groeipijn bij 5 jarige

09-02-2010 16:23 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste zoontje van 5 heeft enorm last van groeipijn in zijn benen. Hij is absoluut geen kleinzerig ventje, maar hier heeft hij erg last van. Hij wordt steeds wakker van de pijn, moet dan ook plassen, en gaat dan kruipend naar de wc.

Helaas had ik alleen zetpillen paracetamol in huis, maar die wilde hij perse niet hebben. Hij was niet te overtuigen dat de pijn minder zou worden daardoor. Ik ga nu maar wat kauwtabletjes halen voor hem. Ik ben niet zo echt van de tabletjes, en ik hoop dan ook op wat andere adviezen.

Alvast bedankt.

Groetjes Pastcy
Verkeerde pijler gok hoop ik...
Wat dacht je ervan om a) de angels te vragen het topic naar de kinderpijler te verhuizen en b) met hem langs de huisarts te gaan? Hoe weet je dat het slechts groeipijnen zijn? Als hij kruipend naar de wc gaat lijkt me er meer aan de hand.
Hier ook twee kinderen met soms vreselijke groeipijnen.

Wat hier heel erg geholpen heeft zijn warme baden met eventueel wat badolie voor onstpannen spieren erin.

Het is natuurlijk niet ideaal om snachts naast je kind in de badkamer te zitten maar het helpt wel degelijk.
Warme kruik. Wrijven. Paracetamol als het echt te erg is.
Hier oudste ook veel groeipijn. Ik heb het zelf als kind ook gehad, dus ik weet hoe zeer dat doet. Ik geef dan ook zonder gewetensbezwaren onmiddelijk paracetamol, masseer zijn benen als hij dat wil (is soms wel fijn, soms juist pijnlijk) en vroeger lag hij dan bij ons in bed (nu 11 jaar en hij wil dat niet meer).

Andere middelen ken ik niet.
Ik heb het vroeger ookheel veel gehad en wat bijmij altijd hielp was het masseren vanmijn benen en een paracetamol.
Ik was vroeger xon kindje met veel pijnen in de benen

mijn moeder smeerde mijn benen altijd in met kamferrspiritus of zoiets, te koop bij drogist het verlichte echt de pijn
Topic is verplaatst naar Kinderen
Dank jullie wel voor jullie reakties, ik ga er mee aan de slag.

Vannacht heeft hij lekker doorgeslapen en geen pijn gehad. Gelukkig maar. Groetjes Pastcy
Dank jullie wel voor jullie reakties, ik ga er mee aan de slag.

Vannacht heeft hij lekker doorgeslapen en geen pijn gehad. Gelukkig maar. Groetjes Pastcy
quote:colalight schreef op 09 februari 2010 @ 18:13:

Ik heb het vroeger ookheel veel gehad en wat bijmij altijd hielp was het masseren vanmijn benen en een paracetamol.

Hier hetzelfde en ik mag het alleen doen, want papa doet het niet goed...

Ik geef overigens alleen paracetamol wanneer ik hem zelf niet in slaap krijg met masseren en zijn slaapliedje (hij is 6, zal het nooit toegeven bij andere, maar hij vind het heerlijk rustgevend en vertrouwd wanneer ik zijn slaapliedje neuriet en tegelijk zijn schenen masseer ).
Nog een tip die mij als kind enorm goed geholpen heeft. Handdoeken. Ik kreeg als kind een handdoek of theedoek om mijn zere benen heen gewikkeld. En heeft echt enorm goed geholpen.
Ik vind paracetamolsiroop (van daro, of sinaspril) 's nachts veel makeklijker te geven dan zetpillen of kauwtabletten.

Meiskje-Klein heeft er ook last van, en wordt alleen maar wakkerder van massage of badderen. Bovendien zit het bij haar in haar knieen, en doet het zeer als ik eraan kom. 'Drankje' dan maar en haartjes aaien tot ze slaapt.
Wat mij hielp als kind komt denk ik in dezelfde richting als Sanmi:

Ik sliep met een kussentje tussen mijn benen, ter hoogte van mijn knieen.
Ben je er wel al mee naar de ha geweest om zeker te weten dat het groepijn is? ik wil je niet bang maken maar het 5 jarige zoontje van mijn vriendin had ook veel pijn in zijn benen. vooral als hij tot rust kwam, 's nachts dus. ze heeft het een jaar lang afgedaan als groeipijn. later bleek dat hij kinderreuma heeft en als ze er eerder bij waren geweest hadden ze veel meer kunnen doen dan nu. zelf had ik ook groeipgijn. een kussen tussen mijn knieen deed alleen meer pijn. het enige wat mijn ouders mochten en konden doen was pijnstilling geven en bij me blijven tot ik weer sliep.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Onze huisarts gaf aan dat wanneer kind overdag niet op zijn benen kan staan je langs moet komen, maar dat idd 's nachts er weinig aan te doen is. Pijnstilling en aai over bol dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven