag 3 mei 2020 om 17:28
Hier twee ervaringen.
Een merkloze via bol.com die werkte met de app Setracker. De app gaf aan wanneer het horloge afgedaan werd maar niet als de batterij leeg was. Gps was zeer nauwkeurig om een meter af.
Kreeg op een gegeven moment het gevoel dat ik wel erg vaak beltegoed moest aanschaffen (zat een libara kaartje in) en ik dacht goedkoper uit te zijn door een horloge via Spotter te kopen met een vast bedrag per jaar.
Nou ik raad spotter ontzettend AF!!
Wat een verraad, gps geeft locaties 100den meters verderop aan, blijft rustig 4 uur lang op dezelfde gps locatie aanslaan terwijl kind allang thuis is etc.
Spotter geeft aan “ja ja ja gps is gewoon niet zo heel nauwkeurig he”. Nou dat is gps juist wel alleen in hun horloge niet.
We gebruiken het spotter horloge nu enkel om te bellen, hele gps locatie kijken we niet eens meer aan zo onbetrouwbaar.
Ik probeerde laatst wat info in te winnen over one2track maar krijg het gevoel dat het allemaal spon is en net zo slecht als spotter.
Nu de zomer eraan komt denk ik dat ik toch weer overga naar een horloge dat met de app SeTracker werkt.
Een merkloze via bol.com die werkte met de app Setracker. De app gaf aan wanneer het horloge afgedaan werd maar niet als de batterij leeg was. Gps was zeer nauwkeurig om een meter af.
Kreeg op een gegeven moment het gevoel dat ik wel erg vaak beltegoed moest aanschaffen (zat een libara kaartje in) en ik dacht goedkoper uit te zijn door een horloge via Spotter te kopen met een vast bedrag per jaar.
Nou ik raad spotter ontzettend AF!!
Wat een verraad, gps geeft locaties 100den meters verderop aan, blijft rustig 4 uur lang op dezelfde gps locatie aanslaan terwijl kind allang thuis is etc.
Spotter geeft aan “ja ja ja gps is gewoon niet zo heel nauwkeurig he”. Nou dat is gps juist wel alleen in hun horloge niet.
We gebruiken het spotter horloge nu enkel om te bellen, hele gps locatie kijken we niet eens meer aan zo onbetrouwbaar.
Ik probeerde laatst wat info in te winnen over one2track maar krijg het gevoel dat het allemaal spon is en net zo slecht als spotter.
Nu de zomer eraan komt denk ik dat ik toch weer overga naar een horloge dat met de app SeTracker werkt.
zondag 3 mei 2020 om 17:31
Dit snap ik nou niet, een rondje buiten lopen en je ziet toch ook tal van kinderen? Dan zou het zeer gericht moeten zijn, dat er een engerd naar een specifiek kind op zoek is want anders slaat de waarschuwing nergens op.Isabella98765 schreef: ↑03-05-2020 15:48Website ouders online waarschuwt juist dit soort gps trackers niet te gebruiken. Schijnt dat het makkelijk gehackt kan worden door personen waarvan je juist niet wil dat ze kunnen achterhalen waar je kind is.
zondag 3 mei 2020 om 17:31
Wij hebben er een bij megagadget gekocht na eerst een hele dure ergens anders te hebben geprobeerd. Daarvan zat de gps er regelmatig twee continenten naast.
Deze ia redelijk nauwkeurig, maar we gebruiken hem eigenlijk alleen om mee te bellen. Kan simkaartje van kpn in. Enige lastige is dat ze eruit moeten om op te laden wn dat is nogal een kwetsbaar systeem.
Deze ia redelijk nauwkeurig, maar we gebruiken hem eigenlijk alleen om mee te bellen. Kan simkaartje van kpn in. Enige lastige is dat ze eruit moeten om op te laden wn dat is nogal een kwetsbaar systeem.

zondag 3 mei 2020 om 17:37
Wij hebben er sinds een paar weken 1 van One2track en zijn daar heel tevreden over.
Naast de GPS tracker heeft hij ook diverse andere functies. Hij kan door ons gebeld worden, of 1 van onze nummers bellen. SOS knop, berichten verzenden of inspreken, alarm voor lege batterij en afdoen van horloge. Er zit zelfs een afluisterfunctie op. Die laatste gaat wat ver, maar voor een 7 jarige vind ik het geen overbodige luxe.
Naast de GPS tracker heeft hij ook diverse andere functies. Hij kan door ons gebeld worden, of 1 van onze nummers bellen. SOS knop, berichten verzenden of inspreken, alarm voor lege batterij en afdoen van horloge. Er zit zelfs een afluisterfunctie op. Die laatste gaat wat ver, maar voor een 7 jarige vind ik het geen overbodige luxe.

zondag 3 mei 2020 om 17:38
Die had ik ook op het oog ja. Is de gps accuraat?Swift schreef: ↑03-05-2020 17:37Wij hebben er sinds een paar weken 1 van One2track en zijn daar heel tevreden over.
zondag 3 mei 2020 om 17:42
Ja zit er hooguit een huisnummer naast.

zondag 3 mei 2020 om 18:42
Volg! Ik zoek eigenlijk ook zoiets maar ben steeds afgehaakt op de simkaarten welke beltegoed slurpen en veel reviews dat de gps totaal de weg kwijt was.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
zondag 3 mei 2020 om 18:46

zondag 3 mei 2020 om 18:57
Tja, dat ik mijn thermostaat zo kan instellen dat die in de winter een half uur voordat ik thuiskom, de huiskamer gaat verwarmen, dat vind ik prettig. Maar dat is niks nieuws, die thermostaat is al 20 jaar oud. Verder zou ik niet weten welke elektronische foefjes mijn leven handiger zouden kunnen maken. Ik kan nog steeds zelf op een lichtknopje duwen of een gordijn dichtdoen als ik daar behoefte aan heb, dus daar heb ik geen computergestuurd iets voor nodig. Mijn 30 jaar oude wekker wekt me op tijd en eerlijk gezegd zou ik niet echt weten welke dingen er "handiger" zouden zijn als ik die via een apparaat zou kunnen bedienen.captain_hindsight schreef: ↑03-05-2020 18:51Trouwens, ik vind het wel mooi die technologie. Wij hebben ook ons huis vol met domotica. Niet nodig, wel leuk en handig. Dat geldt ook hiervoor. Niet alles hoeft hysterisch nuttig te zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zondag 3 mei 2020 om 19:06
Niet netjes nog wel. Ik weet wel hoe het 40 jaar geleden was om op straat te spelen en ik kan zelfs bedenken/voorstellen hoe het was 60 jaar geleden. Zoveel fantasie heb je niet nodig hoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 3 mei 2020 om 19:13
Haalt die dan ook de stoelen van de eetkamertafel opzij om daaronder goed te kunnen stofzuigen, of tilt die ook het vloerkleed op om daaronder goed te kunnen stofzuigen, en zet die ook de bijzettafels even aan de kan om daaronder grondig te kunnen stofzuigen? Lijkt me helemaal ideaal hoor, zo'n ding, maar ik betwijfel gewoon of die alles meepakt.captain_hindsight schreef: ↑03-05-2020 18:59Ons hele huis is zo'n beetje spraakgestuurd.
En de robotstofzuiger is ook wel een fijne uitvinding!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 3 mei 2020 om 19:26
[quote=captain_hindsight post_id=31327900 time=1588519958 user_id=191117]
waar bellen jullie dan voor met je kind bijvoorbeeld?
Doorgeven dat ik even een boodschap ga doen en over een half uurtje terug ben. Maar daar is die van jou nog wat te jong voor... Of dat het bijna etenstijd is en dat hij naar huis moet komen.
waar bellen jullie dan voor met je kind bijvoorbeeld?
Doorgeven dat ik even een boodschap ga doen en over een half uurtje terug ben. Maar daar is die van jou nog wat te jong voor... Of dat het bijna etenstijd is en dat hij naar huis moet komen.

zondag 3 mei 2020 om 19:34
Nee de stoelen gaan dan op de tafel, en het vloerkleed stofzuigt ie gewoon. Eronder niet maar dat doen wij ook niet. En tussen de tafeltjes kan ie gewoon door.pejeka schreef: ↑03-05-2020 19:13Haalt die dan ook de stoelen van de eetkamertafel opzij om daaronder goed te kunnen stofzuigen, of tilt die ook het vloerkleed op om daaronder goed te kunnen stofzuigen, en zet die ook de bijzettafels even aan de kan om daaronder grondig te kunnen stofzuigen? Lijkt me helemaal ideaal hoor, zo'n ding, maar ik betwijfel gewoon of die alles meepakt.