Groeispurt kinderen tijdens corona

02-06-2020 12:49 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal

Ik keek naar mijn kinderen die ineens een flinke groeispurt te lijken hebben gekregen tijdens de periode van thuis scholing.
Mijn kinderen hadden voorheen een vrij druk leventje met school, nabewaking, huiswerk, doordeweeks paar x sporten, wedstrijden in het weekend, andere buitenschoolse activiteiten, speelafspraakjes etc. Nu dat allemaal weg is gevallen en het leven voor hen van versnelling 5 naar versnelling 1 is gegaan zijn ze in een korte tijd enorm gegroeid (een klein beetje in de breedte maar vooral in de lengte).

Wiens kinderen ook?
(iemand die dit ook biologisch kan toelichten?)
Kan ook toeval zijn.
Ik weet vanuit mijn achtergrond dat kinderen die topsport bedrijven kleiner blijven. Dat kan ook opgaan voor andere kinderen met veel bezigheden, maar ik ken daar geen onderzoeken van.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Die van mij ook. Gebeurt normaliter altijd in de zomervakantie. Dan blijft er wat meer energie over voor het lichaam om in de groei te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook! Ik vond het echt opvallend! Ben benieuwd hoeveel cm ze in 2020 totaal gegroeid zijn straks. Of de groeispurt een extra spurtje is, of gewoon wat eerder
Alle reacties Link kopieren
dat idee had ik iedere zomervakantie weer
Alle reacties Link kopieren
Hun leven dus niet meer zo volstouwen met allerlei activiteiten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat mijn zoon in de zomer nog een spurt krijgt. Hij is wel al redelijk lang voor zijn leeftijd, maar is de laatste maanden van een magere spriet veranderd in een knul met een buikje. Nu goed bezig met opletten wat hij eet (was al niet overdreven veel suiker) maar als hij een paar centimeter de lucht in schiet dan trekt de verhouding zich hopelijk ook wat meer recht.
Ik merk het hier ook, maar heb dat niet aan Corona gelinkt eigenlijk. Zal vast toeval zijn.

Ik vraag me wel af wat nabewaking is?
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
02-06-2020 13:15
Ik merk het hier ook, maar heb dat niet aan Corona gelinkt eigenlijk. Zal vast toeval zijn.

Ik vraag me wel af wat nabewaking is?
Een soort van horror versie van buitenschoolse opvang?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ja hoor.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
02-06-2020 13:17
Een soort van horror versie van buitenschoolse opvang?
😂
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben een vrij rustig leven. Geen nabewaking (die hou ik er in ;-D) en alleen in het weekend sport. Maar het thuis zitten heeft ze wel rust gegeven
Alle reacties Link kopieren
Ik zag van de week dat onze jongste striae op zijn rug had. Kende ik alleen als zwangerschapsstriemen, maar google leerde me dat het ook van gewoon snel groeien kan komen :O Nou weet ik niet of dit van de laatste maanden is, hij is vandaag 15 geworden, dus groeit sowieso al een tijdje enorm.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
02-06-2020 13:06
Hun leven dus niet meer zo volstouwen met allerlei activiteiten.
Hoezo? Moeten ze reuzen worden?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen groeiden altijd in zomervakantie enorm. Rust en zon denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel van zomervakanties, blijkbaar hebben ze nu toch wat energie over om te groeien
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
02-06-2020 12:51
Ik weet vanuit mijn achtergrond dat kinderen die topsport bedrijven kleiner blijven. Dat kan ook opgaan voor andere kinderen met veel bezigheden, maar ik ken daar geen onderzoeken van.
Ik heb van jongs af aan op hoog niveau gesport, vele uren per week. Ik ben lang en was ook altijd al lang voor mn leeftijd.

Mijn kinderen zijn ook erg gegroeid, qua lengte maar ook qua algemene ontwikkeling. Leuk om te zien, de corona tijd heeft hen goed gedaan
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
02-06-2020 13:27
Ik zag van de week dat onze jongste striae op zijn rug had. Kende ik alleen als zwangerschapsstriemen, maar google leerde me dat het ook van gewoon snel groeien kan komen :O Nou weet ik niet of dit van de laatste maanden is, hij is vandaag 15 geworden, dus groeit sowieso al een tijdje enorm.
Komt dat door de lengte groei? Of is hij een stuk breder geworden?
Ik weet nog wel van toen ik een jaar of 15 was opeens striae kreeg op mijn bovenbenen. Vond ik zo erg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen groeien vooral veel in het voorjaar (en dat valt nu dus samen met de corona maatregelen).
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
02-06-2020 12:51
Ik weet vanuit mijn achtergrond dat kinderen die topsport bedrijven kleiner blijven. Dat kan ook opgaan voor andere kinderen met veel bezigheden, maar ik ken daar geen onderzoeken van.
Mijn oudste groeide door het jaar heen geen centimeter (topsportopleiding 14 tot 20 uur trainen per week) maar zodra het vakantie was ging hij ieder jaar enorm de lucht in.
De uitleg van de dietiste was heel simpel.
Door het jaar heen heeft het lichaam alle voedingstoffen nodig om de trainingen vol te houden en is er dus niets over voor iets extra's (groeien)
Zodra de training tijdelijk stopt kan het lichaam de voedingstoffen in zetten voor de extra's dus groei
granny71 wijzigde dit bericht op 02-06-2020 13:48
25.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nabewaking is Vlaams voor naschoolse opvang :-)
Dana-Sue schreef:
02-06-2020 13:09
Ik hoop dat mijn zoon in de zomer nog een spurt krijgt. Hij is wel al redelijk lang voor zijn leeftijd, maar is de laatste maanden van een magere spriet veranderd in een knul met een buikje. Nu goed bezig met opletten wat hij eet (was al niet overdreven veel suiker) maar als hij een paar centimeter de lucht in schiet dan trekt de verhouding zich hopelijk ook wat meer recht.
Ja hier ook wat steviger ook. In het geval van oudste is dat heel prettig, ze ziet er gewoon goed uit ipv zo tenger.
Jongste is de hele dag bezig maar die heeft ook echt een ander lijf gekregen. Hele jongensnekkie is weg.
Alle reacties Link kopieren
Dana-Sue schreef:
02-06-2020 13:09
Ik hoop dat mijn zoon in de zomer nog een spurt krijgt. Hij is wel al redelijk lang voor zijn leeftijd, maar is de laatste maanden van een magere spriet veranderd in een knul met een buikje. Nu goed bezig met opletten wat hij eet (was al niet overdreven veel suiker) maar als hij een paar centimeter de lucht in schiet dan trekt de verhouding zich hopelijk ook wat meer recht.

Als hij nog in de lengte groeit, waarom zou je dan in hemelsnaam ‘goed opletten op wat hij eet’??? Mooie basis voor een verstoorde relatie met eten en met zijn lichaam. Het is een jongen in de groei die al weinig suiker eet, laat hem lekker eten :facepalm:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
02-06-2020 13:33
Komt dat door de lengte groei? Of is hij een stuk breder geworden?
Ik weet nog wel van toen ik een jaar of 15 was opeens striae kreeg op mijn bovenbenen. Vond ik zo erg!
Blijkbaar. Hij is juist 3 kg afgevallen omdat hij door medicatie amper eetlust heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven