Groot kind in buik

26-09-2009 08:10 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, al jankend krijg ik het niet meer weg gerelativeerd, dan toch maar een onzin topic...

Ik ben zo vreselijk bang dat ik straks een reus baar.

Kind is volgens de schattingen ruim 4 kilo maar bij mijn oudste zaten ze er ook ruim 5 ons naast en ik vrees dus nu echt voor een 10-ponder te gaan aangezien ze nog geen enkele poging doet eruit te komen. Ik ben nu 40+ weken.

Buik is in omtrek enorm (125 cm, ga er maar aanstaan), ben in totaal 24 kilo aangekomen nu (ook om te janken maar dat gaat er hopelijk wel weer af).

Bij mijn eerste waren de schattingen normaal. Bij deze zegt iedereen (gyn, vk) nu al dat het een groot kind is.

In mijn buik is het de hele dag kermis want ze ligt natuurlijk te trappen omdat ze hartstikke ongemakkelijk zit. Ik slaap amper omdat ik me zorgen maak en ik voel me gewoon rot.

En wat moet ik nou? Bellen voor overleg? Ophouden met zeiken en blij zijn dat ik waarschijnlijk een gezond kind krijg?

Ik weet het niet meer .
Suze

Nog twee daagjes, het komt goed. Echt waar.

Even ter bemoediging: Tony was 4130 met een Groot Hoofd. (is nu gelukkig wel weer in verhouding, heur! ) Kind werd in 6 uurtjes geboren. Ik heb een paar minimale hechtinkjes gehad. Heb niet geperst, kind kwám gewoon, terwijl vlos binnen kwam struikelen. Dikke achtponders kunnen dus heel soepeltjes geboren worden
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Star schreef op 26 september 2009 @ 13:57:

Fijne post Arwen

het is natuurlijk altijd makkelijk praten achteraf, maar ik kan me mijn eigen zorgen om dat grote dikke kind ook nog zo goed herinneren. En dan de gyneacoloog en de verloskundige die er luchtig over deden (niet in de zin van geen extra controle ofzo, want dat kreeg ik dus wel, maar in de zin van de bevalling). En ik dacht echt elke keer, mijn god hoe ga ik dat doen. En het was dus echt een makkelijke bevalling. Overigens werd ik dus wel gestript bij 40-3 op eigen verzoek, terwijl ze dat normaal pas rond 41 weken wilden proberen, dus wat dat betreft stonden ze ook open voor mijn zorgen.

En suze, een trappelend kind is alleen maar goed!! een kind wat goed beweegt voelt zich lekker. Toen ik aan het eind vertelde dat ik niet zo veel meer voelde (en dat zelf logisch vond omdat kind geen ruimte meer had in mijn beleving) lag ik een half later aan de ctg omdat de verloskundige dit pas zorgelijk vond.
Wat een fijn en gerustellende verhalen allemaal, je zou bijna zin krijgen in de bevalling, bijna zeg ik he, want bij mij schiet het ook al op, voordat ik weer "mag" . Mijn eerste bevalling heb ik ook als zeer zwaar ervaren, ellenlang persen en uiteindelijk twee gyn er bij, en 3 x contractie met een vacuumpomp. Als ik daar aan denk breekt het koude zweet mij ook weer uit, maar ik geloof ook echt dat ik en jij dus ook, staks weer helemaal opnieuw vol vertrouwen er voor gaan. En de verloskundige zei al, dat de kans op weer een vacuumbevaling of kunstingreep bij een tweede kindje echt zoveel kleiner is. Dat stemt mij ook positief. We gaan dit weer doen, . en ik vond het ook fijn om even weer de bovenstaande positieve verhalen en ervaringen te horen,. doet toch goed. Succes wil je trouwens thuis of in het ziekenhuis bevallen ?
Als het nou nog niks wordt, dan moet je vanavond niet praten met je man, maar andere dingen doen....

Het schijnt dat een pittig potje sex kan helpen om de bevalling te starten. En dan met name eh... ehm.... we zijn hier eigenlijk niet op de goede pijler he..... hoe ga ik dat nou eens netjes zeggen....

Jouw plezier is het belangrijkste. En doordat dan nogal wat spieren gebruikt worden, en daarna ontspannen.... nouja, dat schijnt dus weeenopwekkend te zijn.

Baat het niet, schaadt het niet
Lieve Suze, je hebt het denk ik gewoon even helemaal gehad.

Je bent moe en je buik zit in de weg en je kan niet slapen en je maakt je zorgen en...

En je krijg gewoon een heel mooi gezond kind wat precies groot genoeg is. En een bevalling die goed te doen is. Zo.
Suze,

Als jij je zo'n zorgen maakt lekker de verloskundige bellen.

Ik weet niet of je thuis wil bevallen? Bij mij hadden ze de eerste geschat op 6 misschien net 7 pond. Zij was vervolgens 9,5 pond. Daarom heb ik bij de tweede extra groeiecho's gehad. Dit puur ter geruststellening van mijn verloskundige. Als het een erg groot kind zou zijn zouden ze me eerder insturen als het de bevalling niet vlotte. Op de echo schatte ze een 6 a 7 ponder met 36 weken en gaven aan rekening te moeten houden met een 7 ponder een gemiddeld kindje dus. Uiteindelijk was mijn zoontje 8,5 pond. In het ziekenhuis zeiden ze tijdens de echo's al (had er ook al een met 30 weken) dat ze alleen een ruwe schatting konden maken.

Ik kan je vertellen dat ik de bevalling van mijn dochter 18 uur heeft geduurd en ik nauwelijks in was gescheurd (wel uiteindelijk naar het ziekenhuis omdat de ontsluiting niet op schoot). Die van mijn zoontje was in 5 uurtjes gepiept en ook nauwelijks ingescheurd. En ik kan je vertellen dat ik de bevalling van mijn zoontje 10 keer zwaarder vond dan die van mijn dochter (en die was toch een kilo zwaarder!)
He Arwen, je hebt gelijk. Ik ben normaal gesproken een ster in relativeren. Vooral als ik een beetje op de hoogte ben. Probleem hier is natuurlijk dat ik gewoon bang ben voor het onbekende. Ik heb geen idee wat er gaat komen (spontane bevalling? Toch weer inleiding?) en niemand kan me ook vertellen wat er gaat komen.

Toch fijn om al jullie geruststellende verhalen te horen Fijn dat ook grote kinderen meestal zonder problemen gebaard worden en dat ze er toch zeer regelmatig fiks naast zitten.

Ik moet maar gewoon afwachten hoe het verder gaat. Woensdag gyn voor bespreken hoe het nu verder gaat. Hopelijk haal ik daar het laatste beetje rust uit om te krijgen wat Luxaflex zegt . Of een beetje eerder zoals Kess voorspelde .

Verder ga ik vannacht echt proberen te slapen. Desnoods in logeerbed. En morgenochtend mag mijn meneer oudste vermaken. Hopelijk is dan morgen een stuk minder somber (al heb ik nog wel een lekkere dag gehad hoor, kind was voorbeeldig en weer heerlijk).

Nogmaals dank allemaal!
Hey Suze!

Ik herken je gevoelens... megabuik, tonnetje rond, zorgen maken, geschat groot kind... Heb mijn buikomtrek ook gemeten en zat volgens mij op 130 (of meer...), was 30kg aangekomen, heb de 40 weken niet gehaald, kreeg een ks omdat mijn manneke 11 pond woog. Hij was met 6 maanden zw.schap al 3 kg en toen is de ks geprikt. Heb diabetes en daardoor risico op groot kind en jawel, daar was hij! Record voor de gyn en ook voor mij; dochter woog "maar" 9 pond.

Als je je zorgen maakt; gewoon bellen! MIjn situatie was natuurlijk iets relaxter; ik zou met een ks bevallen, maar mijn gyn heeft al die tijd gezegd, mocht de bevallig spontaan op gang komen, dan gaan we het op de normale manier doen....

Maar het niet kunnen slapen, lopen, zitten, dikke voeten (nou dikke voeten, ik kon mijn enkels niet meer zien) en het zoregn maken. dat deed ik ook. Ik ben regelmatig tussentijds naar het zkh gegaan voor een ctg. Zoonlief was heel beweeglijk dus als hij een keer een rustige dag had, zat ik er weer. Mijn gyn had dat ook geadviseerd; bellen als je je zorgen maakt. Niemand die het vervelend vond als we weer kwamen (nou niet denken dat ik 3 keer per dag belde en langskwam!).

Ik wil je heel veel succes wensen en zeggen dat het goed gaat komen, die kuthormonen ook!
Bij mij kwamen ze te vroeg of op tijd en waren ze (op eentje na) allemaal groot. Maar zonder knippen, scheuren of dat soort narigheid gewoon op de natuurlijke manier geboren. Probeer te ontspannen en maak je niet te druk. Er komt echt geen kleine reus uit.
En bij een van de drie mannen riep ik toen ik hem zag dat hij helemaal niet zo groot was als de echo voorspelde. Zeven pond hoogstens. Hij was negen, ahum.
Hoe is het nu met je Suze? Zijn er nog ontwikkelingen?
The time is now
Geen nieuws Banba. Alles rustig hier helaas.

Maar gelukkig ben ik wel wat rustiger (Arwen, mijn relativeringsvermogen wint weer gelukkig) en als ik het weer even niet zie gebeuren lees ik jullie reacties weer even. Doet me goed.

Ik heb woe ochtend afspraak vk om te strippen (als mogelijk, vorige week ging het nog niet) en dan die middag een afspraak bij gyn om beleid te gaan bespreken. Ik zal dan ook bespreken dat ik er behoorlijk tegenop zie. Hopelijk laatste zetje geruststelling van die kant .

Hoe is het met jou? Hoeveel weken ben je nu?

Even oudste halen. Kijk vanavond weer even.
Goed om te horen dat je je wat beter voelt. Hopelijk krijg je woensdag een duidelijk plan van aanpak te horen, dat geeft vast nog wat meer rust.

Hier gaat het wel ok, ben donderdag 37 weken. Met 38 weken gaan ze actie ondernemen ivm de zwangerschapsvergiftiging. Echt inleiden gaat niet ivm voorgaande keizersnede. Als ik bij 38 weken wat onsluiting heb (2 tot 3 cm) gaan ze de vliezen breken. Zo niet wordt er, afhankelijk van mijn condite, gekeken of ze het later nog eens proberen of meteen een geplande ks gaan doen.

Het einde is dus in zicht .
The time is now
Banba, wat goed dat het einde in zicht is, spannend
quote:Suze2 schreef op 28 september 2009 @ 16:49:

Geen nieuws Banba. Alles rustig hier helaas.

Maar gelukkig ben ik wel wat rustiger (Arwen, mijn relativeringsvermogen wint weer gelukkig) en als ik het weer even niet zie gebeuren lees ik jullie reacties weer even. Doet me goed.

Ik heb woe ochtend afspraak vk om te strippen (als mogelijk, vorige week ging het nog niet) en dan die middag een afspraak bij gyn om beleid te gaan bespreken. Ik zal dan ook bespreken dat ik er behoorlijk tegenop zie. Hopelijk laatste zetje geruststelling van die kant .

Hoe is het met jou? Hoeveel weken ben je nu?

gelukkig suze, die laatste weken zijn ook voor niemand echt leuk. Voor bijna niemand. Moest zo lachen om je opmerking, ik kan goed relativeren als ik weet wat er gaat gebeuren. En dan in het licht van de mexicaanse griep waarbij niemand wist wat er ging gebeuren.

Maar hopelijk ben je te strippen en komt de boel op gang. En laat nog even hier weten wat het gewicht is van die spruit!! dat was ongeveer het eerste wat ik vroeg na de bevalling, hop, op de weegschaal met die smurf!!

Even oudste halen. Kijk vanavond weer even.
Hoi Suze, Zie net je topic pas. Maar ook bij mij is een klein reusje voorspelt. Ben nu 38 weken zwanger van onze tweede. En echt ook heul tonnetje rond. Aangezien ik een niet zo fijne bevalling van de eerste heb gehad, loop ik onder controle bij de gyn. Deze heeft telkens een groei-echo gedaan. Zijn bevindingen zijn dat mijn kindje wat grote betreft (omtrek hoofdje en buikje) nu zo'n 42 weken zou zijn. (Heb net gelezen dat een op een paar mm niet nauwkeurig al een enorm verschil kan maken. Hopelijk valt het dus toch wel mee..) Was in eerste instantie ook een beetje van mijn stuk gebracht. En sip omdat ik al zulke leuke kleertjes in maat 50 en 56 had gekocht. (Waar je je druk om kunt maken met die hormonen!) Maar heb inmiddels bedacht dat kleine reusjes toch ook heel schattig zijn.

Hoe dan ook heel veel sterkte met de laatste loodjes!!
Bij mij twee keer een achtponder voorspeld, de eerste woog er uiteindelijk zevenenhalf, de tweede achtenhalf. Ze kunnen dat echt niet zo nauwkeurig voorspellen hoor. Overigens was de bevalling van de kleinste veel zwaarder (tang, knip, couveuse) dan van de grootste (scheurtje).

Nog even volhouden en veel succes. Je bent er bijna....
mahna mahna tuduuuudududu
Banba, ook voor jou einde in zicht dus. Fijn want als je straks echt ziek wordt schiet het ook niet op he? Had je bij 1e ook pre-ecl/help? Ik Pre-ecl, deze keer niks aan de hand gelukkig.

Dank Feessie!

Caro, jij weet dus inderdaad waar ik het over heb, ik herken precies wat je zegt. Is er bij jou al beleid besproken? Ik neem toch niet aan dat ze je tot 42 weken door laten lopen in jou geval?

Jij ook nog even succes!
Suze, ja bij de eerste ook pre-ecl. maar veel eerder en heftiger dan deze keer. Nu is er geen groeiachterstand, verminderd vruchtwater e.d. bij de baby, dus een stuk minder zorgen bij mij. Fijn dat het bij jou goed is blijven gaan! Nu nog hopen dat het allerlaatste stukje ook soepel verloopt, succes!
The time is now
Ach Suus, ik zie je topic nu pas. Natuurlijk ben je het nu zo onderhand zat en wil je je meisje zien. Maak je nou niet zo druk over de grootte. Bij een tweede gaat het vaak echt makkelijker. Vriendin van mij heeft als tweede een tienponder gekregen en die had een prachtige bevalling zonder scheurtje, knip, niks!
Stressed is just desserts spelled backwards
Suze2: Je bent al een keer bevallen. Het scheelt zoveel als de weg eenmaal genomen is. En dan krijg je een groot kind nou en. Ik snap het niet zo goed. Zeker tegenwoordig een tijd waarin je snel pijnstilling krijgt.

Zelf 3 grote kinderen op de wereld gezet. De eerste ruim 9 pond. En idd na 28 uur sectio. Dit is na veel kunst en vliegwerk van bijstimuleren en na 1.5 uur persen toch sectio. Toen werd er nog geen pijnstilling gegeven. 2e weer natuurlijk geprobeert en appeltje eitje, wel 7 ons minder. 3e 8.5 pond lag aa. Snelle bevalling omdat de 2e al een keer de natuurlijke weg had genomen.

Moraal het gaat vast goedkomen. En de zwaardere kindjes slapen vaak sneller door.
quote:maxem schreef op 29 september 2009 @ 03:34:

Suze2: Je bent al een keer bevallen. Het scheelt zoveel als de weg eenmaal genomen is. En dan krijg je een groot kind nou en. Ik snap het niet zo goed. Zeker tegenwoordig een tijd waarin je snel pijnstilling krijgt.

Zelf 3 grote kinderen op de wereld gezet. De eerste ruim 9 pond. En idd na 28 uur sectio. Dit is na veel kunst en vliegwerk van bijstimuleren en na 1.5 uur persen toch sectio. Toen werd er nog geen pijnstilling gegeven. 2e weer natuurlijk geprobeert en appeltje eitje, wel 7 ons minder. 3e 8.5 pond lag aa. Snelle bevalling omdat de 2e al een keer de natuurlijke weg had genomen.

Moraal het gaat vast goedkomen. En de zwaardere kindjes slapen vaak sneller door.

oei suze, verheug je daar niet op. Was ook mijn hoop, maar nee hoor. Ben je gek, gewoon lekker maanden lang bij mama komen snachts...

Overigens, ik weet niet of je hier op voorbereid bent en of dat dit sowieso moet vanwege andere redenen of dat het bij jou in het ziekenhuis anders is, maar houd er rekening mee, bij een groot kind dat je 24 uur in het ziekenhuis moet blijven ivm glucose controle.
Grote kindjes kunnen vaak wel sneller met minder voedingen toe. Dat is wel weer waar!
Stressed is just desserts spelled backwards
Even een ervaringsdeskundige met bevallen van reusjes...

Mijn 1e was 3610, héle snelle bevalling (zo'n 2 uur), 2e was een stuk zwaarder, 4410, maar ook toch wel nog een makkelijke bevalling en 3e was 4710!!! Maar het meisje was er binnen 3 1/2 uur en dat ging ook vrij makkelijk allemaal.

Dus ik zou me niet teveel vastpinnen op het gewicht vd baby, want ik denk dat dat niks zegt over de bevalling zelf.

Succes en sterkte!
Mijn 8 ponder kwam veeeeeeeeeel vaker dan mijn 7 pondertje nu doet

Fijn, Banba, einde in zicht.

Suze
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven